[FOTO] Rewitalizacja linii Legnica – Jaworzyna Śląska – Dzierżoniów

poniedziałek, 9.1.2017 12:40 11238 16

9 stycznia w Urzędzie Marszałkowskim we Wrocławiu podpisane zostały umowy gwarantujące remont trzech ważnych dolnośląskich linii kolejowych. Mowa o wartej 80 mln złotych rewitalizacji linii Wrocław - Sobótka - Świdnica Przedmieście oraz wartej 166 mln złotych rewitalizacji linii Legnica – Jaworzyna Śląska – Dzierżoniów. Prace mają zostać przeprowadzone w ciągu najbliższych 3 lat.

- Dzisiaj będziemy podpisywać intencyjne porozumienie dotyczące rewitalizacji odcinków linii kolejowych Wrocław - Sobótka - Świdnica Przedmieście oraz rewitalizacji linii Legnica – Jaworzyna Śląska – Dzierżoniów. Kwota dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego to 170 mln, pozostałe środki będą wasygnowane przez PKP PLK. W ogóle w naszym regionalnym programie operacyjnym mamy 300 mln na rewitalizację infrastruktury kolejowej Dolnego Śląska. Jeżeli popatrzymy na to co dzieje się w naszym województwie, jeżeli spojrzymy na przyrost ruchu pasażerskiego, ale i towarowego, to jesteśmy liderem w Polsce i chcemy to utrzymać. Główne cele inwestycji to przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego, poprawa komfortu pasażerów, przyspieszenie ruchu pociągów i zwiększenie częstotliwości. Tabor, który kupujemy będzie mógł poruszać się z taka prędkością do jakiej został stworzony - mówił Cezary Przybylski, marszałek Województwa Dolnośląskiego

- Jest to jeden z etapów  na drodze do podjęcia  rewitalizacji linii kolejowych na terenie Dolnego Śląska. Dla pasażerów skutkuje to tym, że komfort podróży znacznie się podniósł, czasy przejazdu są konkurencyjne i w związku z tym wiele osób przesiada się na transport kolejowy, a to nam chodzi. Jest to również poprawa bezpieczeństwa, poprawa ochrony środowiska. Umowy, które za chwileę podpiszemy rozpoczną proces inwestycyjny, a więc przystąpimy do ogłoszenia przetargów na studia wykonalności i złożymy projekt o dofinansowanie i następnie przystąpimy do realizacji. Planujemy, że inwestycja powinna zakończyć się z końcem 2020 roku - mówił Andrzej Kudła, dyrektor PKP PLK Zakład Linii Kolejowych we Wrocławiu

WIĘCEJ - KLIKNIJ TUTAJ

Przeczytaj komentarze (16)

Komentarze (16)

BFE środa, 11.01.2017 09:09
potrzebny jest drugi tor pomiedzy swidnicą a dzierżoniowem gdyż planowana...
geolog trawniczek niedziela, 15.01.2017 08:55
nasyp jest ifrastruktura przepustów jest ...
max poniedziałek, 09.01.2017 15:38
Myślę,że rewitalizacja zakończy się raczej w Kamieńcu. Całość100 km. Daje...
~ poniedziałek, 09.01.2017 21:20
I może jeszcze pendolino do tego... Pojedyncze fragmenty pomiędzy legnicą...
geolog trawniczek niedziela, 15.01.2017 08:46
koniecznie drugi tor do świdnicy wtedy ma...
geolog trawniczek niedziela, 15.01.2017 08:49
wiadukt w kamieću do wymiany drugi tor był...
Emce poniedziałek, 09.01.2017 14:05
To oznacza remont przejazdu Dzierżoniów - Bielawa?
pkp dol. poniedziałek, 09.01.2017 15:33
raczej nie
geolog trawniczek niedziela, 15.01.2017 08:39
tor potrzebny jest do muzeum młyna włascicielem...
środa, 11.01.2017 23:52
Ten przejazd nie wymaga remontu tylko likwidacji nikomu niepotrzebnego toru...
geolog trawniczek niedziela, 15.01.2017 08:37
warto by było ułożyć drugą nitke torów z ?Dzierzoniowa...
Adam z Pieszyc wtorek, 10.01.2017 22:30
Tylko utworzenie jednego wspólnego administracyjnie miasta z Bielawy, Dzierżoniowa i...
robert wtorek, 10.01.2017 10:34
jak na razie to tylko list intencyjny może być wiele...
oli poniedziałek, 09.01.2017 13:14
fajnie by było gdyby z DDz jechały pociągi do...
poniedziałek, 09.01.2017 13:45
Możesz się przesiąść we Wrocławiu.
poniedziałek, 09.01.2017 13:33
Wystarczy Ddz przez Sobótkę do Wroclawia i juz bedzue super