Straż miejska wystawiła mandaty na 26 tysięcy złotych za tzw. "potykacze"

środa, 4.3.2015 16:25 1834 0

Straż miejska we Wrocławiu w ramach rutynowych działań prowadzi kontrole prawidłowości umieszczania ogłoszeń i reklam. Reklamy ustawiane są często w ciągach komunikacyjnych, czym powodują znaczny problem w poruszaniu się przechodniów.

Osoby umieszczające tzw. "potykacze" nie zdają sobie sprawy ze skali problemu i na pouczenia często reagują agresywnie.

W wyniku przeprowadzonych kontroli od stycznia do 4 marca nałożono 223 mandaty na łączną kwotę 26300 zł.

Zgodnie z art. 63a. § 1. Ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeksu Wykroczeń na ustawienie reklamy w pasie drogi należy posiadać zgodę zarządcy drogi. W przypadku dróg publicznych znajdujących się na terenie miasta Wrocławia o zgodę na ustawienie reklamy należy wystąpić do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. W przypadku dróg niepublicznych o zgodę należy wystąpić do zarządcy lub właściciela drogi, np. spółdzielni mieszkaniowej, wspólnoty mieszkaniowej, podmiotu gospodarczego, instytucji. W przypadku gdy właścicielem drogi niepublicznej jest Gmina Wrocław należy wystąpić o przedmiotową zgodę do wyznaczonego zarządcy. Może nim być wspomniany Zarząd dróg i Utrzymania Miasta, ale także Zarząd Zasobu Komunalnego czy Spółka Wrocławskie Mieszkania.

W centrum naszego miasta Uchwałą Nr LVI/1465/14 z dnia 10 kwietnia 2014 r. Rada Miejska Wrocławia w celu ochrony krajobrazu kulturowego oraz zachowania wyróżniających się krajobrazowo terenów z zabytkami nieruchomymi charakterystycznymi dla miejscowej tradycji budowlanej i osadniczej ustanowiła park kulturowy „Stare Miasto”. Na wyznaczonym terenie parku kulturowego obowiązują m.in. szczególne zasady prowadzenia działań reklamowych. Zasady te opisane został w rozdziale 3 cyt. uchwały. Zasady ustawiania wolno stojących nośników reklamowych precyzyjnie regulują § 12-15.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)