W weekend rusza przebudowa Przejścia Świdnickiego!

środa, 14.1.2015 11:36 5402 0

W nocy z 16 na 17 stycznia  rusza remont Przejścia Świdnickiego.

Prace związane z przebudową Przejścia Świdnickiego zostały podzielone na etapy. Pierwszy etap obejmie prace związane z budową sieci uzbrojenia podziemnego (kanalizacja) oraz wymianę izolacji na konstrukcji przejścia. W związku z tym ruch kołowy na ulicy Kazimierza Wielkiego zostanie na odcinku przejścia podziemnego zwężony do dwóch pasów ruchu po stronie chodnika na nitce północnej i południowej. Ruch pieszy zostanie utrzymany przejściem podziemnym.

Realizacja pierwszego etapu zakończy się 2 lutego.

Wizaulizacja: Major Architekci

- Jednym z elementów rewitalizacji przejścia Świdnickiego jest budowa galerii w przejściu podziemnym. Na prośbę Prezydenta Wrocławia przejście podziemne zostanie poszerzone kosztem galerii. Dzięki temu po przebudowie będzie ono miało 4 metry szerokości. W związku z tym pod koniec stycznia przedstawimy szczegółowy harmonogram kolejnych etapów przebudowy Przejścia Świdnickiego - tłumaczy Małgorzata Szafran z wrocławskiego magistratu.

Po zrealizowaniu inwestycji piesi będą mogli przechodzić przez ulicę zarówno górą, jak i dołem. Usprawni to przede wszystkim poruszanie się osobom niepełnosprawnym czy rodzicom z wózkami. Przejście tunelem będzie zwężone do 4m i w trochę innej formule, gdyż w jego części znajdzie się galeria sztuki dostosowana dla osób niepełnosprawnych. Do galerii będzie można zjechać windą. Każdy sam zdecyduje, którą formę przejścia przez ul. Kazimierza Wielkiego chce wybrać - w poziomie czy pod ziemią. 

W ramach całej inwestycji  poszerzone zostaną także dotychczasowe "pasy" bliżej ul. Widok. Piesi zyskają szersze azyle, aby móc bezpiecznie przeczekać między jeżdżącymi tramwajami. Powstaną przystanki podwójne, co ma upłynnić ruch na torowisku przy ul. Kazimierza Wielkiego. Główne przejście dla pieszych łączące dwa brzegi ulicy Świdnickiej będzie usytuowane dokładnie pomiędzy miejscami zatrzymywania tramwajów. Pojawią się też drobne, nowe elementy dla rowerzystów. 

Zrealizowana inwestycja w żaden sposób nie zmieni sytuacji kierowców. Dalej będą trzy pasy ruchu na nitce północnej i południowej, nie zmienią się także znaki pionowe. Wyjątkiem jest likwidacja zatoki przystankowej na wysokości Baru Barbara. Jednak będzie to mieć minimalny wpływ na ruch samochodowy. Zamiast w zatoce, autobus linii K będzie się zatrzymywał na wyznaczonym na jezdni miejscu. Kierowcy nie powinni w zasadzie tego odczuć, gdyż autobus K to jedyna linia dzienna, która się tam zatrzymuje. Zasadniczo nie zmienią się długości cykli świetlnych. Pozostaną również wszystkie obecne pasy ruchu. 

Przejście naziemne przez Kazimierza Wielkiego zostało zlikwidowane w 1975 r. podczas budowy drogi szybkiego ruchu przez ścisłe centrum miasta. Trasa W-Z była często poddawana krytyce, gdyż dzieli Stare Miasto i skutecznie utrudnia poruszanie pieszych. Wszelkie działania wokół Przejścia Świdnickiego są prowadzone zgodnie z uchwaloną w 2013 roku Polityką Mobilności dającą priorytet pieszym do poruszania się w poziomie ulicy.

Wizaulizacje: Major Architekci

Dodaj komentarz

Komentarze (0)