Wroclavia już gotowa!

wtorek, 17.10.2017 17:06 8831 3

181 sklepów, 7,5 tys. mkw. biur, 20 sal kinowych, 2200 miejsc parkingowych i dworzec PKS – to wszystko znajdzie się w nowej galerii handlowej we Wrocławiu. Kompleks handlowo–biurowy Wroclavia, otwarty zostanie 18 października a od 6 listopada czynny będzie nowy dworzec autobusowy. Wroclavię, za 1 mld zł, wybudowała francuska spółka inwestycyjno-deweloperska Unibail-Rodamco. Według szacunków inwestora obiekt będzie miał 13 mln klientów rocznie, a pracę możne tam znaleźć 1500 osób. 

17 października zorganizowano uroczystą galę dla zaproszonych gości. Dzień później Wroclavia zostanie otwarta. Kompleks handlowo–biurowy robi wrażenie. Galeria (pod względem wielkości będzie druga we Wrocławiu, największa jest Magnolia) ma 71 tys. mkw., 181 sklepów, 30 restauracji i miejsc rozrywki, 7,5 tys. mkw. biur, 20 sal kinowych. Tam, gdzie kiedyś był dworzec autobusowy PKS, w kwartale ulic Borowska, Dyrekcyjna, Sucha i Joannitów, powstał kompleks handlowo-biurowy z jedynym w Polsce, podziemnym dworcem autobusowym.

Wroclavia oferuje mieszkańcom Dolnego Śląska najlepszą w swej klasie jakość obsługi, wyjątkowy nastrój i liczne wydarzenia specjalne. Głęboko wierzymy, że będzie to dla naszych gości naprawdę niezwykłe miejscemówi Arnaud Burlin, dyrektor zarządzający Unibail-Rodamco na Europę Centralną.

181 sklepów, 30 restauracji i miejsc rozrywki

Wśród najemców są m.in.: Peek&Cloppenburg oraz H&M, Reserved, Calvin Klein, CCC, Kazar czy New Look. Są tam nowe koncepty znanych marek (np. Stradivarius z działem mody męskiej) oraz premiery rynkowe, czyli sklepy niedostępne dotąd we Wrocławiu. Wśród nich są m.in.: Sfera (pierwszy w Polsce sklep popularnej hiszpańskiej sieci odzieżowej), Steve Madden (buty i torebki firmowane przez znanego amerykańskiego kreatora mody), Forever 21 (rozpoznawalna na całym świecie, popularna młodzieżowa marka modowa), Uterqüe (starannie wyselekcjonowane kolekcje ubrań i akcesoriów), Run Colors (dla amatorów obuwia sportowego, z limitowanymi kolekcjami), Goldi (ukraińska sieć odzieżowa, która we Wroclavii otworzy swój pierwszy sklep w Polsce), Lacoste (czołowy gracz na rynku odzieży codziennej klasy premium), Loft 37 (polska marka, która umożliwia klientowi samodzielne zaprojektowanie obuwia), a także Jack & Jones, Yamamay, Carpisa, La Mallorquina, Estée Lauder, Tenatelli Optique, a dla dzieci: Okaidi, Petit Bateau.

Grand Kitchen to ciekawie zaaranżowana, wydzielona i przestronna strefa, z bogatą ofertą restauracji i kawiarni. Ambasadorką strefy Grand Kitchen, która regularnie będzie zapraszać wrocławian do odkrywania nowych smaków i nowych gastronomicznych doświadczeń, została Beata Śniechowska – silnie związana z miastem mistrzyni kuchni, znana ze swojego zamiłowania do dań wrocławskich i regionalnych. W Grand Kitchen Wroclavii zagoszczą popularne wrocławskie marki gastronomiczne, m.in. Pasibus, Polish Lody, Etno Cafe, a także GRECO, Mr Chilly, Food Republic, Express Oriental i Express Doner oraz koncepty sieciowe: premierowe na europejskim rynku Blue Frog oraz wrapMe!, a także jedyne w mieście Vapiano i Izumi Sushi.

Największe kino na Dolnym Śląsku

Klienci będą mogli także odwiedzić jedną z 20 sal kina Cinema City, z salami VIP i pierwszą we Wrocławiu salą z technologią IMAX.

Wroclavia z dworcem autobusowym pod ziemią od 6 listopada

Kompleks Wroclavia będzie zintegrowany z nowoczesnym dworcem autobusowym o powierzchni 7 tys. mkw. Operatorem dworca będzie spółka Polbus PKS. Na poziomie -2. powstanie 14 stanowisk autobusowych. Hol terminalu autobusowego z kasami biletowymi będzie na poziomie 0. Nowy dworzec będziemy w stanie przyjąć ok. 1000 autokarów na dobę. Uroczyste otwarcie nowego dworca autobusowego odbędzie się 6 listopada 2017 r..

Galeria na dachu

Na dachu, po między zespołem biurowców, a częścią, gdzie są restauracje, bary i wejście do kina – zaprojektowano tereny zielone z ogrodem. Inwestor podkreśla, że bliskie są mu rozwiązania ekologiczne. Dlatego w obiekcie ma być wykorzystywana zielona energia. 

Oferty pracy i 13 mln klientów rocznie

Kierowcy otrzymają do swojej dyspozycji 2200 miejsc parkingowych. Na rowerzystów czekać będą  miejsca parkingowe na zewnątrz, jak i kryty parking w środku budynku (400 miejsc dla rowerów). Według szacunków inwestora obiekt będzie miał 13 mln klientów rocznie, a pracę możne tam znaleźć 1500 osób.

Obiekt został zaprojektowany przez polską pracownię IMB Asymetria Architekci, która wśród swoich realizacji ma m.in. centra handlowe, gmachy użyteczności publicznej, kultury oraz sztuki. Wystrój wnętrz Wroclavii opracowała paryska pracownia Saguez&Partners.

Projekt Wroclavii zaprezentowano w czerwcu 2015 r.

To, jak będzie wyglądała nowa inwestycja, zaprezentowano 15 czerwca 2015 r. podczas konferencji prasowej w Muzeum Architektury (na zdjęciu powyżej). Na specjalnej interaktywnej makiecie pokazano dwa piętra i dwa poziomy podziemne.

Inspiracją dla projektu było drzewo – dąb Przewodnik. Ten ponad 300-letni, zabytkowy okaz, który rośnie u zbiegu ulicy Borowskiej i Suchej na terenie inwestycji, został wkomponowany w bryłę budynku i będzie witał gości przy wejściu głównymmówił Marek Borkowski, dyr. IMB Asymetria Architects. A Arnaud Burlin, dyr. zarządzający Unibail-Rodamco na Europę Centralną dodał : – „Wroclavia” łączy w sobie nowoczesnego ducha miasta z historyczną atmosferą.

Wroclavia – ciekawe liczby:

  • 6 poziomów budynku
  • 22 windy
  • 34 ruchome schody (eskalatory)
  • 2 200 miejsc parkingowych
  • 3 300 mkw. ścieżek rowerowych (1 300 m bieżących)
  • 3 500 mkw. świetlików
  • 4 300 mkw. zielonych tarasów na poziomie +2
  • 6 105 mkw. aluminiowej fasady
  • 9 930 mkw. szklanej fasady
  • 14 000 mkw. marmurowej posadzki

Źródło: Wrocław.pl 

Przeczytaj komentarze (3)

Komentarze (3)

ffffffffffffff niedziela, 29.10.2017 15:19
a więc po trupach do celu:D
sobota, 21.10.2017 21:17
Kiedys byl tam cmentarz potem dworzec pks a teraz galeria
poniedziałek, 23.10.2017 14:41
Łał co ty nie powiesz, jaki ty mądry haha