Nowoczesne wagony i stacja serwisowa we Wrocławiu

wtorek, 13.10.2015 15:26 2662 0

PKP Intercity rusza z nową falą inwestycji. Aby utrzymać rosnący trend w przewozach, spółka wyda 1,8 mld zł na modernizacje około 400 wagonów, 60 lokomotyw i nowoczesne zaplecza do ich serwisowania. 

Nowoczesnymi wagonami pojedziemy również na trasie Wrocław – Katowice – Kielce – Lublin.

Plan inwestycyjny o wartości 1,8 mld zł przewiduje udział finansowania unijnego. Znaczna część pieniędzy - 1,4 mld zł - zostanie przeznaczona na odnowę parku taborowego. Modernizacja zakłada kompletną przebudowę blisko 400 pojazdów starego typu, w efekcie której powstaną nowoczesne wagony przedziałowe, bezprzedziałowe, restauracyjne oraz wielofunkcyjne, tzw. Combi.

- Badania potrzeb klientów pozwoliły nam lepiej poznać oczekiwania dotyczące wyposażenia pociągów. Dzięki temu w procesie projektowania uwzględnimy rozwiązania dla rodzin, osób o ograniczonej mobilności, podróżnych z dużym bagażem czy rowerzystów – wymienia Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity. - W wagonach pojawią się np. ekrany do wyświetlania bajek, specjalne foteliki, tablice do rysowania czy urządzenia umożliwiające podgrzanie posiłku dzieciom – deklaruje.

Wagony będą kursować w ramach kategorii EIC oraz IC, na trasach krajowych i międzynarodowych, gwarantując klientom jednolity standard usług. Pojawią się m.in. na liniach: Wrocław – Katowice – Kielce – Lublin, Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn, Berlin – Poznań – Warszawa czy Gdynia – Warszawa – Katowice – Wiedeń.

Zmiany obejmą także flotę około 60 lokomotyw. Ich zakres dotyczy m.in. podniesienia poziomu bezpieczeństwa i wdrożenia rozwiązań obniżających koszty utrzymania, a także zwiększenia prędkości ze 125 do 160 km/h. Poprawie ulegną również warunki pracy maszynistów, np. dzięki instalacji klimatyzacji w kabinach.

Remonty 9 stacji serwisowych pochłoną 400 mln zł. Nowoczesne obiekty pojawią się w: Warszawie, Lublinie, Kołobrzegu, Białymstoku, Szczecinie, Krakowie (2), Poznaniu i Wrocławiu. Poprawa infrastruktury do utrzymania pociągów usprawni pracę obsługi technicznej oraz wykluczy część ryzyk związanych z realizacją rozkładu jazdy, np. poprzez montaż urządzeń do podgrzewania rozjazdów w zimie.

Przewidziane rozwiązania będą również przyjazne środowisku. Wśród nich są np. całoroczna myjnia z zamkniętym obiegiem wody, system do zbierania i uzdatniania deszczówki oraz panele solarne.

Pierwsze przetargi zostaną ogłoszone na przełomie października i listopada.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)