Otwarcie TAT na Nowy Dwór: Będą ogromne zmiany w komunikacji zbiorowej - znamy prawdopodobny przebieg linii [SZCZEGÓŁY]

wtorek, 11.7.2023 14:22 519 0

Otwarcie całości trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór planowane jest na początek września tego roku. Będzie to z pewnością ogromne wydarzenie komunikacyjne. W związku z uruchomieniem nowej trasy tramwajowej szykują się ogromne zmiany w komunikacji miejskiej. Prezentujemy wstępne plany modyfikacji komunikacji zbiorowej od 4 września.

Linie 0L i 0P już nigdy nie wrócą na wrocławskie ulice

Kultowa „zerówka” kursująca wokół centrum miasta prawdopodobnie już nie wróci na wrocławskie tory. Oba warianty rozpoczynały i kończyły kursy na Dworcu Nadodrze. „0L” kursowało przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, a "0P” zgodnie. W teorii, linia ma status „zawieszonej” od 2020 roku ze względu na remont Mostów Pomorskich, ulicy Pomorskiej i placu Staszica, podobnie jak linie 14 i 24. Zarówno one, jak i „zerówka” zastępowane są jednocześnie przez linie 70 i 74. Wszystko wskazuje na to, że po popularnych 0L i 0P pozostanie tylko wspomnienie.

Całkowicie nowe linie tramwajowe

Powstaną całkowicie nowe linie tramwajowe – 13 i 22. „Trzynastka” pojedzie ze Stadionu Olimpijskiego na Nowy Dwór przez plac Grunwaldzki, ulicę Kazimierza Wielkiego, plac Jana Pawła II, ulicę Legnicką, Śrubową i Robotniczą. „22” kursować będzie w relacji Tarnogaj – Pilczyce przez ulice Hubską, Glinianą, Piłsudskiego, plac Legionów i ulicę Legnicką.

Zmiany tras i numerów obecnych linii

Linia 4 pojedzie w obecnej relacji Oporów – Biskupin, ale od placu Legionów kursować będzie ulice Piłsudskiego, Małachowskiego i Pułaskiego do placu Wróblewskiego, a nie przez Sądową, Krupniczą, Kazimierza Wielkiego i Oławską, jak dotychczas.

Linia 5 zostanie skrócona do pętli przy Cmentarzu Grabiszyńskim.

Linia 11 zostanie przedłużona do Oporowa. Od placu Legionów pojedzie ulicami Sądową, Krupniczą i Kazimierza Wielkiego do Galerii Dominikańskiej, skąd będzie kursować dotychczasową trasą do Kowal.

Linia 12 powstanie w wyniku przenumerowania linii 33 i pojedzie w zmienionej relacji Sępolno – Kozanów przez ulicę Legnicką, Milenijną i Pilczycką.

Linia 14 wróci na wrocławskie tory i pojedzie w relacji Osobowice – Krzyki przez ulicę Grabiszyńską i aleję Hallera.

Linia 16 pojedzie w zmienionej relacji Tarnogaj – Osobowice. Na odcinku Tarnogaj – plac Grunwaldzki trasa nie ulegnie zmianie, natomiast później linia pojedzie ulicą Piastowską i Nowowiejską, przez Dworzec Nadodrze i plac Staszica do pętli na Osobowicach. Będzie to częściowe zastępstwo za zlikwidowaną „zerówkę”.

Linia 18 zostanie przedłużona do krańcówki „Tarczyński Arena (Królewiecka)”.

Linia 21 powstanie w wyniku przenumerowania linii 31 i pojedzie w dotychczasowej relacji Gaj – Tarczyński Arena (Królewiecka).

Linia 23 zostanie obustronnie przedłużona, a jej trasa ulegnie drobnej modyfikacji. „23” zostanie przedłużona do pętli Kowale i pojedzie od Galerii Dominikańskiej ulicą Kołłątaja, Piłsudskiego, przez plac Legionów od placu Orląt Lwowskich, gdzie pojedzie TAT-em na Nowy Dwór.

Linia 24 zostanie zlikwidowana.

Linie 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 17, 19 i 20 będą kursować bez zmian dotychczasowymi trasami.

Zmiany w kursowaniu linii autobusowych

Duże zmiany czekają również linie autobusowe. Co prawda nie jest zakładana likwidacja ani przenumerowanie, ale kilka pojedzie zmienionymi trasami oraz pojawi się jedna nowa linia.

Linia 107 będzie kursować w relacji Krzyki – Pracze Odrzańskie. Na odcinku Krzyki – Nowy Dwór kursować będzie jak dotychczas, a następnie pojedzie ulicami Gubińską, Żernicką, Jerzmanowską, 11 Listopada, Fieldorfa, Wojanowską, Stabłowicką do pętli „Pracze Odrzańskie”. W ten sposób nie będzie zdublowana na odcinku Nowy Dwór – centrum z tramwajami 13 i 23, a zapewni bezpośrednie połączenie mieszkańcom Muchoboru Wielkiego, Nowego Dworu i Żernik do szpitala im. Marciniaka na Fieldorfa oraz mieszkańcom Stabłowic dodatkowy autobus do tramwaju na Kosmonautów.

Linia 119 będzie kursować w relacji Sołtysowice – Racławicka. Od FAT-u pojedzie ulicą Grabiszyńską, Solskiego i aleją Piastów. Zapewni to dojazd z Racławickiej do Muchoboru Wielkiego i Nowego Dworu. Pozwoli też wykorzystać pętlę autobusową "Racławicka", obecnie używanej tylko przez linię nocną 248 po przedłużeniu linii A na Krzyki oraz skierowaniu linii 126 do pętli "Wojszycka".

Linia 122 zostanie skrócona do pętli Kuźniki.

Linia 128 zostanie skierowana ulicami Bystrzycką, Koszalińską i Hermanowską do pętli Nowy Dwór, dzięki czemu mieszkańcy osiedla uzyskają połączenie z Psim Polem oraz bezpośredni dojazd do Popowic i Kępy Mieszczańskiej.

Linia 142 będzie kursować w relacji Paprotna – Jarnołtów. Do Jarnołtowa pojedzie ulicami Żernicką i Jerzmanowską. Zmiana zapewni mieszkańcom Jarnołtowa, Żernik, Jerzmanowa i okolic ulicy Obornickiej bezpośrednie połączenie ze ścisłym centrum miasta.

Linia 148 zostanie skierowana przez nową ulicę 11 Listopada, co pozwoli uniknąć często zamykanego przejazdu kolejowego na ul. Żernickiej i zapewni obsługę wschodniej części osiedla Złotniki.

Linia 149 pojedzie w dotychczasowej relacji Plac Grunwaldzki – Kuźniki, ale jej trasa ulegnie drobnej modyfikacji. Pojedzie bowiem ulicą Gubińską (zamiast Rogowską).

Powstanie nowa linia autobusowa nr 152 w relacji Pilczyce – Blacharska ulicami Metalowców, Koszalińską, Hermanowską, Gubińską, Strzegomską, Mińską, Krzemieniecką i Hallera. Dzięki temu będzie można dojechać z Pilczyc na Nowy Dwór i Muchobór Wielki. Linia będzie stanowić połączenie tramwajowych ciągów komunikacyjnych na ulicach Lotniczej, Strzegomskiej i Grabiszyńskiej.

Linie 106, 124, 126, 132, 134, 319, 909 i 927 będą kursować bez zmian.

opracowanie, foto: doba.pl, źródło: RO Nowy Dwór

Dodaj komentarz

Komentarze (0)