Wrocław rozbudowuje infrastrukturę rowerową!

środa, 23.8.2017 11:35 3442 2

We Wrocławiu cały czas trwają prace przy budowie nowych tras rowerowych. Udogodnienia dla cyklistów powstaną między innymi na ulicy Grabiszyńskiej, Strzegomskiej czy Powstańców Śląskich, a w planach są kolejne inwestycje.

Rozbudowa infrastruktury, poprawa bezpieczeństwa i nowe trasy rowerowe – mieszkańcy Wrocławia mogą być zadowoleni z inwestycji, które cały czas realizowane są w mieście. Część zaplanowanych inwestycji już powstaje, inne zostaną ukończone na początku przyszłego roku.

Tymczasowa infrastruktura rowerowa na ul. Strzegomskiej

Prace, polegające na wyznaczeniu ciągu pieszo-rowerowego po południowej stronie ulicy, obejmą odcinek od ul. Nowodworskiej do wiaduktu kolejowego przy ul. Muchoborskiej. Rozwiązanie będzie miało charakter tymczasowy i pozwoli na połączenie Nowego Dworu z istniejącą siecią tras rowerowych, zanim rozpoczną się prace przy przebudowie ul. Strzegomskiej.

Zadanie powinno zostać zrealizowane w ciągu 2 miesięcy od daty podpisania umowy. Na oferty wykonawców ZDiUM czeka do 4 września.

Przebudowa ulicy Grabiszyńskiej

Ulica Grabiszyńska zostanie przebudowana w zakresie wyznaczenia dróg i pasów rowerowych na odcinku od ul. Żelaznej do pl. Legionów. W przetargu na tę inwestycję wzięły udział trzy firmy. Kolejnym etapem realizacji tej inwestycji będzie sprawdzenie ofert i wyłonienie wykonawcy. Od daty zawarcia umowy, firma będzie miała 8 miesięcy na wykonanie prac.

Jakie zmiany zostaną wprowadzone dla cyklistów?

Po obu stronach ul. Grabiszyńskiej powstanie infrastruktura rowerowa, będąca odcinkowo drogą rowerową, a odcinkowo – ciągami pieszo-rowerowymi. Wyniesione zostaną przejścia i przejazdy przez większość przecznic ul. Grabiszyńskiej na fragmencie objętym robotami. Na odcinku między ul. Zaporoską a pl. Legionów fragmenty zewnętrznych pasów ruchu w obie strony zostaną przeznaczone na miejsca postojowe.

W ramach inwestycji konieczna będzie także przebudowa odwodnienia drogowego, oświetlenia, przejść dla pieszych i sygnalizacji świetlnych. W planach jest także rozbiórka kładki nad ulicą Grabiszyńską i wykonanie przejścia dla pieszych, z wyznaczonym pasem dla rowerzystów. Koszt tej inwestycji to około 5.300.000 zł.

Rozbudowa ulicy Powstańców Śląskich

Wybrana została także najkorzystniejsza oferta na rozbudowę ul. Powstańców Śląskich na odcinku od ul. Krzyckiej do ul. Kutnowskiej. Koszt tej inwestycji wyniesie ok. 1.665.000 zł.

Prace obejmą obie strony ul. Powstańców Śląskich, na odcinku od ul. Kutnowskiej do Krzyckiej. Po zachodniej stronie ulicy powstanie dwukierunkowa droga rowerowa o szer. 3 m oraz chodnik o szerokości 2 m. Nawierzchnia drogi rowerowej wykonana będzie z masy asfaltowej, a chodnika z kostki betonowej.

Po wschodniej stronie ulicy wyznaczony zostanie ciąg pieszo-rowerowy, a dla ułatwienia poruszania się rowerzystom, zlikwidowane zostaną wszystkie krawężniki w obrębie zjazdów na odcinku od ul. Kutnowskiej do ul. Waligórskiego.

Wyznaczone zostaną także przejazdy rowerowe przez wszystkie przecznice oraz ul. Powstańców Śląskich na wysokości pętli tramwajowej. Dodatkowo, wyniesione zostaną przejścia i przejazdy przez drogę prowadzącą do Lidla oraz wjazd na teren zajezdni MPK. Konieczna będzie również przebudowa oświetlenia po zachodniej stronie ulicy oraz sygnalizacji świetlnych na dwóch skrzyżowaniach.

Prace powinny zakończyć się w kwietniu przyszłego roku.

Inne inwestycje

Trwa także przebudowa północnego zjazdu z Kładki Zwierzynieckiej z wyznaczonymi trasami rowerowymi, a prace prawdopodobnie zakończą się na początku listopada.

W najbliższym czasie ruszą również prace nad ciągiem pieszo-rowerowym przy ul. Tarnogajskiej z uwzględnieniem 10 miejsc postojowych na samochody. Koszt tej inwestycji wyniesie około 234.000 zł.

Ponadto, rozbudowana zostanie ul. Sułowska na odcinku od ulicy Polanowickiej Północnej do ulicy Fryzjerskiej w zakresie budowy drogi dla rowerów. Inwestycja powinna zostać zrealizowana do końca kwietnia 2018 roku.

Poniższe zestawienie obrazuje tempo, w jakim rozwijała się sieć dróg rowerowych we Wrocławiu:

  • 1995 – 20 km,
  • 1996 – 25,3 km,
  • 1997 – 28,8 km,
  • 1998 – 32,1 km,
  • 1999 – 44,9 km,
  • 2000 – 74,9 km,
  • 2001 – 91,7 km,
  • 2002 – 105,2 km,
  • 2003 – 114,9 km,
  • 2004 – 124,9 km,
  • 2005 – 131,2 km,
  • 2006 – 135,2 km,
  • 2007 – 145 km,
  • 2008 – 151,5 km
  • 2009 – 160,76 km
  • 2010 i 2011 – 197, 88 km
  • 2012 – 204,7 km
  • 2013 – 210,33 km
  • 2014 – 215,39 km
  • 2015 – 229,78 km
  • 2016 – 249,9 km

Źródło: ZDiUM

Przeczytaj komentarze (2)

Komentarze (2)

MTB sobota, 26.08.2017 12:28
Tylko szkoda że najpierw dróg nie poszerzyli i kosztem zwiększenia...
Kierowca bombowca środa, 23.08.2017 20:59
Rowery na złom