Piława Górna: usługi elektroniczne
Na początku roku zwiększyła się liczba dostępnych usług elektronicznych. Dzięki najnowszej ofercie mieszkańcy Piławy Górnej, bez wychodzenia z domu, mogą m.in. zameldować się przez internet, zarówno na pobyt stały, jak i czasowy.
Trzeba pamiętać, że aby załatwić sprawy urzędowe udostępnione w internecie, należy posiadać konto na platformie ePUAP oraz profil zaufany lub podpis certyfikowany. Usługi elektroniczne są dostępne na stronie internetowej: epuap.gov.pl lub obywatel.gov.pl
Lista spraw, które można załatwić elektronicznie, to m.in.:
- Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu).
- Wniosek o wydanie dowodu osobistego.
- Zgłoszenie pobytu stałego.
- Zgłoszenie pobytu czasowego.
- Zgłoszenie wyjazdu poza granicę RP.
- Zgłoszenie powrotu z zagranicy.
- Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego.
- Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego.
- Udostępnienie informacji publicznej.
Procedury załatwiania spraw dostępne są na stronie: epuap.gov.pl, obywatel.gov.pl oraz na stronie Urzędu Miasta w Piławie Górnej - www.pilawagorna.pl w zakładce sprawy urzędowe. Liczba usług elektronicznych stale rośnie. Zachęcamy mieszkańców do korzystania z tej formy załatwiania spraw.
Źródło: UM Piława Górna
Komentarze (2)