Największe błędy użytkowników Instagrama

piątek, 12.7.2019 11:58 694

Social media to nie tylko sposób na nawiązanie kontaktu ze znajomymi czy podzielenie się relacją z ciekawego wydarzenia w sieci. Jest to również potężne narzędzie marketingowe, które od dawna wykorzystywane jest przez największe firmy, marki czy agencje reklamowe. Dużą zaletą mediów społecznościowych jest ogromna ilość unikatowych użytkowników, do których - przy odrobinie sprytu - możemy dotrzeć praktycznie minimalnym nakładem kosztów. W przypadku social media marketingu istnieją jednak takie błędy, których popełnienie może sporo nas kosztować - a niektóre z nich nie zostaną nam wybaczone nigdy. Czego zatem zdecydowanie nie warto robić, jeżeli chcemy promować się przez internet, w szczególności na Instagramie?

1. Nie masz strategii? Szykuj się na porażkę

2. Konta prywatnego nikt nie będzie obserwował

3. Powielanie contentu nie jest mile widziane

4. Mniej znaczy więcej

5. Co warto robić, aby konto szybko zyskało duży rozgłos?

Nie masz strategii? Szykuj się na porażkę

Instagram jest wręcz kopalnią użytkowników, pomysłów i sposobów na promocję. Pod względem popularności zdecydowanie przebija Facebooka, dlatego prowadzenie kampanii za pomocą tego portalu wydaje się być więcej niż dobrym pomysłem. Zaczynając naszą przygodę z social media marketingiem musimy jednak pamiętać, że tworząc własną markę de facto tworzymy biznes - a nawet najlepszy biznes na wiele się nie zda, jeżeli nie jest kierowany zgodnie z założoną wcześniej strategią.

Ustalenie celu, do jakiego chcemy dążyć, przede wszystkim chroni nas przed włożeniem ogromu pracy w działania, które tak naprawdę nic nie dadzą. W zależności od tego, co chcemy osiągnąć, będziemy także działać w inny sposób - kampania ukierunkowana na przekierowanie na stronę internetową nie będzie identyczna z kampanią nastawioną na promowanie produktów poprzez dodawanie zdjęć czy filmów na Instagram. Zanim więc w ogóle zaczniemy tworzyć profil, musimy przemyśleć, co dokładnie chcemy osiągnąć.

Konta prywatnego nikt nie będzie obserwował

Jest to bardzo prosty błąd, który jednocześnie może kosztować nas bardzo wiele. W przypadku gdy nastawiamy się na promocję poprzez Instagram, nie możemy trzymać naszego konta w statusie "prywatne". Jeżeli nie udostępnimy konta publicznie, bardzo wielu potencjalnych odbiorców nie będzie w stanie przejrzeć treści, jakie umieszczamy na profilu, a co za tym idzie - stracą zainteresowanie naszą marką. Tak więc jeżeli zależy nam na dotarciu do jak największego grona odbiorców, musimy pamiętać o odpowiednich ustawieniach samego konta.

Oczywiście, jeżeli chcemy rozdzielić nasze konto prywatne od tego, na którym będziemy się promować, nic nie stoi na przeszkodzie. Wystarczy założyć dwa profile i jeden z nich zatrzymać dla siebie.

Powielanie contentu nie jest mile widziane

Repostowanie treści, które już kiedyś były na naszej stronie, to trend wyniesiony z Facebooka. W przypadku tego portalu faktycznie cytowanie samego siebie mogło przynieść pewne korzyści, szczególnie jeżeli oryginalny post był popularny. W przypadku Instagrama nie działa to jednak dobrze, w związku z czym powinniśmy unikać publikowania dwa razy tego samego. Na ten problem najlepiej jest spojrzeć z perspektywy naszego odbiorcy - czy bylibyśmy zadowoleni, gdyby obserwowana przez nas osoba co chwilę wrzucała to samo? W zdecydowanej większości przypadków odpowiedź brzmi "nie", w związku z czym my także nie róbmy tego naszym obecnym i potencjalnym followersom.

Mniej znaczy więcej

Wraz z udostępnianiem zdjęć czy filmów nierozerwalnie jest poruszana kwestia ich jakości. Oczywiście, nikt nie wymaga od nas posiadania profesjonalnego sprzętu i ekipy filmowej, jeżeli jednak udostępniamy już jakieś multimedia, powinniśmy zadbać o to, aby były jak najlepsze. Warto pamiętać, że to właśnie perfekcja i piękno przykuwają naszą uwagę w pierwszej kolejności, dlatego warto poświęcić więcej czasu na tworzenie jednego posta, niż marnować go na kilka nieciekawych publikacji. Kwestia jakości to zresztą nie tylko technikalia - pod zdjęciami i video warto umieszczać ciekawe, napisane bez błędów opisy, które także mogą stanowić powód, dla którego ktoś zacznie nas obserwować. Wykorzystywanie poprawnych hashtagów również pomoże nam w osiągnięciu satysfakcjonującej ilości polubień i komentarzy.

Co warto robić, aby konto szybko zyskało duży rozgłos?

Jeżeli pilnujemy, aby unikać wszystkich powyższych błędów, a mimo to liczba naszych followersów nie rośnie w zbyt imponującym tempie, możemy wykonać jeszcze kilka czynności, które pomogą zaangażować użytkowników. Pierwszą z nich jest szybkie i dokładne odpowiadanie na komentarze, szczególnie w przypadku gdy ktoś nas o coś pyta. Podobnie w opisie do zdjęcia lub filmu możemy zadawać pytania, które mają szansę stać się tematem do dyskusji wśród użytkowników przeglądających danego posta.

Jednak gdy zależy nam na naprawdę szybkim przyroście nowych obserwujących, możemy połączyć strategię z dbaniem o sekcję komentarzy z zakupem polubień profilu. Dzięki stronie https://instalajki.pl/ jesteśmy w stanie szybko i za niewielkie pieniądze zgarnąć wielu prawdziwych followersów, będących unikalnymi użytkownikami. Jest to dobry sposób na start, gdzie jeszcze nie mamy komu prezentować naszego contentu. Dzięki takiej taktyce konto na Instagramie szybciej się rozrośnie, a zasięgi naszych postów również zostaną rozszerzone, co przełoży się na przyrost nowych obserwatorów. Innymi słowy, strategia kuli śniegowej znana fanom oszczędzania, może okazać się równie przydatna w rozkręcaniu marketingu w social media.