Pozycjonowanie strony www - co to jest, jak działa, co daje pozycjonowanie stron w Google i ile kosztuje?
Pozycjonowanie stron we Wrocławiu wcale nie musi wiązać się z wielogodzinnymi kursami programowania, podczas którego przetrwają tylko nieliczni. Pomimo tego, że takie zagadnienia jak SEO czy SEM i ich rozumienie rodzi wiele pytań oraz niejasności, to tak naprawdę nie trzeba być fanem informatyki by je zrozumieć. Są one jednak bardzo ważne w kontekście tworzenia całej strategii promocji firmy – na tyle ważne, że aby uzyskać satysfakcjonujący wynik na rynku, należy mieć w tym względzie garść wiedzy wyjaśniającej czym jest pozycjonowanie strony internetowej.
Co oznacza pozycjonowanie strony internetowej?
Musisz wiedzieć, że każdego dnia miliardy ludzi korzystają z sieci. W Polsce ponad 80% osób jest online, co oznacza, że do sporej liczby z tych osób masz szansę dotrzeć. Niezaprzeczalną przewagą Internetu nad sklepami i usługami stacjonarnymi jest to, że do każdego produktu masz szybki i łatwy dostęp 24 godziny na dobę. Przedsiębiorcy, którzy zadbali o dobrą widoczność swojego biznesu w sieci, mają przewagę nad konkurencją, która pominęła ten ważny aspekt w budowaniu firmy i pozostała offline.
Strony internetowe - czym jest pozycjonowanie i co na to wpływa?
Pozycjonowanie stron www (ang. SEO - Search Engine Optimization) to cykl działań polegających na optymalizacji strony internetowej oraz działaniach poza stroną, których celem jest zwiększenie widoczności witryny/podstrony w wyszukiwarkach internetowych – SERP (Search Engine Results Page).
Źródło: https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron.html
Warto zwrócić uwagę, że istnieją 2 rodzaje wyników:
- organiczne (naturalne) – zazwyczaj 10 wyników na stronę w Google, na które wpływ ma pozycjonowanie stron;
- płatne - reklama Google Ads oraz linki sponsorowane - wyświetlane nad organicznymi.
Jak działa pozycjonowanie stron - jakie czynniki decydują o wysokiej pozycji serwisów?
Na wysokie pozycje strony www w wyszukiwarce Google wpływa ponad 200 czynników rankingowych. Niektóre z nich to:
- title - czyli tytuł strony www, który wyświetla się w SERP-ach;
- meta description – opis strony internetowej zoptymalizowany pod względem ilości znaków – około 160. Powinny zachęcać użytkownika do kliknięcia z wyników wyszukiwania;
- wysokiej jakości teksty – merytoryczne, podzielone na nagłówki (H1, H2…H6), zoptymalizowane pod względem wyszukiwarek (nasycone odpowiednią ilością słów kluczowych);
- słowa kluczowe – zawarte nie tylko w artykułach, które dostępne są na Twojej stronie. Frazy powinny znajdować się również w meta danych. Korzystaj z fraz z długim ogonem (long-tail) – czyli bardziej precyzyjnych zapytań użytkowników;
- grafika oraz filmy – ważne, aby na Twojej stronie pojawił się choćby jeden z dwóch elementów. Miła dla oka grafika może być bardzo skuteczną formą zatrzymania przy sobie użytkownika na dłużej. Podpisz krótko zdjęcie, aby roboty Google wiedziały co przedstawiają;
- responsywność witryny – dziś każdy z nas posiada dostęp do Internetu w smartfonie. Należy dostosować jakość wyświetlania się stron do każdego z urządzeń bez względu na rozdzielczość jego ekranu;
- szybkość wyświetlania się strony – czas to pieniądz. Nikt nie lubi czekać aż wybrana strona ładuje się zbyt długo. Jeżeli chcesz, aby użytkownik pozostał na stronie, najpierw musi szybko się na nią dostać;
- jasna i prosta nawigacja serwisu – zadbaj o intuicyjność swojej witryny;
- linki przychodzące – zadbaj o ich jakość oraz różnorodność.
Działania wpływające na pozycjonowanie strony www – SEO on-site i SEO off-site
Pozycjonowanie stron serwisu www musi odbywać się w obrębie strony jak i poza nią. Skuteczne działania on-site (on-page) wymagają przeprowadzenia dokładnego audytu SEO witryny – czyli sprawdzenia jej kondycji. W skład takiego audytu wchodzą:
- jakość contentu – sprawdź teksty, które zamieszczone są na stronie i odpowiedz sobie na pytanie: czy użytkownik, który je czyta może wycisnąć z nich wszystko czego szuka i co go interesuje? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest zawartość tekstowa, która pojawia się na stronie. Należy ją cały czas rozwijać i doskonalić, aby to właśnie Twoja witryna była najbardziej atrakcyjna – dla robotów jak i użytkownika. Aby tak się stało, pamiętaj o nasyceniu tekstów frazami. Jakie słowa kluczowe są najbardziej wartościowe dla Twojego profilu biznesowego sprawdzisz za pomocą narzędzi takich jak Keyword Tool;
- zastosowania technologiczne Twojej witryny – czy nawigacja jest czytelna? Czy też użytkownik błądzi po menu i szuka odpowiedzi na interesujące go zagadnienia? Nic tak nie irytuje jak gąszcz zakładek, z których najłatwiejszym rozwiązaniem jest ucieczka. Prostota i przejrzystość – dwa elementy, bez których Twoja strona nie wskoczy w top 10.
Działania off-site (off-page), to przede wszystkim popularyzacja strony poprzez linkowanie jej ze zaufanych źródeł. Im częściej Twoja strona jest udostępniana, tym większy ma to wpływ na pozytywny wizerunek witryny w Google - zadbaj o jednolitość informacji pojawiających się na stronie oraz w Google.
Podsumujmy. Działania prowadzone na stronie (on-site) mają zoptymalizować stronę pod względem algorytmów, natomiast praca odbywająca się poza nią (off-site), zmierza do umocnienia pozycji witryny.
Pozycjonowanie strony www - rozpoznanie konkurencji
Skoro wiesz już co znaczy pozycjonowanie stron SEO, zwróć uwagę na konkurencję. Zanim wiedza przerodzi się w praktykę, ustal kilka szczegółów:
- sprawdź stronę internetową firm, które pasują profilem do Twojej;
- określ do czego dążysz, dokąd zmierzasz prowadząc przedsiębiorstwo, i jakie cele Cię interesują;
- oblicz jaką kwotę będziesz mógł przeznaczyć na widoczność swojej firmy w sieci;
- do kogo kierujesz swoje produkty lub usługi;
- co odróżnia Twoją firmę od innych, jakie są jej atrybuty, dlaczego to właśnie Twoje produkty lub usługi mają wybrać użytkownicy;
- nie oczekuj efektów następnego dnia. Działania SEO potrzebują czasu.
Co daje pozycjonowanie strony – korzyści
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych daje tylko i wyłącznie wymierne korzyści dla Ciebie oraz Twojej firmy. Jakie?
- Zapytania użytkowników, które odnoszą się do profilu Twojej firmy sprawią, że zyskasz większą widoczność – więcej osób skorzysta z Twoich produktów lub usług. Pamiętaj, że dążysz do tego, aby pozycja strony internetowej znalazła się wśród 10 najlepszych;
- Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej przyciągnie potencjalnych klientów chcących skorzystać z oferty. Dzięki wysokim wynikom w wyszukiwarkach, odbiorcy będą postrzegać Twój biznes jako ten, któremu można najbardziej zaufać. Posiadanie autorytetu w sieci doskonale wpływa na ilość odwiedzających Cię osób;
- Optymalizacja stron i jej efekty są rozciągnięte w czasie. Na aprobatę użytkowników musisz chwilę poczekać.
Cena pozycjonowania stron internetowych - jaki jest koszt miesięczny
Niezaprzeczalnym atutem SEO jest jego cena. To Ty decydujesz jaki budżet przeznaczysz na reklamę własnego biznesu. Nie da się jednoznacznie określić kosztów całego przedsięwzięcia związanego z tworzeniem i promocją firmy. W skład ceny wchodzi bowiem cały szereg działań mających wpływ na ostateczny rezultat.
Każda agencja SEO zajmująca się pozycjonowaniem stron internetowych robi to według własnego cennika. Sporządza dokładną analizę i określa zakres niezbędnych działań, na podstawie których dopiero wyceniana jest usługa. Możesz też skorzystać z bezpłatnej wyceny.
Zaufaj specjalistom - firma pozycjonująca strony w wyszukiwarce Google
Dobre pozycjonowanie stron www w Google jest złożonym procesem, który wymaga cierpliwości oraz wiedzy. Aby SEO było skuteczne i efektywne, najlepiej powierzyć je agencji, która dysponuje wieloletnim doświadczeniem na rynku, i znalazła uznanie wśród zadowolonych klientów.
SEMPIRE to agencja SEO zajmująca się reklamą w sieci, na działania której składa się zespół specjalistów wyposażonych w narzędzia oraz techniki pozwalające na kompleksową promocję firm w sieci.
Agencja SEO SEMPIRE do każdego z klientów podchodzi indywidualnie, dostosowując ofertę do konkretnych potrzeb. Realizacja każdego projektu wymaga dokładnej analizy, na sukces którego nie trzeba długo czekać.
Zaczynając współpracę z SEMPIRE możesz liczyć na profesjonalne doradztwo. Specjaliści przygotują strategię Twojej firmy uwzględniając każdy z kanałów składających się na rzetelną i fachową reklamę witryny internetowej.
Skontaktuj się i zamów bezpłatną analizę na www.sempire.pl.