Zajezdnia Borek zostanie zmodernizowana. Nowe tramwaje potrzebują więcej miejsca do stacjonowania [Foto]

czwartek, 20.10.2022 19:48 600 0

W czwartek 20 października przy zajezdni tramwajowej "Borek" przy ul. Powstańców Śląskich podpisana została umowa na rozbudowę obiektu, dzięki czemu możliwe będzie pomieszczenie większej liczby pojazdów (130 z dotychczasowych 106). Do Wrocławia dostarczane są sukcesywnie nowe Moderusy Gamma, na chwilę obecną jest ich 24, a docelowo ma być ich 46 i wszystkie mają trafić do Zajezdni Borek. Na zdjęciu najnowszy z nich o numerze taborowym #3324.

Wartość kontraktu wynosi 42,5 mln złotych. W ramach przebudowy:

- zbudowana zostanie nowa hala przeglądów o kubaturze 11 tys. m3
- zbudowany zostanie 1 km nowego torowiska (w obrębie zajezdni)
- powstanie 26 nowych rozjazdów i zwrotnic (w obrębie zajezdni)
- przebudowanych zostanie 230 mb obecnych torowisk, powstaną nowe chodniki i nawierzchnie
- powstanie 840 m2 terenów zielonych
- zbudowany zostanie ekran akustyczny o długości 215 mb i wysokości 4,8 metra

- Rozmawiamy o przełomowych inwestycjach. Jest to konsekwencja decyzji sprzed dwóch lat - gdzie te nowe tramwaje umieścić. Trafią one do Zajezdni Borek. Oprócz 46 nowych Moderusów Gamma o wartości łącznej 372 mln złotych, zamówiliśmy 26 sztuk bydgoskiej Pesy z opcją na kolejne 14 o łącznej wartości 332 mln złotych. To pokazuje wielkość tej inwestycji. Musi ona znaleźć jednak swoje odzwierciedlenie w bazie, gdzie będziemy te tramwaje przechowywać, remontować i utrzymywać, aby mogły one służyć mieszkańcom Wrocławia. Cieszymy się, że zdecydowaliśmy się zmodernizować posiadaną infrastrukturę, dzisiaj to przedsięwzięcie oficjalnie się rozpoczyna. - mówił wiceprezydent Wrocławia Jakub Mazur.

- To ważny i dobry dzień dla MPK Wrocław. Cieszymy się, że zdecydowaliśmy się zmodernizować obecną zajezdnię, ponieważ przy dzisiejszych realiach budowa nowej wyniosłaby znacznie więcej niż szacowaliśmy. Modernizujemy tory, tabor, ale również chcemy przebudować bazy, gdzie te tramwaje stacjonują. Trwa równolegle modernizacja zajezdni na Gaju (zajezdnia przy ul. Ślężnej), potem przejdziemy do Ołbina (zajezdnia przy ul. Słowiańskiej). - informował prezes MPK Krzysztof Balawejder - Modernizacja zajezdni Borek to nie tylko lepsze warunki dla pojazdów, ale przede wszystkim dużo lepsze warunki pracy naszych pracowników, co jest dla nas niezwykle ważne. Cieszę się, że to przedsięwzięcie będziemy mogli realizować z Zakładem Sieci i Zasilania: firmą, która "zjadła zęby" na wrocławskich torowiskach. Czasem się nie zgadzamy, ale zawsze dochodzimy do porozumienia. Zamontowany zostanie mur akustyczny, aby podczas wyjazdów i zjazdów do zajezdni pobliscy mieszkańcy mogli żyć komfortowo. - podkreślił prezes MPK.

Remonty, które będą się odbywały na zajezdniach, nie wpłyną w żaden sposób na komunikację w mieście. Wszystkie działania będą realizowane na terenie obiektu.

foto: doba.pl

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)