Próby obciążeniowe mostu na nowej obwodnicy Leśnicy
Nowy most nad rzeką Bystrzycą na obwodnicy Leśnicy próby obciążeniowe ma już za sobą. Budowa tej przeprawy to najpoważniejsze wyzwanie inżynieryjne całej inwestycji.
Załadowane do pełna ciężarówki testowały 300-metrowym most, który powstał nad rzeką Bystrzycą i istniejącym mostem Ratyńskim. Ma 7 przęseł, 327 m długości, ponad 16 m szerokości w tym jezdnię o szerokości 7 m. Podczas prób obciążeniowych wjechało na niego sześć wypełnionych piaskiem ciężarówek.
– Jak zwykle w takich przypadkach jest scenariusz przewidujący kilka różnych prób. Drogowcy muszą sprawdzić, jak zachowuje się konstrukcja z dużym obciążeniem przy zjazdach i kolejnych przęsłach. A także pod obciążeniem dynamicznym. Wszystko jest dokładnie mierzone – tłumaczy Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Na nowym moście i tym fragmencie obwodnicy Leśnicy ciągle trwają jeszcze prace wykończeniowe. Między innymi na montaż czekają barierki ochronne i ekrany przyrodnicze. Potrzebne będzie też oznakowanie poziome i pionowe.
Co się dzieje na innych fragmentach?
Od dawna gotowy jest już fragment trasy między ulicą Graniczną a Osiniecką, w niewielkiej części jest on nawet używany przez kierowców. Prace wykończeniowe prowadzone są na odcinku między ulicami Średzką i Piołunową, w tym właśnie m.in. na moście. – Jeśli pogoda pozwoli, w grudniu cały odcinek będzie skończony – mówi Marek Szempliński.
Tutaj poza mostem najwięcej do zrobienia jest na samej Piołunowej. W czwartek drogowcy układali nowa nawierzchnię. – W ramach budowy obwodnicy Leśnicy trwa przebudowa ul. Piołunowej, ponieważ skomunikuje ona Jerzmanowo z obwodnicą – dodaje rzecznik Wrocławskich Inwestycji.
Na ostatnim odcinku trasy, między ulicami Piołunową i Osiniecką, rozpoczęła się niedawno budowa. To na tym fragmencie przewidziany jest węzeł, przy którym obwodnica skrzyżuje się z łącznikiem do ul. Kosmonautów. Dlatego budowane są tutaj trzy wiadukty, w tym jeden nad planowaną w przyszłości linią kolejową na lotnisko. Wspomniana druga część obwodnicy, czyli łącznik między powstającym odcinkiem nowej trasy a ul. Kosmonautów jest już też projektowany. Przetarg na realizację tego odcina planowany jest w pierwszej połowie przyszłego roku..
Inwestycje towarzyszące
Pewne jest, że GDDKiA przebuduje w najbliższym czasie węzeł AOW przy Granicznej. Wtedy ruch będzie sprawniejszy dzięki dodatkowemu zjazdowi na AOW, chodzi o prawoskręt przed rondem.
Ulicę Graniczną rozładować powinna także rozpoczęta inwestycja miejska. Chodzi o budowę ostatniego fragmentu drogi łączącej ul. Rakietową z Graniczną, obok magazynów firmy Pro Logis. Dzięki temu od Muchoboru Wielkiego, z pominięciem Mińskiej, będzie można przez ulicę Graniczną dojechać do węzła AOW, do lotniska i jeszcze dalej.
Źródło: Wrocław.pl Foto: Wrocław.pl
Dodaj komentarz
Komentarze (0)