Dojście do dworca PKP, to efekt bezmyślności projektanta czy celowa złośliwość?

środa, 13.2.2019 12:45 56182 135

Lokalna społeczność ocenia zakończony remont dworca PKP w Dzierżoniowie i przyjęte tam rozwiązania komunikacyjne. Jedni mieszkańcy są zadowoleni, ale nie brakuje też głosów krytycznych.

- W komentarzach pod artykułami o centrum przesiadkowym trwa wymiana opinii o samym centrum jak i o organizacji ruchu w jego okolicy. Chciałbym zwrócić uwagę na jeden element, a mianowicie dojście do budynku dworca dla osób idących od strony ulicy Pocztowej czyli od centrum miasta. Na mapce kolorem niebieskim naszkicowałem trasę najprostszą, najkrótszą i najbardziej intuicyjną. Tak mniej więcej poruszaliśmy się przed przebudową. Kolorem czerwonym naszkicowałem obecną trasę. Na pierwszy rzut oka widać, że jest ona dwa razy dłuższa, a do tego naszpikowana przeszkodami. Tuż za przejściem dla pieszych koło ronda natrafiamy na trzy trawniki, które musimy omijać ruchem konika szachowego. Potem jesteśmy zmuszeni iść spory kawałek do oddalonego przejścia dla pieszych a dopiero za nim nasza droga prowadzi do celu. Nie wiem czy to efekt bezmyślności projektanta czy celowa złośliwość względem mieszkańców i gości? Ciekawe, którą wersję obstawią czytelnicy - pisze mieszkaniec naszego powiatu.


Do tej oceny odniósł się dzierżoniowski magistrat, który nie wyklucza zmian w funkcjonowaniu obiektu, terenu wokół niego oraz w organizacji ruchu.

- Obserwujemy i analizujemy dyskusje, uwagi oraz propozycje mieszkańców, dotyczące rozwiązań zastosowanych przy Sowiogórskim Centrum Komunikacyjnym. Prośba, abyśmy dali sobie chwilę na sprawdzenie, jak przyjęte teraz rozwiązania działają w praktyce i w dłuższym okresie czasu. Dzięki tej inwestycji mamy nowy obiekt i nowe zagospodarowanie całkiem sporego terenu miasta i nieporównywalnie lepsze warunki niż przed jej realizacją. Oczywiście każdy z nas ma swój pomysł i swoje rozwiązania, które by zastosował. Rolą miasta jest zalezienie się możliwie najbliżej "złotego środka". Nikt nie wyklucza zmian w funkcjonowaniu obiektu, terenu wokół niego oraz w organizacji ruchu, również tych związanych z komfortowym i bezpiecznym ruchem pieszych - mówi Doba.pl Rafał Pilśniak, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Dzierżoniowie.

Jakie oceniacie rezultaty wykonanych prac i wprowadzonej organizacji ruchu? Czekamy na Wasze komentarze.

CZYTAJ: Sowiogórskie Centrum Komunikacyjne już otwarte [FOTO i WIDEO Z LOTU PTAKA]

Przeczytaj komentarze (135)

Komentarze (135)

poniedziałek, 18.02.2019 10:22
caly pomysl ok. ktos zaprojektowal, wyremontowal, odebral...ktos zgarnal pieniadze pewnie i nagrody....ludzie, czego oczekiwaliscie....kto rzadzi w tym miescie i jest nietykalny....tego naprawde nalezalo sie spodziewac - zatem skad to zdziwienie.....
poniedziałek, 18.02.2019 10:24
sitwo.....ojczyzno moja....
poniedziałek, 18.02.2019 10:28
moze lepiej byloby postawic w tym miejscu jeszcze jeden market.....bo mamy za malo....cha,cha....
nowoczesna koleżanka sobota, 16.02.2019 17:53
No to i ja wrzucę kamyczek do ogródka Dariusza i Andrzejka, dworzec został oszpecony i pozbawiony duszy poprzez zniszczenie starej elewacji z cegły a przykrycie jej tynkiem cementowym. Jedyne co tam jest zrobione pozytywnie to odnowienie i oczyszczenie tego obiektu i okolicy.
Skoro oni zatwierdzali projekt i oni zlecali temat to na nich musi spaść splendor wykonania tego wartego 21 mil bubla. Musze jeszcze dodać że kosteczka na mosteczku prima fala, ciekawe czy Darek odebrał by w swoim ogródku taki kicz i fatalny błąd budowlany. Jakoś za nie swoje pieniądze udało się odebrać i zakończyć inwestycje.
obiektywna sobota, 16.02.2019 19:27
Po Andrzeju jakakolwiek krytyka splywa jak po kaczce. Zrobi sobie selfi z koniem i znowu bedzie krolem internetow. Darek osobiscie obiecal wszystkim wielki festyn, ktory mial sie odbyc we wrzesniu ubieglego roku. Jezeli ma jaja, to powinien zorganizowac teraz chociaz jakis maly odpust i skromne wystapienie. Moze dostanie wtedy od wiernych chociaz warunkowe rozgrzeszenie. Wydaje mi sie, ze rzecznik juz uczciwie zarobil na swoje wynagrodzenie, podczas zeszlorocznych remontow.
czwartek, 14.02.2019 08:06
Krytyka pewnie jest potrzebna tylko czy skala trochę nie za duża ? Dworzec wygląda o niebo lepiej niż wcześniej - w końcu nie straszy ! Widok sprzed remontu był okrutny. Przejeżdżam tamtędy prawie codziennie i muszę powiedzieć, że miło jest zobaczyć dworzec w takim stanie jak teraz. Jeśli są potrzebne zmiany w organizacji ruchu pieszego - wprowadźmy je. Nie koniecznie trzeba wylewać od razu wiadro pomyj i żółci. Pozdrawiam
sobota, 16.02.2019 09:40
Też przejeżdżam tamtędy codziennie i cieszę się, że to miejsce nie odstrasza. Faktycznie niektóre wskazówki władza miasta powinna wziąć pod uwagę. Z jednej strony współczuję tych obraźliwości, bo co by nie zrobiono to jest fala krytyki. Zapewne burmistrz wybrał opcję najkorzystniejszą co do projektu i wykonania, bo miejscowym też by się oberwało, nikt wszystkim nie dogodzi - jak oni by się teraz czuli? Lepiej niech nie krytykują za wiele, bo karma wraca. Dworzec odrestaurowano i chwała za to. Pozostałe elementy z czasem można ulepszyć. Niekoniecznie trzeba trzymać się pierwszego projektu, w tej cenie niech zrobią aneks. Zatem Panie Burmistrzu do dzieła. Wszystkim miłego dnia.
obiektywna sobota, 16.02.2019 12:40
Tylko krowa nie zmienia z czasem zdania. Niech wiec w tej cenie zrobia. Kowboju do dziela!
autor sobota, 16.02.2019 00:30
Chyba więcej osób porusza sie samochodami prywatnymi anizeli autobusami? Polączenie dworca czyli ruchu PKP z autobusami w jednym miejscu wymaga terenu a tego w tym miejscu nie ma. Stąd te roblemy! Pasażerowie PKP i MPK będą tłoczyć się w hallu dworca z pasażerami PKP. Dotego wpakowano tam noclegownię i chyba restaurację ( goście z miassta). Wiaty są za wysokie i nie osłaniaja od wiatru i sniegu (przy wietrze). Obserwacje nic tu nie dadzą.
sobota, 16.02.2019 06:06
Jak na warunki Dzierżoniowa to terenu jest tam pod dostatkiem. Problemem jest jego prawidłowe zagospodarowanie.
środa, 13.02.2019 20:40
Miejsca dla niepełnosprawnych są za daleko.
sobota, 16.02.2019 06:08
Prawie jak w "Misiu" - "Najbliższy czynny taras widokowy dla odprowadzających we Wrocławiu!"
driver piątek, 15.02.2019 18:26
Obiekt został zrewitalizowany na prędce przed wyborami, także się nie dziwcie, że cała rewitalka nie została przemyślana poczynając od bezmyślnego otynkowania przedwojennej elewacji, na rozmieszczeniu infrastruktury kończąc.
piątek, 15.02.2019 19:20
Tak łatwo sie wydaje nie swoje pieniądze i na dodatek nie trzeba przy tym myslec- moze by dla przestrogi - wyrzucic na bruk tego kretyna co to zatwierdzał i nadzorował
piątek, 15.02.2019 21:02
burmistrz.
piątek, 15.02.2019 23:48
popieram
Krycha środa, 13.02.2019 19:27
ZASTANAWIA MNIE !!!
Po co te tablice skoro nie wyświetlają rozkładów i dla kogo są stanowiska 6 i 7.
Na ostatnim proponuje zrobić kiss&ride , który był w projekcie , a zabrakło to przed dworcem !
piątek, 15.02.2019 13:57
Kiss Andrzej rider ? Zamierzasz tam konno, n a motorze i rowerze jeździć? Chyba kiss Andrzej driver miałeś na myśli...
Krycha piątek, 15.02.2019 17:21
Andrzeja tam nie będzie, buhaha
czwartek, 14.02.2019 17:31
Jest dużo racji w tej krytyce. Rzeczywiście obiekt zabytkowy jest zapaskudzony metalową wiatą autobusową. A wystarczyło po prostu te wiaty ustawić po drugiej stronie wzdłuż dawnego kiosku.. Chyba nawet ze względów komunikacyjnych byłoby lepiej.
tak tak piątek, 15.02.2019 10:56
100 % Racji
Realistka środa, 13.02.2019 15:43
Dlaczego te rozwiązania (piesze i drogowe) są tak nie przemyślane? Ano dlatego, że na etapie projektowania i wymyślania tej koncepcji nikomu nie chciało się ruszyć tyłka zza biurka. Nikomu! Od kilkunastu lat w naszym Ratuszu jest tzw. Syndrom Siedziska. Zaczynając od urzedników w wydziałach - po szanownych burmistrzach kończąc. Gdzie od lat obiecywana aktywność dot. wyjścia urzędników "w miasto"? Nie ma i nie będzie. Jak ktoś 30 lat realizował inwestycje zza biurka to nic tego nie zmieni. Nawet Pani wiceburmistrz nic w tej kwestii nie zrobi. Za cienka w uszach. I może Pan rzecznik opowiadać dyrdymały o "okresie czasu" (sic!). Obiekt potrzebny. Szkoda, że w parze nie poszły przemyślane rozwiązania. A wystarczyło wstać z siedziska.
środa, 13.02.2019 15:47
Projektant spoza Dzierżoniowa, nie ma pojęcia jak to ma działać i w ogóle go to nie obchodzi, bo przecież nie on tu będzie żył i z tego korzystał. Gorzej, że inwestor (burmistrz) tego knota zaakceptował.
NEMO piątek, 15.02.2019 07:39
Koncepcja i ,,Projekt" był za czasów Buurmistrza M.Pioruna, ale obecny Burmistrz,był wówczas wice- Starostą..!!A Ci Panowie od lat się znają, .Niech aktualne władze miasta i Powiatu. po odczytaniu wypowiedzi. też z ,, DOBY i przeprowadzenniu sondy wśrôd ( mieszkańców. Poriatu ( BEZZWŁOCZNIE ) i ewaluacje. Zmodyfikuja. Wychodząc w,,MIASTO" do ludzi>> np.w Klubie ,,Pegaz w nieodległą sobote z radnymi,by. Szukać. ,,CIEKAWSZYCH ROZSTRZYGNIĘĆ. Art 23 Ust. O samorządzie Gminnym i art 21 Ust. O Sam. Powiatowym ich do tego ZOBOWIĄZUJE!!!.
środa, 13.02.2019 17:05
Pierwszy lepszy człowiek wzięty z ulicy by to zaprojektował lepiej.
Rafalski czwartek, 14.02.2019 12:04
Po drugie, po co tyle tam kostki betonowej... W tym parku.. Projekt bez wizji. Zero
czwartek, 14.02.2019 13:00
A te pozytywne komentarze to próbują pisać ludzie którzy sami maczali palce w ten największej porażce Dzierżoniowa haha... masakra, jakie to żałosne jest.
czwartek, 14.02.2019 19:16
Wiaty całkowicie zasłaniają piękny obiekt Dworca PKP naszego dworca.Kto myśli w tym NOWOCZESNYM DZIERŻONIOWIE?????
czwartek, 14.02.2019 19:31
Panie rzeczniku, co znaczy "zalezienie się"?
.. czwartek, 14.02.2019 20:48
.. a wystarczyło poczekać gdzie wydeptają i tam chodniki zrobić i przejścia, wtedy najszersza ścieżka to ta od centrum, na pewno nie od Pocztowej :)
.. czwartek, 14.02.2019 20:52
.i zapomniał naszkicować zielonym drogę z lewej strony ronda od parkingu ,to by nie wyszło dwa razy dłużej
czwartek, 14.02.2019 22:57
Jeśli droga od centrum to nie jest ta od Pocztowej, to gdzie twoim zdaniem jest centrum miasta?
czwartek, 14.02.2019 21:18
jedna uwaga ludzie wracajacy pociagiem musza isc kawal drogi z walizkami zeby dojechac np.do bielawy autobusem miejskim i to samo w druga strone zawsze blisko dworca kolejowego i autobusowego sa autobusy miejskie a tu ....?
Jan piątek, 15.02.2019 07:21
Przejście dla pieszych wymyślili jak parking koło cmentarza komunalnego!!!!! Jedno i drugie nie trafione . Czy ktoś z urzedasow zastanowi się co zrobili jak parking teraz działa jak spie...... jak trudno teraz zaparkować i jak szybko o kolizję i stłuczkę . Tylko debil mógł wymyśleć taki sposób parkowania w tym miejscu!!!!!
KJ środa, 13.02.2019 16:28
Wyznaczono dwa miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych. Którędy dojechać do tych miejsc np wózkiem inwalidzkim albo dojść o kulach zakładając, że wszystkie miejsca postojowe w obrębie miejsc dla niepełnosprawnych są zajęte. KJ
Spartanczyk 65 lat piątek, 15.02.2019 07:27
Postuluje(ponownie!!!),by w miejsce obok Poczty umieścić ,,Niebieską Kopertę dla Niepełnosprawnych" lu z ogranicze niem postoju do 30 min.
środa, 13.02.2019 20:00
Każde miasto ma parking przed dworcem, Świdnica ! Kłodzko ! Jaworzyna Śląska ! Jawór ! Piława Górna nawet ma ! Ząbkowice, wszystkie miasta mają parking przed dworcem, Ale Dzierżoniów który ma dodatkowo jeszcze pocztę polską na dworcu, bar na dworcu, i podobno ma być jeszcze posterunek policji, parkingu niema ! Absurd, niedługo będziemy w tvn, będą kręcić materiał o tym jakie to decyzje podejmują nasi włodarze miasta.
piątek, 15.02.2019 07:16
też tak uważam, wystarczy 10 minutowy postój, nikt tam nie będzie stał godzinami, wystarczy na wyładowanie bagażu lub odebranie podróżnego z pociągu (załadowanie bagażu)
Użytkownik. środa, 13.02.2019 20:19
No naprawdę katastrofa. Od parkingu jest niecałe 100 metrów.
środa, 13.02.2019 20:32
A do najbliższego cywilizowanego miasta, którym zarządzają prawdziwi włodarze 18 km.
mieszkaniec czwartek, 14.02.2019 06:03
Powtórzę w skrócie "bublowatość" tego przedsięwzięcia : 1. zniszczenie bezpowrotne historycznej elewacji budynku dworca / dobrze że w tym wypadku zasłonięto ją tymi nieszczęsnymi wiatami/ a same wiaty, jak wozownie na kombajny, to punkt 2. Punkt 3. brak dojazdu i miejsc parkingowych " na czas" przy UP, Dworcu PKS i Dworcu PKP. Punkt 4. nie mająca nic wspólnego z rozsądkiem organizacja ruchu dla pieszych a raczej wyglądająca na bezmyślność,radosną twórczość projektanta.
Spartanczyk 65 lat piątek, 15.02.2019 07:14
...Czy Pracownia Projektowa z Wrocławia ,(ona odpowiadała za CAŁOŚĆ,, Projektu"),czy aktualny monitoring z wypowiedziami. Mieszkańców z Powiatu lub też przejezdnych>> ,,POSZERZĄ OBSZARY EMPATII" URZĘDNIKÓW MAGISTRATU?.jako jedna z wielu metod i prakseologii tego obszaru miasta ?
dzięki środa, 13.02.2019 23:55
Przepiękna inwestycja Panie Burmistrzu i mieszkańcy wybaczyli nawet przynależność - brawo. Niech sobie podróżni przypomną latrynę dworcową i porównają - to jest przepaść i era świetlna z tym co było. Brawo, jestem pod wrażeniem i tak dalej !!!
Spartanczyk 65 lat piątek, 15.02.2019 07:00
A może wrócimy do czasów,gdy były lampy uliczne zapalane na gaz?..Ten kto stoi w miejscu ten sie cofa,bo inni jego wyprzedzaja!!!
czwartek, 14.02.2019 22:37
Autorze nie cukruj bo jest wiele mankamentów przede wszystkim brak dojazdu na placówkę pocztową pracownicy poczty twierdzą,że sam burmistrz miasta nie widzi w tym żadnego problemu,uważa że to jest dla bezpieczeństwa obywatela.
czwartek, 14.02.2019 22:41
hahaha jaki błazen...
czwartek, 14.02.2019 22:42
Mogli wyremontować sam budynek a teren naokoło zostawić jak był. Wszystko oprócz budynku to wielki bubel.
czwartek, 14.02.2019 10:58
Brawo!!!! A najlepiej tak utrudnić życie mieszkańcom, żeby z tego centrum przesiadkowego i dworca nie korzystali wtedy będzie zawsze pięknie a era świetlna potrwa po wsze czasy!
środa, 13.02.2019 13:25
Efekt bezmyślności projektanta. Dojście do dworca dla pieszych, brak dojazdu do poczty, oddalony parking, brak miejsca postojowego "do 15 min" dla podróżnych z ciężkim bagażem. Kolejność powinna być taka: najpierw się myśli, projektuje potem wykonuje. W przypadku dzierżoniowskiego dworca najpierw się wykonało, potem będzie myślało, na końcu przeprojektuje. Przykre
czwartek, 14.02.2019 14:05
Przykre ,ale prawdziwe!!!!!
czwartek, 14.02.2019 22:44
Właśnie tacy włodarze nami zarządzają, nami i naszymi pieniędzmi. Tak samo jak na ulicy złotej, pierw się robi sygnalizacje świetlną za 400.000 tyś plus coroczne spore sumki na jej utrzymanie, a potem wpada się na pomysł by jednak zrobić rondo za 260.000 tyś. W takim ciemnogrodzie żyjemy że masakra, tyle pieniędzy wywalanych w błoto, że aż w głowie się nie mieści.
Luap środa, 13.02.2019 12:54
Szkoda że się najpierw wykonuje tak duża inwestycję a dopiero szuka się "złotego środka". Typowe dla urzędników dla których najważniejsze są papiery, procedury przetargowe a nie zdrowy rozsądek...
DDZ czwartek, 14.02.2019 03:36
Wiele szumu, artykuly i relacje video z placu budowy, a jak przyszlo co do czego to Pan Burmistrz juz na otwarciu sie nie pojawil. Po wyborach - nie na po co...
Projekt za duze pieniadze I wyglada na to ze jeszcze wiecej trzeba bedzie wydac zeby funkcjonowal jak powinien. Zgadzam sie z komentarzem - malo w tym calym projekcie bylo praktycznego podejscia. Mialo byc pieknie, a wyszlo jak zawsze.
1. Wiaty powinny byc po stronie skweru - budynek nie zostalby przysloniety I byl a by mozliwosc wysadzenia/ odebrania kogos
2. Zaraz ruchu na drodze dojazdowej pod dworzec - kiepski pomysl w dodatku wymuszny pomimo glosow od mieszkancow
3. Pawilony postawione - a chetnych nie na. Powinno sie raczej znalezc chetnych, podpisac umowe i wtedy postawic.
4. Itd. Itp.
czwartek, 14.02.2019 18:12
Nie przesadzaj. Na otwarciu Mc Donalda Burmistrz był po wyborach ;)
autor środa, 13.02.2019 13:12
Potwierdzam tą opinię. A oznakowanie jest bezmyślne.
środa, 13.02.2019 18:05
Też popieram.
czwartek, 14.02.2019 09:58
CO ZA KRETYNI DAJA TAKIE IDIOTYCZNE WPISY DOBO USUWAJ TE KOMENTARZE TYCH CYMBAŁÓW !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
czwartek, 14.02.2019 11:23
Odezwał ssie cymbał który obraża papieza
użytkownik dróg czwartek, 14.02.2019 08:36
Skala krytyki nie jest za duża, bo jeśli jedna osoba pójdzie do urzędu i poinformuje ze coś jest nie tak to urzędnik machnie ręką i powie żeś głupi ale jeśli wiele osób to zrobi to chyba jednak trzeba będzie się nad tym zastanowić bo może faktycznie jest coś nie tak. A czy ktoś może się orientuje co z drogą na Pieszyce??? zaraz po przejechaniu przejazdu kolejowego zaczyna się krajobraz jak na księżycu : kratery wulkany koleiny. Czemu ZDP nic z tym nie robi. przecież tam się jeździć nie da
czwartek, 14.02.2019 07:39
To wina Kaczyńskiego i PiS-u. Chrońmy Darka:(.
czwartek, 14.02.2019 08:54
A dobre to wino jest?
hehe środa, 13.02.2019 14:02
Wypisz wymaluj scena z filmu Stanisława Barei "Poszukiwany, poszukiwana" - "To jezioro damy tutaj"
czwartek, 14.02.2019 08:40
haha :D
Dobre czwartek, 14.02.2019 03:56
Hahahaha
Roman z Gliwic czwartek, 14.02.2019 04:06
A mienia siem podoba. Taki ladny ten dworzec, hamerykanski.
mieszkaniec czwartek, 14.02.2019 07:28
jakie to centrum przesiadkowe jak busy do Świdnicy dalej odjeżdżają z parkingu przy młynie
środa, 13.02.2019 13:30
Panie Rzeczniku prasowy UM w Dzierżoniowie, kto Pana kształcił? "Wyrażenie okres czasu od dawna bywa tępione przez wszystkie wydawnictwa poprawnościowe, powszechnie uważa się je za wręcz podręcznikowy przykład pleonazmu, czyli tzw. masła maślanego, tzn. wyrażenia, w którym drugi wyraz niepotrzebnie powtarza część znaczenia wyrazu pierwszego"
Realista czwartek, 14.02.2019 03:41
Nie wymagajmy zbyt wiele. Przeciez to tylko Dzierzoniow...
środa, 13.02.2019 14:51
Pan rzecznik został zawstydzony...
środa, 13.02.2019 13:10
PATRZĄC NA SZKIC,JAKI ZOSTAŁ UDOSTĘPNIONY ,MIESZKAŃCY SAMI BĘDĄ SZUKAĆ "ZŁOTEGO ŚRODKA" ,WYDEPTUJĄC NA TRAWNIKACH ŚCIEŻKI I NISZCZAC NASADZENIA WOKÓŁ NOWIUTKICH OBIEKTÓW...........Myślę ,że należy podjąć jak najszybciej decyzje o zmianach w ruchu pieszym...
środa, 13.02.2019 13:31
Piesi zawsze pokażą optymalne rozwiązania,bo wydepczą ścieżki.Ale projekt ładnie na papierze wygląda...
środa, 13.02.2019 13:26
Zgadza się
środa, 13.02.2019 15:44
Oby decyzja nie polegała na obudowaniu trawniczków masywnym płotem żeby zmusić krnąbrnych pieszych do chodzenia tak jak waadza wymyśliła.
Zenon środa, 13.02.2019 13:46
Po co są te wiaty ?Od niczego nie chronią. Ostatni deszcz i wiatr dobitnie pokazał, że są beznadziejne. Poza tym o dwie wiaty za dużo. Potrzebny jest dojazd bliżej dworca dla zwykłych ludzi.Może być to ograniczone czas postoju do 15 minut powiedzmy ale to jest wstyd tyle lat można było dojechać do dworca odebrać czy zawieźć kogoś dzisiaj nie można. Taksówka może podjechać natomiast zwykły obywatel nie może tragedia!Popieram również Pana który wysłał ten szkic ,to jest druga tragedia Jak można tak utrudniać życie mieszkańcom????
środa, 13.02.2019 14:26
Wiaty mają chronić przed żarem słonecznym,który się z nieba leje...
środa, 13.02.2019 22:08
fakt - latem docenimy - efekt cieplarniany spowoduje że wszytko wokół nagrzeje się na maksa bo nie ma tam zieleni tylko beton - skoro to wszytko przeryli to trzeba było parking pod ziemią zrobić, i przystanki również - a na górze zieleń drzewka, krzaki itp.plac zabaw i proty chodnik do sienkiewicza
Marcin M środa, 13.02.2019 13:11
Drogi dojazdowej do parowozowni, w której ma być otwarte Muzeum Kolejnictwa również nie ma .
środa, 13.02.2019 14:59
Jest za parkingiem
środa, 13.02.2019 13:13
no i wyszło, że spierniczone i niepraktyczne, czyli knot. Wyjdą jeszcze pozostałe kwiatki, kiedy wszystko co wyremontowane w tym budynku, zacznie się sypać i odpadać. Szkoda. Bezmyślność. I kto te koszty napraw, zmian organizacji ruchu, komunikacji, poniesie? To już lepiej było nie ruszać tego i nic nie remontować. Do tego dojdzie jeszcze, że jest to "martwy punkt", bo nikt z osiedli bloków, nie będzie jechał na pkp, żeby wsiąść do autobusy na wrocek, tylko wsiądzie do tego autobusu na Różanym przy wieżowcach i taka jest prawda.
środa, 13.02.2019 14:09
te pasy tam haha to parodia :D ja się pytam gdzie był UM który nadzorował to wszytko kpina
Anna środa, 13.02.2019 13:58
Wniosek z tego taki , ze w Dzierżoniowie projektanci to amatorzy. Wstyd!!!
środa, 13.02.2019 14:03
"tego" nie projektowały osoby stąd. Projektowały to osoby które się zupełnie nie znają na tym, jak i na funkcjonowaniu, pieszym, samochodowym, już nie mówiąc że nie mają pojęcia o tym że placówki jak poczta, dworzec, bar, potrzebują miejsc parkingowych, bo w dzisiejszej dobie, większość ludzi przemieszcza się samochodami.
Pieszy środa, 13.02.2019 13:57
Najlepsze trasy dla pieszych wytyczają sami piesi.
środa, 13.02.2019 13:52
Kiedyś na dworcu serwowano dobre obiady. Kto pójdzie na obiad na dworzec, jeżeli nie ma przy nim parkingu?!
środa, 13.02.2019 13:50
Zamiast konikiem szachowym proponuje poruszac sie krolowa
obiektywna środa, 13.02.2019 14:12
Tak, krolowa zdecydowanie bije konika na glowe. Kto za te wasze analizy zaplaci tym razem, panie rzecznik? O ile dobrze pamietam, to zlota w sejfie nie bylo. Czy bylo?
środa, 13.02.2019 13:33
Ten dworzec jak i cała organizacja ruchu, pieszego jak i samochodowego w koło niego to jedno wielkie nieporozumienie, porażka w każdym calu tego projektu. Żadnej wyobraźni tej projektant nie miał, na komputerze to może i ładnie wyglądało, ale z funkcjonalnością niema to żadnego powiązania. A jeszcze większej wyobraźni nie miały osoby które złożyły pod tym swoje podpisy.
Z.Kaszta środa, 13.02.2019 13:27
Dojście i dojazd do Urzędu Pocztowego został zupełnie zamknięty. Nie ma możliwości dojechania i bezpośrednie wyładowanie paczek. Pozostaje tylko ręcze przeniesienia albo z parkingu albo na przełaj z ulicy Kolejowej. Dodatkowo do mistrzostwa świata należy umieszczenie poziomu podłóg w pawilonach na poziomie otoczenia. Drobny deszcz i wszystko środku pływa.
środa, 13.02.2019 20:54
Jeżeli mam do wyslania dość dużą paczkę to nie mogę się zatrzymać przed Urzędem Pocztowym a nieść z parkingu kobiecie przesyłkę 20 kg to jest duży problem.Przy poczcie powinno być miejsce wyznaczone do parkowania.
11 środa, 13.02.2019 14:15
Projektanta do dziury i pół Bochenka chleba na tydzień i tyle
11 środa, 13.02.2019 14:16
Czubki same się rodzą bez pomocy
Mieszkanka ddz środa, 13.02.2019 14:36
Było dobrze to ktoś chciał być fajny wiaty zasłaniają cały dworzec ścieżki to były chyba projektowane pod wpływem procentów tak to wygląda poprostu zmarnowane pieniądze nic więcej
środa, 13.02.2019 16:33
No zanim UM dokona zmian to poczekamy do nastepnych wyborów.To tak trudno pojechać tam,zobaczyć i zmienić?To prwnie bedzie trwało tak długo jak zmiana organizacji ruchu na Os.Tęcziwym.....az zebranie mieszk.trzeba było zorganixowac.Brak słow na taką POWOLNOSC WŁADZY
środa, 13.02.2019 16:40
Z wiat leje sie woda przez nieszczelny dach a dopiero dworzec uruchomiono....brak słów
środa, 13.02.2019 17:03
Ten cały obiekt powstał chyba tylko po to aby utrudnić życie wszystkim, kierowcom i pieszym.
P. środa, 13.02.2019 14:56
Drodzy rodacy.
Generalnie mi osobiście bardzo się podoba ten dworzec jak i jego okolica.
A jeszcze bardzie podoba mi się jego widok z drona,a co do funkcjonalności to z przykrością stwierdzę iż mam to w dupie,ponieważ nie jeżdżę pociągami.
Pozdrawiam
ojyu ojty środa, 13.02.2019 16:31
dron z biedronki za pewne
środa, 13.02.2019 17:15
zapewne
Rodacy środa, 13.02.2019 17:31
Pozdrawiamy również!
środa, 13.02.2019 21:52
:)
środa, 13.02.2019 14:58
Będzie dobrze jeśli na trasie dojścia postawione zostaną przynajmniej dwie toalety dla tych którzy mają już na zakręcie...
Obywatel środa, 13.02.2019 15:38
Centrum przesiadkowe to porażka na ulicy kolejowej miało być bezpiecznie a samochody jadące od strony bielawy przejeżdżają przez rondo z taką prędkością że pieszy albo zdąży uciec albo trafi do kostnicy a policja nie zwraca na to najmniejszej uwagi
środa, 13.02.2019 15:49
Rondo jest odsunięte od osi ul. Kolejowej, w efekcie z jednej strony można pruć jak strzała, rondo nie spełnia funkcji uspokajania ruchu, zaś w drugą stronę trudno się zawinąć czymś dłuższym. Niewypał!
architekt środa, 13.02.2019 15:35
To chyba ten sam projektant co na ulicy Grota Roweckiego zapomniał o schodach gratuluje
środa, 13.02.2019 20:53
I pewnie ten sam, co projektował parking przy cmentarzu komunalnym. Nic dodać, nic ująć.
Pasażer! środa, 13.02.2019 16:13
Masakra!
Rzeczywiście straszny problem przejść kilka kroków dalej.
Najlepiej jeszcze jak by ktoś pomyślał nad ścieżkami z dojściem tylko w linii prostej bez żadnych przeszkód
środa, 13.02.2019 16:08
Ktoś taką głupotę chyba w urzędzie przyklepał?? Czy jak zwykle kase biorą nie iwadomo za co?
środa, 13.02.2019 16:00
jak za daleko od tej strony to wystarczy przejść na drugą stronę ulicy Sienkiewicza i obejść rondo od prawej (zamiast od lewej), potem na przełaj przez parking i już dworzec, huraaa!
środa, 13.02.2019 15:51
Narzekacie jak stare baby , zawsze wam coś nie pasuje zydki
Żydek środa, 13.02.2019 22:21
Jeżeli władza nie myśli o mieszkańcach, mieszkańcy przy następnych wyborach pokażą władzy, co o niej myślą.
środa, 13.02.2019 22:28
Dokładnie
ToYa środa, 13.02.2019 18:28
Ja zauważyłem, żeby nie wiem ile przejść, chodników było to ludzie i tak na skróty zapier...ją. Jeszcze może przejście do każdego przystanku powinni zrobić?:)
Qqq środa, 13.02.2019 21:56
Człowiek jest istotą która chcę ułatwić sobie życie do maksimum, nie ma w tym nic dziwnego. Dziwić może powszechne utrudnianie funkcjonowania w codziennym życiu przez dziwne i nikomu nie potrzebne upiększanie które nie mają nic wspólnego z funkcjonalnośca a tylko niepotrzebne generują koszty
środa, 13.02.2019 22:02
Piękny komentarz. Dziękuję, za wiedzę, że nie tylko ja tak myślę.
autorka środa, 13.02.2019 18:27
Na każdym lotnisku jest miejsce postojowe do 10 minut dla pasażerów, którzy mogą wypakować bagaże, lub można odebrać podróżującego. Niestety nie wszyscy są młodzi, sprawni. proszę pomyśleć o takim rozwiązaniu, powinniśmy pomyśleć o usprawnieniu i pomocy pasażerom a nie utrudnianiu
środa, 13.02.2019 18:07
Dobrze jest!Autobus i wysiadasz przy PKP a nie hrabiostwo autem.
środa, 13.02.2019 18:21
hahahaha, wyjdź stąd.
środa, 13.02.2019 17:51
To nie wina projektanta ani rzecznika. To wina osoby która projekt zaakceptowała izaniego zapłaciła!
pijaczka środa, 13.02.2019 17:51
To projektował oszołom z nakazami, zakazami ,ulicami jednokierunkowymi doprowadzającymi do parkingów płatnych a teraz do kolekcji dołączył sobie szalone szlaczki z chorego swojego umysłu.
środa, 13.02.2019 17:46
Szkoda mi bardzo tego rzecznika prasowego, że tak teraz musi świecić oczyma i próbować w jakiś sposób wybronić się z tej całej porażki jaką jest ten dworzec i zagospodarowanie terenu w koło niego, świecić oczyma musi za tych naszych nieudolnych włodarzy, z brakiem jakiegokolwiek myślenia o rozumowania... ehh
środa, 13.02.2019 21:10
kogo,chyba żecznika.....
środa, 13.02.2019 21:51
jasne, zrobisz to lepiej, anonimowo :)
środa, 13.02.2019 21:56
porażka - może ? czy wina Burmistrz (szczególnie obecnego) mam wątpliwości - projekt powstał przed Kucharskim. Jeśli ktokolwiek sądzi że tego rodzaju projekt jest szczegółowo analizowany przed budową przez urzędników to się myli - ktoś to zaprojektował, ktoś analizował, ktoś poprawił i przedstawił przed oblicze urzędnika jako gotowy produkt. i Projektant tego obiektu odpowiada za ten stan a nie władza. stawiam dolary przeciw orzechom że wizualizacja nawet jak była nie miała pokazanej ścieżki, o której pisze czytelnik - były tam tylko postaci które "dekorowały" obrazek. Każdy bez względu kto to oglądał, łącznie z projektantem nie zadał sobie trudu aby ustalić choćby kwestie chodników zgodną z przepisami. doskonale widać nieudolność projektanta, który nie miał pojęcia jak będzie wyglądał choćby ruch kołowy w tej okolicy o pieszym nie wspominając. do Poczty brak dojazdu, do peronu brak dojazdu. nie wiem czy zdajecie sobie sprawę że koleją można przesłać pakunek/paczkę z peronu na peron pomijając pocztę. brak parkingu 5 minut. wg mnie miasto powinni zarządzać odszkodowania za ten gniot głównie od projektanta.
a że rzecznik dupa to wiadomo od lat nastu
obiektywna czwartek, 14.02.2019 00:12
Konkurs na wykonanie koncepcji architektonicznej i funkcjonalno-przestrzennej dworca i przyleglego terenu rozpisal w 2015 roku obecny burmistrz. Kryterium oceny bylo: w 60% rozwiazania funkcjonalno-uzytkowe obiektu oraz zagospodarowania terenu; w 30% cena za prace projektowe i w 10% nowe technologie energooszczedne i rozwiazania proekologiczne. Zwyciezyla propozycja wroclawskiej firmy AGP Sp. z o.o., ktora w nagrode wykonala projekt zgodnie z postawionymi przez zamawiajacego kryteriami. Mozliwe, ze podobnie jak Solpol, ktorego pan Jacek byl jednym z projektantow, tak samo i nasza architektoniczna perelka, miala byc w zamysle krzykliwym przykladem hedonistycznego nurtu postmodernizmu, stajacego w opozycji do stabilnej i funkcjonalnej nowoczesnosci (patrz place zabaw), ktora sie juz troche ostatnimi czasy w Dzierzoniowie przejadla. Tak czy inaczej, projekt zostal zatwierdzony przez Gmine Miejska Dzierzoniow i to ona, a nie zaden projektant czy wykonawca, jest w pelni odpowiedzialna z obecny stan rzeczy. Jednym z glownych zalozen architektury postmodernizmu jest wlasnie podporzadkowanie sie nastrojowi oraz osobistym upodobaniom inwestora. Dolary sobie zatrzymaj, bo ci sie jeszcze moga przydac, kiedy zloty sie zrowna z boliwarem. Nie miej zadnych zludzen, szczerbaty deweloper odszkodowan wyplacal nie bedzie.
środa, 13.02.2019 21:22
Panie Kucharski zgłoście to co zrobiliście do konkursu "Bubel budowlany roku"
Janina środa, 13.02.2019 18:40
Dla osób niepełnosprawnych i starszych to jest daleko
projekta... środa, 13.02.2019 20:52
Projekt podpisal -po wreczeniu LAPOWKI??
kierowca środa, 13.02.2019 20:38
ten kto to projektował to chyba był z innego świata. Myślę, że tyle negatywnych komentarzy i opisów problemu powinno dac do myslenia osobom odpowiedzialnym i naprawic to co jeszcze da się naprawić.
wyborca środa, 13.02.2019 20:12
Burmistrz i świta i tak zrobią swoje i nie będą Was słuchać .Osobiście lubię Darka , ale jego niektórzy doradzający lub osoby od których on po części jest uzależniony nie pozwalają mu podjąć właściwej decyzji i robi często rzeczy wbrew swojemu i zdrowemu rozsądkowi
wyborca środa, 13.02.2019 20:48
Dlaczego u nas robi się wszystko nieestetycznie ,teren obok ścieżki rowerowej ,która prowadzi do przejazdu kolejowego to jedno gruzowisko, połamane gałęzie.Nie można tego uporządkować, poprzycinać krzewy, wyrównać teren.Jak robotnicy zeszli z placu budowy tak bałagan pozostał.Wstyd przy takim pięknym dworcu.
środa, 13.02.2019 20:48
Wielu możnych na świeczniku robi wszystko aby szaraka utrudnić życie
środa, 13.02.2019 21:58
jak wieje ludzie marzą trzeba byłozrobic wiaty żeby można było się gdzie schowac
środa, 13.02.2019 21:54
jak
środa, 13.02.2019 21:46
Gdzie sa
środa, 13.02.2019 21:52
Może jakaś osłona tam powinna być ludzie stoją i wieje jak na Syberii co za idiotka projektował może przedszkolaki lepiej by narysował dworzec