Polski startup pomoże uczniom z Dubaju w nauce programowania

środa, 7.8.2019 18:00 493 0

ChallengeRocket stworzył platformę do nauki programowania, z której od września skorzystają uczniowie ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Polski startup może też pomóc w wyszkoleniu miliona arabskich informatyków, co wymarzył sobie tamtejszy rząd.

ChallengeRocket to startup wrocławsko-rzeszowski. Stworzył specjalną platformę wyzwań technologicznych, która pomaga programistom rozwijać swoje umiejętności, a pracodawcom umożliwia odnalezienie informatycznych talentów. Polacy pracowali dotąd dla takich globalnych marek Nvidia ING, Mercari czy Rockwell Automation, docenili ich także specjaliści z platformy „Facebook for Developers”. Nasz startup wygrał organizowany przez platformę konkurs na produkt, który najlepiej wspiera programistów i inżynierów. 

Teraz wchodzimy jednak na zupełnie inny poziom i rozpoczynamy ekspansję międzynarodową – zapowiada Paweł Kwiatkowski, prezes i współzałożyciel ChallengeRocket. 

Startup chce zrewolucjonizować naukę programowania w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. I ma to duże szanse. Polakom już udało im się pokonać blisko 600 konkurentów z całego świata i wejść we współpracę z ufundowaną przez szejków Dubai Future Foundation oraz rządową agencją KHDA, która odpowiada za rozwój prywatnej edukacji w Dubaju. Prywatne szkoły już dziś stanowią w ZEA ponad 50 procent rynku, a według szacunków Boston Consulting Group w 2023 roku będzie to ponad 60 procent. Wówczas wartość rynku ma natomiast sięgnąć 7,1 mld dolarów 

- Po tych liczbach widać przed jaką stoimy szansą – mówi Tomasz Florczak, współzałożyciel i szef technologii w ChallengeRocket. Jak podkreśla, partnerzy z ZEA polski startup odnaleźli sami. - W toku rozmów uznaliśmy, że nasza platforma, która oryginalnie służyła do rozwoju umiejętności specjalistów, może pomóc także dzieciom i nauczycielom – mówi Florczak. 

Saeed Al Falasi, dyrektor akceleracji w Dubai Future Foundation wskazuje, że rozwiązanie przygotowane przez polski startup jest dowodem na duże możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii w procesie nauczania. – Wspólna inicjatywa Dubai Future Foundation, KHDA oraz ChallengeRocket dowodzi, jak wielkie znaczenie przywiązujemy do przyspieszenia rozwoju naszego systemu edukacji. Chcemy skutecznie identyfikować braki, jakie mają uczniowie oraz pracować z talentami, tak by w przyszłości mogły znaleźć się w odpowiednim miejscu –zaznacza Saeed Al Falasi.

Hind Al Mualla, szef działu innowacji w agencji KHDA: - W KHDA zawsze chętnie wspieramy innowacyjne, przyszłościowe organizacje, które chcą wprowadzić pozytywne zmiany w sektorze edukacji. Wierzymy, że rozwiązanie przygotowane przez ChallengeRocket naprawdę zrobi różnicę dla uczniów. Chcielibyśmy pochwalić również firmę za jej innowacyjne podejście.    

Od września z polskiej platformy skorzystają uczniowie w Dubaju. Młodzi ludzie będą rozwiązywać zadania programistyczne, a nauczyciele otrzymywać natychmiastowe raporty dotyczące tego, z jakim fragmentem zadania ma problem zarówno konkretny uczeń jak i większa grupa.

 – Nauczyciel będzie miał dostęp zarówno do profili pojedynczych osób, jak i całej klasy. To pozwoli mu na dostosowanie tempa i poziomu zadań do specyfiki danej grupy – podkreśla Tomasz Florczak. 

Na razie Polacy rozpoczną od pilotażu w kilku szkołach, ale liczą, że w przyszłości będzie ich coraz więcej. 

Ogromną szansą dla ChallengeRocket jest również zaangażowanie w gigantyczną rządową inicjatywę „One Million Arab Coders”.Inicjatywa ma sprawić, że młodzi Arabowie chętniej zajmą się programowaniem oraz podniosą swoje umiejętności cyfrowe. Partnerami przedsięwzięcia są Udacity – globalna organizacja edukacyjna zajmująca się nauką kodowania oraz Microsoft.

 - Rozmawiamy o tym, by na podstawie naszej platformy wdrożyć system do oceny pracy umiejętności programistów. Jeśli tego dokonamy będzie to gigantyczny sukces – podkreśla Paweł Kwiatkowski.  

Dodaj komentarz

Komentarze (0)