SEO + UX = SXO, czyli połączenie doskonałe

piątek, 1.7.2022 10:21 319

Świat marketingu i e-commerce pędzi bez zatrzymania. Tym samym pojawiają się różnego typu uaktualnienia, dostosowane do równie dynamicznie zmieniających się trendów. Na tej podstawie coraz więcej agencji SEO poszerza swoje oferty, aby odpowiadać na bieżące zapotrzebowania rynku. Właśnie w taki sposób powstała usługa SXO. Przyjrzymy się jej bliżej. SXO oznacza połączenie SEO razem z UX, a więc elementów pozycjonowania z doświadczeniami użytkownika obecnego na danej stronie internetowej. Ma to sprawić, że zwiększy się liczba odwiedzin na Twojej witrynie, a internauci pozostaną na niej dłużej niż kilka sekund.

źródło: pixabay.com

Pozycjonowanie na wyższym poziomie - SXO

Działania z zakresu SEO mają na celu generowanie większego ruchu organicznego poprzez przyciąganie nowych klientów. Odkąd tylko pojawiły się systemy transmisji linków i mieszarki tekstów, założeniem SEO było zawsze zwiększenie ruchu organicznego na stronie internetowej. Nie zmieniły tego nowe sposoby pozycjonowania czy też liczne narzędzia pozwalające na dokładniejszą analizę lub usprawnienie pracy. Zmieniło to dopiero SXO, biorąc pod uwagę przede wszystkim doświadczenia klientów. Holistyczne podejście pozwala zarówno osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarce, jak i zatrzymać użytkowników dłużej na stronie oraz zwiększyć ich poziom zadowolenie z tego tytułu.

Jak postępować przy SXO?

Z racji, że na SXO składa się wiele czynników i trzeba regularnie monitorować działanie algorytmów wyszukiwarki oraz wprowadzane aktualizacje, zadania z tego zakresu warto zlecić specjalistom. Stała współpraca przyniesie pożądane, długotrwałe rezultaty. 

Każde działanie wchodzące w zakres SXO należy rozpocząć od czynności typowych dla standardowej obsługi SEO. Pierwszym krokiem jest zatem https://sxo.pl/audyt-seo/, ale równie ważny jest audyt UX i profilu linkowania.Wyniki raportów umożliwią specjalistom dalsze działania pod kątem SEO i UX. Jeżeli nastawiasz się na świadczenie swoich usług w danym mieście, możesz pozycjonować swoją stronę lokalnie (nie pomijając przy tym optymalizacji User Experience).

Na co możesz liczyć dzięki SXO?

Zanim przedstawimy korzyści płynące z https://sxo.pl/, warto zaznaczyć, kto stoi za tym procesem. Otóż są to: specjaliści SEO i webdeveloperzy, którzy zajmują się usuwaniem błędów i wdrażaniem innowacji według oficjalnych wytycznych dla webmasterów, specjaliści od User Experience, analitycy sprawdzający takie aspekty, jak CTR, czas spędzany przez użytkownika na stronie, powroty do wyników wyszukiwania, a także copywriterzy i/lub redaktorzy. 

Przechodząc do korzyści z SXO, można wymienić:

  • zwiększenie sprzedaży – witryna, która generuje duży ruch i dobrze prosperuje, zawsze będzie sprzedawać więcej;
  • lepszą konwersję – czyli nie tylko sprzedaż, ale też dodatkowe czynności np. zapisanie się na kurs bądź pobranie za darmo e-booka;
  • mniej porzuconych koszyków – jeżeli wszelkie treści, informacje, komunikaty na Twojej stronie będą odpowiednio poukładane i czytelne, klient z większą chęcią kliknie button zamów;
  • dużo więcej powracających klientów – zamiast szukać produktów u konkurencji, klient ponownie postawi na Twoją markę; 
  • zbudowanie/ utrwalenie wizerunku marki – dzięki temu, że Twoja strona będzie wyglądać i funkcjonować profesjonalnie, możesz zdobyć uznanie wśród klientów. 

UX wpływa na decyzje zakupowe klientów

Połączenie SEO z UX to przepis na osiągnięcie wysokich wyników sprzedażowych. Musisz pamiętać, że podczas projektowania strony oraz tworzenia contentu ważne są User Experience. Postaraj się, aby nawigacja po stronie była intuicyjna, treści - czytelne i ciekawe, a ładowanie się strony na wszystkich urządzeniach - sprawne, szybkie, bezproblemowe. Te czynniki silnie oddziałują na zachowania zakupowe e-klientów.

W przypadku, gdy strategia będzie nastawiona na pozycjonowanie sklepów na rynku lokalnym, treści muszą być bogate we frazy kluczowe z nazwą miasta bądź regionu. Ważnym aspektem przy SEO local jest również linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, a także założenie wizytówki Google.

Chcesz rozwinąć swój e-commerce? Postaw na SXO!

SXO to przyszłość Twojej firmy - naprawdę! Nie tylko buduje widoczność Twojej witryny w wyszukiwarce i powiększa grono nowych użytkowników, ale też dba o to, by w sposób prosty i wygodny mogli oni odnaleźć to, czego szukają. Dzięki temu wskaźnik konwersji poszybuje, a zyski firmy osiągną zadowalający Cię poziom. Skorzystaj zatem z pomocy doświadczonych osób. Możesz w wielu przypadkach liczyć na bezpłatny audyt, a następnie na rozmowę ze specjalistą z zakresu SXO. Dowiesz się, co warto zrobić, aby rozwinąć swój e-commerce.