Naprawa telefonu na gwarancji we Wrocławiu. Jak przebiega procedura?

wtorek, 16.8.2022 16:43 571

Oddajesz telefon na gwarancji do naprawy we Wrocławiu i zastanawiasz się, jak przebiega cała procedura? Nie wiesz, o czym pamiętać podczas składania formularza zgłoszeniowego? Przeczytaj i sprawdź, jak przygotować telefon, dokumenty oraz na co możesz liczyć ze strony gwaranta.

Prawidłowo przygotuj telefon i niezbędne dokumenty

Telefon na gwarancji oddany do naprawy powinien być odpowiednio przygotowany. Jeśli da się go uruchomić, warto dezaktywować blokadę klawiatury. Oprócz tego należy pozbyć się wszelkich dodatków zewnętrznych, czyli na przykład ochronnego etui. Pamiętaj także o wyjęciu karty SIM i karty pamięci. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że Twoje dane są bezpieczne. Tak przygotowany telefon należy prawidłowo zabezpieczyć i zapakować. Jeśli to możliwe, po prostu do oryginalnego pudełka, w którym będzie stabilnie ułożony w wyprofilowanej wnęce.

Aby oddać telefon na gwarancji do naprawy, musisz przygotować także odpowiednie dokumenty. Mowa tutaj o dowodzie osobistym i dowodzie zakupu danego urządzenia. Jeśli smartfon został kupiony w ramach umowy abonamentowej, możesz wziąć ze sobą dokument potwierdzający jej zawarcie. Niezbędna jest ponadto karta gwarancyjna, którą jest objęty Twój telefon na abonament czy na kartę.

Dokładnie wypełnij formularz

Dlaczego wypełnienie formularza jest tak istotne? Przecież za zweryfikowanie usterki odpowiadają specjaliści, którzy potrafią określić, czy jej naprawa podlega gwarancji, czy nie. Oczywiście to prawda, ale doświadczeni eksperci zajmujący się interpretacją tego typu danych zauważają, że jakościowo i dokładnie sporządzony formularz zdecydowanie ułatwia pracę i pozwala na szybsze odrzucenie najmniej prawdopodobnych przyczyn. Telefon możesz oddać także poprzez wypełnienie formularza w wersji online. Rozwiązanie to cieszy się coraz większą popularnością, ponieważ jawi się po prostu jako wygodniejsze. W takim przypadku składa się stosowne dokumenty w wersji elektronicznej i czeka na kuriera przysłanego przez operatora lub producenta.

Pierwszy krok – ocena stanu telefonu i weryfikacja formularza

Kiedy telefon komórkowy trafia do serwisu producenta, nadchodzi czas na zaawansowaną diagnostykę. Pierwsze działania mają na celu zidentyfikowanie usterki, określenie jej specyfiki i jednoznaczne stwierdzenie, czy konkretne podlega naprawie w ramach gwarancji. W efekcie użytkownik otrzymuje informację, czy jego wniosek jest zasadny. Informacja dotycząca czasu, jaki gwarant ma na rozpatrzenie wniosku, powinien zostać określony w zapisach gwarancyjnych. Jeśli w karcie gwarancyjnej nie ma o tym mowy, obowiązuje ustawowe 14 dni liczone od momentu dotarcia urządzenia do producenta. Jeżeli zaś roszczenia gwarancyjne zostaną odrzucone i trzeba będzie kupić nowy egzemplarz, warto rozważyć przy okazji internet stacjonarny do domu.

Naprawa telefonu i kontakt z serwisem

Po wstępnych działaniach diagnostycznych producent podejmuje decyzję o toku dalszego postępowania. W przypadku uznania zasadności złożonego wniosku i w oparciu o zapisy gwarancji gwarant przystępuje do bezpłatnej naprawy urządzenia lub – jeśli nie ma możliwości naprawy sprzętu – zobowiązany jest do wymiany modelu na nowy. Czas oczekiwania zależy od wielu czynników. Decydujący jest przede wszystkim charakter usterki lub konieczność oczekiwania na konkretne podzespoły. Maksymalny czas, po jakim producent powinien zwrócić działający telefon, przeważnie jest określony w karcie gwarancyjnej. Oprócz tego użytkownik może liczyć na bieżące informacje dotyczące uznania zasadności wniosku, poszczególnych etapów postępowania czy przybliżonego terminu odbioru smartfona. Po więcej interesujących informacji na temat telefonii komórkowej zapraszamy do serwisu Komórkomat.