Na przystanku "Bzowa - Centrum Zajezdnia" powstaną perony wiedeńskie

piątek, 16.12.2022 13:22 288 0

13 grudnia Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu rozpoczął wdrażanie organizacji ruchu zastępczego dla realizacji zadania: budowa pary peronów wiedeńskich na przystankach „Bzowa – Centrum Zajezdnia” w ciągu ul. Grabiszyńskiej.

Ponieważ wygrodzenia i zastawy funkcjonują na tym etapie robót wyłącznie w obrębie chodnika, nie powodują żadnych ograniczeń w ruchu na jezdni. Ruch pieszy i pasażerski są utrzymane.

Celem inwestycji jest wykonanie robót budowlanych objętych dokumentacją projektową o nazwie: „Przebudowa ul. Grabiszyńskiej we Wrocławiu w celu budowy przystanków wiedeńskich – przystanek „Bzowa – Centrum Zajezdnia”. Dokumentację przygotowała pracownia projektowa KBH Inwestycje sp. z o.o. sp. k. z siedzibą przy ul.Sosnowej 21 w Mokronosie Dolnym.

Budowa peronów wiedeńskich zwiększy komfort podróży pasażerskich, zwłaszcza osobom o szczególnych potrzebach. Podniesienie jezdni do poziomu chodnika umożliwi wygodne dojście do wagonu, jak też komfortowe wsiadanie i wysiadanie. Takie rozwiązanie przyczyni się również do spowolnienia ruchu i zwiększenia bezpieczeństwa pieszych.

Przebudowa przystanków „Hutmen”, z uwagi na toczące się nadal prace projektowe (lokalizacja wymaga ingerencji w kształt skrzyżowania), odbędzie się w drugim etapie inwestycji już w ramach odrębnego zamówienia i postępowania przetargowego.

Zakres zamówienia:

Zakres prac obejmuje roboty drogowe, reorganizację zieleni, budowę odwodnienia, organizację ruchu zastępczego i docelowego.
Inwestycja przewiduje wykonanie:

  • nawierzchni przystanków wiedeńskich z masy mineralno- bitumicznej ograniczonej od strony torowiska peronowym krawężnikiem kamiennym 43,5×36 cm a od strony peronu krawężnikiem kamiennym 20×30 na ławie z betonowej C12/15 z oporem;
  • chodników i peronów o nawierzchni z kostki betonowej szarej gr. 8 cm;
  • ścieżki rowerowej z masy mineralno-bitumicznej – po stronie północnej na odc. od pomiędzy istniejącym ciągiem pieszo rowerowym a wjazdem na stację benzynową
  • ścieżki rowerowej w bezpośredniej bliskości drzew z nawierzchni typu Terraway;
  • w rejonie przejść dla pieszych oraz wzdłuż peronów – pasów z płytek integracyjnych kierunkowych typu STOP ;

Chodniki oraz ścieżka rowerowa ograniczone zostaną od strony zieleni obrzeżem betonowym 8x30cm na ławie z oporem z betonu C12/15 oraz przy nawierzchni typu Terraway – obrzeżem stalowym.

Zadanie jest finansowane ze środków Gminy Wrocław, a wykonawcą firma ZABERD Sp.  z o.o. z Wrocławia. Koszt inwestycji to ponad 1,6 mln złotych i ma być zrealizowana w ciągu 4 miesięcy od daty zawarcia umowy.

ZDiUM

Dodaj komentarz

Komentarze (0)