Pozycjonowanie strony internetowej, ile kosztuje? Sprawdź cennik SEO

czwartek, 25.2.2021 16:45 960

Pozycjonowanie strony internetowej jest niezbędnym czynnikiem pozwalającym osiągnąć sukces w Internecie. Dzięki pozycjonowaniu możliwe jest uzyskanie realnej przewagi konkurencyjnej w branży, a tym samym zwiększenie widoczności strony internetowej, które w konsekwencji umożliwia pozyskanie nowych użytkowników i klientów. Pozycjonowanie stron internetowych jest obecnie najbardziej skutecznym i najtańszym sposobem pozyskania klienta w sieci. Przekonaj się, ile kosztują skuteczne usługi SEO i co wpływa na cennik pozycjonowania.

Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie stron internetowych lub SEO (ang. Search Engine Optimization) jest zbiorem wszystkich działań służących osiągnięciu najwyższych pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Jest to tym samym długofalowy, a wręcz stały proces zwiększania widoczności strony internetowej i poprawie pozycji fraz kluczowych, na które pojawia się witryna w wyszukiwarce. Pozycjonowanie stron internetowych stanowi najbardziej efektywny sposób pozyskiwania darmowego ruchu z wyszukiwarki. Nie oznacza to jednak, że jest to proces bezpłatny.

Pozycjonowanie stron cennik

Co wpływa na cenę pozycjonowania?

Cena pozycjonowania stron internetowych uzależniona jest od szeregu czynników oraz narzędzi wypływających na tempo uzyskania i poziom wyników osiąganych przez witrynę. Na finalny koszt SEO wpływa między innymi aktualna widoczność serwisu internetowego w wyszukiwarce, poziom konkurencyjności w branży, stan techniczny strony a nawet historia działań SEO. Dodatkowo elementami wpływającymi na wysokość ceny pozycjonowania są koszty:ce

  • Audytu SEO – szczegółowa analiza strony internetowej pozwalająca zidentyfikować obszary wymagające poprawy oraz wskazać kierunek rozwoju serwisu;
  • Optymalizacji strony internetowej – niezwykle istotne działania dostosowujące serwis do aktualnych wymogów wyszukiwarki internetowej; w ramach optymalizacji zmianom poddaje się zarówno kod źródłowy strony, zawartość treściową, czy strukturę linkowania oraz wiele innych elementów struktury strony internetowej, determinującej jej ocenę w oczach wyszukiwarki;
  • Content marketingu – unikalna, angażująca i dobrze zoptymalizowana treść na stronie www jest kluczowym elementem skutecznego pozycjonowania; koszt utworzenia contentu na stronę uzależniony jest od zdefiniowanych potrzeb w zakresie ilości oraz poziomu trudności merytorycznej treści;
  • Link buildingu – naturalna struktura linkowania pozwala zwiększyć jakość strony internetowej dla robotów wyszukiwarki; w ramach określonych dla strony www celów, analizowane są aktualne linki, teksty zakotwiczenia (tzw. anchory) oraz pozyskiwane są nowe odnośniki;
  • Analityki SEO – szczegółowa analiza dotychczasowo przeprowadzonych działań oraz precyzyjne raportowanie efektów to element, bez którego pozycjonowanie nie może być skuteczne; analiza wyników pozycjonowania pozwala weryfikować i w razie potrzeb modyfikować przyjętą strategię działań;
  • Narzędzia - dostępne w sieci darmowe narzędzia pozwalają wykonać część działań SEO dla strony, jednak ich zakres z reguły jest ograniczony i nie pozwala w długim okresie myśleć o skuteczności pozycjonowania; dlatego też, warto powierzyć proces pozycjonowania profesjonalnej agencji SEO dysponującej odpowiednim doświadczeniem, umiejętnościami oraz narzędziami zewnętrznymi oraz własnymi, pozwalającymi prowadzić skuteczne działania na rzecz strony internetowej.

Agencja SEO cena

Cennik pozycjonowania stron internetowych

Przeglądając zasoby Internetu można trafić na sztywno określone stawki pozycjonowania. W praktyce jednak gotowe rozwiązania nijak mają się do rzeczywistości związanej z procesem SEO. Indywidualne potrzeby każdej strony internetowej, zróżnicowane warunki funkcjonowania w danej branży, a także możliwości przedsiębiorcy powodują, że cena pozycjonowania nie może zostać z góry określona dla wszystkich podmiotów. Najbardziej transparentnym oraz uczciwym podejściem do określenia ceny procesu pozycjonowania jest jego indywidualna bezpłatna wycena. U jej podstaw leży szczegółowa analiza kondycji strony internetowej, poziomu konkurencji, wstępne określenia strategii działań SEO, a także analiza celów i możliwości klienta. Tylko w ten sposób można uzyskać spersonalizowaną wycenę skutecznych działań SEO dla strony internetowej.

Indywidualna wycena pozwala ponadto uniknąć prze lub niedoszacowania nakładów niezbędnych do uzyskania założonego tempa i jakości działań. Rozważając wybór partnera do działań SEO dla strony internetowej, warto wziąć pod uwagę sposób wyceny usługi. Indywidualne cele i potrzeby każdego biznesu wymagają zachowania bardzo wysokiego poziomu elastyczności w kontekście wyceny procesu pozycjonowania. Precyzyjna wycena oparta o potrzeby, cele i możliwości klienta, a także specyfikę strony www oraz warunki prowadzenia działalności stanowi jedyny, czytelny sposób na optymalny poziom inwestycji w pozycjonowanie.

Agencja SEO Widzialni.pl