Podsumowanie TORYwolucji w 2020 i plany na 2021 rok

czwartek, 31.12.2020 13:30 425 0

PODSUMOWANIE TORYWELUCJI 2020

To był bardzo intensywny rok pod względem prac włożonych w poprawę stanu wrocławskich torowisk. W listopadzie 2019 przejęliśmy nad nimi opiekę, a w tym roku ogłosiliśmy TORYwolucję.
Dzisiaj, po roku prac, chcemy Wam powiedzieć o efektach tych działań:
- wymieniliśmy 11 tysięcy metrów szyn (a gdy dodamy do tego szyny na na ul. Olszewskiego, gdzie trwają jeszcze prace, to wymienimy ich łącznie 14,5 tysięcy metrów),
- wymieniliśmy 32 zwrotnice,
- wymieniliśmy ponad 4,5 tys. poprzeczek, śrub stopowych, podkładów itp.,
- rozebraliśmy i ułożyliśmy przeszło 1000 mkw. kostki kamiennej lub betonowej,
- zużyliśmy niemal 300 m³ mieszanek mineralno-asfaltowo-grysowych, asfaltu twardolanego, mieszankami na zimno,
- wyregulowaliśmy ponad 220 metrów torów i rozjazdów,
- wykonaliśmy niemalże 1200 metrów ław podszynowych z żywic,
- torowcy spędzili na wyjazdach awaryjnych w ciągu roku ponad 250 godzin. Można by w ciągu tego czasu obejrzeć cztery razy wszystkie sezony Miodowych Lat,
- zazieleniło się torowisko na Al. Hallera i ulicy Żmigrodzkiej,
- a do tego wszystkiego 24-godzinne czuwanie i reagowanie na wszelkie awarie torowisk.

Bardzo dziękujemy wszystkim osobom zaangażowanym w torywolucyjne działania. Małą niespodziankę mamy natomiast dla wszystkich. Od jutra (tj. 29.12) wraca ruch na skrzyżowaniu Peronowa/ Kołłątaja/ Piłsudskiego. I to ponad dwa tygodnie przed planowanym czasem.

PLANY NA TORYWELUCJĘ 2021
Oprócz bieżącego utrzymania (czyli np. awaryjnych napraw) jest to dużych zadań inwestycyjnych. Mamy nadzieję, że pokazanie zakresu prac w formie mapki będzie dla Was przejrzyste.
Wśród inwestycji na 2021 są m.in.:
- wymiana rozjazdów i skrzyżowania torów na pl. Jana Pawła II,
- wymiana rozjazdów na placu Dominikańskim od ul. Piotra Skargi, od ul. Kazimierza Wielkiego oraz od ul. Oławskiej,
- remont torowiska w Al. Hallera (odcinek od Powstańców Śląskich i Mieleckiej),
- remont kabli trakcyjnych obszaru zasilania stacji Ślężna.

Łączny koszt planowanych inwestycji to ponad 53 mln zł.

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)