Uczniowie "Ekonomika" w Nowym Jorku

poniedziałek, 22.4.2024 12:00 1084 0

W dniach 9- 16 kwietnia 2024 odbył się wyjazd grupy 16 uczniów oraz 2 opiekunów: P. Elżbiety Stachury i P. Gabrieli Buckiej- Orłowskiej do Nowego Jorku. Wybór uczniów oraz przygotowania do realizacji wycieczki zaczęliśmy z dużym wyprzedzeniem. Dzięki bardzo dobrej organizacji, udało nam się przeprowadzić wyjazd bez żadnych potknięć. Po wylądowaniu na lotnisku JFK udaliśmy się do hotelu skąd każdego dnia zaczynaliśmy nasz podbój „ Wielkiego Jabłka”. W trakcie pobytu udało Nam się zwiedzić min. Oculus, Grand Central, Rockefeller Center, Muzeum Historii Naturalnej, Wall Street, katedrę św. Patryka, Chrysler Building, WTC, Empire State Building, Narodową Bibliotekę Nowojorską. Popłynęliśmy statkiem w stronę najpopularniejszego punktu zwrotnego NY - Statuy Wolności. Spacerowaliśmy po High Line do The Vessel, poprzez most Brooklynski do Dumbo czy Wyspy Roosevelta do której dotarliśmy podniebnym tramwajem. Atrakcje zaplanowane na wieczory dały nam chwile oddechu i były przerywnikiem od intensywnego zwiedzania: ekscytujący mecz NBA, porywająca sztuka na Broadwayu „Harry Potter i przeklęte dziecko” czy obserwowanie panoramy Nowego Jorku z punktu widokowego Summit One Vanderbilt, a pobyt w Bryant Park, Battery Park i wreszcie Central Park sprawił nam wiele radości. Próbowaliśmy różnych kuchni świata, a zakończeniem wyjazdu była uroczysta kolacja w restauracji na Times Square. Odrobinę zmęczeni, ale przeszczęśliwi i z ogromem wspomnień wróciliśmy do codziennej rutyny planując kolejną wyprawę…