Najbardziej zakorkowane ulice Wrocławia. Gdzie w stolicy Dolnego Śląska stoimy najdłużej? [Foto]

czwartek, 8.9.2022 17:11 2054 0

W 2021 roku Wrocław zajął 22. miejsce w rankingu najbardziej zakorkowanych miast świata przygotowanym przez TomTom. Spośród polskich miast plasuje się na ostatnim stopniu podium, za Łodzią i Krakowem. W Europie zajmuje 13. miejsce. Wydawać by się mogło, że nie jest tak źle, jednak za nami znajdują się znacznie większe ośrodki miejskie, tj. Dublin, Warszawa, Bruksela, Paryż, Rzym, Londyn i wiele innych.

ZOBACZ RANKING: https://www.tomtom.com/en_gb/traffic-index/ranking/

Nie pociesza fakt, że zaobserwowano tendencję wzrostową względem roku 2020 i 2019. Wrocławianie spędzają w korkach 94 godziny rocznie. Które ulice miasta najbardziej się korkują? Może być to kwestia subiektywna, jeden powie, że największe korki są w centrum miasta, drugi że na arteriach wjazdowych, jednak my podamy miejsca, które są dla kierowców prawdziwą gehenną w godzinach szczytu.

Ulica Zwycięska

Można odnieść wrażenie, że na ulicy Zwycięskiej nie obowiązuje pojęcie szczytu komunikacyjnego. Po natężeniu ruchu można uznać, że trwa on tam cały dzień. Odcinek od alei Karkonoskiej do ronda św. ojca Pio jest zdecydowanie najgorszym fragmentem. Sytuacji nie poprawiło wznowienie linii kolejowej przecinającej ulicę. Przejazd z rogatkami i dodatkową sygnalizacją świetlną potęguje korki w tym rejonie. Zatłoczona jest również przecinająca się ze Zwycięską ulica Ołtaszyńska, zarówno w kierunku wsi Wysoka, jak i centrum miasta.

ulica Zwycięska poza godzinami szczytu - ok. godz. 11

Skrzyżowanie Powstańców Śl. z al. Hallera i al. Wiśniową

Zapchane jest również skrzyżowanie ul. Powstańców Śl. z al. Hallera i al. Wiśniową. Korkuje się właściwie od wszystkich stron. W godzinach szczytu trudno przejechać od centrum miasta, gdzie korek nierzadko ciągnie się aż od Placu Powstańców Śląskich (popularnego "Ronda"). Stoi również cała aleja Wiśniowa, często już od skrzyżowania z ul. Borowską.

Centrum miasta

Nie dziwi fakt, że godziny szczytu w ścisłym centrum miasta są uciążliwe dla kierowców. Kazimierza Wielkiego, Świdnicka, Most Uniwersytecki i okolice Galerii Dominikańskiej bywają trudne do pokonania w godzinach popołudniowych.

Skrzyżowanie Oławska/Skargi/Bł. Czesława od strony ul. Świdnickiej

Plac Społeczny, Pl. Wróblewskiego

Plac Społeczny i plac Wróblewskiego to duże skrzyżowania w pobliżu centrum Wrocławia. Rozwidlają się tu drogi w różnych kierunkach miasta - Przedmieścia Oławskiego, Placu Grunwaldzkiego, Ołbina, centrum miasta oraz południowych części Wrocławia. Nic więc dziwnego, że natężenie ruchu w tym rejonie jest duże.

plac Społeczny
 
pl. Wróblewskiego
 
Ulica Traugutta i ulica Krakowska

Kierowcy zmierzający w stronę Przedmieścia Oławskiego i Księża mogą mieć trudności z przejazdem ulicą Traugutta, na której zlikwidowano dwa pasy ruchu, powstał tam buspas i wydzielono torowisko tramwajowe. Zwężenie po wjeździe od pl. Wróblewskiego i sygnalizacja świetlna na każdym skrzyżowaniu nie ułatwiają sprawy. Ulica Krakowska, ze względu na ostatnie remonty i pokrywanie się z drogą krajową nr 94 w kierunku Opola również jest często zatłoczona. Najtrudniejsza sytuacja jest zazwyczaj za wiaduktem na skryżowaniu z al. Armii Krajowej

ul. Traugutta przy placu Wróblewskiego
 
ul. Traugutta
 
ul. Krakowska

Ulica Pułaskiego

Trudno sobie wyobrazić, że przed otwarciem Autostradowej Obwodnicy Wrocławia ulicą Pułaskiego przebiegała droga krajowa nr 8. Dzisiaj już jest tylko drogą wojewódzką, a mimo to w godzinach szczytu stoi od wiaduktu aż do placu Wróblewskiego.

FAT

Skrzyżowanie ulicy Grabiszyńskiej z al. Hallera i ul. Klecińską, potocznie zwane "FAT" od znajdującej się w pobliżu Fabryki Automatów Tokarskich jest zmorą kierowców. Najgorsza sytuacja jest od strony ul. Klecińskiej, gdzie korek ciągnie się przez całą estakadę. Zwężenie ulicy Grabiszyńskiej do jednego pasa ruchu również nie wpływa pozytywnie na natężenie ruchu.

Wjazd na skrzyżowanie z estakady w ciągu ul. Klecińskiej

Rondo Rotmistrza Pileckiego

Trudności kierowcom sprawia przejazd przez znajdujące się w południowo-zachodniej części miasta Rondo Rotmistrza Pileckiego na skrzyżowaniu ulic Strzegomskiej, Granicznej i Mińskiej. Sytuację dodatkowo utrudnia nietypowa organizacja ruchu. Kierowcy wjeżdżający od strony ul. Mińskiej i Granicznej, jak na większości skrzyżowań tego typu, muszą ustąpić pierwszeństwa, wjeżdżając na rondo. Jednak kierując się od ulicy Strzegomskiej pierwszeństwo mają ci, którzy na skrzyżowanie wjeżdżają. Korkuje się również rondo położone kilkaset metrów dalej, przy wjeździe na AOW.

Ulica Strzegomska

Trudna sytuacja jest również na ulicy Strzegomskiej, zwłaszcza na odcinku od wiaduktu pod Gądowianką do Wyższej Szkoły Bankowej. Sytuację dodatkowo utrudnia budowa TAT, czyli trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór przebiegająca wzdłuż ulicy.

Ulica Kosmonautów

Ulica Kosmonautów to prawdziwa zmora kierowców próbujących dostać się w godzinach szczytu z centrum miasta do Leśnicy, Złotnik czy Stabłowic lub wyjeżdżających z Wrocławia DK94 w kierunku Legnicy. Korkuje się najbardziej od wjazdu na AOW do ul. Fieldorfa.

Ulica Legnicka

Na niektórych fragmentach ulicy Legnickiej bywa bardzo tłoczno. Zakorkowane jest często skrzyżowaniu z ul. Na Ostatnim Groszu i Milenijną, okolice CH Magnolia Park, placu Strzegomskiego oraz placu Solidarności.

ul. Legnicka w kierunku centrum, przed skrzyżowaniem z ul. Na Ostatnim Groszu

 

Korek od strony ul. Milenijnej
Legnicka na wysokości pl. Strzegomskiego

Ulica Podwale

Przebiegająca wzdłuż fosy miejskiej ulica Podwale również bywa mocno zatłoczona. Najgorsza sytuacja bywa na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do pl. Jana Pawła II. Zapchany jest również fragment od ul. Kołłątaja do ul. Świdnickiej.

Ulica Drobnera

Zakorkowana jest często położona na północ od centrum miasta ulica Drobnera. Nierzadko stoi od placu Bema aż po Most Uniwersytecki, który jako jej przedłużenie - również stoi w obu kierunkach.

ul. Bolesława Drobnera w kierunku ul. Dubois i Mostu Uniwersyteckiego
 

Kleczków

Remont, a zarazem wyłączenie z ruchu ulicy Pomorskiej spotęgował problemy komunikacyjne na Kleczkowie. Stoi ul. Reymonta, Most Osobowicki, Most Trzebnicki, ul. Trzebnicka, Zakładowa oraz Rychtalska.

Ulica Krzywoustego

Tłoczno bywa na ul. Krzywoustego, zwłaszcza w kierunku Psiego Pola. Nierzadko utrudnienia są już od ul. Czajkowskiego, a nawet od al. Kromera.

Aleja Karkonoska

Popołudniowy wjazd do Wrocławia od strony południowej w dni robocze wiąże się z odstaniem przynajmniej kilkunastu minut na alei Karkonoskiej.

Ulica Czekoladowa

Kierując się od strony Bielan Wrocławskich w kierunku Kleciny, swoje odstoimy również na ul. Czekoladowej, zwłaszcza przed Rondem Cukrowników.

Ulica Mokronoska i Wiejska

Wjazd do Oporowa od strony ulicy Mokronoskiej w godzinach szczytu to zapewnienie sobie kilku lub kilkunastu minut stania. Korek ciągnie się często aż do Mokronosu Dolnego do skrzyżowania ul. Wiejskiej (przedłużenia ul. Mokronoskiej) z ul. Solskiego, Karmelkową i al. Piastów.

Ulica Buforowa

Prowadząca przez rosnące jak grzyby po deszczu wrocławskie Jagodno ulica Buforowa bywa mocno zapchana w godzinach szczytu. Zwężenie pasa przed rondem i reaktywacja linii kolejowej, a zarazem uruchomienie rogatek i sygnalizacji świetlnej dodatkowo utrudniły sprawę.

Ulica Borowska

Tłoczno jest często na ulicy Borowskiej, głównej arterii wjazdowej do centrum dla mieszkańców Wojszyc, Gaju oraz Hubów. Nierzadko zapchana jest na całej długości, ale największe utrudnienia zauważane są na wysokości szpitala.

Okolice Dworca Głównego

Duże natężenie ruchu w okolicach Dworca Głównego raczej nie jest wielką niespodzianką. Najdłużej postoimy na ul. Stawowej, Peronowej i Piłsudskiego.

Przejazdy kolejowe na Sołtysowicach

Nieustannie zamykane rogatki kolejowe na ul. Czajkowskiego i Poprzecznej również sprawiają trudności kierowcom próbującym wydostać się lub dostać na Sołtysowice. Korkuje się również ul. Boya-Żeleńskiego, gdzie zorganizowany jest ruch wahadłowy ze względu na zbyt wąski przejazd pod wiaduktem kolejowym oraz al. Jana Kasprowicza.

foto, tekst: doba.pl

Dodaj komentarz

Komentarze (0)