Wschodni Wrocław walczy o normalność. Mieszkańcy idą do Rafała Dutkiewicza
We wtorek rada osieda Strachocin – Swojczyce – Wojnów spotkała się z Rafałem Dutkiewiczem, by rozmawiać o dramatycznej sytuacji komunikacyjnej w tym rejonie Wrocławia.
CZYTAJ:
Kolej Aglomeracyjna nie dla wschodniego Wrocławia. Mieszkańcy nadal będą stali w korku
7 kilometrów do szkoły w 2 godziny autobusem. Wschodni Wrocław w potężnym korku
Jak informuje Renata Piwko-Wolny, przewodnicząca rady osiedla, na spotkaniu z prezydentem Wrocławia poruszono następujące kwestie:
- kwestie maksymalnego przyspieszenia prac nad budową brakującego odcinka WOW z Łan do Długołęki, w kontekście przeniesienia ruchu tranzytowego w kierunku AOW,
- temat budowy Trasy Jelczańsko – Swojczyckiej, stanowiącej alternatywę dla ul. Strachocińskiej i Swojczyckiej,
- temat maksymalnego przyspieszenia modernizacji linii kolejowej na odcinku Jelcz Laskowice – Wrocław Główny, w kontekście docelowego oddania do eksploatacji tego odcinka KA w 2018 roku,
- budowę parkingu P&R na 200 miejsc na wysokości ronda w Łanach oraz skomunikowanie go ciągiem pieszym z pętlą MPK,
- planowanego remontu Mostów Chrobrego obejmującego zwiększenie jego przepustowości,
- usytuowania w obrębie osiedli Strachocin-Swojczyce-Wojnów co najmniej 2-3 stacji roweru miejskiego (pętla Łany, Strachocińska 70 Betoniarnia oraz nowa część Swojczyc),
- temat zbliżającego się remontu alternatywnej drogi dojazdu przez Blizanowice i przesunięcia jego terminu na okres letni,
- budowę łącznika Kwidzyńska-Kowalska,
- organizację ruchu w rejonie Mydlana/Swojczycka,
- temat czasowej modyfikacji organizacji ruchu wewnątrz osiedla (m.in. propozycje wprowadzenia jednego kierunku ciągu ulicy Narciarskiej, lub częściowo w ciągu ulicy Rolniczej).
Magistrat poinformował również, że w najbliższych latach nie będzie przedłużenia istniejących linii tramwajowych z Kowal i Sępolna w kierunku Wojnowa.
Dodatkowo na początku stycznia, Błażej Trzcinowicz, zastępca dyrektora wydziału transportu dał do zrozumienia mieszkańcom Strachocina – Swojczyc – Wojnówa, że nie mają co liczyć na przedłużenie linii 145 do Wojnowa. - Wydłużenie trasy tej linii do Wojnowa przez ulicę Swojczycką, Strachocińską w miejsce zatorów drogowych spowoduje paraliż tej linii powodując kolejne problemy komunikacyjne na całej trasie linii autobusowej 145, która już obecnie należy do mocno obciążonych linii autobusowych - pisze w odpowiedzi na zapytanie mieszkańców wschodniego Wrocławia Trzcinowicz.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)