Spalarnia odpadów w Bielawie? Przed nami decyzja radnych

poniedziałek, 26.9.2022 08:00 10307 156

W środę 28 września w  Bielawie odbędzie się sesja Rady Miejskiej. Radni rozpatrzą projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru w rejonie bielawskiej oczyszczalni ścieków i Ekologicznego Centrum Odzysków. Od tej decyzji rajców zależeć będzie czy na wspomnianym terenie powstania spalarnia RDF. Zapraszamy mieszkańców na obrady bielawskiej Rady Miejskiej.

 

Przeczytaj komentarze (156)

Komentarze (156)

Łowca poniedziałek, 26.09.2022 22:56
Cena węgla to 4000zl w skupie, pora pomyśleć o alternatywie z całą odpowiedzialnością i stanowczością popieram budowę spalarni, za tą budowa widzę same plusy. Po pierwsze tańsza energia, po 2 miejsca pracy, po 3 większe wpływy do budżetu, tańsza obsługa komunalna miasta, minusy? Chyba brak, jeżeli ktoś nie wie jak funkcjonuje spalarnia będzie opowiadał brednie na temat zanieczyszczeń, filtry i normy jakie musi spełniać spalarnia dużo wyższe od ciepłowni która stoi w centrum miasta, po za tym jeżeli ktoś spełnia wymogi może sobie postawić nawet elektrownię atomową, 80% społeczeństwa nie ma pojęcia jak to funkcjonuje a i tak są przeciw, a tłumaczenie że powinno być państwowe nawiązuje to złotych czasów komunizmu.
wtorek, 27.09.2022 11:53
W większości krajów Unii Europejskiej (poza Włochami) mieszkańców nie sprzedaje się w łapy mafii śmieciowej - wpisz w google.pl hasło "pora na nowy ład w odpadach"
wtorek, 27.09.2022 22:39
Bla bla bla..... A zwożone śmieci tonami i składowanie hmmm nie to nie jest minus, smród nieeeee przecież niby filtry będą, krótsze życie i co z tego przecież będziesz miał tańsze ogrzewanie! Czy wypowiada się osoba ktora będzie mieszkala blisko spalarni??? Mieszkańcy mówią nie!!! I jak będzie trzeba to i po sądach będziemy z wami walczyć!
Bielawianka poniedziałek, 26.09.2022 23:34
Człowieku siejesz propagandę. Kto Ci za to płaci ?
poniedziałek, 26.09.2022 23:50
Niech buduje ale z daleka od miast, a nie pomiędzy Bielawą a Dzierżoniowem, gdzie łącznie mieszka ok 50 tys. ludzi. Wymyślił sobie biznesmen, że kupi sobie ciepłownię w jednym i drugim mieście i będzie zarabiał i na śmieciach i na ogrzewaniu. To jest kasa a nie troska o ludzi! Ludzie niech żyją na śmieciach zwożonych skąd się da w setkach tysięcy ton i niech wąchają smród gnijących odpadów komunalnych bo na nie filtrów nie założy!!!
wtorek, 27.09.2022 20:12
To nie produkuj tyle śmieci to i spalarnia nie będzie potrzebna. Co za naród.
wtorek, 27.09.2022 03:27
Ale te gnijące odpady to twoje.
wtorek, 27.09.2022 12:15
Ale to jak to gnijące opady? Przecież miało być Ekologiczne Centrum Odzysku z pachnącą sortownią - a to co nie dało się odzyskać zgodnie z pozwoleniami na funkcjonowanie miało być wywożone do unieszkodliwienia poza ECO.... A tu nagle ktoś prawdę pisze - ECO to gnijące pod chmurką i fruwające po polach odpady... Przecież to gotowa podstawa wniosku o zatrzymanie szkodliwej dla środowiska działalnośći!!
poniedziałek, 26.09.2022 23:56
Ile dostajesz od smieciarni żeby reklamować spalarnie durny trolu?
Łowca wtorek, 27.09.2022 18:53
Ja nikogo nie reklamuje, ja wyraźną opinie. Nie mieszkańcy powinni decydować ani radni, tylko instytucje które mają pojęcie. Jeżeli przedsiębiorca dostał pozwolenie to dlaczego nie miał by inwestować. To takie Polskie zgnoic kogoś pod byle pretekstem, dlatego w Polsce rządza ludzie z okrągłego stołu bo tacy jak wy na nich głosuja. Ludzie bez jakiej kolejek wiedzy i pojęcia, dlaczego mają prawo głosu? Dlaczego przed podjęciem decyzji i odsadu, poprostu o tym nie poczytacie dlaczego ludzie są tak ograniczeni i wypowiadają się na tematy o których nie mają pojęcia. Dlaczego muszę żyć w społeczeństwie które nie podejmuje choćby chęci zrozumienia, że.to dzięki przedsiębiorca maja co jest a kraj się rozwija, czy jedyne co umiecie to napisać durny trolu? Dlaczego tak trudno jest pomyśleć? Dlaczego cię to aż tak boli?
Bielawianin wtorek, 27.09.2022 19:13
Pieprzysz, nikt tu nie jest przeciwko przedsiębiorcom, po prostu nie chcemy spalarni
wtorek, 27.09.2022 20:33
Może popracuj nad językiem polskim a później zajmij się śmieciami, zdecydowanie bardziej wyjdzie ci to na zdrowie
wtorek, 27.09.2022 20:34
To było do Łowcy ;)
Łowca wtorek, 27.09.2022 20:56
to może wy nauczcie się czytać i przeczytajcie co to jest gospodarka, inflacja i skąd to się bierze. ps. ja się nie zajmuje śmieciami, ja wspieram wolny rynek
wtorek, 27.09.2022 22:44
Przedsiebiorca niech sobie prowadzi biznes ale nie oddziaływyjący negatywnie na 50 tys ludzi wokół.
normaln wtorek, 04.10.2022 12:13
Więcej zanieczyszczeń jest jak ktoś pali butelkami i innymi rzeczami w piecach niż przy spalarni śmieci. Spalarnie mają swoje wytyczne i są kontrolowane 24/7 ponieważ wszystko odbywa się online. Pewnie nie budujmy spalarni niech ludzie palą śmieci w piecach i sami się trują.....
wtorek, 27.09.2022 08:20
Już teraz smród jest okropny, chociaż właściciel wysypiska uparcie twierdzi, że nic nie śmierdzi. Po jego zachowaniu można przewidzieć jak będą przestrzegane te "normy" przeszkadzające w maksymalizowaniu zysku. Więc dajcie sobie spokój z powoływaniem się na rozwinięte kraje, skoro u nas panuje mentalność państwa afrykańskiego.
anonim wtorek, 27.09.2022 09:03
Rozumiem, że jesteś zwolennikiem wrzucania wszystkiego na palnik? Przecież ta instalacja będzie spalała odpady nie tylko z powiatu DDZ ale również z ościennych.
Łowca wtorek, 27.09.2022 18:39
ja jestem za wolnym rynkiem i wydaje mi się że to ani radni ani mieszkańcy nie powinni decydować, jak ktoś ma pozwolenie to niech buduje. kopciuch w środku miasta wam nie przeszkadza, niestety nikt mi nie płaci co pewnie wielu zaszokuje i przyjmą to z niedowierzaniem, że można mieć normalne zdanie poparte argumentami i logika.
ML środa, 28.09.2022 09:59
Ciekawe, czy byś się cieszył jakby Ci krematorium pod domem "inwestor" wybudował.
wtorek, 27.09.2022 20:04
Andrzej Hordyj, zastał Bielawę zieloną, zostawił betonową i z wysokim poziomem kancerogennych pierwiastków w glebie, wodach gruntownych i powietrzu. Mata cośta wybrali
środa, 28.09.2022 23:00
Jestem bardzo zawiedziony postawą pana Hordyja.
wtorek, 27.09.2022 20:38
Ja go nie wybierałem a też muszę tolerować te niekończące się remonty ulic, brak pracy, brak mieszkań komunalnych i ciągłe chwalenie się na fb swoimi niebotycznymi sukcesami... i jeszcze ta spalarnia. Niech to się już skończy!
wtorek, 27.09.2022 22:15
Molu , nie podniecaj się.
wtorek, 27.09.2022 22:16
Przecież historię ze spalarnią zaczął poprzednik.
Ddd środa, 28.09.2022 16:35
Poprzednik to teraz się wybiela, że został wprowadzony w błąd, i teraz jest największym przeciwnikiem spalarni, a sam dał na to zielone światło.
środa, 28.09.2022 20:03
W uchwale za poprzednika nie było ani słowa o spalaniu śmieci i produkcji paliwa RDF!!!
poniedziałek, 26.09.2022 18:55
Miało być tak pięknie. Cicho i pachnąco. Tak miała powstać spalarnia. Niestety ludzie zaczęli protestować i teraz niektóra władza ma klops. Obietnice poszły i prywaciarz chce ich dotrzymania. I jak to zrobić? Tego nie wie nikt. Musi być wilk syty i owca cała. Ale czy tak się da?
wtorek, 27.09.2022 13:41
Zobaczymy jak radni zagłosują. Już nie mogę się doczekać...
środa, 28.09.2022 12:47
Już od roku wiadomo że spalarnia powstanie i tyle w temacie
poniedziałek, 26.09.2022 19:06
no cóż - są takie zboczenia, że niektórzy się taplają nawet we własnych ekskrementach...
poniedziałek, 26.09.2022 19:12
pięknie i "pachnąco" to już mamy - wystarczy POdjechać pod bramę ECO z widokiem na hałdy odpadów pod chmurką... I tych "dobroczyńców" jeszcze chce się nagradzać aby mieli sPOsobność do POdtruwnia nas....
poniedziałek, 26.09.2022 20:55
A czyje to śmieci ?
śmieci wtorek, 27.09.2022 14:09
zabierz je do domu
eko środa, 28.09.2022 10:35
Kiedy zamkniecie spalarnię w Dzierżoniowie? W Bielawie nie dajcie sobie ludzie wcisnąć spalarni! W Dzierżoniowie nie ma już czym oddychać!
wtorek, 27.09.2022 23:18
Radni mają wystarczająco dużo czasu, żeby zapoznać się z uchwałą nad którą głosują. Jeżeli przejdzie ten bubel, mieszkańcy zrobią wam za rok taką kampanię, że mucha nie siada :)
wtorek, 27.09.2022 22:21
Będzie bezpieczniej wyprowadzić się z Bielawy bo tej radzie nie można ufać
wtorek, 27.09.2022 09:26
Niech biznesmen buduje spalarnię ale z daleka od miast, tam hałdy śmieci czekające na spalenie nikomu nie będą przeszkadzać i tyle w temacie!!!
wtorek, 27.09.2022 15:05
Dokładnie tak powinno być, z daleka od miast i ludzi a nie pod nosem mieszkańców Bielawy i Dzierżoniowa
Wacław wtorek, 27.09.2022 09:47
Nie po to zbudowałem nowy dom, żeby teraz mieszkać w mieście ze spalarnią. Kto mi zwróci za obniżenie wartości nieruchomości?
wtorek, 27.09.2022 10:27
Przeniesiesz szałas i po sprawie.
wtorek, 27.09.2022 10:54
Bezczelnym chamstwem na pewno mnie nie przekonasz
anonim wtorek, 27.09.2022 11:27
Człowieku, wartość nieruchomości spadnie, szczególnie tych droższych...
Bielawianin wtorek, 27.09.2022 11:34
To jedno, a zdrowie? Umrzesz na nowotwór od toksycznych zanieczyszczeń i sobie tą nieruchomość do grobu zabierzesz? Jak można się zgodzić na budowę czegoś tak niebezpiecznego w miejscowości podobno turystycznej i ekologicznej, to się w głowie nie mieści po prostu. Jeżeli włodarze się zgodzą na powstanie tego truciciela, to będzie koniec tego miasta. I to w momencie, kiedy cokolwiek zaczynało, powoli bo powoli, ale wychodzić na prostą, pomimo kiepskiego rządzenia poprzedniej jak i aktualnej ekipy.
poniedziałek, 26.09.2022 14:48
W 2020r. UE przestała finansować spalarnie śmieci i uznała je za wyrządzające poważne szkody, panie oświecony. Ponadto, Europejski Bank Inwestycyjny zdecydował, że nie udzieli pożyczki na budowę spalarni odpadów w kraju kandydującym do UE – Serbii, gdyż uznał, że to zagrozi realizacji przez ten kraj celów unijnych w zakresie gospodarki odpadami.
Krystyna wtorek, 27.09.2022 20:53
Akurat autorytet UE jest zerowy. otóż 90% spalarni działających w Polsce jest niemieckich, więc wiadomo że nie będą wspierać rynku aby nie zaszkodzić Niemca w ich biznesie, do tego unia europejska zabrania sprowadzania krzywych bananów, albo zajmuje się uprawami ryżu w Azji. głosowania w europarlamencie są liczone na oko. więc stwierdzam fakt że UE nie jest żadnym autorytetem w tej dziedzinie i w żadnej innej
wtorek, 27.09.2022 21:17
Krysiu, to nie jest odpowiednie miejsce na spalarnię, a Ty z jakimiś banami tutaj wyskakujesz. Nie ośmieszaj się.
Krystyna wtorek, 27.09.2022 21:25
Widocznie mój przekaz był za trudny żeby zrozumieć. Otóż miałam na myśli iż Unia Europejska nie jest żadnym autorytetem, dlatego użyłam historia o Banach. Mam nadzieję że teraz przekaz jest zrozumiały.
Mieszkańcy wtorek, 27.09.2022 21:07
NIE chcemy spalarni, tylko tyle i aż tyle. Tak trudno to zrozumieć?
Krystyna wtorek, 27.09.2022 21:10
Ja chcę, tylko tyle i aż tyle trudno to zrozumieć. Takie same argumenty
wtorek, 27.09.2022 21:16
ok Krycha, podaj adres to ci przywieziemy śmieci pod drzwi jak tak bardzo chcesz
Krystyna wtorek, 27.09.2022 21:23
Jak wungla nie będzie i wam opłaty podniosą za ogrzewanie, to pierwsi będziecie śmieciami palić i nie będzie wam to przeszkadzać
wtorek, 27.09.2022 00:06
Miliard złotych trafi na budowę instalacji, które mają pomóc ciepłowniom uwolnić się od węgla, a gminom rozwiązać problem odpadów. Co ciekawe, będą to pieniądze unijne, choć miały one już nie finansować takich inwestycji, uznawanych za nieekologicznie.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) u*****mia kolejny nabór wniosków na dofinansowanie budowy instalacji termicznego przekształcania odpadów w programie „Racjonalna gospodarka odpadami” (potrwa do końca grudnia 2022 r.). Wspiera m.in. elektrociepłownie, które chcą się pozbyć bloków węglowych coraz kosztowniejszych ze względu na rosnące ceny uprawnień emisji CO2 i uzyskiwać ciepło ze spalania odpadów.
Ekologiczna Szwecja ma 28 spalarni śmieci i jeszcze kupują je z zewnątrz bo im mało i jakoś ludzie nie świecą w nocy.
wtorek, 27.09.2022 14:21
Spalarnie odpadów też będą płacić za emisję CO2 - a ich sprawność cieplna jest o połowę mniejsza od innych metod produkcji ciepła - nie będzie więc taniej a koszty oczyszczania spalin będą rosły bo wymagania też będą rosły
poniedziałek, 26.09.2022 17:01
Gdzie odpowiedzi oszołomów którzy chcą góry śmieci, tysiące ton w imie prywatnego interesu!!!
poniedziałek, 26.09.2022 19:14
LIKE!
wtorek, 27.09.2022 20:40
Zobaczymy jak zagłosują radni, w razie czego nie będziemy czekać do wyborów i zrobimy referendum żeby ratować to miasto i mieszkańców
wtorek, 27.09.2022 21:19
W tej sytuacji tylko referendum rozwiąże problem
Adam wtorek, 27.09.2022 21:03
hehe. ludzie skąd wy się bierzecie, z choinki.
wtorek, 27.09.2022 19:58
Dlaczego promotor spalarni w swoich artykułach i ulotkach promocyjnych przytacza sponsorowane badania sprzed kilkunastu lat ? Dlaczego nie jest w stanie podać aktualnych opracowań po kilku latach działania takich przybytków? Niech wielce radni zadają sobie takie pytanie i na nie publicznie odpowiedzą, zanim skażą mieszkańców miasta i okolic na powolne zdychanie w męczarniach.
poniedziałek, 26.09.2022 19:03
Radni których intencją jest odrzucenie możliwości budowy spalarni w Bielawie – zamierzają głosować aby nie można było budować spalarni do termicznego PRZETWARZANIA odpadów – POdeirzewają jednak POdstęp bo adwokaci mafii śmieciowej chcą przemycić do treści uchwały to, że możliwa będzie budowa instalacji do termicznego PRZEKSZTAŁCANIA odpadów… Czyli termicznie PRZETWARZAĆ nie – ale termicznie PRZEKSZTAŁCAĆ tak… W spisku zamiany znaczenia słów dla zmylenia opinii publicznej biorą udział niektórzy radni oraz osoby funkcyjne pochodzące i nie pochodzące z wyborów… Ciekawa będzie Sesja w środę 28 września – bo zdemaskuje kto jest kim w tej Radzie, kto pilnuje interesów mieszkańców nie tylko Bielawy i Dzierżoniowa ale także Pieszyc (wiatry od wschodu też się zdarzają…). Wszak się dawno rozumiemy, - na jednym wózku jedziemy - a nam, prostym, zewsząd tylko nędza cuchnąca jest przypisana?...
wtorek, 27.09.2022 23:02
Dziękujemy za cenną uwagę! Radni liczymy na was, że gra słów jest wam znana i tego wała nie przepuście!
poniedziałek, 26.09.2022 20:12
Na tą sesję musi przyjść jak najwięcej ludzi, nie tylko z Bielawy. Niech wszyscy zobaczą kto i za czym głosuje!!!
NIE !!! DLA SPALARNI poniedziałek, 26.09.2022 11:55
Teraz kiedy Bielawa powoli staje na nogi po upadku przemysłu i zaczyna rozwijać się turystyka , jacyś chorzy ludzie którzy już oddali gospodarkę śmieciową w prywatne ręce chcą zrobić z naszego miasta regionalne wysypisko śmieci i spalarnię ??? Dobrze zapamiętajcie nazwiska radnych którzy zagłosują za tym chorym pomysłem.
wtorek, 27.09.2022 22:29
100% racji
poniedziałek, 26.09.2022 12:30
TAK!!!
Norweg poniedziałek, 26.09.2022 15:36
Rysiek to pewnie na dwie ręce będzie głosował...
poniedziałek, 26.09.2022 17:09
Rysiek nie jest z PIS-u.
Człowiek myślący poniedziałek, 26.09.2022 23:43
Racja 100/100
wtorek, 27.09.2022 07:59
Wysokie przekroczenia poziomów rakotwórczych dioksyn wokół spalarni śmieci. Tym raz przy niedawno uruchomionej spalarni w Beringen w Belgii. To kolejny dowód, że nawet najnowsze spalarnie trują.

➡️ Nawet w najnowszych spalarniach, pomimo montowanych filtrów, w wyniku spalania śmieci emitowane są rakotwórcze dioksyny.
➡️ Dioksyny to niezwykle toksyczne związki. Dopuszczalna, dzienna dawka progowa dioksyn dla człowieka to zaledwie 1 pikogram na kilogram masy ciała.
➡️ Badania ToxicoWatch kolejny raz wykazały bardzo duże przekroczenia poziomów dioksyn. Tym razem wokół spalarni w Beringen w Belgii.
➡️ Badaniom objęto jaja kurze, które są doskonałymi biomarkerami do wykrywania poziomu zanieczyszczeń dioksynami. Połowa przebadanych jaj kurzych nie spełnia norm UE w zakresie dioksyn i nie nadaje się do spożycia (!).
➡️ Firmy spalarniane ignorują negatywny wpływ spalarni, zasłaniają się spełnianiem norm, jednak negatywne skutki rozciągnięte są w czasie.

W 2019 r. rada miasta Beringen w Belgii zleciła ToxicoWatch przeprowadzenie badań biomonitoringu dioksyn (PCDD/F) i dioksynopodobnych PCB (dl-PCB) w zakresie możliwych emisji związanych z funkcjonowaniem lokalnej spalarni śmieci.

Spalarnia śmieci Bionerga rozpoczęła działalność w Beringen w 2020 roku. Pierwsze badanie wykonano jeszcze w 2019 roku, przed jej uruchomieniem, jest to więc tzw. „pomiar zerowy”. Zaprezentowane wyniki badań pochodzą z 2021 roku, kiedy to przeprowadzono drugie pomiary. Trzecie mają odbyć się na jesieni br.

Przeanalizowano jaja kurze od ośmiu prywatnych właścicieli kurników z okolic spalarni pod kątem obecności dioksyn (PCDD/F) i dioksynopodobnych PCB (dl-PCB). Wyniki badań przeprowadzonych wg metody DR CALUX wykazały zanieczyszczenie dioksynami we wszystkich ośmiu lokalizacjach.

Odnotowano bardzo wysokie, nawet 3,5-krotne przekroczenia dopuszczalnego poziomu 3,3 pg BEQ/g tłuszczu dla sumy dioksyn (PCDD/F/dl-PCB), a wzrost poziomu poszczególnych dioksyn był nawet 14-krotny względem pomiaru zerowego! Efekt: połowa przebadanych jaj kurzych nie spełnia norm UE w zakresie dioksyn, nie można ich sprzedawać, nie powinny być spożywane. Badania wykazały, że im bliżej spalarni znajdował kurnik, tym wyższy był poziom zarejestrowanych dioksyn. https://www.stopspalarni.pl/index.php/20
22/08/05/toksyczne-skutki-spalania-smiec
i/
wtorek, 27.09.2022 22:27
Stop spalarni! Radni są naszym glosem, wiedzą jakie zdanie ma większość mieszkańców. Jeżeli temat przejdzie będzie to bardzo podejrzane!
JASNOWIDZ wtorek, 27.09.2022 14:59
Spalarnia będzie , a te zebrania i głosowania to pic na wodę
JASNOWIDZ wtorek, 27.09.2022 15:06
Sorry , karty mi się skleiły . Spalarni jednak nie będzie , bo protestujący mieszkańcy mieli rację
Jasnopij wtorek, 27.09.2022 17:06
Bendzie koniec świata jam to widzioł we śnie alkoholowym
poniedziałek, 26.09.2022 21:49
Helweci spalają 70% wszystkich gromadzonych odpadów komunalnych. Dzięki temu co roku do szwajcarskich gospodarstw domowych i przedsiębiorstw płynie prąd o sumarycznej mocy sięgającej 1050 GWh. Co ciekawe, Szwajcaria nie planuje odwrotu od spalania odpadów, wręcz przeciwnie. Pomimo, że w kraju działa 30 bloków, to z powodu coraz wyższego poziomu produkcji śmieci, władze zamierzają u*****miać kolejne. W świecie pracuje obecnie 2450 jednostek tego typu, z czego prawie 50% w samej Japonii
wtorek, 27.09.2022 14:24
Szwajcarskie spalarnie są instalacjami użyteczności publicznej i zarabiają na rzecz całej społeczności - a nie na nowe modele samochodów dla synalka właścicieiela
wtorek, 27.09.2022 21:51
Jak ja nie lubię takiej komunistycznej propagandy
poniedziałek, 26.09.2022 22:33
I jak to ma się do faktu, że ludzie nie chcą jeszcze większej ilości śmieci pod nosem? Już teraz fetor jest nie do zniesienia. To nie jest odpowiednie miejsce na spalarnię i tyle.
poniedziałek, 26.09.2022 23:58
Dokładnie, spalarni nie będzie niech sobie budują gdzieś indziej z dala od ludzi truciciele
wtorek, 27.09.2022 03:23
Czyli gdzie ? Wszędzie są ludzie.
wtorek, 27.09.2022 14:13
No właśnie - Soros tranie zauważył, że Polaków nie powinno być więcej niż 15 milionów - dlatego chcą spalarnię przy granicy aby realizować plan tak zwanej dePOpulacji!
wtorek, 27.09.2022 14:15
Tran jest bardzo zdrowy, ale tobie już nic nie pomoże.
wtorek, 27.09.2022 11:54
Bielawa Modelowe Miasto Ekologiczne... w tej sytuacji to żart?
wtorek, 27.09.2022 13:37
To pytanie do burmistrza, który to hasełko wymyślił. Co z tą ekologią panie Hordyj?
wtorek, 27.09.2022 11:05
Fajnie wyrzucić śmieci do kubła i raz na tydzień zabiorą.I co dalej?
wtorek, 27.09.2022 11:18
Za każdy kubeł płaci każda rodzina. Te pieniądze dostaje biznesmen, który zdobył pozwolenie na ten biznes i to on zobowiązał się przestrzegać zasady ochrony środowiska. Niech buduje spalarnię i tworzy gigantyczne wysypiska śmieci za kasę, którą dostaje za odbiór koszy... ale z daleka od miast. Czego jeszcze nie rozumiesz?
wtorek, 27.09.2022 12:37
Nie ma w Polsce takich miejsc , chyba że na Nowogrodzkiej.
wtorek, 27.09.2022 11:30
Dokładnie, NIE dla spalarni w Bielawie lub jej pobliżu, niech sobie znajdzie składowisko na jakimś mega zadupiu bez ludzi i tam też zbuduje spalarnie
wtorek, 27.09.2022 11:48
To pytanie do całej administracji publicznej - dlaczego nie ma zrównoważonego systemu gosspoarki odpadami w całym województwie?. Dlaczego w blokowiskach osiedlowych praktycznie nie ma segregacji odpadów? I kolejne pytanie - dlaczego 30 tys. Bielawa Bielawa ma się stać centralą spalarniową dla 800 tysięcznego Wrocławia?
wtorek, 27.09.2022 11:56
Najpierw niech ta administracja odpowie dlaczego chce spalarni? A może CBA powinno zadać to pytanie?
wtorek, 27.09.2022 12:05
Ale to jak to CBA? Przecież dawno temu miało być CBA zlikwidowane! Przywrócimy ekstra emerytury utrwalaczom władzy ludowej - to i o CBA zaPOmnimy!
poniedziałek, 26.09.2022 12:16
Powiedzcie mi - skąd bierze się ta ciemnota w Polsce: strach przed spalarnią, siecią 5G, szczepionkami, osobami nieheteronormatywnymi, etc.? Czy to efekt wielowiekowgo schamienia, braku edukacji, wykorzystywania Polaków przez całe stulecia wyłącznie do ciężkiej, pańszczyźnianej pracy? W tym czasie bogate społeczeństwa kształciły się i rozwijały swoje gospodarki. Wieki minęły, Zachód żyje dostatnio, a u nas nadal bida, ciemnota i zabobony. Jesteśmy Butanem Europy, niestety...
Endomondo poniedziałek, 26.09.2022 15:24
Kolego drogi, spalarnia to nie jest jakaś super nowoczesna technologia, a spalanie śmieci to nie ekologia. Ta inwestycja to biznes na 40-50 lat. Jeżeli chcesz miasta ekologicznego ze spalarnią to gratuluję stanu umysłu.
poniedziałek, 26.09.2022 16:38
ECOfetor jak z ruskiej chlewni to już Bielawa i Dzierżonów ma - bakuje tylko to niemieckiego cyklonu B...
wtorek, 27.09.2022 03:32
Ma, bo to własne odpady,fetor będzie dalej.Zimą będą spalane we własnych kotłowniach,zdrowych inhalacji.
Gertruda poniedziałek, 26.09.2022 15:11
Znając "polskie realia 'to tu żadnej ekologii nie będzie. Najwyżej Niemcy zamkną kilka swoich spalarni , bo transport będzie bardziej opłacalny, a smrodu mniej.
oświecony spaloną żarówką poniedziałek, 26.09.2022 14:45
Badania naukowe: spalarnie szkodzą?

W zachodniej Europie, jako że od lat istnieją tam spalarnie, przeprowadzono również sporo badań dotyczących wpływu zdrowotnego spalarni na ludzi mieszkających w okolicy. Przeciwnicy wrocławskiej spalarni powołują się m.in. na przykłady z Francji czy Włoch.

Zaprezentowane przez dr Ewę Rozkosz z komitetu Stop Wrocławskiej Spalarni podczas debaty „Gazety Wyborczej" badania uczonych z Université Côte d"Azur, dotyczące spalarni w Nicei, pokazały częstsze występowanie raka płuc u mężczyzn z okolic spalarni. Również we Francji sąd orzekł w sprawie spalarni w miejscowości Vaux-le-Pénil, gdzie przyznał odszkodowanie mieszkańcom okolic. Do 2002 r. poziom emitowanych przez nią dioksyn miał być nawet o 2 tys. razy wyższy niż przyjęta norma.

Według badań przeprowadzonych w 2019 r. w Pizie we Włoszech u mieszkańców okolic spalarni częściej występował chłoniak, choroby układu krążenia, a u kobiet – zwiększona tendencja do ostrych chorób układu oddechowego.
poniedziałek, 26.09.2022 12:45
Kiedy ludzie sprzeciwiają się budowie spalarni to nazywacie ich ciemnotą. Ale kiedy ten sam prywaciarz, który buduje spalarnie i jednocześnie jest właścicielem ciepłowni w Dzierżoniowie a ma jeszcze ochotę na kotłownię w Bielawie ("anonimowe" ulotki do mieszkańców SM...) to już ta "ciemnota" jest bardzo potrzebna, żeby za bardzo nie dociekać prawdy...?
poniedziałek, 26.09.2022 12:33
Przykładem takiej "jaśnie oświeconej" ciemnoty jest azbest który miał być najlepszym pokryciem dachów...
poniedziałek, 26.09.2022 12:37
No i właśnie postęp technologiczny, możliwy dzięki rozwojowi nauki, tenże azbest wyeliminował.
poniedziałek, 26.09.2022 14:40
Szczepionki według najnowszych badań też nie spełniają swojej funkcji i mają długą listę skutków ubocznych o czym nie poinformowano ludzi.
wtorek, 27.09.2022 05:22
Pewnie wyczytałeś to w internecie i leczysz się lewoskrętną witaminą C. Współczuję.
wtorek, 27.09.2022 09:57
"Powiedzcie mi - skąd bierze się ta ciemnota w Polsce: strach przed spalarnią" - zapytaj rodziców
Gość poniedziałek, 26.09.2022 12:57
Wykształcony się wypowiedział, a gdzie pobierał nauki ?
poniedziałek, 26.09.2022 13:27
Największy strach mam przed takimi mądrymi inaczej jak ty. Wrzucić te wszystkie tematy do jednego worka ?
poniedziałek, 26.09.2022 13:57
W 2020 Unia Europejska przestała finansować spalarnie śmieci i uznała je za wyrządzające poważne szkody, panie oświecony. Ponadto, Europejski Bank Inwestycyjny zdecydował, że nie udzieli pożyczki na budowę spalarni odpadów w kraju kandydującym do UE – Serbii, gdyż uznał, że to zagrozi realizacji przez ten kraj celów unijnych w zakresie gospodarki odpadami.
poniedziałek, 26.09.2022 14:04
Za to Niemcy maja kilkadziesiąt spalarni już od 40 lat
poniedziałek, 26.09.2022 14:07
To jedź do Niemiec.
Kierowca ciężarówki poniedziałek, 26.09.2022 14:41
Dlatego większość śmieci wozi się teraz do Polski.
Mona poniedziałek, 26.09.2022 17:03
Przykre, ale prawdziwe.
poniedziałek, 26.09.2022 14:33
Musieli szybko prrzenieść spalarnie aby zdążyć rzed Armią Czerwoną - to i teraz mają!
poniedziałek, 26.09.2022 14:46
Regularnie je zamykają.
Franek poniedziałek, 26.09.2022 15:26
jprdl, rozumiem, że oświecony Europejczyk się odezwał...
rezerwista poniedziałek, 26.09.2022 15:42
Temat to spalarnia Ciemnoto a nie etc jak piszesz.
***** *** poniedziałek, 26.09.2022 11:28
Brawo za odwagę.
poniedziałek, 26.09.2022 12:29
No rzeczywiście - dożyliśmy czasów, że trzeba mieć odwagę aby sprzeciwić się śmieciowej mafii która nie żałuje grosza aby "przekonywać" do uległości...
poniedziałek, 26.09.2022 22:47
A co na to wódz?
wtorek, 27.09.2022 05:27
Kaczo teraz zajęty ,wojuje z Niemcami.
Bielawianin wtorek, 27.09.2022 00:00
Spalarnia w Bielawie to zbrodnia na mieszkańcach, nie dajmy się
wtorek, 27.09.2022 05:25
Teraz to mamy tysiące malutkich spalarni , efekt ten sam.
poniedziałek, 26.09.2022 21:00
Spalarnia będzie podtruwać mieszkańców, ciekawe kto będzie odważny żeby ją poprzeć, słyszałem że podobno czerwony rikardo jest za tylko się boi, prawda to?
wtorek, 27.09.2022 03:25
Fizyków ?
poniedziałek, 26.09.2022 20:33
Jeśli decyzja będzie za budową spalarni, to doba będzie miała najlepszy materiał w historii, bo taczka z gnojem jest już szykowana na wywózkę pewnego pana.
poniedziałek, 26.09.2022 20:51
Potwierdzam, taczka z gnojem już czeka...
poniedziałek, 26.09.2022 20:52
Na fizyka ?
poniedziałek, 26.09.2022 21:40
na ciebie
poniedziałek, 26.09.2022 19:02
Wow ludziom śmierdzi od śmieci które sami produkują…ciekawe ciekawe. I to segregowanie odpadów, że rozwalony kibel stoi obok śmietnika na odpadki BIO
poniedziałek, 26.09.2022 11:39
Już od dawna mafia rządzi w odpadach - paradoks polega na tym, że skutki korumpowania radnych odczuwają mieszkańcy nawet sąsiednich miejscowości - to nowy znak Trójmiasta +++
poniedziałek, 26.09.2022 18:52
Zobaczymy jak radni zagłosują, wtedy będzie wszystko jasne....
KG poniedziałek, 26.09.2022 18:05
Jakim trzeba być deklem, żeby być zwolennikiem spalarni śmieci w takiej małej mieścinie?, dla kolegi pytam.
PodPiS poniedziałek, 26.09.2022 17:22
Ta dla spalarni Powinna powstać na zapleczu UM
Bielawianin poniedziałek, 26.09.2022 17:11
Jestem na NIE dla spalarni
ML poniedziałek, 26.09.2022 15:00
Wystarczy poczytać na stopspalarni.pl o szkodliwości takowych instalacji. Wiadomo jest, ze planowana spalarnia większość bo około 2/3 śmieci będzie przewoziła z powiatów ościennych. Nasz powiat nie jest w stanie wyprodukować takiej ilości śmieci, zatem oczywiste jest, że ten pomysł to po prostu złoty pomysł na biznes.
MN poniedziałek, 26.09.2022 17:08
Obawiam się, że nawet z Niemiec będą przywozić, bo super opłacalny interes będzie.
Normalny poniedziałek, 26.09.2022 14:33
Źle zadecydują to ludzie wywiozą ich na taczkach do spalarni więcej nie będą smrodzic w Bielawie
poniedziałek, 26.09.2022 20:33
czy ty aby na pewno jesteś normalny - budować spalarnię aby wozić tam radnych na taczkac??!! A ile smrodu będzie zanim tam dojedziesz z Placu Wolności!
wtorek, 27.09.2022 06:36
Po których ? Po fizykach ?
Świadek poniedziałek, 26.09.2022 10:35
I tak powstanie i tak
Jerzy poniedziałek, 26.09.2022 11:20
Pierdu-pierdu a smród i tak dopadnie Dzierżoniów !!!
poniedziałek, 26.09.2022 11:48
Smród to tylko uciążliwość - a bezwonne furany i dioksyny które w przypadku awarii zasnują Trójmiasto - to trucizny podobne do skutków bomby atomowej... I to radni Bielawy zgotują nam taki los w Trójmieście!
poniedziałek, 26.09.2022 13:10
O kurczę! To jednak mamy broń atomową, Putin trzęsie portkami.
poniedziałek, 26.09.2022 15:59
Tą od bomby atomowej to fizyki uczyli chyba radni z Bielawy.
Komuniści = poniedziałek, 26.09.2022 14:57
Fałszerstwa 3 ×Tak
poniedziałek, 26.09.2022 11:38
Teraz juz śmierdzi! Przecież nie będą tego od razu palić, musi być jakiś zapas dla spalarni! To oznacza jeszce większy smród! Tysiące ton śmieci z całej Europy będą zalegać na polach, kto woził taki "towar" wie jakie to śmierdzące.
poniedziałek, 26.09.2022 12:37
A Inspekcja Ochrony Środowiska od dwóchlat prowadzi kontrolę i nadal rżnie głupa twierdząc, że to nie hałdy odpadów wydzielają obrzydliwy fetor
poniedziałek, 26.09.2022 14:39
Po budowie też będą rżnąć głupa że wszystko jest ok.
poniedziałek, 26.09.2022 11:37
W DZIERŻONIOWIE JUZ DAWNO SMIERDZI SPALARNIĄ ZAFUNDOWANA NAM OD LAT.... I ZE STREFY W KAZDY PIATEK SMIERDZI ...AKE WLADZY NIE SMIERDZI
poniedziałek, 26.09.2022 11:45
Przepracowałam w UM Dzierżoniowa niemal 30 lat a oni zafundowali mi na emeryturę spalarnię 150 metrów od mojego bloku.Dzięki
poniedziałek, 26.09.2022 11:54
Zafundował kto inny - ale swoje działki z funduszy dostali wszyscy naokoło aby siedzieli cicho... Spalarnia ma działanie transgraniczne na styku trzech miast - wszyscy decydenci z trzech gmin są więc odpowiedzialni za zagrożenia na które skazują mieszkańców. Ale czy wyborcy będą o tym pamiętać?
poniedziałek, 26.09.2022 13:42
Wiatry mamy przeważnie południowo- zachodnie, a więc wszystko pójdzie na Piławę Dolną
poniedziałek, 26.09.2022 14:39
Południowo-zachodnie? To pójdzie na nowobudowane domy na Świdnicjiej w Dzieżonioie - zresztą tam gdzie teraz śmierdzi - to będzie też bezwonna mieszanka dioksynowo-furanowa!
poniedziałek, 26.09.2022 16:01
Kierunek wiatru to skąd a nie dokąd.
poniedziałek, 26.09.2022 11:30
3 x TAK
Zielony poniedziałek, 26.09.2022 15:05
"Decyzja radnych "- a decyzja mieszkańców nie ma znaczenia. Warto zapamiętać tych "radnych" , którzy będą glosować za ta śmierdzącą inwestycja.
poniedziałek, 26.09.2022 11:33
Tysiące ton śmieci z całej europy= smród i ciężarówki nie mówiąc już o spalaniu. Chory pomysł!!!
poniedziałek, 26.09.2022 13:11
Co z Europy ? Z całego świata , z Księżyca też.