TORYwolucja przed terminem - MPK zabiera się za pl. Jana Pawła II
TORYwolucja przed terminem. MPK zabiera się za plac Jana Pawła II
Trzy wakacyjne inwestycje wrocławskiej TORYwolucji udało się ukończyć przed terminem. Teraz wrocławskie MPK rozpoczyna długo wyczekiwany remont jednego z najważniejszych węzłów komunikacyjnych: placu Jana Pawła II. Uda się go wykonać bez całkowitego zamykania placu dla ruchu tramwajów.
CZYTAJ TAKŻE: Zmiany w rozkładach jazdy od 28 sierpnia
MPK oddaje do ruchu wyremontowane skrzyżowanie ul. Powstańców Śląskich z al. Hallera. Dziś (27.08) odbył się udany przejazd próbny, więc tramwaje linii 2, 6, 7 i 17 mogą od soboty (28.08) wrócić na swoje stałe trasy w kierunku Krzyków i Kleciny.
– To trzecia ważna wakacyjna inwestycja w ramach TORYwolucji, którą oddajemy do ruchu przed terminem – zaznacza Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław. – Dzięki zaangażowaniu naszych podwykonawców i pracowników już w zeszłą sobotę, z tygodniowym wyprzedzeniem, przywróciliśmy ruch na placu Strzegomskim i na ul. Kazimierza Wielkiego. Ale działamy dalej, przed nami kolejne wyzwania – dodaje.
Teraz torowcy wkraczają na plac Jana Pawła II, gdzie wymienią rozjazdy, łuki i skrzyżowanie torów. Dzięki pracom prowadzonym przez przewoźnika, z ulgą odetchną także kierowcy, bo – jak zwykle przy tego rodzaju inwestycjach – MPK zadba o ułożenie równej, gładkiej nawierzchni w pobliżu torów, w miejscu obecnej, mocno już wyboistej.
– Pragnę uspokoić mieszkańców: na żadnym etapie prac nie będzie sytuacji, w której zamkniemy dla tramwajów cały plac. Harmonogram prac jest tak pomyślany, żeby przez cały czas tramwaje mogły tamtędy kursować w określonych relacjach. – zapewnia prezes MPK. – Nasze zadania skoordynowaliśmy także z Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta, który będzie prowadził remont przejścia podziemnego pod placem.
Plac Jana Pawła II cały czas będzie także przejezdny dla samochodów, choć będzie trzeba liczyć się z czasową zmianą organizacji ruchu, a kierowcy będą musieli zachować szczególną ostrożność.
I tak:
- I ETAP – wymiana rozjazdów od strony ul. św. Mikołaja i Ruskiej.
o Rozpoczyna się już w sobotę, 28 sierpnia.
o Będzie realizowany bez wprowadzania dodatkowych zmian w komunikacji tramwajowej.
o Tramwaje linii 3, 10, 20, 31, 33 będą kursowały – tak jak dotychczas – skręcając z ul. Legnickiej w Podwale (i odwrotnie).
- II ETAP – wymiana rozjazdów od strony ul. Legnickiej
o Tramwaje będą kursowały we wszystkich pozostałych relacjach: Podwalem na wprost, a także w relacji skrętnej: od strony mostu Sikorskiego w Ruską i z ul. św. Mikołaja w stronę mostu Sikorskiego.
- III ETAP – wymiana skrzyżowania torów na środku placu
o Tramwaje będą kursowały w relacjach skrętnych, tj. od strony pl. Orląt Lwowskich w Legnicką (i z powrotem), od strony mostu Sikorskiego w Legnicką (i z powrotem), od strony ul. św. Mikołaja w stronę mostu Sikorskiego i od strony mostu Sikorskiego w ul. Ruską.
- IV ETAP – wymiana rozjazdu od strony mostu Sikorskiego
o Tramwaje będą kursowały prosto z Legnickiej w stronę ul. Ruskiej, z ul. św. Mikołaja w stronę Legnickiej, oraz od strony placu Orląt Lwowskich w Legnicką (i odwrotnie).
- V ETAP – wymiana rozjazdu od pl. Orląt Lwowskich
o Tramwaje będą kursowały z ul. św. Mikołaja w ul. Legnicką i w stronę mostu Sikorskiego, z ul. Legnickiej w stronę mostu Sikorskiego i w ul. Ruską i od mostu Sikorskiego w stronę Legnickiej i w stronę Ruskiej.
Prace będą kosztowały 5,9 mln złotych. Wykonawcą jest Zakład Sieci i Zasilania sp. z o.o. we Wrocławiu.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)