Łagiewniki: pierwsza wycieczka „Grupy Turystycznej”

piątek, 30.9.2022 08:45 289 0

W czwartek 29 września, Grupa Turystyczna przedszkolaków z przedszkola „Na Akacjowym Wzgórzu” wyruszyła na pierwszą w tym roku szkolnym wycieczkę. Naszym celem było zwiedzanie najciekawszych miejsc w Ząbkowicach Śląskich.Pierwszym miejscem naszej wyprawy była Krzywa Wieża, niekwestionowanie najbardziej intrygująca budowla tego miasta nazywana „Śląską Pizą”. Jest najwyższą krzywą wieżą w Polsce i nasz dzielne przedszkolaki pokonały aż 139 schodów (!!!), aby wdrapać się na sam szczyt tej 34-metrowej budowli. Obecnie jej odchylenie od pionu wynosi 2,14m ! Dzieci z zaciekawieniem zaglądały do wszystkich zakamarków wieży i z uwagą słuchały opowieści naszej Pani z przewodnik. Widoki z tarasu na szczycie wieży zapierały nam dech w piersiach.Następną atrakcją , jaką zwiedziliśmy była Izba Pamiątek Regionalnych. Obejrzeliśmy tam ciekawe zbiory związane z historią miasta oraz życiem jego mieszkańców, min. ręcznie malowane meble, broń, przedmioty codziennego użytku, radia, telewizory. Dużą frajdą dla dzieci było, to, że część z eksponatów mogły dotykać, ba, nawet ich używać – próbowały prania na tarce, froterowania połogi, wykręcały numer na telefonie stacjonarnym. Dużo entuzjazmu wywołało zobaczenie pierwszej konsoli do grania.

Ostatnim punktem zwiedzania w programie był Zamek Ząbkowicki – obecnie to zachowane ruiny udostępnione do zwiedzania. Zobaczyliśmy tu m.in. wieżę bramną i pomieszczenia do niej przyległe oraz pomieszczenia ekspozycyjne. Mieliśmy okazję zobaczyć jak mieszkał książę Karol I wraz ze swoją małżonką, jak się ubierali i wysłuchać jak wyglądało ich codzienne życie. Dzieci uważnie słuchały na czym polega funkcja obronna zamku. Podziwialiśmy też odnowione części zamku.W drodze powrotnej do autokaru przeszliśmy pięknym, zabytkowym rynkiem.Z pewnością był to dzień niezapomnianych wrażeń, w których dzieci dowiedziały się wielu ciekawych informacji oraz mogły zobaczyć kawał ząbkowickiej historii na własne oczy.