O czym pamiętać wywożąc odpady?

wtorek, 23.2.2021 23:42 967

Pewnie wielu z Was ma jakiś remont za sobą. Z pewnością spotkaliście się z problemem co zrobić z zaległym gruzem. W poniższym artykule przedstawimy m.in. takie zagadnienia jak:czym jest czysty gruz, jak wygląda wynajęcie kontenera na odpady oraz co należy zrobić wynajmując kontener i jaka firma jest najlepsza w tej dziedzinie w Polsce.

remont łazienki

Czym jest czysty gruz?

Czysty gruz to grupa odpadów, która często występuje po remontach. Można rozróżnić kilka rodzajów:

  • Czysty gruz – to materiały z cegły, betonu lub ceramiki bez innych dodatków. 
  • Odpad poremontowy/z budowy tj. folia, futryna, styropian, tapeta, tynk, płyta na kilogramy
  • Odpad zielony – trawa, gałęzie, krzaki, drzewo, krzew
  • Śmieci tzw. graty oraz inne odpady zmieszane – przykładem są bezużyteczne meble, mogą być one mieszane z odpadami po remoncie, budowie, czy wspomnianymi odpadami zielonymi. Ten rodzaj odpadów sprawdzi się dla tych, którzy trzymają je w piwnicy, garażu, mieszkaniu czy też u siebie w domu.
  • Inne – w tej kategorii zalicza się inne odpady takie jak: papa, materiały izolacyjne. 

wywóz gruzu

Poniżej znajdziesz więcej informacji na temat wywóz gruzu Gdańsk oraz wywóz gruzu Warszawa.

Jak wygląda wynajęcie kontenera krok po kroku?

Jeżeli nie chcesz sam wywieść gruzu możesz powierzyć to profesjonalnej firmie. Poniżej przedstawiamy, jak wygląda wynajęcie takiego kontenera krok po kroku. 

1. Wycena usługi oraz doprecyzowanie szczegółów
Należy wypełnić formularz, do uzupełnienia będzie m.in. kod pocztowy na górze strony. Można również zadzwonić do firmy, aby dostać wycenę. Kolejno należy podać kilka szczegółów tj. miejsce usługi, datę (kiedy kontener ma przyjechać i kiedy firma go odebrać) oraz dane do kontaktu. Odpowiedź na przesłany formularz jest zazwyczaj błyskawiczna i wynosi około 15-30 minut (oczywiście w godzinach funkcjonowania firmy) lub w kolejny dzień roboczy.
2. Płatność za usługę
Po ustaleniach należy dokonać płatności. Można najczęściej zrobić to przez przelew online lub szybką płatność PayU.
3. Podstawienie kontenera
Kontener jest podstawiany w umówionym wcześniej terminie. Należy pamiętać o stosownym pozwoleniu w przypadku, gdy kontener ma stać na drodze publicznej i będzie zajmował część z pasu ruchu.
4. Wypełnienie kontenera
We wskazanym czasie należy zapełnić kontener.

5. Odbiór kontenera
W trakcie ustaleń zostaje wskazana przewidziana data odbioru. Gdyby nastąpiły jakieś zmiany, należy skontaktować się z firmą. Transport może przyjechać wcześniej lub później.
6. Opcjonalne udzielenie opinii - firmy zachęcają do pozostawienia opinii na temat wykonanej usługi. Z pewnością jest ona pomocna dla kolejnych klientów.

remont mieszkania

Co należy wiedzieć o wynajmie kontenera?

Decydując się na wynajem kontenera często zadawane są dodatkowe pytania. Poniżej odpowiadamy na najczęstsze.

W jakim czasie może zostać postawiony kontener?

Standardowy czas to minimum jeden dzień roboczy. Jednak w niektórych przypadkach może to nastąpić nawet tego samego dnia, należy zdecydować się na telefoniczny kontakt z firmą w celu omówienia szczegółów dowozu.

Na jaki czas wynajmowany jest kontener na odpady?

Standardowo kontener jest wynajmowany na okres 5-7 dni. Można jednak zdecydować się na jedną z trzech ekstra opcji:

1. Udostępnienie kontenera na jeden dzień – transport pod dom odbywa się rano i zabiera się go późniejszym popołudniem.
2. Załadunek na poczekaniu – podstawia się kontener na 30 minut i w tym czasie ma on został załadowany.
3. Wynajem na dłuższy termin – istnieje możliwość wynajmu na nawet kilka tygodni. To rozwiązanie stosowane jest np. podczas budowy domu.

Wybierając opcję wynajmu należy pamiętać, że część materiałów nie nadaje się do wyrzucenia. Materiały można podzielić na dwie grupy: które można i nie można umieścić w kontenerze.

W kontenerze można umieścić: gruz (cegłę, beton, ceramikę– można je zmieszać), ziemię, odpad remontowy (tj. futryna, drzwi, okno, tynk, tapeta, okleina, płyta kg, folia, styropian), drewno, elementy metalowe, plastikowe, papierowe, tekturę, opady zielone (trawę, krzewy, liście, gałęzie, itp.), odpady ze strychu, garażu, piwnicy.

Do kontenera nie mogą być wrzucane odpady komunalne, lodówki, chłodziarki, zamrażarki, baterie i akumulatory, opady medyczne, lampy fluorescencyjne (świetlówki, żarówki energooszczędne), telewizory, rzutniki, stare monitory, drukarki, kserokopiarki, skanery, opony samochodowe, azbest, eternit, papa (chyba, że zostanie podana taka informacja)

O firmie Redskip.pl

Przykładem firmy, która zajmuje się kompleksowo poniższymi zagadnieniami jest Redskip.pl. Firmę wyróżniają takie cechy jak na przykład: największy zasięg usług dostępny pod jednym numerem telefonu, kooperacja wyłącznie z firmami z polskim kapitałem, konkurencyjne ceny, możliwość płatności kartą. 

Wśród szerokiej gamy usług firmy można znaleźć:

  • wywóz gruzu
  • wywóz śmieci w trakcie lub po remoncie
  • wywóz odpadów z budowy
  • wywóz mebli i elementów gabarytowych
  • wywóz odpadów zielonych
  • wywóz ziemi
  • wywóz materiałów izolacyjnych
  • wywóz papy
  • wywóz pozostałych śmieci, odpadów i nieczystości w kontenerach

Korzystaliście kiedyś z usług takiej firmy podczas remontu?