Wrocławianie, przed zimą zadbajcie o swoją wewnętrzną instalację wodociągową

piątek, 11.12.2015 15:01 432 0

Zima zbliża się wielkimi krokami. Za nami pierwsze dni z przymrozkami. To właśnie ujemne temperatury są największym zagrożeniem dla wewnętrznych instalacji wodociągowych w naszych domach i gospodarstwach. Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji we Wrocławiu jak co roku zachęca do zabezpieczenia sieci przed mrozami, tak by w czasie zimy nie zostały uszkodzone.

Mróz dla naszejsieci wodociągowej jest największym zagrożeniem. Choć w ostatnich latach mamy do czynienia z o wiele cieplejszymi zimami niż jeszcze pięć lub dziesięć lat temu, to mimo wszystko zimą, termometry we Wrocławiu przeważnie wskazują kilka stopni poniżej zera. Taka temperatura, jest równie szkodliwa jak silny i gwałtowny mróz, szczególnie jeśli utrzymuje się przez wiele tygodni. Na uszkodzenia jest narażony przede wszystkim węzeł wodomierzowy i instalacja wewnętrzna z której korzystamy w sezonie letnim m.in do podlewania trawników lub ogrodu.

- Temperatura w pomieszczeniu gdzie znajduje się węzeł wodomierzowy nie może być niższa niż 4 stopnie Celsjusza, to najważniejsza zasada, która pozwoli uniknąć uszkodzenia wewnętrznej instalacji wodociągowej – wyjaśnia Tomasz Jankowski rzecznik prasowy MPWiK we Wrocławiu. - Żeby ją utrzymać, należy uszczelnić drzwi i okna do takiego pomieszczenia, usunąć ewentualne dziury w ścianie. Pamiętajmy o przewodach wodociągowych, które przebiegają przez nieocieplone pomieszczenia. Warto je ocieplić styropianem lub otuliną, podobnie jak sam wodomierz.Jeśli urządzenie jest w studzience, należy upewnić się, czy pokrywa jest domknięta.

Bardzo często zdarza się, że mróz uszkadza źle zabezpieczone instalacje wewnętrzne, których używamy w sezonie letnim.  Żeby uniknąć kłopotliwych sytuacji, koniecznie je odwodnijmy i zakręćmy zawory, przez które doprowadzana jest do nich woda. Jeśli niska temperatura uszkodzi naszą sieć wodociągową, nie zwlekajmy z powiadomieniem pogotowia wodociągowego. MPWiK we Wrocławiu bardzo chętnie pomaga swoim klientom. - W czasie ostatniej zimy byliśmy wzywani do tego typu awarii blisko sto razy - dodaje Tomasz Jankowski. - Najczęściej niskich temperatur nie wytrzymywały wodomierze. Nasi pracownicy wymieniają uszkodzone urządzenie i zawory, ale koszty pokrywa właściciel lokalu lub zarządca budynku.

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)