APEL! Nie puszczać psów luzem!

środa, 18.3.2015 13:24 72402 51

17 marca w okolicy Pieszyc została zagryziona przez puszczane psy luzem ciężarna łania. Apelujemy i prosimy po raz kolejny o nie puszczanie psów luzem. Łanie i kozy są w zaawansowanej ciąży i nie mają szans w ucieczce przed "pieskami", które gonią i zabijają dla przyjemności, nie dla pożywienia.

Nadleśnictwo Świdnica

Przeczytaj komentarze (51)

Komentarze (51)

niedziela, 22.03.2015 20:40
być może sarna padła z innego powodu, a jakieś zwierzę, np. lis tylko ją nadgryzło.
Poza tym mam takie przemyślenia:
przez wieki wilki i inne drapieżniki odławiały ze stad co słabsze sztuki i było w porządku, dziś myśliwi zabijają najokazalsze zwierzęta i nikt nie robi o to żadnej afery. Jak dla mnie bardziej zgodne z naturą jest to że pies dorwie najsłabszą sarnę niż myśliwy będzie za nią ganiał po lesie, a pudłując zwierzę godzinami się wykrwawia i cierpi.

A sarenki tak czy siak żal ...
jestem za aborcja piątek, 23.03.2018 11:45
Wlasnie! Natura pozbywa sie zawsze slabego ogniwa w stadzie. Dlatego tez nie rozumiem dlaczego dzieci chore, maja prawo do zycia, skoro natura i tak by je wyeliminowala...
czwartek, 19.03.2015 08:54
A bardzo dobrze, niech leży. Przynajmniej pod koła nie wskoczy. Kiedy pies zwierzątko zagryzł to problem. A jak ładuje się takie pod auto i przynosi straty na kilka tys. zł to odszkodowania nie ma jak uzyskać. Ani od zarządcy drogi, ani nadleśnictwa.
kia czwartek, 19.03.2015 11:52
chociaż tyle za śmierc zwierzęcia, i dobrze wam tak kierowcy
WIELBICIELKA ZWIERZAT środa, 25.03.2015 17:00
jAKBYS JECHAŁ ZGODNIE Z PRZEPISAMI TO BY CI NIE WYSKOCZYŁA, SIEROTO.CHYBA CO DOPIERO DOSTALES PRAWO JAZDY JELOPIE
Kierowca sobota, 21.03.2015 10:07
Według ciebie, to najlepiej wybić wszystkie dzikie zwierzęta, żeby nie przeszkadzały na drodze. Może lepiej ,, wybić ludzi myślących tak jak ty ''. Dzikie zwierzęta żyły wcześniej zanim pojawiły się samochody. Jak ten pies pogryzie twoje dziecko, to może zaczniesz myśleć.
środa, 25.03.2015 16:49
Mój chihuahua tego by nie zrobił.
niedziela, 22.03.2015 20:43
widziałam zwierzęta zastrzelone przez myśliwych, takie które zaplątały się w nasze ogrodzenia, we wnykach, zabite na drodze, a jeśli jedno zwierzę zabija inne czyż to nie jest zgodne z naturą ?
Marko sobota, 21.03.2015 22:50
Debilu, od nadleśnictwa, psy puszczają wieśniacy z pieszyc, co pieski wypuszczają rano o 5 lub 6. Normalni ludzie wychodzą z psami, nawet jak bez smyczy to potrafią nad nimi zapanować. Proponuję najpierw zastrzelić psa, a potem za głupotę właściciela. I myślę że będzie po problemie. Kto nie zasługuje na psa nie powinien go mieć. Często biegam przez pieszyce i widzę jak gównozjady z pieszyc puszczają psy z samego rana samopas. Pozdrawiam normalnych. Nie obrażając mieszkańców pieszyc bo w 99 procentach to przemili ludzie.
piątek, 20.03.2015 11:27
Po Dolnych Pieszycach ciągle biegają psy bez opieki i to nie dzikie tylko właściciel woli otworzyć furtkę zamiast na smyczy bo wyprowadzic. Nie wiem tylko do kogo takie rzeczy należy zgłaszać.
autor środa, 18.03.2015 21:17
Wczoraj byłam na spacerze w pieszyckim lesie i spotkałam ludzi z dużym psem,który ganiał po lesie i w ogóle nie reagował na polecenia właścicieli.Sama mam psa ,ale jestem za zakazem wyprowadzania psów na ''wybieg'' do lasu nawet z właścicielem.
środa, 18.03.2015 21:39
W Kamionkach i Rościszowie to normalka.
niedziela, 22.03.2015 04:58
W Rosciszowie to chodzi Arab z2ma Bernardyrami samopas dzihad
Wienio piątek, 20.03.2015 10:43
Jak nie do lasu to będziemy wchodzili na place zabaw dla dzieci
sobota, 21.03.2015 09:57
Wychodź na plac zabaw, jak będą tam dzieci z twojej rodziny. Jak im się coś stanie, to może wtedy zmądrzejesz.
patrycja środa, 18.03.2015 19:16
Spacer w lesie? smycz i kaganiec. jak chcesz pieska wybiegać to puszczaj luzem na swojej posesji, a jak nie to długa smycz, albo lonża.

Odpowiedzialnośc za coś co oswoiłeś... Mały Ksiąze, wytwór wyobraźni wiedział wiecej niż współczesny człowiek.
Wienio piątek, 20.03.2015 10:40
Skocz mi na Bena zagraj Szopena
wł. środa, 18.03.2015 14:25
Jak się czują ci którzy tak głośno domagali się kary dla myśliwego który zastrzelił puszczonego wolno przez właściciela psa. Tak wygląda obłuda i zakłamanie. Trzeba nieszczęścia i tragedii aby zrozumieć że to nie wina psów ale ich właścicieli. Jeżeli nie będzie surowej egzekucji prawa to takie zdarzenia będą nagminne i nie dotyczą one zwierzyny ale dzieci i ludzi.
środa, 18.03.2015 14:59
Co ty bredzisz człowiecze...??? Wymagasz rychłej pomocy zanim zrobisz coś sobie albo komuś innemu....
wł. czwartek, 19.03.2015 07:24
Zanim coś napiszesz to pomyśl, chyba że rozumu u ciebie za grosz. Mając psa trzeba przyjąć na siebie obowiązki i odpowiedzialność, czy tak trudno to zrozumieć.
Wienio piątek, 20.03.2015 10:38
Lecz się na nogo bo na głowę za późno. Co innego jest zaniedbywany samotny pies a co innego pies rodzinny który cieszy się wolnością.
czwartek, 19.03.2015 07:47
Popieram Twoją wypowiedź.
czwartek, 19.03.2015 13:15
Zastanawiam się, jak doszło do ZAGRYZIENIA przez psa/y? Czyżby zwierzę poległo od ugryzienia z boku? Jak zostało uśmiercone? Psy to nieudaczni przedstawiciele gatunku psowatych, które umiejętności polowania zatraciły wraz ze wzrostem zanieczyszczenia osiedli odpadkami. Nie znam psa, który potrafiłby dogonić i osaczyć ofiarę. Na pewno nie potrafią tego wiejskie burki i kanapowce puszczone bez smyczy. Ale potrafią to psy myśliwskie, a takie chodzą z łowczymi.
czwartek, 19.03.2015 14:52
chłopcze nawet nie wiesz jakie psy trzyma "bydło" w blokach! Wyjdź sobie po południu na spacer na obrzeża miasta, to dopiero zobaczysz, co biega po polach. I nie ą to wiejskie burki, czy kanapowce. Czasami zastanawiam się, gdzie ci ludzie trzymają te "bydla" w blokach na tych średnio 42-óch metrach kwadratowych!
Wienio piątek, 20.03.2015 10:37
Dokładnie. Psy myśliwskie są do tego szkolone. A jak są szkolone to wolelibyście tego nie wiedzieć.
środa, 18.03.2015 20:47
Powinni pozwolić znów strzelać myśliwym do psów pozbawionych opieki. Raz, że podziała to na wyobraźnię właścicieli, a dwa, że takie obrazy, jak te będą o wiele rzadziej występować.
Wienio piątek, 20.03.2015 10:35
Lecz się
piątek, 20.03.2015 08:59
Ludzie nie dajcie się zwariować. Takie rzeczy były są I będą. Tak się dzieje kiedy ludzie porzucają psy. Przestańcie robić nagonkę na każdego właściciela psa.
czwartek, 19.03.2015 18:22
To ja apeluje do ludzi którzy wyprowadzają swoje psy na działkach wzdłuż drogi w kierunku Włók... wszystkie wolno biegają :(((
ałtor czwartek, 19.03.2015 17:39
Niech Nadleśnictwo zlikwiduje dzikie psy które się rozmnażają w lasach i w górach ,bo wątpię żeby kto kolwiek pozwolił swemu pupilowi zaatakował dzikie zwierze
czwartek, 19.03.2015 14:04
taka strata, 2 zwierzatka..szkoda ze to nie była kobieta w ciaży,..
środa, 18.03.2015 21:56
Myślę, że robienie zdjęć z krótkim opisem i wysyłanie do Burmistrza Pieszyc powinno przynieść jakiś efekt.
środa, 18.03.2015 18:50
DO NADLEŚNICTWA ŚWIDNICA NAUCZCIE SWOJE ZWIERZĄTKA ŻEBY NIE WLATYWAŁY POD SAMOCHODY !!!!!!
patrycja środa, 18.03.2015 19:11
chyba nie wszyscy rozumieja fakt ze nie wszystkie zwierzeta sa udomowione, a te akurat są DZIKIE
środa, 18.03.2015 19:12
ale ty jesteś pierdolnięty !!!
kia środa, 18.03.2015 21:50
a ty idz na kurs inteligencji debilu
środa, 18.03.2015 20:30
Tu straz miejska powina to jakos rozwiazac z tymi psami i ich wlascicielami nigdzie w swiecie nie lata tyle psow bez opieki ale straz zjmoje sie pietruszka na straganie przy ulicy u jakiejs starowinki i mandatami za parkowanie .
autor środa, 18.03.2015 20:34
Ale na wioskach jest policja - bardzo operatywna i litosciwa .
autor środa, 18.03.2015 20:18
Akcja czipowania już była i co - a struże prawa udają że nic nie widzą a może
by tak na piechotę zobaczyli biegające luzem psy na wioskach i w miescie i wtedy by nie było tematu .
środa, 18.03.2015 19:21
trzeba wprowadzić obowiązkowe chipowanie psów a za złapanego bez opieki czworonoga napierdalać bardzo wysokie kary właścicielom .
środa, 18.03.2015 14:57
Zdecydujcie się - to Apel czy Rozkaz ?
Poza tym uczepiliście się właścicieli psów na spacerach - przyjrzyjcie się lepiej tym którzy wypuszczają psy na cały dzień albo noc z domu. Nie rozumiem dlaczego mam nie spuszczać psa na spacerze który nigdy nie goni za zwierzyną i słucha wszystkich komend które są mu wydawane ?
. środa, 18.03.2015 18:47
Nie odpowiadasz za instynkty psa, nigdy nie masz pewności 100% czy pies się Ciebie poslucha gdy zobaczy biegnaca sarenke. Tak to rozkaz.
środa, 18.03.2015 19:16
za człowieka też nie masz pewności...ni stąd ni zowąd mąż żonę poćwiartował czy to znaczy że wszyscy tacy są? to wszyscy do pudła
kia środa, 18.03.2015 21:54
juz to widze jak pies reaguje na polecenie.sama mam psa, pobiegł za sarna i nie reagował na moje wołanie. (na szczescie jej nie dogonił i nic sie nie stało)od tamtej pory na smyczy spaceruje z psem. .instynkt-za tym nie zapanujesz. naucz lwa wegetarianizmu- to to samo.
czwartek, 19.03.2015 07:41
Mój pies zna konie , owce, i inne udomowione przez człowieka zwierzęta,jedyną jego reakcją jest ich obwąchanie także sarny nie robią na nim większego wrażenia. W lesie psa nigdy nie spuszczam ze smyczy ale często spaceruję z nim po polach i nie mam zamiaru odbierać mu tej odrobiny luzu - wystarczy że idąc na spacer w mieście spotykam frustratów którzy widząc psa na smyczy potrafią się przyczepić że nie ma kagańca.... Powtarzam raz jeszcze - Mój pies nie gania saren a że ma 9 lat i był ze mną setki jeśli nie tysiące razy na takim spacerze to jestem o tym przekonany. Taki apel powinien brzmieć jak apel a nie jak niedopowiedziana groźba... Kto to pisał Nadleśnictwo ?
środa, 18.03.2015 13:29
to nie są "psy luzem" tylko zdziczałe pieski wyrzucone przez znudzonych właścicieli, kto chodzi z psami na spacer to widzi ile takich watach lata po polach i lasach
środa, 18.03.2015 13:31
dokładnie zgadzam się. A mało tego Straż Miejska, która powinna się tym zająć a nie siedzieć na tyłkach. Ostatnio w Bielawie po os. Włókniarzy biegały 3 duże psy bez obroży bez kagańców.
środa, 18.03.2015 19:15
zgadzam się te nieroby ze straży miejskiej niech się zajmą bezdomnymi psami ,są pewnie jakieś firmy które wyłapują psy bez opieki.
czwartek, 19.03.2015 06:15
Na ścieżce rekreacyjnej do Uciechowa(od Różanego),z której korzysta bardzo dużo ludzi,też właściciele wyprowadzają luzem swoje pieski.
Między nimi biega wolno pies tej groźnej rasy(pitbul?).Ja się boję,inni użytkownicy też.A więc drodzy właściciele pieska na smycz i w kaganiec.
Przecież pies wam nie mówi przed wyjściem,że dzisiaj nikogo nie ugryzie.
piątek, 20.03.2015 10:09
Pies też bez powodu nie atakuje
Krzych sobota, 21.03.2015 06:56
masz rację - na tej łani wyraźnie widać że to ona atakowała tak jakoś bokiem a piesek się bronił jak umiał. Dla mnie ewidentna obrona konieczna