Poznaj korzyści płynące z treningu siłowego

środa, 20.10.2021 13:41

Zastanawiasz się, czy trening siłowy będzie odpowiedni dla Ciebie? Zależy Ci na poprawie sylwetki, jej lekkim wyrzeźbieniu i spaleniu zbędnych kilogramów? Jeśli tak, odpowiedź jest jedna: koniecznie zainteresuj się ćwiczeniami z obciążeniem. Poznaj szereg płynących z nich korzyści. Kto wie, być może dasz się przekonać do tej formy aktywności fizycznej.

Korzyść numer 1: spalanie tkanki tłuszczowej

Większość osób myśli, że jedynym efektem, jaki mogą przynieść tego typu ćwiczenia, jest uzyskanie umięśnionej sylwetki. Niektórzy obawiają się nadmiernego rozrostu mięśni, tymczasem droga do tego jest długa i wcale nie taka prosta. Przy regularnej, przeciętnej aktywności mięśnie lekko się zarysowują, a skóra jest bardziej napięta i jędrna. Poza tym wzrasta tempo metabolizmu spoczynkowego, co owocuje tym, że jeszcze przez wiele godzin po treningu organizm pracuje na wyższych obrotach i lepiej spala tkankę tłuszczową. Wsparciem w regeneracji mięśni po intensywnym treningu może być odżywka Mutant Mass.

Korzyść numer 2: zdrowszy mięsień sercowy i mniej złego cholesterolu

Wykonywanie ćwiczeń siłowych owocuje obniżeniem poziomu złego cholesterolu, jest zatem dobrym elementem prewencji chorób serca. Poza tym czyni mięsień sercowy mocniejszym, sprawniejszym i lepiej ukrwionym.

Korzyść numer 3: działa profilaktycznie na choroby cywilizacyjne

Regularny trening siłowy ma pozytywny wpływ na zdrowie organizmu, w tym na zwalczanie pierwszych symptomów chorób cywilizacyjnych, trapiących ludzkość, takich jak cukrzyca, nadciśnienie czy otyłość. Wspiera też w walce z dolegliwościami bólowymi.

Korzyść numer 4: poprawa samopoczucia

Aktywność fizyczna w postaci treningu siłowego stymuluje mózg do wydzielania endorfin, przez co cały organizm jest bardziej odprężony i zrelaksowany. Osoby regularnie trenujące mogą poszczycić się lepszym samopoczuciem, większym spokojem i wyciszeniem. Rzadziej też miewają stany lękowe czy depresyjne. Podnoszenie ciężarów wprawia w dobry nastrój. Powodem do radości jest też zmieniająca się sylwetka.

Korzyść numer 5: wzmocnienie całego ciała

Trening oporowy działa wzmacniająco na wszystkie partie ciała w wyniku powtarzających się cykli kurczenia i rozciągania mięśni. Trening izometryczny prowadzi do napinania mięśni. Natomiast trening statyczny zwiększa ich siłę i wytrzymałość.

Korzyść numer 6: poprawa stanu układu kostnego

Proces starzenia organizmu, który dotknie każdego z nas, ma negatywny wpływ na stan kości. Każdego roku człowiek traci około 1% gęstości kości. Zjawisku temu można zapobiegać poprzez regularne treningi siłowe. Jest to najlepsza metoda na zapobieganie osteoporozie.

Podsumowując, trening siłowy wiąże się z szeregiem korzyści dla organizmu i – przy okazji – dla umysłu. Jest odpowiedni zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Uprawiany z głową nie doprowadzi do nadmiernego rozrostu mięśni i sylwetki kulturysty. Może natomiast wpłynąć pozytywnie na stan kości, mięśni, postawę ciała, ale też stan układu naczyniowo-sercowego.