Zamknięcie ul. Hubskiej dopiero po Wszystkich Świętych

czwartek, 26.10.2017 09:00 760 0

Zamknięcie ul. Hubskiej dopiero 3/4 listopada. – W związku ze wzmożonym ruchem w okresie Wszystkich Świętych oraz wprowadzanymi na ten czas zmianami w komunikacji, zarządzający ruchem we Wrocławiu polecił przenieść termin wyłączenia z ruchu ulicy Hubskiej na okres po 1 listopada. Obecny termin planowanego wdrożenia organizacji ruchu zastępczego – noc 3/4 listopada 2017 r. – czytamy w komunikacie Wrocławskich Inwestycji. 

W nocy z 3 na 4 listopada a nie, jak wcześniej planowano, 22 października spory fragment ul. Hubskiej zostanie zamknięty dla ruchu. Rozpocznie się budowa trasy tramwajowej od skrzyżowania z ul. Dyrekcyjną do skrzyżowania z ul. Glinianą. W związku z tą inwestycją kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami. 

Objazdy będą prowadzić ul. Gajową i Glinianą. Przy skrzyżowaniu Gajowa/Dyrekcyjna stanie sygnalizacja świetlnawyjaśnia Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.

Trasy zmienią również autobusy. Objazdy będą dotyczyć linii: 110, 125, 325, 900L, 900P i 910.

Przypomnijmy. Wrocławskie Inwestycje podpisały umowę na wykonanie trasy tramwajowej z konsorcjum firm z grupy Balzola. W ramach inwestycji zostanie przebudowane również skrzyżowanie Hubska/Dyrekcyjna. Prace wyceniono na 35 mln złotych.

Nowe torowisko na Hubskiej to ważne udogodnienie dla komunikacji miejskiej. Obecnie, tramwaje jadące z Gaju kursują przez ulicę Glinianą i w stronę centrum przebijają się pod wąskim wiaduktem na ul. Stawowej korzystając z tego samego torowiska, którym jeżdżą linie obsługujące ul. Ślężną, od Parku Południowego. Dzięki połączeniu przez Hubską lepiej będzie można wykorzystać torowisko na Pułaskiego i Małachowskiego-Piłsudskiego.

W ramach planowanej inwestycji powstanie wydzielone torowisko tramwajowe na odcinku między Glinianą a Dyrekcyjną. Wydzielone zostaną również pasy ruchu dla reszty pojazdów, w tym ścieżki rowerowe, wybudowane będą nowe chodniki.

Powstaną też dwa nowe przystanki wiedeńskie, czyli takie jak np. na ul. Krupniczej. W tym rozwiązaniu peron jest przedłużeniem chodnika i zarazem wyspą spowalniającą ruch samochodowy.

Źródło: Wrocław.pl 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)