Wrocławskie zabytkowe tramwaje zinwentaryzowane i zabezpieczone

niedziela, 2.9.2018 16:20 1324 0

Zabytkowe zajezdnie i tramwaje stały się przyczynkiem do wejścia Wrocławia do sieciującego europejskie miasta programu  URBACT  III  czyli  Europejskiego Programu Współpracy Terytorialnej dla Zrównoważonego Rozwoju Obszarów Miejskich, wraz z miastami  Alba Iulia (Rumunia) Braganca, (Portugal)  Perugia, (Włochy) Teguise (Hiszpania) Warna (Bułgaria) Budapeszt (Węgry) Limerick (Irlandia) tworzy sieć City-as-a-Startup   

Ideą którą Wrocław chciałby wnieść do sieci City-as-a-Startup jest  „Budowa turystycznej marki promującej przemysłowe dziedzictwo kulturowe  Wrocławia w oparciu o posiadaną historyczną infrastrukturę komunikacji miejskiej”.  Ma to być działanie wspomagające dla stworzenia we Wrocławiu muzeum zabytkowych pojazdów komunikacji miejskiej – w zajezdni przy ul. Legnickiej. 

Wszystkie tramwaje należące do Gminy Wrocław są na stanie Biura ds. Partycypacji Społecznej.

W ostatnim czasie zostały: 

·        Zinwentaryzowane, 
·        Zwiezione do zajezdni tramwajowej przy ul. Legnickiej 65, 
·        Zabezpieczone poprzez wstawienie ich „pod dach”, 
·        Wycenione (2 393 600 zł netto), 
·        Ubezpieczone, 
·        Remontowane  - Baba Jaga (TMW dot. MKZ) i Maximum (KSTM dot. BPS).


Wagon tramwajowy typu Maximum z 1901r.

Drugi etap polega na renowacji podwozia wagonu oraz przywróceniu jego sprawności mechanicznej. Jest on realizowany przez Klub Sympatyków Transportu Miejskiego z budżetu Biura ds. Partycypacji Społecznej. Celem końcowym prac jest odtworzenie pierwotnego stanu pojazdu z początku jego eksploatacji, a więc roku 1901r. 


Dzień Otwarty zajezdni Popowice - historia kołem się toczy...
8 września 2018, g. 10.00-15.00

MIEJSCE: teren dawnej zajezdni tramwajowej przy ul. Legnickiej 

Podczas Dnia Otwartego Zajezdni Popowice będzie można zobaczyć m.in. tramwaje Linke-Hofmann Standard z 1929 r., Konstal 4N1 z 1960 r. czy Konstal 102Na z 1972 r. oraz autobusy Jelcz 080 z 1980 r., Ikarus 260.32 z 1986 r., Jelcz PR110M z 1987 r., Jelcz L11 z 1989 r., Jelcz M11 z 1990 r. czy Jelcz M121MB z 1996 r. Kluczowym elementem będzie jednak prezentacja wagonu Maximum podczas prac restauratorskich, w jednej z hal na terenie zajezdni. Zwiedzający będą mogli na własne oczy zobaczyć, jak wygląda odtworzone nadwozie tramwaju i jak przebiega proces odbudowywania podwozia. Po wystawie taboru i terenie zajezdni będzie oprowadzał przewodnik. Poza taborem pasażerskim zaprezentowane zostaną także wagony techniczne, służące utrzymaniu torowisk i sieci trakcyjnej. 

Zabytkowy tramwaj Konstal 4N1 lub Konstal 102Na zapewni także dojazd na zajezdnię z centrum miasta. Planowane są też kursy zabytkowych autobusów, dowożące na teren zajezdni lub odbywające przejazdy wycieczkowe. 

PLAN IMPREZY:
10.00 - start 
10:30 - Zwiedzanie zajezdni z przewodnikiem 
10:30 - Wykład Tomasza Sielickiego dotyczący historii wrocławskiej komunikacji tramwajowej 
11:00 - Prezentacja pracy pługa wirnikowego 
11:15 - Prezentacja udzielania pierwszej pomocy 
11:30 - Prezentacja pracy pługa wirnikowego 
11:30 - Zwiedzanie zajezdni z przewodnikiem 
11:40 - Wykład „Jak podróżowano w dawnych czasach” – Muzeum Powozów w Galowicach 
12:00 - Wykład Tomasza Sielickiego dotyczący tramwaju typu Maximum 
12:30 - Zwiedzanie zajezdni z przewodnikiem 
12:30 - Wykład Tomasza Sielickiego dotyczący tramwaju typu Maximum 
13:00 - Prezentacja pracy pługa wirnikowego 
13:30 - Zwiedzanie zajezdni z przewodnikiem 
13:30 - Prezentacja pracy pługa wirnikowego 
13:45 - Prezentacja udzielania pierwszej pomocy 
14:00 - Prezentacja pracy pługa wirnikowego 
14:15 - Zwiedzanie zajezdni z przewodnikiem 
14:30 - Prezentacja pracy pługa wirnikowego 

PRZEZ CAŁY CZAS TRWANIA IMPREZY:

  •         Prezentacja wagonu Maximum 
  •         Strefa radości dla dzieci 
  •         Dr Bike – mobilny serwis rowerowy 
  •         Nauka pierwszej pomocy 
  •         Strefa gastronomiczna wrocławskich foodtrucków 
  •         Prezentacja oferty i możliwości skuterów elektrycznych - GoScooter 
Dodaj komentarz

Komentarze (0)