Tramwaju na Nowy Dwór w 2020 roku?

wtorek, 29.8.2017 08:00 2970 1

Trasa autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór ma prawomocną decyzję środowiskową. To oznacza, że można ogłaszać przetarg na realizację tej inwestycji. 

wizualizacja Wrocławskie Inwestycje

Cała inwestycja, łącznie z ostatnim odcinkiem ze skrzyżowania Strzegomska/Rogowska do pętli Nowy Dwór, ma kosztować, według prognoz, około 230 milionów złotych. Pieniądze na wkład własny dla budowy trasy są zapisane w wieloletniej prognozie finansowej Miasta. Projekt jest na tzw. liście podstawowej do dofinansowania z UE. To oznacza, że przyznanie dofinansowania unijnego nie odbywa się poprzez konkursowe oceny rywalizujących projektów.

Projekt budowlany dla większości trasy jest już gotowy. Teraz do Wrocławskich Inwestycji dotarła decyzja środowiskowa dla całości inwestycji. Jest prawomocna. – To oznacza, że przetarg na realizację inwestycji jest coraz bliższy. Chcemy ogłosić go jeszcze jesienią – mówi Marek Szempliński, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji.

Przetarg będzie ogłoszony w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Pierwszy fragment od centrum do ul. Strzegomskiej zostanie wykonany w oparciu o gotowy już projekt budowlany. Fragment przez ulicę Rogowską będzie powstawał na bazie programu funkcjonalno-użytkowego, w którym znajdą się także uwagi z zakończonych spotkań konsultacyjnych. W tej chwili powstaje właśnie końcowy raport po konsultacjach z mieszkańcami.

Nowy wiadukt na linią kolejową

Przypomnijmy. Trasa na Nowy Dwór jest planowana jako wydzielona, odrębna jezdnia autobusowo-tramwajowa. Ma przebiegać od pl.Orląt Lwowskich do skrzyżowania ul.Strzegomskiej i dalej ulicą Rogowską wokół osiedla do pętli Nowy Dwór. Najtrudniejszym elementem inwestycji będzie budowa nowego wiaduktu nad linią kolejową w okolicach ul.Robotniczej.

Jeszcze jesienią ma zostać ogłoszony przetarg na realizację inwestycji. Podpisanie umowy na budowę trasy tramwajowej jest możliwe na koniec 2017 roku. Prace budowlane planowane są w latach 2018–2020, natomiast uruchomienie trasy, zgodnie z obecnym harmonogramem inwestycji, na pierwszą połowę 2020 roku.

Źródło: Wrocław.pl

Przeczytaj komentarze (1)

Komentarze (1)

Zdzisiek środa, 30.08.2017 10:24
Byłoby fajnie bo rozumiem, że to także oznacza osobne pasy...