Sugestie burmistrza Niemczy uznane za krzywdzące i obraźliwe

czwartek, 4.7.2019 08:00 96771 208

Zapraszamy do zapoznania się z oświadczeniem radnych Niemczy i artykułem burmistrza Niemczy.

                                    Oświadczenie większości radnych z Niemczy

Oświadczenie Rady Miejskiej w Niemczy w sprawie artykułu pt. „Nie blokujmy naszym mieszkańcom szans na rozwój naszej gminy”podpisanego przez Burmistrza Miasta i Gminy Niemcza Jarosława Węgłowskiego

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 506) w związku z § 8 ust. 3pkt 3 Statutu Miasta i Gminy Niemcza Rada Miejska w Niemczy oświadcza, co następuje:

Rada Miejska w Niemczy oświadcza, że nie zgadza się z tezami zawartymi w artykule pt. „Nie blokujmy naszym mieszkańcom szans na rozwój naszej gminy” podpisanym przez Burmistrza Miasta i Gminy Niemcza Jarosława Węgłowskiego i opublikowanym dnia 6 czerwca 2019 r. na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy w Niemcza, jednocześnie uznając zawarte tam sugestie nie tylko za krzywdzące dla radnych, a nawet za obraźliwe.

                                                      UZASADNIENIE

W wskazanym artykule postawiono tezę jakoby działania Rady Miejskiej w Niemczy „blokują mieszkańcom szanse na rozwój naszej gminy”. Burmistrz Miasta i Gminy w Niemcza Jarosław Węgłowski uznał, że nieuchwalenie przez Radę Miejską uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie Miasta i Gminy Niemcza na 2019 rok opóźni realizację zadań inwestycyjnych.

Nikt z radnych nie kwestionuje wyłącznego uprawnienia Burmistrza do sporządzenia projektu uchwały o zmianie uchwały budżetowej. Należy jednak przypomnieć Burmistrzowi, że do wyłącznej właściwości Rady Miasta należy podjęcie konkretnej uchwały związanej z prowadzoną gospodarką finansową, zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym. Zatem regulacje ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o finansach publicznych zakładają konieczność współdziałania organu wykonawczego i stanowiącego przy podejmowaniu uchwał związanych z prowadzoną gospodarką finansową. Ujmując to w prostszy sposób, obowiązkiem Burmistrza było przygotowanie takiej uchwały, która zostałaby podjęta przez Radę Miejską. Przypominamy, że w tym celu Burmistrz spotkał się z 5 radnymi i podczas tego spotkania ustalono rozwiązania dotyczące zmiany budżetu, które byłyby do przyjęcia przez wszystkich radych. Podkreślamy, że propozycje radnych, które omawiano na tym spotkaniu były niezwykle istotne dla Gminy Niemcza oraz jej mieszkańców. Tymczasem Burmistrz nie uwzględnił tych ustaleń w przygotowanym projekcie uchwały. Co więcej projekt uchwały został przekazany radnym przed samą sesją Rady Miejskiej, co nie pozwoliło im na dokładne przeanalizowanie proponowanych zapisów, bowiem było one zupełnie inne od tych, które omawiano podczas opisanego spotkania.

Powyższe wskazuje, że to właśnie działania Burmistrza Miasta i Gminy w Niemczy Jarosława Węgłowskiego, blokują szanse rozwoju naszej gminy, bowiem przygotowuje on projekty uchwał, które nie są akceptowane przez radnych. Przypominamy Burmistrzowi, że wyłączna inicjatywa w sprawie projektów uchwał o zmianie budżetu, nie oznacza jednocześnie obowiązku przyjęcia tego projektu jako uchwały przez Radę. Natomiast obowiązkiem Burmistrza jest współdziałanie z Radą przy wprowadzaniu zmian do budżetu Gminy. Jeżeli Burmistrz nie realizuje tego obowiązku i przygotowuje takie projekty uchwał, które nie zostaną następnie uchwalone przez Radę, stanowi to działania symulujące troskę o dobro gminy i jej mieszkańców.

Odnoszą się do drugiej części artykułu, w której Burmistrz Miasta i Gminy w Niemczy porusza kwestię nieudzielenia mu wotum zaufania to należy zaznaczyć, że zgodnie z art. 28aa ust. 9 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy rada gminy przeprowadza głosowanie nad udzieleniem wójtowi wotum zaufania. Wydaje się, że Burmistrz Jarosław Węgłowski powinien sobie zadać pytanie jakie jego działania lub ich brak, w okresie od objęcia obowiązków do końca roku, wywołały taką reakcję Rady Miejskiej w Niemczy. Z pewnością będzie to bardziej zasadne niż publiczne skarżenie się na swój ciężki los. Należy przypomnieć Burmistrzowi, iż Rada, mając na uwadze jego zapewnienia złożone w trakcie kampanii wyborczej, miała w stosunku do niego wysokie oczekiwania.  Jak widać oczekiwania te zweryfikował już pierwszy miesiąc pełnienia obowiązków przez Burmistrza Jarosława Węgłowskiego.

                                                 Artykuł burmistrza Niemczy

Szanowni Państwo, na ostatnim posiedzeniu sesji Rady Miejskiej w Niemczy, która odbyła się 31 maja 2019 roku, pomimo starań Burmistrza, Radni zablokowali możliwość korzystnej dla mieszkańców Miasta i Gminy Niemcza uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie Miasta i Gminy Niemcza na 2019 rok. (wynik głosowania: głosów za: 4, przeciw: 4, wstrzymujących: 7) Na skutek decyzji części Radnych, opóźniona zostanie realizacja następujących zadań inwestycyjnych, korzystnych dla Niemczy:

– zwiększenie dofinansowania dla mieszkańców Gminy Niemcza kosztów budowy studni wierconych z kwoty 3.500 zł do kwoty 5.000 zł;

– „Przebudowa drogi lokalnej 117501D polegająca na budowie chodnika od miejscowości Kietlin do miejscowości Wilków Wielki” na kwotę 200.000 zł.  Zgodnie z uchwałą nr VII/146/19 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 25 kwietnia 2019 roku nasz projekt został wybrany do  dofinansowania, a wysokość przyznanej dotacji to kwota 150 000 zł;

– zakup wozu bojowego (strażackiego) dla OSP w Przerzeczynie Zdroju na kwotę 200.000 zł, tym samym opóźniając rozpisanie przetargu. Dzięki staraniom otrzymaliśmy dotację na ten cel.;

– „Rozbudowa oświetlenia drogowego na terenie Gminy Niemcza” na kwotę 62.100 zł.

Ponadto projekt w/w uchwały uwzględniał również zwiększenie środków na realizację projektu grantowego „Niemczańska Pozarządówka-organizacja 3 warsztatów edukacyjnych w Niemczy” na łączną kwotę 6.630,69 zł, finansowanego w 98% ze środków UE oraz zwiększenie wydatków o kwotę 4.000 zł stanowiących wkład własny w projektach na doposażenie jednostek OSP w sprzęt techniczny w ramach konkursu UMWD pn. „Poprawa bezpieczeństwa w Województwie Dolnośląskim w roku 2019″, a także pozostałe zmiany wydatków bieżących związane z bieżącym funkcjonowaniem jednostek budżetowych.

Należy podkreślić, że zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 27 sierpnia 2019 roku o finansach publicznych, a to art. 233, inicjatywa w sprawie sporządzenia projektu uchwały o zmianie uchwały budżetowej przysługuje wyłącznie Burmistrzowi. Radni po przygotowaniu przez Burmistrza projektu uchwały budżetowej mogą zgłaszać swoje wnioski na posiedzeniach komisji lub z odpowiednim wyprzedzeniem, przez interpelacje, petycje, wnioski, inicjatywy uchwałodawcze a te z kolei – po ich przyjęciu w głosowaniu – mogą je przedkładać  Burmistrzowi, po to aby wnioski i postulaty – w miarę posiadanych środków budżetowych mogły być realizowane i dochowana była procedura budżetowa.

Kolejnym punktem minionej sesji, do której chcę się odnieść jest wotum zaufania. Od obecnej kadencji  stosuje się art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym przewidujący obowiązek burmistrza, przedstawienia raportu do 31 maja o stanie gminy. W dniu 14 maja 2019 roku, stosownie do ustawowego wymogu do Rady Miejskiej w Niemczy wpłynął raport o stanie MiG Niemcza. Raport zawierał podsumowanie działań organu wykonawczego w 2018 roku, w czasie kończącej się VII kadencji samorządu, gdzie burmistrzem był pan Grzegorz Kosowski.

Radni ocenili (nie dając wotum zaufania) obecnego Burmistrza zaledwie tylko za jeden miesiąc włodarzowania (grudzień).

Jako urzędujący od listopada 2018 r. gospodarz Niemczy nie miałem fizycznej możliwości wpływu na sytuację gospodarczą i społeczną gminy w 2018 r.

Ciężko jest oceniać tego typu zachowania, dlatego pozostaje mi tylko zaapelować o przemyślane decyzje, które mogą mieć wpływ na jakość życia naszych mieszkańców.

             Z poważaniem

Burmistrz Miasta i Gminy Niemcza
         Jarosław Węgłowski

Źródło: UMiG Niemcza

Przeczytaj komentarze (208)

Komentarze (208)

piątek, 05.07.2019 17:33
Szukam słów, aby wyrazić moje ubolewanie nad większością radnych, którzy tak naprawdę nie współpracują z włodarzem miasta, ale wyszukują nie wiadomo czego, po prostu komuś bardzo się nie spodobało bycia tylko radnym...., czasami tej osobie może się wydawać i tylko wydawać, że jej działania są najlepsze. Można przybierać wiele ról i zakładać maski, ale kiedyś one opadną.... Urażona duma może mieć odwrotne skutki... Ktoś czuje się zagrożony, postępują w sposób nieadekwatny do sytuacji, brak dialogu radnych z panem Burmistrzem. Z tego co widać na poniższych wpisach świadczy tylko o braku zainteresowania się konkretami w UMiG Niemcza, a pouczaniem Pana Burmistrza jak Jego praca powinna wyglądać i jakim to złym włodarzem jest już od momentu objęcia urzędu Burmistrza.
sobota, 06.07.2019 00:36
Co za bzdury tu ktoś wypisuje. Pańskie ubolewanie nikogo z mieszkańców nie interesuje. Rada Gminy to organ stanowiący i kontrolujący gminy. Do jej właściwości należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy, o ile ustawy nie stanowią inaczej (domniemanie kompetencji rady).Ten komentarz jest wysoce nietaktowny i obraźliwy dla Rady. Radni mają obowiązek przyglądania się burmistrzowi , to organ kontrolny. Czy komuś obecne przepisy nie odpowiadają? To proszę zmienić Konstytucję i poszczególne ustawy jeśli autorowi powyższego wpisu nie odpowiadają obecne właściwości Rady Gminy Niemczy. To kompletna bzdura że któryś z radnych czuje się zagrożonym tym że wygrał ostatnie wybory burmistrz Weglowski. Ktoś kto obiektywnie ogląda sesje Rady, z łatwością może sam wyrobić sobie zdanie, dlaczego radni reagują tak a nie inaczej. Wysoka nieudolność i chaotycznosc burmistrza oraz jego bezładne decyzję wprawiają w osłupienie. Proszę więc nie pisać tu takich bzdur że radnych nie interesują sprawy UMN. Jest to wysoce nieetyczne. Proszę raczej zwrócić się do P. Weglowskiego aby to on raczej zauważyć że oprócz niego i jego "pięknej" vice jest tam jeszcze ciało kontrolująco- stanowiące.
piątek, 19.07.2019 17:47
Nie jestem za burmistrzem, ale nie podoba mi się ostanie zdanie. Ten, kto tu się sili na inteligenta właśnie pokazał, że jest zwykłym prostakiem ze słomą w butach.
piątek, 19.07.2019 22:15
Słoma fanie pachnie ha ha ha
sobota, 20.07.2019 21:42
Ale to prawda,wiec o co chodzi
poniedziałek, 22.07.2019 09:15
Nie wiemy o co chodzi, przecież to prawda, nie ma się za co obrażać bo były tu dużo mocniejsze komentarze na temat vice burmistrz i burmistrza. Piękno jest pojęciem rozszerzonym. Czysta prawda.
sobota, 06.07.2019 17:41
Dlaczego bzdury i dlaczego Pan bądź Pani pisze, w imieniu wszystkich mieszkańców??? Każdy ma prawo do wypowiedzi i do oceny. Ja myślę, że nietaktowne jest, żeby w taki sposób wyrażać się o Burmistrzu i vice Burmistrz. Etyka Radnego, kultura osobista, kultura dialogu, proponuję poczytać lektury, które mówią o właściwym zachowaniu się i wysławianiu. W/g przepisów Rada Miasta i Gminy jest organem stanowiącym i kontrolującym, ale i wspierającym Pana Burmistrza w jego pracy. Na sesjach on-line widać wszystko jak na dłoni. Mam nadzieję, że komisje również będą on-line i, że w niedalekiej przyszłości przepisy się zmienią na korzyść mieszkańców(wyborców). I w/g litery prawa Radni za swoją pracę i działania będą odpowiadać,i ze swojej działalności pisać sprawozdania do wglądu zainteresowanych, a w razie kontroli i niewywiązywania się ze swoich obowiązków możliwość odwołania z funkcji Radnego i powołania kolejnego kandydata w wyborach danego regionu. Wiemy, że Radny jest przedstawicielem danego obszaru..., ale wszyscy Radni działają i pracują wspólnie dla dobra ogółu. Chcę dodać, że nie wszyscy wyborcy mają możliwość być uczestnikiem sesji bądź komisji, posłuchać, analizować, pytać i mieć głos w ważnych sprawach naszej Małej Ojczyzny....
niedziela, 07.07.2019 00:02
No właśnie,radni pytają, chcą współpracować,ale jak są traktowani przez burmistrza, on mowi "znowu Pani Radna to magluje", drażni go gdy coś nie idzie po jego myśli. Ma Pani/pan rację rada powinna współpracować z burmistrzem ale jak to zrobić gdy on staje "okrakiem" do nich. Tzn. Nie chce słuchać ich racji, irytują go pytania , uzgadnia z nimi sprawę po czym robi ich w przysłowiowego durnia, podczas gdy oni tak jak on również reprezentuja mieszkańców tej gminy. Po czym wmawia się Radzie ze wszyscy są w błędzie , tylko burmistrz przytomny . Proszę sobie obejrzeć kilka sesji! Rada powinna wspierać burmistrza w słusznych dla większości sprawach mieszkańców,ale gdy on sam zachowuje się nie racjonalnie, nie może pozostawać bez czynna. Nie sądzę aby rada nie chciała wspierać burmistrza, gdyby jego decyzje byly zgodne z tym co uzgadnia z radnymi z pewnością by je poparli, a co robi burmistrz, zmienia wszystko i jeszcze robi z radnych totalnych debili. W taki sposób to się tylko rujnuje współprace z Radą.
piątek, 19.07.2019 17:46
Staje okrakiem???? hahahaha. Ludzie, macie się za takich elokwentnych i wykształconych, a piszecie takie bzdury! I ten napuszony język! Mówi się "okoniem". Nic dziwnego, że się nie potraficie dogadać, jak macie problemy z polskim językiem. Tak to jest, jak się dopuści nieuków do władzy. Mówię teraz o radzie! Te dyplomy zdobyte na płatnych studiach zaocznych nie zrobią z was inteligentów, co widać po waszych wypowiedziach. Wszyscy jesteście siebie warci. Szkoda tylko tej biednej gminy, nie ma dla niej ratunku.
piątek, 19.07.2019 22:13
Ta cała gmina to cyrk .
Macie to co chcieliście więc się cieszcie burmistrzem i radą.
Polska w krzywym zwierciadle.
niedziela, 07.07.2019 00:19
Zaczęło się od tego, że burmistrz złamał dobry obyczaj używając strony UM. do zwalczania swoich oponentów.do tej pory była to strona informacyjna oraz miejsce chwalenia się lokalnymi dokonaniami. Nawet jeśli informacje zahaczały o propagandę były to informacje pozytywne. Potem całkiem świadomie nie opublikowano oswiadzenia radnych co było by minimum obiektywności i powinno zamknąć sprawę. Kto sieje wiatr ten zbiera burzę!
niedziela, 07.07.2019 20:43
Nie chce, on nie potrafi rozmawiać. Jest prostym człowiekiem, który kiedyś ukończy liceum. Tułajac się po budowach w usa niestety nie nauczył się co to jest rada, burmistrz, zarządzanie. Nie oczekujcie poprawy, on przyszedł do urzędu po to żeby wyrównać rachunki, że niby w poprzedniej kadencji był źle traktowany. Mieliście przecież przykłady jak przed wyborem na burmistrza zachowywał się w urzędzie. Teraz zbieracie polony.
wtorek, 09.07.2019 21:44
Widzę że wiele os.wie jakim człowiekiem jest Pan Burmistrz i jakie ma wykształcenie ,tylko słowa że radni to hieny to zbyt pobłażliwe stwierdzenie i banda histeryków
poniedziałek, 22.07.2019 22:23
Wszyscy kto go znają prywatnie wiedzą jakim zaklamanym człowiekiem jest burmistrz W.J.,nikt się nie zmienia z dnia na dzień. Lepiej go unikać.Mowie tu za siebie, bo go kiedyś znałem.
poniedziałek, 05.08.2019 22:41
Nie cierpię tego faceta, jest najbardziej nieuczciwym człowiekiem jakiego znam, dba tylko o własny biznes, a ludzi ma za nic, nawet własną żonę. Niech się dalej śmieje tym szyderczym uśmiechem bo tylko mu to pozostało. Nie ma ten człowiek honoru.
elka środa, 10.07.2019 21:24
Zgadzam się .
środa, 10.07.2019 22:24
Bzdury
wtorek, 09.07.2019 22:34
A ty co kolejna zakochana
niedziela, 07.07.2019 20:52
Bardzo dobrze napisane pokazać kim ja jestem Pan i Władca i ja dużo mogę . Teraz stołek burmistrza - stołek urzednika państwowego wykorzystuje do swojej prywaty . Co wyprawiał przed wyborami biegał na sesje sprawdzał czy inni kandydaci maja pozwolenia wspólnot na wywieszanie banerów wyborczych a sam ich nie miał . Zobaczymy jak daleko zajdzie takim pajacowaniem
poniedziałek, 08.07.2019 21:45
Zbieramy
anka środa, 10.07.2019 21:11
Ostatnie zdanie określiło charakter i kulturę autora. Rzeczywiście teraz widać z kim w radzie ma do czynienia burmistrz i szczerze mu współczuję.
środa, 10.07.2019 21:49
A ja współczuję Radzie i mieszkańcom takiego tepego burmistrza
franka czwartek, 11.07.2019 09:10
Wspolczuje, dlaczego? Dlatego ze pytaja i nie pozwalaja burmistrzowi na wszystko?
piątek, 05.07.2019 19:00
Czasy PZPR minęły i nie oklaskuje się już błędów burmistrza i Nie chowa głowy w piasek.
poniedziałek, 08.07.2019 20:00
No tak
autor sobota, 06.07.2019 14:36
A,ja myślę,ze te wszystkie komentarze, przeciw Burmistrzowi,to pisze ta sama osoba,a nie mieszkańcy.
poniedziałek, 08.07.2019 23:08
Oj zdziwilbyś się ile osób nie zgadza się uprawiana przez niego samowolką
anka środa, 10.07.2019 21:22
Oj zdziwiłbyś się ile osób nie zgadza sie na szalejących samowolnych radnych. Stało się tak jak można po wyborach było przypuszczać , niezadowolone z ich wyników osoby zrobią wszystko aby zaspokoić swoją potrzebę zemsty nawet kosztem dobra gminy .
autor piątek, 12.07.2019 20:13
Też jestem tego zdania.Tu nie chodzi o dobro Gminy i jego mieszkańców,a o zemstę za przegrane wybory.
Rolnik niedziela, 14.07.2019 18:19
Właśnie o to chodzi. Radni nie powinni brać udziału w wyborach 2 razy. To tak jak nowy szef firmy wchodzi i wymienia wyrywa chwasry. Tu popieram Pana W w 100% chwasty trzeba niszczyć a sądzić młode lasy.
niedziela, 14.07.2019 19:00
To może i burmistrz powinien mieć jedną kadencję, prezydent i premier.Jak jest dobry gospodarz to nikt mu nie wadzi i z każdym potrafi się dogadać,a Pan Weglowski nie jest dobrym gospodarzem, nie ma wyczucia, nie ma wiedzy,wyksztalcenia, jest konfliktowych i mściwy. Tacy ludzie jak on nigdy nie powinny pełnić stanowiska publicznego.
niedziela, 14.07.2019 21:10
Ty rolnik - kto sadzi młode lasy opamiętaj się chyba stare spróchniałe dęby które dostają gigantyczne odprawy tylko rechot
poniedziałek, 15.07.2019 11:28
Kochani radni jesteście chwastami których trzeba zniszczyć,podeptac i opluc. Jeśli tak pan Weglowski myśli o radnych to nigdy się z nimi nie dogada. To iście katastrofalne podejście, czy on myśli, czy on zdaje sobie sprawę do czego zmierza, życie pokazuje że nie myśli. Prowadzi dziwna wojenke z radnymi i części mieszkańców, a przecież został wybrany aby nam wszystkim służyć i dbać o dobro wszystkich.
poniedziałek, 15.07.2019 12:25
Rolnik a nie pukles sie czasami w glowke??
czwartek, 11.07.2019 17:55
BZDURY!!!!
W Szoku niedziela, 14.07.2019 18:13
Celebryci.. Niech zrobią sondę uliczna i zapytaj społeczeństwa co sądzi o rządach osobno radnych i osobno burmistrza. A nie tylko sieją zamęt i beznadziejne wyjaśnienia piszą. Cały urząd do wymiany a rzdni nie powinni być w tych samych kadencjach bo dupska grzeją na stolikach i tyle maja do powie, enia na sesjach co nic. A spotkacie się oko w oko z wyborcami, z burmistrzem i ciekawe czy tak będziecie też smarować. Kultura i wychowanie w społeczeństwie na poziomie bo co niektórzy z was z wielką dupa wszędzie wejdą a z wielką m... Nie.
niedziela, 14.07.2019 19:15
Burmistrz w takim razie też powinien być tylko jedna kadencję. Tyle się tu pisze o radnych że grzeją tyłki na stolkach rady gminy. Zostali wybrani przez mieszkańców bo im ufają ludzie. Weglowski też dostał mandat zaufania i co z nim zrobił, zmarnował to co dostał od ludzi ,sam zniszczył swój wizerunek a teraz ma pretensje że Radni mu zszargali opinię, wszyscy są winni tylko nie on. To on jest w porządku,bez winy a wszyscy w gminie źli. Typowa obłuda kogoś kto jest zapatrzony w siebie, widzi tylko innych a własne błędy zrzuca na innych. Ile zrobił Weglowski spotkań przedwyborczych, bal się ludzi, bal się pytań nie wygodnych. Wygrał, ale co zrobił z tą wygraną, zniszczył zaufanie części wyborców którzy na niego głosowali. A tu się go broni że ma złe komentarze i sobie nie zasłużył . Pewnie że sobie zasłużył i nie bez powodu ludzie są oburzeni.
niedziela, 14.07.2019 20:23
Tu nie ma żadnej zemsty, wszyscy wiemy że Weglowski wygrał wybory samorządowe w naszej gminie i mieliśmy nadzieję że coś zmieni , ale jego rządy nie mają nic wspólnego z gospodarnościa. Nie wie co to samorząd,co to wspólnota gmina, nie umie słuchać większośći i za nic ma własne słowo,co innego mówi , co innego obiecuję, a robi zupełnie coś innego. Gdyby był człowiekiem honoru nie nazwał by radnych hienami, sieje nieprawdziwe informacje o radnych aby sam się wybielić. Wstydu nie ma.
Andrzej piątek, 19.07.2019 22:25
Zemsta to nic dobrego, dogadajcie się proszę
sobota, 06.07.2019 17:24
Ja napisałem jeden komentarz, więc musisz, się mylić
czwartek, 04.07.2019 22:41
Węgłowski wprowadził w Niemczy prostackie obyczaje kompletne ZERO klasy. Wieśka pasuje w sam raz do jego poziomu. Uciekajcje wszyscy mądrzy ludzie jak najdalej od tego bagna bo bagno wciąga. Nie stawajcie się tacy sami jak oni szkoda bardzo kulturalnej, eleganckiej powściągliwej Niemczy. Od tych ludzi trzeba trzymać się z daleka zachować dystans bo przynoszą nam wstyd i psują obyczaje.
czwartek, 04.07.2019 22:45
To prawda kiedyś ludzie chwalili się że są z Niemczy. Teraz wstyd się przyznać. ....NIE TAK .MIAŁO BYĆ PANIE WĘGŁOWSKI i WY PAŃSTWO RADNI obudźcie się!
.
Marta piątek, 19.07.2019 22:21
Nie ma tu współpracy, musi ktoś się tu pierwszy podać rękę na zgodę, przecież chodzi tu o dobro całej gminy.
czwartek, 04.07.2019 23:07
Szanowna Pani Wiesławo. Głowa do góry jak piszą o Pani to znaczy ze Pani coś znaczy . Niech sobie piszą a Pani niech dalej pisze prawdę żeby mieszkańcy wiedzieli co robią pupile W. Jak kłamią.
piątek, 05.07.2019 07:22
Wieska spuść to co piszą . Piszą bo muszą. A ty rób swoje
Lajkonik z Niemczy piątek, 05.07.2019 11:17
Czytając te wszystkie emocjonalne wypowiedzi pdnośnie naszej małej ojczyzny Niemcza dochodzę do wniosku że dzieje się tu coś bardzo niedobrego. Mieszkam tu dopiero 13 lat ale takiej złości i bezinteresownej nienawiści wcześniej nie zaobserwowałem. Nowe porządki pana burmistrza są niestety typowe dla systemu zwanego „ochlokracją”. Nie znam bliżej tego człowieka i nie znam jego osiągnięć życiowych ale w tej całej historii uważam że jedyną osobą z jajami jest Wiesia. Może i czasami ją poniesie o powie coś nie tak ale widzę że ona żyje tą małą ojczyzną Niemczą i chwała jej za to i nie jest jej obojętne co się wokół niej dzieje. Obojętność i przekonanie „mnie to nie dotyczy” jest główną przyczyną tego co dzieje się w Niemczy i w Polsce. Nasze życie wygląda i będzie wyglądać tak jak sami go urządzimy angażując się w życie społeczności lokalnej. Zapędy autorytarne pana burmistrza podejmowane nawy w dobrej wierze trzeba hamować ponieważ każda forma autorytaryzmu prowadzi do biedy i nieszczęść. Wiesiu naprzód i trzymaj się. Ludzi którzy dobrze Ci życzą jest więcej niż hejterów.
Ala czwartek, 04.07.2019 23:08
TO prawda! Buralistes nie ma ani klasy ani wychowania! Jest prostacki i nadety ! Panoszy sie po rynku jak pan na wlosciach! A Wieska mu wturuje tylko w druga strone! Taka elokwetna i oczytana a daje się wplatać w tak słabe rozgrywki! Aż żal!! Ludzie troche klasy, mozna to zalatwic inaczej !
sobota, 06.07.2019 07:08
Oczytana oczytana zagiełaby cie na wstępie prostaku
piątek, 05.07.2019 20:16
Oczytana?
piątek, 05.07.2019 09:11
Miszkancy sa sami sobie winni;
- wybrali burmistrza bez wyksztalcenia, doswiadcuenia i programu wyborczego
- teraz nie sa w stanie zakonczyc tej kadencji, zeby zaoszczedzic Niemczy wstydu i strat materialnych

Podsumowujac jacy mieszkancy, taki burmistrz!!
Chyba, ze mieszkancy zaczna myslec!!!
piątek, 05.07.2019 09:48
Zgoda. To są ludzie toksyczni-jedni robią to głośno słychać i widać a drudzy po cichu. Tworzą w ten sposób niemczańskiego trzęsawisko czyli bagno. Brudy pierzemy we własnym domu po cichu. Radni są wybrani po to aby pracować na rzecz gminy a nie załatwiać swoje prywatne sprawki. Jako radni to macie zero etyki i moralności. Chcecie się pozbyć szefa to są na to sposoby bardziej parlamentarne. Życzę owocnej pracy
piątek, 05.07.2019 10:36
Od samego poczátku ich celem bylo pozbycie sié pana W. radni do pracy , brac przyklad z Dzierzoniowa,Pieszyc
Krystyna Olecka piątek, 05.07.2019 15:54
Dostał kredyt zaufania tylko co on z tym zaufaniem robi? Teraz wiadomo dlaczego nie spotykał się z wyborcami -bo nie potrafi sklecić logicznego zdania. Syn wiatru i piasku czyli tuman nad tumanami. A ta jego dyrektorka to jest sromotna porażka. Mamy wykształconych, mądrych ludzi a tu taka ciemnota panoszy się na Rynku. Żenada.
piątek, 05.07.2019 12:23
Lepiej, jak siedzieć cicho. Bardzo dobrze, że potrafimy mówić o sprawach, które nas wszystkich dotyczą głośno. Radni oczekują od mieszkańców pomocy i poparcia.
piątek, 05.07.2019 14:14
Bardzo mądrze napisane . Ona jedyna nie boi się mówić prawdy nawet pisząc na forach ale trzeba przyznać mówi i pisze prawdę i chwała jej za to . Inni radni tylko mówią ale ona mówi te prawdę głośno a przede wszystkim nie klamie i nie boi się jej wygłaszać . I to dobrze dzięki niej więcej wiemy
piątek, 05.07.2019 15:55
To burmistrz załatwia swoje prywatne sprawki będąc na stoku państwowym Nie wiesz to nie pisz bzdur.
niedziela, 07.07.2019 08:59
To prawda
niedziela, 07.07.2019 09:10
Ile w tym człowieku jest nienawiści, kłamstwa i obłudy w stosunku do ludzi, to się w głowie nie mieści. I taka osoba pcha się na stanowisko publiczne i chce reprezentować mieszkańców jak ma ich za nic ?! Panie W. najwyższy czas zrobić rachunek sumienia, jeśli w ogole takie posiadasz.
niedziela, 07.07.2019 09:22
Święta prawda. To okropny człowiek pod wieloma względami, nie ma zasad, to chodzący killer.
niedziela, 07.07.2019 09:26
Ostatnio czyli w piątek nazwał radnych Hienami bylo to na spotkaniu w dz-wie wstyd tylko robi Niemczy
niedziela, 07.07.2019 10:29
Nie wiem, czy milczenie i droga do celu po trupach jest dobrym wyborem "myslacego" burmistrza. Przy każdym artykule o Niemczy na dobie wypowiadają mieszkańcy opinię o burmistrz oparta na faktach. Czy Pan W chce naprawdę tak pracować do następnych wyborów? Nie myślę żeby zdobył większą popularność i uznanie a konflikt będzie narastal. Mieszka tutaj z rodziną - dziećmi ma firmę, czy bycie na siłę burmistrzem jest tego warte. Nie wykazał się, popełnił zbyt dużo błędów, gdzie człowiek honoru powiedziałby przepraszam odchodzę. Co chce pokazać, co udowodnić, z taką postawą dyktatora urodził się za późno lub nie w tym kraju. Powinien wreszcie zrozumieć, że z większością nie wygra i naprawdę szkoda jego dorobku życiowego, tego co do tej pory osiągnął. Panie W daj Pan spokój i wstydu oszczędź.
piątek, 19.07.2019 22:17
Mam nadzieję że burmistrz dogada się z radnymi
niedziela, 07.07.2019 14:26
On nie zrezygnuje, nawet jak wszyscy będą go opluwali i wytykali palcami to on i tak będzie się trzymał tego stanowiska bo po nim to wszystko spływa. Każdy kto go poznał wie że ma za nic ludzi którzy nie mogą mu coś dać albo gdy nie ulegają jego czarowi ,wtedy lekceważy ich , poniża.
Ten człowiek się nie zmieni na dobre ,raczej w drugą stronę. Zamiast usiąść z Radnymi i z nimi porozmawiać, przeprosić to on zaostrza konflikt, nazywa ich hienami, nie mówiąc co mówi o nich na boku. Jeśli się nie zmieni to w następnym roku znowu dostanie brak votum zaufania i sam ściągnie na siebie referendum odwołujące go ze stanowiska. Panie Weglowski jest Pan mistrzem w spierxxxxxxu własnego wizerunku. Jeszcze nikt tak w krótkim czasie nie zniszczył własnego honoru i dumy jak Pan.
niedziela, 07.07.2019 15:03
To ja, Narcyz się nazywam
przepraszam i dziękuję - ja tych słów nie używam
jestem piękny i uroczy - popatrzcie w moje oczy
jestem przecież najpiękniejszy, a na pewno najskromniejszy
niedziela, 07.07.2019 15:04
On nie ma honoru, a duma. Z czego ma być dumny, z tego że jako burmistrz absolutnie nic soba nie przedstawia. Wychodzą lata pracy po budowach w USA, poziom kulturalny.
Wielki Pan poniedziałek, 08.07.2019 23:06
Podejrzewam ze nie jeden Meksykanin z którym pracował na budowie o wiele lepiej by się sprawdził na stanowisku burmistrza Niemczy HAHAHA
wtorek, 09.07.2019 22:00
Radni z Niemczy wprowadzeni przez sklepową to porażka , jakie wykształcenie ,doświadczenie zero.
piątek, 12.07.2019 07:06
A jakie wyksztalcenie i doswiadczenie ma burmistrz?
Czy potrafi sie rzeczowo z sensem na temat samodzielnie wypowiedziec, dyskutowac. Oczywisie bez podnoszenia glosu i obrazania rozmowcy. Czy potrafi z radnymi i pracownikami urzedu wspolpracowac? Jezeli tak, to dlaczego tylu zwolnil a stanowiska obsadzil kolesiami? A na koniec porownaj doswiadczenie i wyksztalcenie "sklepowej" z burmistrzem !!
:-)))
niedziela, 14.07.2019 10:19
Szanowny Panie Burmistrzu Weglowski bardzo Pana proszę aby Pan obejrzał choć jedna z sesje jak „ pieknie „ Pan się wypowiada Pana język to słownictwo pierwszoklasisty . Zaczął Pan studium na które Pan uczęszcza w weekendy - ( jak to Pan pieknie nazwał na ostatniej sesji ze : cytuje ( bo ja tam gdzieś jeżdżę no gdzieś tam i to z kimś tam). Sz. P może pora wziąć dodatkowe zajęcia na składanie zdań ( rzeczownik czasownik przymiot przyimek ) - jest taki przedmiot - podręcznik dla klas I, II, III naprawdę się Panu przyda bo to co Pan mówi to jest poprostu Masakra wielka Masakra. Wstyd mi za Pana . Każdy się z Pana śmieje . Pozdrawiam
poniedziałek, 15.07.2019 12:34
Te podreczniki sa dla klas 1, 2 i 3 a ja oczekuje od 56 latka innego poziomu intelektualnego. Caly dolny slask smieje sie z Niemczy i jej burmistrza.
A ja nie zycze sobie, zeby mnie jako mieszkanca Niemczy wysmiewano i traktowano jak niedorozwinietego, a tylko dlatego, ze mamy tutaj takiego zdolnego burmistrza. A wiec burmistrzowi z tym poziomen IQ dziekuje!!!
czwartek, 18.07.2019 22:30
Mamy burmistrza z IQ na poziomie uczniów szkoły podstawowej.
wtorek, 09.07.2019 22:32
Sam jesteś zero
Zszokowana sobota, 13.07.2019 21:22
Ja tylko się dziwię dlaczego tak nigdy głośno nie było przy byłych gospodarzach z byłej kadencji. Gdzie pytania co do gospodarnosci byłych,
? Niektórzy radni którzy ponownie są w radzie też powinni za to beknac i się tłumaczyć bo przyczynili się do tego. Zejdzie z burmistrza i dajcie mu się wykazać. Gorzej być nie może a niżu zastał i przejął spuscizne biednej gminy. Wspoldzialajcie bo aż w tyg was oglądać na sesjach i na ulicy. Dlaczego tylko jedna osoba z rady co ma 1000 znajomych papla i papla... To też już jest śmieszne. Chciała zwrócić uwagę a może Nobla dostanie. Wstyd mi za radnych bezradnych.
niedziela, 14.07.2019 21:20
No i dobrze ze papla chociaż mówi prawdę a ten Amerykanin co robi wyzywa od hien radnych nie mówi prawdy klnie. Tylko to potrafi . A ta osoba mówi prawdę i niech robi to dalej jestem za
sobota, 13.07.2019 23:16
Takie bronienie obecnego burmistrza nie ma sensu. On w swoich decyzjach pokazuje właśnie ta niegospodarność. Teraz go bronicie bo macie w tym interes ale dla większości ludzi on reprezentuje nieudolność i jeszcze większe układy niż kiedykolwiek istniały w Niemczy. Niech się wykaże czymś dobrym, może w tej nowej szkole go coś nauczą, czekamy na coś dobrego z jego strony. Póki co jest wielka katastrofa.
niedziela, 14.07.2019 10:12
Samo nałożenie na siebie garnituru i perfum nic nie znaczy oprócz tego trzeba mieć jeszcze trochę wiedzy i inteligencji w główce.
Wredna niedziela, 14.07.2019 18:17
Katastrofa to była i gorzej być nie może. Nikt za to nie odpowiedział bo ustawili się byli na stolikach wyżej urzędnicy h. To obecny burmistrz naprawia ta patologie i dajcie mu czas.
sklepowy środa, 10.07.2019 16:46
Tylu wspaniałych ludzi w Niemczy , a na burmistrza wybiera się mniejsze "zło". Paranoja .
czwartek, 11.07.2019 12:32
Kupil wyborcow za przyslowiowa kielbase, na kora zbyt chyba coraz mniejszy.
poniedziałek, 08.07.2019 17:44
Czy nam coś wyborcom umknęło ? Raczej wydaje się ,że wybory odbyły się w listopadzie i zakończyły się ogłoszeniem prawomocnych wyników . I czy się komuś to podoba czy nie MIESZKAŃCY GMINY zadecydowali tak , a nie inaczej . Proszę nie obrażać wyborców oceniając ich decyzje . Czas, by wybrani zajęli się swymi obowiązkami i zaprzestali pielęgnowania niezadowolenia powyborczego .Nikt nie obiecywał przed wyborami , że układ powyborczy usatysfakcjonuje wszystkich . Oczekujemy, że wybrani zaczną w końcu naprawdę pracować i współpracować (chyba , że wybrani nie potrafią podjąć współpracy z powodu różnic poglądowych ) .My już dość mamy tego spektaklu . A tak nawiasem chyba w przestrzeni publicznej doszło już do zupełnego spłycenia obyczajów . Skoro rozmiar HEJTU , z jakim mamy tu do czynienia nie wywołuje sprzeciwu społecznego . Czyżbyśmy wyrażali zgodę na publiczne obrażanie , wyśmiewanie innych ? Uważam , że nikt nie ma prawa naruszać niczyjego wizerunku posługując się prymitywnym , obrażliwymi określeniami i argumentami . Ciekawe , czy osoby " hejtujące "tak łatwo pogodziłyby się z taką nagonką na siebie lub bliskie sobie osoby .
poniedziałek, 08.07.2019 19:37
Czyli wszyscy ,w tym radni mają być głusi jeśli burmistrz podejmie kolejna zła decyzję, mamy go jeszcze przepraszać za jego nie kompetencje, a gdy znowu podejmie niegospodarne decyzję mamy bić mu brawo. Super
wtorek, 09.07.2019 21:31
A kto powiedział ze Burmistrz podjął złą decyzje jeżeli dobrze oglądałam sesję to radni chcą przepychać prywatne sprawy nie patrząc na ogół mieszkańców wstyd panie"0"i pani "w"co z was za radni
wtorek, 09.07.2019 08:20
Czy to na pewno jest reakcja na temat ?
piątek, 05.07.2019 09:18
PARADOKS-odnoszę wrażenie , że prawo i moralność literackiego Kalego wciąż aktualna . Jak atakowani są jedni jest OK , jak naruszymy innych to już nie jest to obojętne . Szkoda , że żyjemy w czasach , w których pewne uniwersalne wartości przestały mieć znaczenie . Każdy , kto z woli wyborców uzyskał mandat zaufania powinien pamiętać , że do czegoś to zobowiązuje - zapewne nie do tego , czego jako lokalne środowisko i wasi wyborcy jesteśmy świadkami .
wtorek, 09.07.2019 08:18
Właśnie...
Bielawianin poniedziałek, 08.07.2019 15:38
Ci sie obrazili na tamtego, tamten na nich... Dziecinada, w koncu to dorosli ludzie. 'Wypowiedzi krzywdzace a nawet obrazliwe'. Krzywdzacy i obrazliwy to jest stan Niemczy. Nie wiem kto tam rzadzil przez ostatnie 30 lat, ale nic nie zrobione, bieda i odpadajace tynki, to widac. Mowie jako czlowiek z zewnatrz.
Bywający często w gminie Niemcza poniedziałek, 08.07.2019 16:40
Jak gmina Niemcza wygląda, czy nowy Burmistrz tak zdążył zniszczyć. Poprzednicy, tak dobrze rządzili. Dlaczego p. Przewodnicząca nic nie robiła, dla poprawy stanu gminy Niemcza. Wszyscy, bierzecie pieniądze podatników, proszę brać się do pracy na rzecz swojej gminy, a nie biegać i wypłakiwać się w rękawy........... Nie jestem mieszkańcem gminy Niemcza,ale wszyscy nadajecie się do wymiany.
powiatowy poniedziałek, 08.07.2019 18:58
Niemczanie będą raczeni przez najbliższe lata tego typu akcjami. Burmistrz z bezkompromisowego człowieka nie zmieni się nagle w anioła.Referendum i tak się nie odbędzie bo ludzie nie chodzą na wybory. Radni muszą kontrolować stan finansowy gminy, winszuje pracowitości, bo w historii tego miasta nikt wcześniej nie pisał tyle artykułów. W tym przypadku ster nad miastem niech wezmą pani przewodnicząca rady i pani wiceburmistrz.
poniedziałek, 08.07.2019 19:28
Nie sądzę aby w zorganizowanym referendum ludzie nie poszli zagłosować. Uważam że ludzie potrafią się zmobilizować a do odwołania burmistrza nie musi być 100% mieszkańców,wiec wszystko jest możliwe.
Irena czwartek, 04.07.2019 14:21
Wstyd to gdy radni walczą z burmistrzem. Wstyd dla miasta.
czwartek, 04.07.2019 14:29
Wstyd to kraść Pani Ireno . !! Niech Pan Burmistrz wkoncu zakopie topór i zacznie w sposób ludzki rozmawiać z Rada i wszystkimi obywatelami Niemczy a nie dzielić . Przykład jest np nie podpisanie umowy na dzierżawę chodnika 1m / 1m osobie na posadowienia schodów - ( co maja być w powietrzu ?????????) typowa zagrywka personalna . Adwokaci już dzialaja.
niedziela, 07.07.2019 00:26
Pani Wiesławo z tym chodnikiem widzę że się wszędzie kłócisz powinnaś już sie uspokoić z resztą Radnych bo ludzie mają tego dość jak próbujecie przepychać własne interesy tak jak blokada budżetu przez lapę Pana"O" to się nadaje dla prawnika
poniedziałek, 08.07.2019 11:10
Blokada budżetu nadaje się do prawnika ??? co ty piszesz . celowe personalne zagrywki burmistrza na stanowisku państwowym nadają się skierowania sprawy na droge sadową ( nie nawidzę kogoś to nie wydam tak podchodzi burmistrz Niemczy dla kogo on robi zle - tylko dla Siebie .
niedziela, 07.07.2019 08:36
Jak najbardziej to już jest u mecenasa . Jeśli ktoś celowo blokuje posadowienie kilku schodów aby móc wejść do lokalu to jest normalne - chyba nie !!!! Ta osoba wygrała sprawy po 6 latach w NSA w Warszawie gdzie ma wszystkie pozwolenia to jak ma wejść do lokalu przez przysłowiowy KOMIN. Zagrywka czysto personalna . Wygrała spawy na najwyższym szczeblu - wygra i ta bo nie można blokować wejścia do lokalu czy mieszkania tyle w temacie .
Inka poniedziałek, 08.07.2019 13:30
Jakiś ważny ten lokal o ile to pomieszczenie można nazwać lokalem! To ta osoba ma tam mieszkać ????
niedziela, 07.07.2019 08:43
Zablokować wejście Sz P Weglowskiemu do jego sklepu wtedy może ocknie się ze nie działa zgodnie z prawem . Kolejna sprawa będzie w sądzie i kolejne nasze pieniądze pójdą na prawników. I to jest gospodarnosc . Panie W pora oczy otworzyć i być dla ludzi
poniedziałek, 08.07.2019 05:49
Oczy otworzy. I odejść z honorem, a co to jest honor???
niedziela, 07.07.2019 08:56
Czyli wniosek nasuwa się sam - kolejna sprawa będzie w sądzie przeciwko burmistrzowi i kolejne pieniądze będą na prawników i odszkodowania . Najpierw odprawy , odszkodowania za zwolnienia bez podstaw kobiet urzędu , niedługo odprawa dla dyr Nok - teraz kolejna sprawa - schody i co jeszcze ????!!!! Bogata gmina stać nas na to
niedziela, 07.07.2019 15:51
Burmistrz odp na sesji bo zima była zimowa i kostka się jedna ruszyła dlatego nie można postawić 3 schodków odp 5 latka śmiech
mieszkaniec gminy Niemcza czwartek, 04.07.2019 14:41
drugim przykładam jest teren wydzierżawiony przy przedszkolu i dziwna akcja aby rodzinę, która ma umowę... zagospodarowała teren i o niego dba pozbawić kilku metrów bez rozmowy ,jakichkolwiek wyjaśnień czy upomnienia jeśli ktoś coś źle zrobił... tak teraz włodarz Niemczy rozmawia z wyborcami... przecież dostał to co chciał teraz prosty lud nie jest mu już potrzebny...teraz tylko salony
czwartek, 04.07.2019 14:45
Bardzo ładnie zrobione - teren ogrodzony jest bezpiecznie to najważniejsze dla dzieci bezpieczeństwo to piorytet i takimi zagrywkami burmistrz traci zaufanie a po co to .
DDZ czwartek, 04.07.2019 14:32
Z artykułu wynika,że to jest oświadczenie radnych na wcześniejszy artykuł burmistrza....sam pierwszy napisał artykuł, to ma odpowiedź.
niedziela, 07.07.2019 00:16
To przecież on nie napisał, on tylko to podpisał:)
czwartek, 04.07.2019 14:34
Napisał to ma odpowiedz prosta sprawa bardzo dobrze
poniedziałek, 08.07.2019 19:40
A....
czwartek, 04.07.2019 18:01
WSTYD , WSTYD , WSTYD - biedna ta nasza GMINA . Pół roku zmarnowanych szans . Wybrani przez nas Przedstawiciele chyba nie do końca pamiętają jaki jest cel ich aktywności (podkreślę nikt nie został wybrany na siłę i nie podjął się obowiązków charytatywnie ). To czym raczą lokalną opinię publiczną , to swoista tragifarsa . Pół roku wzajemnych przepychanek , walki na słowa i pisma . To nie są działania o charakterze merytorycznym . Już wszyscy w gminie wiedzą kto kogo nie lubi , kto komu ręki nie podał , gdzie lampa uliczna rozbłysła lub nie i dlaczego tak właśnie się stało . Może już dosyć szukania kto z kim trzyma … i udowadniania swojej siły . Silny nie ten KTO SIEJE WIATR , lecz ten kto zapanuje nad emocjami i potrafi pracować i współpracować mimo różnic. Jeśli ktoś nie odznacza się takimi cechami , to przepraszam niech sam zada sobie pytanie czy to jest jego miejsce . Oczekuję jako płacący podatki , że moi reprezentanci z klasą , odpowiednim poziomem merytorycznym i kulturą osobistą zajmą się tym do czego zostali powołani . Uzyskali pewien kredyt zaufania . Ten kredyt jak każdy inny trzeba spłacić , w tym przypadku przyzwoitym pełnieniem obowiązków . Jeśli tak to ma wyglądać , to może to nie być kredyt odnawialny w przyszłości . Życzę dużo spokoju .
piątek, 05.07.2019 22:45
Pięknie napisane! Swoista konkluzja nad wizerunkiem Niemczy ale czy nie zbyt górnolotna? Emocje rzeczywiście w miasteczku Niemcza i jej okolic górują nad zdrowym rozsądkiem, ale właśnie ten rozsądek dzieli ludzi. Pan Weglowski nigdy nie reprezentowal merytorycznego poziomu, nigdy nie będzie prowadził z mieszkańcami konstruktywnego dialogu ponieważ to typowy autokrat i despota. Jego narcyzm i poczucie wyższości sprawia że nie rozumie podstawowych zasad samorządu terytorialnego. Współpraca z Radą Gminy jest dla niego czymś uwlaczajacym i odrażającym, liczy się tylko on, mnie słuchajcie, mnie podziwiajcie i mnie wychwalajcie. Owszem Węglowski dostał kredyt zaufania ale zmarnował go już na starcie. Jego decyzje są istna katastrofą, a on sam nie ma pojęcia co robi źle. Większość jego decyzji jest podejmowane w oparciu o opinie pani vice i adwokata, więc burmistrz wyłącza myślenie a kiedy podejmuje własne decyzje są one zbyt despotyczne. Pan burmistrz Niemczy reprezentuje zawsze kogoś , coś za coś! Prywatne sprawy tu w samorządzie nie powinny mieć tu miejsca!!! A jednak przeważają w działaniu Pana Węgrowskiego.Chociazby powstały by tu referaty na temat niekompetentnosci tego włodarza to on sam i tak ich nie zrozumie. Jego tępota i krótkowzroczność robią z niego ślepego i głuchego. On nie potrafi przyjąć krytyki. Współczuję tak mało kompetentnego burmistrza.
Brawo! piątek, 05.07.2019 23:16
Brawo za ten komentarz!!!!!
piątek, 05.07.2019 23:59
Weglowski powinien to przeczytać.
sobota, 06.07.2019 10:09
To nic nie da. On nie zrozumie...
sobota, 06.07.2019 11:44
Jestem pewny ze czyta bo on przejmuje się to tez człowiek Pan burmistrz musi wyciągnąć wnioski ze taka sytuacja jest w Niemczy . Dobrze by było jakby usiadł i z wszystkimi porozmawiał tak hak człowiek z człowiekiem nikogo nie krzywdząc może to zrobi nie raz swoje ambicje i dumę trzeba schować głęboko a być sobą
niedziela, 07.07.2019 00:08
Gdyby czytał to podejmowalby inne decyzje, nie sądzą aby ten człowiek się zmienił.
niedziela, 07.07.2019 08:59
Spokoju jakiego ?
poniedziałek, 08.07.2019 17:53
Cóż to za pytanie . Spokój to spokój . Słowo o wartości uniwersalnej , powszechnie uznanej za pozytywną . Jeśli mądrość i spokój pójdą w parze to może GMINA odzyska swój wizerunek …
Recenzentka piątek, 05.07.2019 17:16
POstKOmuchy wprowadzily polityke do samorzadow i jest to ich najwieksza podlosc.Nie POtrafia przegrac jak ludzie honoru,masakra.
piątek, 05.07.2019 18:54
Rozumiem, że bronisz swojego burmistrza, tylko za co? Za jego błędy?
piątek, 05.07.2019 20:42
Postkomuchy to PIS. To ludzie wyciągający ręce po państwowe pieniądze
sobota, 06.07.2019 07:52
Hmm. Ciekawe spostrzeżenie. PO za to wyciągała ręce po prywatne pieniądze. Przypomnijmy np OFE i kradzież kilkuset milionów z emerytur Polaków, albo umożliwienie mafiom VAT-owskim MILIARDOWE(!!!) wydrenowanie budżetu Polaków, a w zamian dla nich podniesienie podatku VAT. Weź człowieku młotek i z całej siły huknij się nim w swój zakuty łeb. Może piąta klepka wróci na swoje miejsce? :D :D :D
sobota, 06.07.2019 23:49
Ty się człowieku huknij. Nikt nikomu jeszcze niczego nie udowodnił i za nic nie osądził ale zdążył ci mózg zryć i wygrać dzięki takim durniom wybory.
autor czwartek, 04.07.2019 17:55
Przypomnę największe osiągnięcia obecnego burmistrza. Powołanie zastępcy , zwolnienie go, wypłacenie odprawy kilkadziesiąt tysięcy i ponowne zatrudnienie. Zatrudnienie dyr NOK z Pieszyc. Czy ONI będą dbać o interes Niemczy . Wątpię.
czwartek, 04.07.2019 23:42
I Węgłowski dziwi się że nie dostał wotum zaufania. Nie wie o co chodzi. A chodzi o krzywdę moralną jaką wyrządził i nadal wyrządza niemczańskiemu społeczeństwu. Jemu nie wolno ufać. Od niego trzeba uciekać jesli nie da się go wygonić i to jak najprędzej
czwartek, 04.07.2019 18:18
Niedługo dyr Noku przechodzi na emeryturę i znow odprawa dla niej z kasy Urzędu. Ta kobieta nie ma pomysłu na kulturę w Niemczy 2 miesiące pracy i co zorganizowała wielkie nic . W Pieszycach cieszą się ze jej nie ma. To wegetacja aby dotrwać do odprawy
czwartek, 04.07.2019 22:55
Nawet programu nie ma na wakacje w Noku dla dzieci wstyd dyrektorko za dychę . Żadnych żadnych informacji nie ma
czwartek, 04.07.2019 23:09
Nie ma przede wszystkim żadanej pracy ze strony dyrektorki, nie wykazała się do tej pory żadnym wysiłkiem ani fizycznym ani umysłowym
Potrafi tylko na własne konto zapisywać pracę innych.
Tak najłatwiej czyimś rękami robić karierę.
czwartek, 04.07.2019 23:14
Ona nic nie wymyśli bo to taka sama słabizna umysłowa jak Węgłowski i jego ekipa szkoda że firmują PIS
piątek, 05.07.2019 07:21
Przecież ta przyszła emerytka z Noku nic nie robi tylko salony urządza w Noku bo stare biurko stare szafy a ona gwiazda . Jaki ma program - żadny a miała być taka gwiazda . Panie Burmistrzu kogo Pan wybrał. ? Kobieta emerytka co ona może wnieść kolejna Pana wpadka . Trzeba inwestować w młode osoby asertywne z pomysłami . Proszę się przyjrzeć o której ta Pani przyjeżdża do pracy co robi ? Mieszkańcy to widza a Pan nie
piątek, 05.07.2019 11:50
Na to stanowisko startowała też dziewczyna z niemczy Kinga Z. ona ma doświadczenie, prowadziła kiedyś przecież zajęcia w noku, czemu ona nie została wybrana?? chociaż by coś się działo dla tych dzieci. Została wybrana babcia, która nic świeżego do noku nie wniesie. to jest chore. wszystko kosztem mieszkańców.
piątek, 05.07.2019 13:55
Brawo Kinga Z zrobiłaby naprawdę dużo dziewczyna z pomysłem z kursami z pozytywnym myśleniem a tu babuszka przyszła do Noku i to aż z Pieszyc
sobota, 06.07.2019 18:19
Chwalicie osobę która dla Niemczy nie zrobiła nic po za tym ,że wystartowała w konkursie. Jeśli za robienie NIC otrzymuje się w Niemczy pochwały to jest to dobra wskazówka dla reszty
Nie róbcie NIC to Was będą chwalić...
sobota, 06.07.2019 19:41
A co zrobiła i robi aktualna pani dyrektor?? Chwalimy bo na 1000% ta dziewczyna bylaby lepszym dyr niz cala banda dotychczasowych seniorów bez pomysłu..
sobota, 06.07.2019 20:58
Pewnie ze Renata robiła robotę . Ostatni koncert na dzień kobiet kto zorganizował - ona z Pani Dzidką to był sukces. Naprawdę te 2 osoby zrobiły duża robotę . A dlaczego bo maja chęci chęci i pomysły. A to się liczy . Teraz ta seniorka nie dopuszcza ich i co pustka
taka prawda piątek, 05.07.2019 16:35
Ciekawe, w tym roku akurat świetlica w NOK jest czynna w wakacje a nie jak było do tej pory.Co roku w wakacje Pan K zarządzał urlopy na świetlicy a dzieci nie miały gdzie iść.
piątek, 05.07.2019 20:07
Jeden miesiąc, nie całe wakacje. Teraz w ogóle nie ma nikogo na świetlicy
piątek, 05.07.2019 20:16
To co się dzieje teraz w Noku to porażka .Czy Pan Burmistrz tego nie widzi ? Czy nie chce widzieć . Za Renatę to coś się działa ale za te kobietę to nic marazm
piątek, 05.07.2019 20:40
Renata nie rób sobie reklamy
piątek, 05.07.2019 20:54
A ty Renata o której przychodziłaś do pracy?
sobota, 06.07.2019 18:10
Sprawdź o której wychodziła i ile powstało fajnych działań a była sama. Najlepiej dla NIEMCZY to nic nie robić trzymać się z boku wtedy nie ma zawistnich i zazdrosnych komentatorów
Niemczanie zasługują na takie niemoty jak KRÓL umig i KRÓL nok.
piątek, 05.07.2019 21:38
Dyr Noku to przyjeżdża prawie codziennie do pracy koło godz 11-30 a wyjeżdża koło 15 super co !!!! Czy burmistrz wkoncu przyjrzy sie temu cyrkowi
JędrzejB piątek, 05.07.2019 15:33
Wybraliście człowieka małostkowego, prymitywnego i umysłowo słabego. Otacza się takimi samymi miernotami. Inni idą do przodu a wy gonicie w piętkę. Szkoda miasta, szkoda młodzieży, szkoda ludzi ale sami sobie wybraliście takiego przygłupa.
piątek, 05.07.2019 15:37
Ten człowiek kompromituje siebie i Niemcze . Wszyscy się z nas śmieją kogo wybraliśmy przecież on nie potrafi sklecić zdania to co mówi to jest poprostu puste i chore
Monika piątek, 05.07.2019 16:19
Watek o obsłudze prawnej w UM w Niemczy i jego jednostkach prawdopodobnie wszystko opiera się na " mierny ale wierny". Nie szuka się prawników kompetentnych, w obsłudze tego typu jednostek, mimo tego, iż składają oferty, a nawet nie raczy się udzielić odpowiedzi na już złożoną ofertę, bo i po co, władza przecież ma już swoich. Zresztą należy również brać pod uwagę fakt, iż żadna wiedza, praktyka i osiągnięcia nie mają tu żadnego znaczenia. Praktyka jest taka, zmiana władzy powoduje to co wszędzie zmiany idące dalej i obsadzanie się nowych swymi ludzmi nie ważne jakim,i aby swymi, Tak działo się we wszystkich Urzędach w całym naszym Powiecie.Nowi szefowie UM i jednostek podległych wypowiadali umowy nie znając dorobku tych osób , aby tylko wprowadzić swoich. Przecież i tak będą pracować na koszt i ryzyko danych gmin. Po co tu wiedz, praktyka i doświadczenia.Dlatego też pózniej takie efekty pracy i taki marazm.
Wku...ony aż piątek, 05.07.2019 17:48
Postkomuna radnych Niemczy prowadzi wojenkę z burmistrzem z pis-u , ot co. Nie udzielono wotum zaufania za rok 2018 czyli jeden! miesiąc urzędowania nowego włodarza radni starego układu nie udzielili zaufania byłemu włodarzowi p. Kosowskiej. Ale pięknie to brzmi jak to Rada Miasta dba o miasto a burmistrz jest be. Zamiast konfliktowość i prowadzić wojenki niektórzy radni powinni pójść po rozum do głowy i pomyśleć o dobru mieszkańców Niemczy a nie uprawiać "żałosnej polityczki" i podburzać mieszkańców przeciwko burmistrzowi. To prymitywne ale typowe dla małych mieścin gdzie zawsze są jakieś sitwy...
piątek, 05.07.2019 18:58
Prymitywne jest to, że nie widzisz klasy nowego burmistrza. Czy przerasta to twoje możliwości intelektualne, bo burmistrz robi jeden błąd za drugim.
piątek, 05.07.2019 20:53
Dać małpie brzytwę...
Mieszkaniec piątek, 05.07.2019 22:57
Czas najwyższy by nasi radni przestali myśleć o tym, że ich idol(ka) przegrała wybory i wzięli się do pracy. Nie udzielając wotum zaufani obecnemu Burmistrzowi de fakto rozliczyli poprzedniego i poprzednią Przewodniczącą Rady.
piątek, 05.07.2019 23:56
Po takiej pracy jaką wykonał obecny burmistrz tylko niespełna rozumu osoby mogły by udzielić votum zaufania Weglowskiemu. Jego niegospodarność to istne arcydzieło, art niszczący Niemcze i jej mieszkańców.
Julian czwartek, 04.07.2019 11:36
Radni walcząc z burmistrzem szkodzą mieszkańcom Gminy. Szkoda. A co ze ślubowaniem, które Państwo złożyli przed objęciem mandatu?
mieszkaniec czwartek, 04.07.2019 11:50
Rada nie walczy z burmistrzem tylko odpowiada na atak z jego strony …. czytaj ze zrozumieniem ...
obserwator czwartek, 04.07.2019 12:12
Przecież to widać jak na dłoni,że radni, byli zausznicy POprzedniego burmistrza jatrza i robią POd górkr obecnemy burmistrzowi bo nie jest z ich układu
piątek, 05.07.2019 20:33
Daj sobie spokój z tym PO. To żałosne
czwartek, 04.07.2019 12:30
To nie układ chodzi tylko o kłamstwa burmistrza
Tomasz czwartek, 04.07.2019 13:10
Dokładnie
Piotr czwartek, 04.07.2019 13:34
Brawo Rada MiG. Pokazali, że zależy im na Gminie i mieszkańcach. Gmina to nie prywatny folwark P. Burmistrza i nie można rządzić jak mu się podoba. A wotum nieufności? No cóż ponad 70 tyś zł za 2 miesiące pracy dla znajomej to jawna kpiną z mieszkańców.
czwartek, 04.07.2019 14:54
Odszkodowania dla kobiet zwolnionych z pracy 60000 zł a co nie jego pieniądze to szastać nimi może
Recenzentka czwartek, 04.07.2019 18:49
POstKOmuchy kwicza przed wyborami.
piątek, 05.07.2019 20:30
Postkomuchy to PIS. Antypis, to przedsiębiorcy zasuwający na wasze 500+ i inne prezenty. Jacy mona ich nazywać komuchami? Ktoś walnął bzdurę, reszta niemyślących powtarza
czwartek, 04.07.2019 22:08
Nie wyzywaj od PiSu bo to żadna ujma
Rysiek z Niemczy piątek, 05.07.2019 16:04
No właśnie. Nie spieramy się o PiS tylko o burmistrza który nie ma rozumu ale ma chęć rządzenia. Nie ma wykształcenia a dobiera sobie współpracowników według siebie czyli wybiera nicość, osoby niepełnosprytne. A gdzie znajomość języków, oczytanie, znajomość prawa? On potrafi robić kiełbasę. Tylko to jest za mało by rządzić. Ludzie, okolica śmieje się z nas, że mamy durnego wodza.
piątek, 05.07.2019 20:22
Dla niektórych ujma
Lajkonik z Niemczy piątek, 05.07.2019 09:27
Oczywiście masz rację ale tylko wtedy gdy przestrzegasz zasad uczciwej wymiany poglądów bez używania oszczerstw, kłamstw i Bejrut. Każdy ma prawo mieć swoje poglądy i ich bronić w dyskusji ale używanie kłamstw, insynuacji i kalumni dyskredytuje taką osobę. Wróćmy do normalności i do cywilizowanego świata. Ja urodziłem się w czasach stalinizmu i dziś widzę nawrót języka z tamtych czasów
Wyborca czwartek, 04.07.2019 21:07
Ten burmistrz to totalna poraźka dla Niemczy! On nic nie potrafi porządnie zrobić! Typowy nieuk pisowski!
czwartek, 04.07.2019 20:43
Pani Węgłowski i jego ekipa Ciepłowodzko-pieszycka to same słabizny intelektualne, radni też nie za mądrzy. Co drugi cierpi na manię wyższości, pychę i zarozumialstwo. W tym gronie nie znajdziecie człowieka który chciałby z pokorą i godnością pracować dla miasta. Nie ma w tym towarzystwie ludzi kochających Niemczę. To sami egoisci i ignoranci. Szkoda tego ciągle niestety biednego miasta.
piątek, 05.07.2019 08:09
BRAWO!!!!!!
J piątek, 05.07.2019 08:49
Dokładnie. Trafione w samo sedno.
Nuyg piątek, 05.07.2019 05:13
Dać Panu trzeba wotum ale PoŻEGnania.....Cyrk
Buhaas piątek, 05.07.2019 05:09
ODWoŁaĆ tego praktykanta. Wstyd dla Niemczy
piątek, 05.07.2019 07:50
Weglowski to jedyny Burmistrz w okolicy który nie dostał votum zaufania i bardzo dobrze . On zna się na robieniu psiej kiełbasy a nie na samorzadnosci. Śmieją się z nas kogo wybraliśmy
gm czwartek, 04.07.2019 17:47
no trzeba rozpocząć procedurę odwołania Burmistrza nie znającego prawa.
piątek, 05.07.2019 12:28
Prawda
czwartek, 04.07.2019 19:10
Żal mi burmistrza - taki hejt na niego oczywiście nie bez powodu. Może wkoncu zrobi rachunek sumienia a może jakaś osoba z jego obozu porozmawia z nim i zakończą ten chocholi taniec bo dalej tak nie może być . Panie Burmistrzu trochę pokory nie krzywdzenia ludzi jeszcze nie jest za późno
czwartek, 04.07.2019 22:59
Nie warto żałować Burmistrza Węgłowskiego ani mu pomagać. On nikogo nie żałuje nikogo nie ceni nikomu nie pomoże. Jest zapatrzonym w siebie narcyzem i nic tego już nie zmieni
piątek, 05.07.2019 12:25
Racja!
Ewelina czwartek, 04.07.2019 13:16
Dla czego radni się nie podpisali z imienia i nazwiska?
gość czwartek, 04.07.2019 13:29
podpisali i przeczytali pismo na sesji... oglądałem i poprosili o zamieszczenie na stronie gminnej skoro włodarz nie dał na stronę gminną podali na dobę... aby ludzie poznali ich wersję...
czwartek, 04.07.2019 13:57
prawda jest to nagrane - miał opublikować na stronie Niemczy i tego nie zrobił to teraz wszyscy będą wiedzieć
piątek, 05.07.2019 09:07
Nagranie było opublikowane na stronie Niemczy, pod artykułem jest podane źródło - UMiG Niemcza.
Niemcza czwartek, 04.07.2019 13:01
Wstyd to rada i to co robią.
Dobę osmieszali w postach na FB a teraz listy piszą haha.
czwartek, 04.07.2019 20:59
Niektórzy z nich to tylko żyją w świecie facebooka.
czwartek, 04.07.2019 20:51
Dobę, czy Tych co na dobie komentowali?
czwartek, 04.07.2019 21:01
Pewnie post napisał ten od tabako
czwartek, 04.07.2019 21:35
Wieśka Was boli??
czwartek, 04.07.2019 22:11
Boli ich boli bo prawdę pisze . Niech pisze dalej dzięki niej niektóre brudy wychodzą ma jaw jakby nie ona to robiliby w urzędzie co by chcieli
czwartek, 04.07.2019 22:22
Wieśka nas nie boli. Jest napisane ten od tabako a nie ta z Tabaku. Trzeba czytać ze zrozumieniem.
czwartek, 04.07.2019 22:27
Dobrze dobrze wiadomo o kogo chodzi . Te zagrywki z TABAKO są celowe i można się domyśleć kto to pisze. Skoro doba lubi wiadomości z Niemczy to polubi tej osóbki która to pisze IP .
czwartek, 04.07.2019 19:03
Poraża skala konfliktu . Osoby nie związane bezpośrednio ze skonfliktowanym środowiskiem też często dolewają oliwy do ognia . Niepotrzebnie podjudzają i nastawiają jednych przeciw drugim . Uważam , że wielką odpowiedzialność moralną biorą w ten sposób na siebie .Tak napędzaną lokomotywą daleko nie zajedziemy . Powtórzę KTO WIATR SIEJE BURZĘ ZBIERA .
Kat czwartek, 04.07.2019 09:57
Czy prywatną firmę Węgłowskiego obsługuje ta sama firma prawnicza co Urząd Miasta w Niemczy? Kiedy się wreszcie o tym dowiemy?
czwartek, 04.07.2019 10:56
Mówią ze to prawda . Niedługo się dowiemy
Haha czwartek, 04.07.2019 13:14
Co to ma wspólnego?
czwartek, 04.07.2019 13:54
Najlepiej zrobić referendum i zakończyć ten prywatny folwark obecnego włodarza W. bo naprawdę robi co chce to jest cyrk co się dzieje . Kto jest przeciwko nie mu jest zegarem. Zamiast ludzi jednoczyć to dzieli. Nigdy tak Niemcza nie była podzielona i skłócona jak teraz .
Niemczanka czwartek, 04.07.2019 11:29
Brawo Rada Miejska!!!
W koncu ktoś mu prawde powiedzial.
Każdy juz wie jaki z niego czlowiek prostak kłamca itp.
Swojej winy nie wiszi ale innych lubi obczerniac.Obalic go!!!!!!
czwartek, 04.07.2019 11:43
To prawda . Jednej osobie po złości nie przedłużył umowy na dzierżawę chodnika bo nie z jego obozu bo nie głosowała ta osoba na niego teraz rozgrywa prywatne swoje sprawę będąc na stołku państwowym . Ale z tego co wiadomo to sprawa zakończy się w Sądzie i wiadomo ze wygra . I kolejne pieniądze popłyną. Kasy urzędu . Niech on wkoncu zacznie z ludźmi rozmawiać niech wkoncu zrozumie ze jest dla mieszkańców
czwartek, 04.07.2019 11:55
I kolejna kasa pójdzie na odszkodowania niech robi tak dalej . Zagrywki prywatne
czwartek, 04.07.2019 10:55
Ale jazda ale wstyd i znow Pan W. na świeczniku i po co takie zagrywki Burmistrza nie lepiej żyć w zgodzie
czwartek, 04.07.2019 12:34
brawo radni za blokowanie w piierwszej kolejnosci wizerunek miasta a puzniej okoliczne wioski remont wewnetrznych drog bydynkow a puzniej chodniki na wioskach w miescie sa przyjmowani goscie z polski z zagranicy a nie na wioskach owszem sciezka z kitlina do wilkowa moze byc ale po zakonczeniu modernizacji nawiezchni ulic w calym miescie niemcza remacie elewacji budynkow bo to jest wizerunek naszego miasta
E czwartek, 04.07.2019 15:35
Tylko ze wioski w gminie niemcza dzięki mieszkańca wyglądają dużo ładniej niż wasze syiace się miasto. I pamiętajcie że podatki płacą wszyscy mieszkańcy gminy i inwestycje powinny być w całej gminie a nie tylko w niemczy
Emeryt z Niemczy czwartek, 04.07.2019 12:50
A pan"GOSPODARZ" widział jak położyli fachowcy kostkę na ulicy (k.EKO)??? To niedaleko od urzędu-mogę podwieżć...ZGROZA !!!
Jesteście śmieszni czwartek, 04.07.2019 13:13
Burmistrz ma rację o jedną głupią lampę na Azaliowej zablokowaliscie inne inwestycje. Dodam, że chodzi o lampę koło domu Pana radnego
Polecam obejrzeć 8 sesję rady i wszystko będzie jasne.
Sam(a) jesteś śmieszny(a) czwartek, 04.07.2019 13:28
Wcale nie prawda, ul. Azaliowa ma kształt litery U i akurat lampy miały powstać zupełnie w innej części niż dom radnego....także proszę nie wprowadzać w błąd.
Tak samo można powiedzieć co też jest na sesji nagrane jak burmistzr mówi, że chodnik i lampy w Kietlinie są pod dom tamtejszej radnej i burmistrza, a to nie o to w tym chodzi. Inwestycje robi się tam, gdzie jest potrzeba. To skoro w Niemczy jest kilku radnych to z Twojej wypowiedzi wynika, że nic w mieście nie można robić, bo zawsze będzie koło czyjegoś domu
gość czwartek, 04.07.2019 13:30
racja
Podrozny czwartek, 04.07.2019 14:02
Dobrze napisane
Laptop oszukany czwartek, 04.07.2019 14:16
Przegrana w wyborach sklepowa mści się , trudno pogodzić porażkę .
Miedzkaniec czwartek, 04.07.2019 14:37
Zaczęło się od tego, że burmistrz złamał dobry obyczaj używając strony UM. do zwalczania swoich oponentów.do tej pory była to strona informacyjna oraz miejsce chwalenia się lokalnymi dokonaniami. Nawet jeśli informacje zahaczały o propagandę były to informacje pozytywne. Potem całkiem świadomie nie opublikowano oswiadzenia radnych co było by minimum obiektywności i powinno zamknąć sprawę. Kto sieje wiatr ten zbiera burzę!
Lucyna czwartek, 04.07.2019 14:40
Wywalić Pana W niech idzie myć kiełbasę, bo do tego się nadaje.
czwartek, 04.07.2019 14:57
w tym urzędzie to pracują same gbury
smoleńska czwartek, 04.07.2019 15:07
Kto zbudował zdania w tym artykule? Ktoś z posredniaka? Tragedia
NIE STETY czwartek, 04.07.2019 15:36
dokładnie !!! nie zmęczyłem do końca tego "artykułu"
czwartek, 04.07.2019 15:39
Bob Budowniczy :)
Pytający czwartek, 04.07.2019 16:04
Mam pytanie kiedy w tej najpiękniejszej wsi, odbędą się "EVENTY".
Do kiedy będą wisieć banery.