Trwa budowa przystanków wiedeńskich na ul. Grabiszyńskiej. Przed majówką peron północny będzie już oddany do użytku [Foto]

poniedziałek, 24.4.2023 13:51 348 0

13 grudnia zeszłego roku Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu rozpoczął wdrażanie organizacji ruchu zastępczego na przystankach "Bzowa - Centrum Zajezdnia" przy ul. Grabiszyńskiej.

Pierwsze etapy robót budowlanych to wygrodzenia i zastawy funkcjonujące w obrębie chodnika, nie powodujące żadnych ograniczeń w ruchu na jezdni. Ruch pieszy i pasażerski były wówczas utrzymane. Kolejne etapy zakładały prowadzenie robót w pasie jezdni, w celu jej częściowej rozbiórki a następnie podniesienia do poziomu gwarantującego komfortowe wsiadanie i opuszczanie wagonów tramwajowych pasażerom o szczególnych potrzebach. Aby zminimalizować utrudnienia w ruchu kołowym, prace w miarę możliwości będą dzielone na podetapy aby jednocześnie nie ograniczać przejazdu po obydwu stronach jezdni.

W piątek 21 kwietnia ukończono układanie masy bitumicznej na jezdni peronu północnego (po stronie stacji benzynowej). W drugiej połowie ostatniego tygodnia kwietnia, po odgazowaniu świeżej nawierzchni, zostanie naniesione oznakowanie poziome tak, aby można było podczas weekendu, przed majówką oddać peron do ruchu. Do czasu zakończenia prac na obydwu peronach będą funkcjonować jeszcze tymczasowe słupki przystankowe. Montaż nowych elementów, tj. wiaty, ławki i słupki będzie ostatnim etapem inwestycji przed odbiorami technicznymi. Czas oczekiwania na ułożenie masy i oddanie peronu północnego do ruchu jest ściśle związany z gwarancją na specjalnie wykonaną ramę z pokrywą studni w jezdni peronu (producent zastrzegł 28 dniowy okres wiązania zapraw po montażu urządzenia, dopiero po tym okresie możliwe jest puszczenie ruchu, w tym maszyn budowlanych). Przebudowa peronu południowego (po stronie Centrum Zajezdnia) jest w toku. Jeśli tylko warunki pogodowe w maju będą w miarę stabilne, prace powinny być ukończone do końca tego miesiąca.

25 marca zostanie wdrożony etap piąty prac oznaczający rozpoczęcie robót na peronie po stronie Centrum Zajezdni. Ponieważ ruch kołowy na jezdnię po stronie stacji paliw nie powróci jeszcze przez ok. 3 tygodnie (czasu niezbędnego dla sezonowania zaprawy mocującej ramę studni w pasie drogi, po której będą poruszały się pojazdy nie tylko osobowe), na razie roboty będą prowadzone w obrębie chodnika przy minimalnym wygrodzeniu jezdni wzdłuż krawężnika, bez konieczności przekierowywania pojazdów na torowisko tramwajowe.

Rozpoczęcie prac „na zakładkę” z peronem po stronie stacji paliw wynika wyłącznie z chęci jak najszybszego uniknięcia trzytygodniowego przestoju i ukończenia inwestycji. Organizacja ruchu zastępczego wymaga również wyłączenie z ruchu zatoki autobusowej po stronie południowej, oraz cofnięcia przystanku wcześniej na wysokość Centrum Zajezdnia.

Od 21 stycznia br. rozpoczął się etap 4 i prace są prowadzone na pasie jezdni przeznaczonym dla kierunku do FAT. Ruch kołowy został przekierowany na torowisko tramwajowe. Po wyniesieniu jezdni przy pierwszym przystanku front robót przeniesie się na drugą jej stronę, aby wykonać etap 5 i analogiczne prace związane z utworzeniem peronu wiedeńskiego. Roboty drogowe w obrębie jezdni potrwają kilka tygodni (dokładny czas trwania prac jest zależny od bieżących warunków pogodowych).

Koszt inwestycji to 1 612 983 zł.

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta

Dodaj komentarz

Komentarze (0)