Próby obciążeniowe mostu na nowej obwodnicy Leśnicy

sobota, 18.11.2017 12:00 1192 0

Nowy most nad rzeką Bystrzycą na obwodnicy Leśnicy próby obciążeniowe ma już za sobą. Budowa tej przeprawy to najpoważniejsze wyzwanie inżynieryjne całej inwestycji. 

Załadowane do pełna ciężarówki testowały 300-metrowym most, który powstał nad rzeką Bystrzycą i istniejącym mostem Ratyńskim. Ma 7 przęseł, 327 m długości, ponad 16 m szerokości w tym jezdnię o szerokości 7 m. Podczas prób obciążeniowych wjechało na niego sześć wypełnionych piaskiem ciężarówek.

Jak zwykle w takich przypadkach jest scenariusz przewidujący kilka różnych prób. Drogowcy muszą sprawdzić, jak zachowuje się konstrukcja z dużym obciążeniem przy zjazdach i kolejnych przęsłach. A także pod obciążeniem dynamicznym. Wszystko jest dokładnie mierzone – tłumaczy Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.

Na nowym moście i tym fragmencie obwodnicy Leśnicy ciągle trwają jeszcze prace wykończeniowe. Między innymi na montaż czekają barierki ochronne i ekrany przyrodnicze. Potrzebne będzie też oznakowanie poziome i pionowe.

Co się dzieje na innych fragmentach?

Od dawna gotowy jest już fragment trasy między ulicą Graniczną a Osiniecką, w niewielkiej części jest on nawet używany przez kierowców. Prace wykończeniowe prowadzone są na odcinku między ulicami Średzką i Piołunową, w tym właśnie m.in. na moście.  – Jeśli pogoda pozwoli, w grudniu cały odcinek będzie skończony – mówi Marek Szempliński.

Tutaj poza mostem najwięcej do zrobienia jest na samej Piołunowej. W czwartek drogowcy układali nowa nawierzchnię. – W ramach budowy obwodnicy Leśnicy trwa przebudowa ul. Piołunowej, ponieważ skomunikuje ona Jerzmanowo z obwodnicą – dodaje rzecznik Wrocławskich Inwestycji. 

Na ostatnim odcinku trasy, między ulicami Piołunową i Osiniecką, rozpoczęła się niedawno budowa. To na tym fragmencie przewidziany jest węzeł, przy którym obwodnica skrzyżuje się z łącznikiem do ul. Kosmonautów. Dlatego budowane są tutaj trzy wiadukty, w tym jeden nad planowaną w przyszłości linią kolejową na lotnisko. Wspomniana druga część obwodnicy, czyli łącznik między powstającym odcinkiem nowej trasy a ul. Kosmonautów jest już też projektowany. Przetarg na realizację tego odcina planowany jest w pierwszej połowie przyszłego roku..

Inwestycje towarzyszące

Pewne jest, że GDDKiA przebuduje w najbliższym czasie węzeł AOW przy Granicznej. Wtedy ruch będzie sprawniejszy dzięki dodatkowemu zjazdowi na AOW, chodzi o prawoskręt przed rondem.

Ulicę Graniczną rozładować powinna także rozpoczęta inwestycja miejska. Chodzi o budowę ostatniego fragmentu drogi łączącej ul. Rakietową z Graniczną, obok magazynów firmy Pro Logis. Dzięki temu od Muchoboru Wielkiego, z pominięciem Mińskiej, będzie można przez ulicę Graniczną dojechać do węzła AOW, do lotniska i jeszcze dalej.

Źródło: Wrocław.pl Foto: Wrocław.pl

Dodaj komentarz

Komentarze (0)