Bielawa: To jednak nie była samowola budowlana? [WIDEO]

sobota, 10.4.2021 04:00 18809 43

W marcu na stronie doba.pl przedstawialiśmy sytuację związaną z nowo wybudowanym budynkiem wielorodzinnym przy ul. Żeromskiego 50 w Bielawie. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Dzierżoniowie uznał, że budynek nie może zostać oddany do użytkowania, gdyż w kilku kwestiach doszło do samowoli budowlanej. Odmiennego zdania był inwestor, który twierdził, że dopełnił wszelkich formalności. Sytuacja tym bardziej stała się napięta z powodu obawy znacznego przedłużenia się procedury odbioru i niemożności wprowadzenia do mieszkań lokatorów nerwowo oczekujących na możliwość zasiedlenia. Odwołanie od decyzji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego trafiło do instancji wojewódzkiej. O rozstrzygnięciu Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w materiale filmowym.

 

Czytaj także: Bielawa: Czy przy ul. Żeromskiego 50 doszło do samowoli budowlanej?

Przeczytaj komentarze (43)

Komentarze (43)

Jerzy piątek, 09.12.2022 12:33
Dobrze że to nie budował Paterek bo dawno by to rozwalili !!!
ja sobota, 17.04.2021 23:07
Czy w tym budynku jest jakaś antena do odbioru telewizji?
Oglądałem z poziomu ulicy, ale nic nie widać.
Lokatorzy spytajcie czy deweloper przygotował to zgodnie ustawą.
Odbiór DVB-T i DVB-S i możliwość podłączenia dostawców zewnętrznych.
https://www.piib.org.pl/
akty-prawne/przepisy-i-warunki-techniczn
o-budowlane/593-rozporzadzenie-ministra-
infrastruktury-z-dnia-12-kwietnia-2002-r
-w-sprawie-warunkow-technicznych-jakim-p
owinny-odpowiadac-budynki-i-ich-usytuowa
nie
poniedziałek, 19.04.2021 11:00
słuszne spostrzeżenie
Ww poniedziałek, 12.04.2021 20:15
Art.55 ust.1 pkt 3
poniedziałek, 12.04.2021 20:35
raczej tu ma zastosowanie art.55ust.1 pkt.1 lit.a- wymagane pozwolenie na użytkowanie, gdyż budynek wielorodzinny mieści się w kategoriach tu wymienionych
niedziela, 11.04.2021 17:59
A to prawda, że miała być tam winda a nie ma jej?
poniedziałek, 12.04.2021 20:04
Mało tego wind jest 3
sobota, 10.04.2021 14:25
A może ci w Dzierżoniowa chcieli coś pod stołem...
poniedziałek, 12.04.2021 11:13
Wątpię, ale może wystarczyło, by we Wrocławiu puknął jakąś ktoś zainteresowany pozwoleniem?
sobota, 10.04.2021 07:35
Ważne dla wszystkich przyszłych mieszkańców tego budynku. Wstrzymajcie się z zasiedlaniem go i pracami wykończeniowymi , gdyż decyzja ostateczna to nie to samo co prawomocna i ostateczna.Przepisy prawa budowlanego należy łączyć z kpa. Od decyzji WINB (ostateczne) służy skarga do WSA. Dopiero , gdy nikt nie zaskarży decyzji WINB macie 99% na spokojne zamieszkanie. Ten jeden procent to możliwość wzruszenia decyzji. Na podstawie decyzji ostatecznej macie zagwarantowane tylko ze w razie niekorzystnych dla Was zmian zasiedlenie nie będzie traktowane jako samowola.
sobota, 10.04.2021 10:03
Decyzja jest ostateczna , nie siej fermentu .
niedziela, 11.04.2021 13:41
Zgadam się, prowokowanie do niepotrzebnej dyskusji i sianie zamętu
sobota, 10.04.2021 11:40
Po deformie sądownictwa żaden wyrok nie jest ostateczny, wszystko można skarżyć nadzwyczajnie na 10 lat wstecz.
sobota, 10.04.2021 12:49
I to jest właśnie ten 1% niepewności. Chyba lepiej poczekać do uprawomocnienia się decyzji, chyba że wcześniej strony postępowania zrzekną się prawa do zaskarżenia.
sobota, 10.04.2021 11:44
Nikt nie sieje fermentu .Decyzję ostateczną można zaskarżyć do sądu administracyjnego. Decyzja ostateczna to nie to samo ,co prawomocna. Decyzja ostateczna uprawomocnia się w razie nie wniesienia zaskarżenia w terminie 30 dni od jej otrzymania, jeśli zostanie wniesiona skarga do sądu decyzja jest prawomocna (o ile sąd jej nie uchyli ) z chwilą uprawomocnienia się wyroku. W sądzie administracyjnym też jest dwuinstancyjność. Każdy zrobi jak uważa, zwracam tylko uwagę na ewentualne zagrożenia. Decyzja ostateczna staje się wykonalna w chwili uprawomocnienia, chyba że nadano jej klauzulę natychmiastowej wykonalności. Decyzję administracyjną wydaje się w oparciu o przepisy kpa. Co do zarzutów siania fermentu , wystarczy zapoznać się z orzecznictwem sądów administracyjnych w tym NSA dotyczącym ostateczności i prawomocności decyzji.
sobota, 10.04.2021 18:41
Rozwieję twoje wątpliwości - decyzja jest i ostateczna i prawomocna i ma klauzulę natychmiastowej wykonalności.
sobota, 10.04.2021 22:30
Jeśli decyzja została wydana 6 kwietnia to na pewno nie jest prawomocna. Zapoznaj się z przepisami mówiącymi, kiedy decyzja staje się prawomocna.
xyz niedziela, 11.04.2021 13:39
Proponuję złożyć CV do PINB. Taka wiedza się marnuję, że na dobie trzeba się popisać
niedziela, 11.04.2021 21:53
Dobry specjalista lepiej zarobi gdzie indziej niż w PINB.
Ww niedziela, 11.04.2021 13:58
Winb wydał decyzję że pinb nie miał racji a kto wydał decyzję na pozwolenie na użytkowanie lokali?
niedziela, 11.04.2021 17:07
No właśnie, WINB mógł uchylić zaskarżenia decyzję i wrócić sprawę do ponownego rozpatrzenia przez PINB lub uchylić i orzec w sprawie. Tak czy siak decyzja nie jest prawomocna, służy od niej zaskarżenia do WSA i z tzw ostrożności, do czasu jej uprawomocnienia nabywcy lokali powinni wstrzymać się z ich użytkowaniem .
niedziela, 11.04.2021 18:01
Tak powinni zrobić.
Ww niedziela, 11.04.2021 19:15
Racja
niedziela, 11.04.2021 17:39
Tylko współczuć lokatorom. Już na początku zła energia w tak przykrym miejscu. Może mogą się wycofać?
ciekawy niedziela, 11.04.2021 09:20
Miło i profesjonalnie byłoby przedstawić Pana oglądającym. Taka prowincjonalna bylejakość.
sobota, 10.04.2021 07:22
PINB jak Wydział Architektury starostwa powinny już dawno zostać porządnie przetrzepane przez odpowiednie organa i służby, ponieważ albo pracują tam ludzie którzy mają mgliste pojęcie o tym co robią albo jest inny czynnik powodujący taką a nie inną ich pracę. Ani jedno ani drugie nie gwarantuje prawidłowej pracy tych urzędów.
senga sobota, 10.04.2021 12:31
w punkt!!! nic dodać, nic ująć
sobota, 10.04.2021 18:24
To nie jest urzędnik Starostwa Powiatowego w Dzierżoniowie. On tylko zajmuje w Starostwie pomieszczenia od lat i szkodzi wizerunkowi Starostwa Powiatowego. Dziwię się, że Starosta jeszcze się PINB-u nie pozbył ze swego budynku. Ludzie mylą , że p. Umiński jest pracownikiem Starostwa i rzutuje to na reputację Starostwa Powiatowego. To jest urzędnik urzędnik Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego i tylko on
może wreszcie wywalić tego pana na zbity pysk za jego szkodnictwo
niedziela, 11.04.2021 07:06
Przecież nikt nie napisał, że PINB należy do starostwa tylko Wydział Architektury starostwa
sobota, 10.04.2021 17:13
To nie jest urzędnik Starostwa Powiatowego w Dzierżoniowie. On tylko zajmuje w Starostwie pomieszczenia od lat i szkodzi wizerunkowi Starostwa Powiatowego. Dziwię się, że Starosta jeszcze się PINB-u nie pozbył ze swego budynku. Ludzie mylą , że p. Umiński jest pracownikiem Starostwa i rzutuje to na reputację Starostwa Powiatowego. To jest unmoże tego pana wywaurzędnik Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego i telić wreszcie na zbity pysk za jego szkodnictwo
sobota, 10.04.2021 15:06
W Alternatywach 4 tylko Stanisław Anioł był władny zacząć zasiedlanie obywateli ale o godz 12.00.I tylko on może pozwolić dla ludu wkroczenie do tego....nazwijmy to coś umownie blokiem dla ludzi.
sobota, 10.04.2021 06:44
Inspektor powiatowy to uosobienie arogancji, postrach dla
wspolpracownikow i interesantów. Czas na zmiane Panie Starosto.
sobota, 10.04.2021 17:12
To nie jest urzędnik Starostwa Powiatowego w Dzierżoniowie. On tylko zajmuje w Starostwie pomieszczenia od lat i szkodzi wizerunkowi Starostwa Powiatowego. Dziwię się, że Starosta jeszcze się PINB-u nie pozbył ze swego budynku. Ludzie mylą , że p. Umiński jest pracownikiem Starostwa i rzutuje to na reputację Starostwa Powiatowego. To jest unmoże tego pana wywaurzędnik Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego i telić wreszcie na zbity pysk za jego szkodnictwo
budowlaniec sobota, 10.04.2021 06:41
Chyba pora już się rozstać z niezatapialnym panem Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego z Uciechowa. Przeżył wszystkie transformacje ustrojowe.Ten człowiek, jak mało kto napsuł krwi nie tylko inwestorom ale normalnym ludziom na styku URZĘDNIK-petent.Trzeba być zasadniczym i pryncypialnym w oparciu o przepisy w kwestiach ważnych, ale robienie gór nie do przebycia z drobiazgów, rzeczy nie istotnych, marginalnych to już nie tylko lekka przesada. W końcu kto tu jest dla kogo. Doradztwo, podpowiedź, zwrócenie uwagi na możliwość innego rozwiązania jakiegoś problemu budowlanego to też mieści się chyba w zakresie uprawnień tego urzędnika.
sobota, 10.04.2021 17:05
To jest chory umysłowo z nienawiści urzędnik do wszystkich petentów. Należy zdymisjonować tego szkodnika. Nie ma w nim za nic empatii.
DD sobota, 10.04.2021 07:56
Popieram w 100 %. Zrobienie z igły wideł to dla nich pestka.
sobota, 10.04.2021 08:18
i czasami odwrotnie z wideł igły
Podpis sobota, 10.04.2021 08:10
Znam bardzo wiele osób, którym "przyklepano" samowolę w podobnym stylu. Brawo dla inwestora za odwagę i konsekwencję.
sobota, 10.04.2021 14:52
Komendzie "przyklepano" zabójstwo
Tomi sobota, 10.04.2021 12:55
Cała Bielawa to jedna wielka samowolka budowlana, trzeba wszystko zburzyć i posadzic kukurydze.
ABW sobota, 10.04.2021 08:02
Nieudało się wydusić kasy.
sobota, 10.04.2021 11:40
Może inwestor niedomyślny?
sobota, 10.04.2021 06:18
Człowiek najadl się stresu jak mało kto ....gratuluję wygranej , utarł im Pan nosa , teraz do sądu z nimi , niech nie czują się bezkarni!