Sztuka pisania tekstów SEO

środa, 8.1.2020 10:56 533

Wszystko co wychodzi spod pióra, a raczej spod klawiatury copywritera i jest następnie umieszczone w sieci, zostaje poddane analizie narzędzi wyszukiwarki internetowej. Wyniki tej analizy decydują o tym, jaką pozycję zajmie tekst w rankingu wyświetlanych stron po wpisaniu przez internautę danej frazy kluczowej.

Liczne badania potwierdzają, że pozycja naszej strony internetowej ma ogromne przełożenie na wyniki sprzedaży. Także nawet z własnego doświadczenia wiemy, że najczęściej odwiedzamy jedne z pierwszych stron, a raczej rzadko zdarza nam się klikać w linki, które w wyszukiwarce sytuują się na dalszej, niż dziesiąta, pozycji.

Dlatego tak duże znaczenie w umieszczaniu tekstów w sieci ma copywriting SEO (skrót z ang. Search Engine Optimization), czyli zasady optymalizacji i pozycjonowania treści w internecie. Każdy ceniony copywriter jest wręcz zobligowany do pisania tekstów SEO.

SEO – na co warto zwrócić uwagę?

Choć algorytmy narzędzi pozycjonujących zmieniają się co jakiś czas i nigdy nie są do końca znane, to można wysnuć hipotezę na temat ich działania. Na szczęście mają wiele wspólnego z psychologią czytania tekstów w internecie przez człowieka. Poniżej wskazaliśmy najważniejsze elementy, o których należy pamiętać podczas formatowania tekstu pod SEO:

  • słowa i frazy kluczowe – spróbuj przybrać perspektywę odbiorcy i zastanów się co wpisałby w wyszukiwarkę, żeby odnaleźć właśnie Twój tekst. Następnie umieść wybrane słowa kluczowe w paru miejscach;
  • tytuły – zadbaj o to, żeby nie były za długie i pojawiły się w nich słowa kluczowe. Stosuj również hierarchiczne nagłówki;
  • formatowanie – pogrubienie, kursywa czy podkreślenie powinny wyróżniać najważniejsze partie Twojego tekstu, nie tylko ze względu na boty, ale również z uwagi na żywych czytelników, którym w ten sposób ułatwisz lekturę;
  • synonimy i deklinacje – nie bój się odmieniać swoich fraz kluczowych – im więcej odmian, tym większa szansa, że użytkownik wpisze w wyszukiwarkę akurat użytą przez Ciebie formę;
  • long tail (z ang. „długi ogon”) – okazuje się, że użytkownicy internetu często wpisują zapytania w formie całych zdań, dlatego np. w przypadku tekstu o SEO warto wyróżnić również całą frazę: na czym polega copywriting SEO?;
  • linki wewnętrzne – zgodne z zasadami SEO jest odsyłanie czytelników do innych swoich tekstów, jeśli jest ku temu okazja.

Należy pamiętać, że copywriting SEO jest jedną ze składowych zasad optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych. Powinniśmy zwrócić uwagę także na graficzny wygląd oraz szybkość naszej witryny. Jeśli więc zleciłeś lub zleciłaś copywriterowi napisanie tekstu SEO i nadal nie satysfakcjonuje Cię pozycja Twojej strony w wyszukiwarce, może to być wina czynników pozatekstowych. Sprawdź – copywriter Wrocław!

Warto jednak pójść z duchem czasu i przekonać się, że copywriting SEO faktycznie działa!