Szynobus z Dzierżoniowa nie dojedzie do stacji Wrocław Główny?
Czytelnicy informują naszą redakcję, że szynobus jadący z Dzierżoniowa przez Świdnicę do Wrocławia nie będzie dojeżdżał do stacji Wrocław Główny ze względu na remont torów we Wrocławiu, który ma być wykonany tam w najbliższym czasie.
Prawdopodobnie pociąg będzie kończył kurs na nowej stacji Wrocław Grabiszyn. I tu pytanie naszych czytelników, czy ze stacji Wrocław Grabiszyn do stacji Wrocław Główny będzie komunikacja zastępcza, czy też do centrum miasta pasażerowie będą musieli dostać się na własną rękę?
Oświadczenie Kolei Dolnośląskich
Na trasie szynobusów kursujących z Dzierżoniowa przez Świdnicę do Wrocławia wymieniany będzie dwutorowy wiadukt nad ulicą Grabiszyńską. W związku z tym z trzech torów estakady prowadzącej do dworca Głównego dostępny będzie tylko jeden, co znacząco ograniczy przepustowość.
Rozwiązaniem zaproponowanym przez zarządcę infrastruktury (PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.) jest kończenie biegu niektórych pociągów (w tym wszystkich z Dzierżoniowa) na uruchomionym w grudniu nowym przystanku Wrocław Grabiszyn, położonym blisko skrzyżowania ulic Grabiszyńskiej i Hallera.
Nasza spółka, w trosce o swoich Pasażerów, zaproponowała inne podejście - wykorzystanie toru numer 10, prowadzącego do peronu IV stacji Wrocław Świebodzki (peron najbliższy ulicy Tęczowej). PKP PLK nie jest przychylna takiemu rozwiązaniu, ale należy podkreślić, że wspomniany tor jest czynny (dla pociągów roboczych), nasz tabor spalinowy nie wymaga odtwarzania sieci trakcyjnej, a kolidujące z ruchem targowisko na Świebodzkim funkcjonuje tylko w niedziele.
O wsparcie tego rozwiązania wystąpiliśmy nie tylko do Zarządu PKP PLK w Warszawie, ale również m.in. do władz miasta Wrocławia. Naszym zdaniem jest ono konieczne, bowiem ograniczenia w ruchu wg PKP PLK mają potrwać od końca kwietnia br. nawet do marca 2016 r.
Dodam jeszcze jedynie, że analizowaliśmy również inne warianty, o które zapytaliśmy bezpośrednio Pasażerów szynobusów z Dzierżoniowa i Świdnicy. W przypadku, gdybyśmy nie otrzymali zgody na wjazd pociągów na dworzec Świebodzki, 85% Podróżnych wybrało kończenie biegu na przystanku Wrocław Grabiszyn, a tylko 15% - wjazd na alternatywny dworzec Wrocław Nadodrze, położony na północ od centrum. Oczywiście, gdyby takie rozwiązania były konieczne, postaramy się zrównoważyć utrudnienia promocjami taryfowymi (nie tylko dla Pasażerów z Dzierżoniowa i Świdnicy).
Kończąc, chcemy bardzo przeprosić naszych Pasażerów za utrudnienia i podkreślić, że przebudowa węzła torowego w okolicy ulicy Grabiszyńskiej pozwoli na trwałą poprawę jakości kolejowych przewozów pasażerskich w aglomeracji - pociągi będą mogły jeździć zarówno częściej, jak i szybciej (w chwili obecnej szynobusy z Dzierżoniowa pokonują go z prędkością 20 km/h i często muszą czekać na zwolnienie toru przez inne składy - z Legnicy, Głogowa czy Wałbrzycha).
dr inż. Bogusław Molecki
Dyrektor ds. Handlowych
Koleje Dolnośląskie S.A.
Komentarze (28)