Nowoczesnymi DART-ami pojedziemy od grudnia z Wrocławia do Jeleniej Góry

niedziela, 4.10.2015 09:00 1883 0

PKP Intercity ujawniło najważniejsze zmiany w grudniowej korekcie rozkładu jazdy pociągów. Zmieni się nie tylko czas przejazdu i liczba pociągów, ale również i tabor. Z Wrocławia do Jeleniej Góry pojedziemy nowoczesnymi DART-ami, które będą kursowały na trasie  Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin.

DART-y będą bezprzedziałowe i pomieszczą 352 pasażerów w dwóch klasach (klasa I– 60 miejsc i klasa II – 292 miejsca).

Udogodnieniami dla pasażerów będą: klimatyzowana i bezprzedziałowa przestrzeń pasażerska, ergonomiczne fotele, gniazdka elektryczne dla każdego pasażera, podłoga na jednej wysokości ułatwiająca poruszanie się pasażerów po pojeździe, możliwość montażu urządzeń wzmacniających sygnał telefonii komórkowej i WiFi, nowoczesne toalety z przewijakami dla niemowląt, stojaki na rowery, przestrzeń na bagaż w każdym z wagonów, wysuwane stopnie zakrywające szczelinę między pojazdem a peronem, automatyczne drzwi zewnętrzne i wewnętrzne, elektroniczny system informacji pasażerskiej, wewnętrzne nagłośnienie, system monitoringu przedziałów pasażerskich, przyciski przywoływania obsługi pociągu, przedział barowy i wyciszenie pojazdu (falownik zamontowany na dachu).

Dla osób niepełnosprawnych przewidziano windę, osobną toaletę i dwa miejsca wydzielone na osób poruszających się na wózkach.

DART-y to jedne z pierwszych w Polsce pociągów seryjnie wyposażonych w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2, który zapewnia większe bezpieczeństwo podróżowania (standardy bezpieczeństwa zgodnie z europejską normą EN 15227  - 4 scenariusze zderzeniowe).

20 DART-ów będzie jedziło na trasie Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin  oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała.

Ważące 280 ton i mierzące 153 metry długości pociągi wyprodukowane zostaną w Bygdoszczy, a w procesie produkcji weźmie udział 350 krajowych przedsiębiorstw.

Łączna wartość kontraktu (z dostawą i serwisowaniem pociągów) to 1 320 626 400 zł z czego 574 miliony zostaną pokryte ze środków unijnych.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)