Skorzystaj ze wsparcia Rzecznika Praw Konsumentów [WIDEO]

piątek, 12.3.2021 11:00 6295 14

Z pewnością przynajmniej raz w życiu każdy z nas miał problem z zakupionym przez siebie wadliwym towarem lub źle wykonaną usługą. W takich momentach często towarzyszy obawa i niepewność – co można zrobić aby skutecznie egzekwować swoje prawa i gdzie możemy uzyskać wsparcie? Właśnie w takich sytuacjach można skorzystać z pomocy Rzecznika Konsumentów.

     

Na naszym terenie Rzecznik Konsumentów dostępny jest w Starostwie Powiatowym w Dzierżoniowie (ul. Świdnicka 38, pokój nr 4 na parterze, nr tel. 74 832 36 60, e mail: rzecznikkons@pow.dzierzoniow.pl. Z jego pomocy na co dzień korzysta wielu mieszkańców. Tylko w 2020 roku udzielonych zostało  1073 porad prawnych. W zakresie sprzedaży towarów rzecznik udzielił 525 porad, a w zakresie usług 407.

Największa liczba porad w zakresie sprzedaży dotyczyła wadliwości towarów, w tym urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektronicznych i sprzętu komputerowego (195) oraz mebli, artykułów wyposażenia wnętrz i utrzymania domu (118).

Z kolei w zakresie usług największa liczba porad dotyczyła umów z sektora telekomunikacyjnego (110). Mieszkańcy zgłaszali się do Rzecznika Konsumenta w kwestii możliwości rozwiązania umowy lub odstąpienia od niej oraz w sprawie nieprawidłowości w wykonaniu usługi przez przedsiębiorstwo telekomunikacyjne.

Rok 2020 to czas pandemii związanej z COVID-19, która przyczyniła się do większej liczby porad w tematyce turystyki i rekreacji (68). Możliwość odstąpienia od umowy, czas zwrotu wpłaconych zaliczek, skorzystanie z usługi w innym terminie, to główne tematy porad dotyczące branży turystycznej.

Ważnym elementem pracy rzecznika to wystąpienia kierowane do przedsiębiorców na postawie pisemnych wniosków konsumentów. W 2020 roku takich interwencji było 170. Wystąpienia w 67% skutkowały pozytywnym zakończeniem na rzecz konsumenta.

Statystyka pokazuje, jak dużym zainteresowaniem cieszy się pomoc świadczona przez Rzecznika Konsumentów. My również zachęcamy do korzystania z bezpłatnych usług Rzecznika Konsumenta w Starostwie Powiatowym w Dzierżoniowie. Wsparcie rzecznika z pewnością pomoże uniknąć nie tylko niepotrzebnego stresu, ale przede wszystkim finansowych kosztów.

Kontakt do Powiatowego Rzecznika Konsumentów:
Starostwo Powiatowe w Dzierżoniowie,
ul. Świdnicka 38, pokój nr 4 na parterze,
nr tel. 74 832 36 60,
e-mail: rzecznikkons@pow.dzierzoniow.pl.

 

Przeczytaj komentarze (14)

Komentarze (14)

pilny obserwator sobota, 13.03.2021 14:38
Rzecznik praw konsumenckich to tylko dobrze brzmi. Praktycznie opinie i...
Hahahaha poniedziałek, 15.03.2021 17:53
POsada POcieszenia
Ola niedziela, 14.03.2021 19:31
Dzięki Pani Monice udało mi się odzyskać całą kasę za...
piątek, 12.03.2021 18:49
Widać ze się bardzo denerwuje . Widać i słychać ze...
niedziela, 14.03.2021 19:35
ciekawe czy Ty przed kamerą byś się nie denerwował
borys piątek, 12.03.2021 12:57
Jakie wykształcenie ma Pani Rzecznik?
Idź niedziela, 14.03.2021 16:21
Sprzedawca-magazynier. Ma doświadczenie w sklepie z AGD w Niemczy.
piątek, 12.03.2021 13:04
Dobre pytanie....
IQ 5.7 piątek, 12.03.2021 22:14
33,5 x większe niż Ty....mmm
Cz..... piątek, 12.03.2021 22:15
Nie....... Bolesławca.......
Luap piątek, 12.03.2021 16:46
https://doba.pl/ddz/artykul/grzegorz-kos
owski-monika-szymanska-sledz-gwarantuje-
dobre-rzetelne-samodzielne-zarzadzanie-g
mina-niemcza-/33657/13
piątek, 12.03.2021 17:24
Czy pan starosta Kosowski był burmistrzem Niemczy? hmmm
Bfuu piątek, 12.03.2021 22:16
Nie...... Kietlina.....
piątek, 12.03.2021 23:34
Sami swoi