Slogan reklamowy - 5 zasad ułatwiających tworzenie sloganów

środa, 4.11.2020 16:13 2150

W wielu firmach marketing ogranicza się do sporadycznego wysłania newslettera lub opublikowania posta na Facebooku. Przez takie podejście ich właściciele pozbawiają się szansy na sukces, szczególnie że od wielu lat wiadomo, że przemyślane budowanie marki zawsze przynosi świetne efekty.

  1. Co to jest slogan reklamowy?
  2. Korzyści związane z posiadaniem sloganu
  3. Co sprawia, że niektóre slogany odnoszą sukces?
  4. Jak stworzyć idealny slogan?

Jedną z istotnych rzeczy jest slogan reklamowy, który wbrew pozorom przydaje się nie tylko dużym korporacjom. Sprawdź, jakie korzyści wiążą się z używaniem odpowiedniego sloganu i w jaki sposób wybrać taki, który będzie pasował do twojej firmy.

Co to jest slogan reklamowy?

Nawet jeżeli ktoś nie potrafi podać definicji sloganu reklamowego, to na pewno łatwo przypomni sobie wiele popularnych sloganów innych firm. Przykładem mogą być hasło popularnego w latach dziewięćdziesiątych napoju Frugo ("No to Frugo") lub slogan marki samochodów Volkswagen ("Das Auto"). Wbrew niektórym opiniom, slogan nie mus mieć formy poprawnego zdania. Najważniejsze, aby można go było łatwo zapamiętać i budził pozytywne emocje. Czym zatem jest slogan? Jest to hasło przekazujące najważniejsze wartości dla firmy, która go stosuje.

Korzyści związane z posiadaniem sloganu

Za wymyśleniem własnego sloganu (lub zleceniem tego doświadczonej agencji marketingowej) przemawia wiele argumentów. Przede wszystkim takie hasło ułatwia komunikację. Najlepsze slogany reklamowe od razu kojarzą się z tym, czym zajmuje się firma. Nie trzeba więc później wymyślać skomplikowanych reklam i przedstawiać na nich swojej oferty. Wystarczy wykorzystać opracowany wcześniej slogan. Widać to na przykładzie sloganu marki Whiskas, który brzmi: "Twój kot kupowałby Whiskas". Tym samym nawet osoba, która nigdy nie słyszała o produktach tej marki, od razu skojarzy je z czymś, co jest dobre dla kotów. Kolejną ważną zaletą sloganów jest to, że stosujące je firmy są w większym stopniu rozpoznawane przez potencjalnych klientów. To natomiast zwiększa szansę na większą sprzedaż. Nie od dziś wiadomo, że większość osób preferuje rzeczy, które zna. Przykładem niezwiązanym z marketingiem mogą być nowe wersje lub przeróbki starych piosenek. Jeżeli zatem klient będzie miał do wyboru dwie podobne rzeczy oferowane przez dwóch różnych producentów, to prawdopodobnie wybierze tą, której slogan reklamowy będzie mu znany.

Co sprawia, że niektóre slogany odnoszą sukces?

Niestety, nie każdy slogan odnosi sukcesy. Najlepiej widać to na przykładzie popularnych haseł. W końcu wielu Polaków kojarzy slogan "Chce się Ż", a jednocześnie trudno im wskazać równie chwytliwe hasło innych producentów piwa. Na skuteczność sloganu mogą wpływać takie czynniki jak zwięzły przekaz, stosowanie języka korzyści oraz wykorzystanie chwytliwych słów.

Jak stworzyć idealny slogan?

Jeżeli po zapoznaniu się z tymi informacjami planujesz stworzyć slogan dla swojej firmy, koniecznie pamiętaj o pięciu zasadach.

  • Nie podejmuj pochopnych decyzji, a przed upublicznieniem sloganu koniecznie zrób (lub zleć to doświadczonym marketingowcom) dokładny research.
  • Unikaj sloganów, które mogą kojarzyć się z twoją konkurencją.
  • Stosuj zrozumiały język, dzięki czemu slogan będzie miał szansę dotrzeć również do osób spoza branży.
  • Postaw na prostotę (slogan nie może być zbyt rozbudowany lub za długi).
  • Możesz spróbować wykorzystać w sloganie nazwę swojej firmy, ale nie warto robić tego na siłę.

Stosując się do powyższych zasad, z pewnością wymyślisz coś interesującego, na czym może zyskać twój biznes.