Z prędkością światła – nowa e-usługa już na Mój GOV!

czwartek, 24.10.2019 12:07 799 0

Wojewoda Dolnośląski Paweł Hreniak przekazuje informację Ministerstwa Cyfryzacji o możliwości składania wniosku o dofinansowanie w ramach programu „Mój Prąd” również online – na portalu GOV.pl.

„Mój Prąd” to prawdopodobnie największy w Europie program dedykowany finansowaniu mikroinstalacji fotowoltaicznych (PV) dla osób fizycznych. To aż miliard złotych na rozwój przydomowych źródeł energii odnawialnej (np. niewielkiej elektrowni słonecznej).

Oferowane dofinansowanie w formie dotacji pokrywa do 50% kosztów kwalifikowanych montażu i zakupu mikroinstalacji, ale nie więcej niż 5 tysięcy złotych na jedno przedsięwzięcie. Przy dostępnym budżecie i założonym poziomie wsparcia może to pozwolić na dofinansowanie nawet 200 tysięcy instalacji, które pozwolą wygenerować nawet 1 TWh zielonej energii.

Wniosek o dofinansowanie można było złożyć na trzy sposoby:

Pierwszy – to wizyta w siedzibie NFOŚiGW i osobiste złożenie tam papierowej wersji wniosku.

Drugi – przesłanie dokumentów pocztą lub kurierem na adres Funduszu.

Trzeci- przez internet. Aby złożyć wniosek online o dofinansowanie potrzebny jest jedynie profil zaufany lub e-dowód.

Bez napięcia

Od czego zacząć? Od przygotowania elektronicznych wersji niezbędnych dokumentów, które trzeba załączyć do wniosku. Oto, o jakie dokumenty chodzi:

  • kopia faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej. Kopia faktury powinna być opatrzona adnotacją „Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd”,
  • dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie,
  • zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano,
  • oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).

Pamiętaj też o loginie i haśle do profilu zaufanego (PZ). Jeśli nie masz profilu zaufanego, załóż go na stronie www.pz.gov.pl

Z profilu zaufanego korzysta już ponad 4,4 miliona Polaków.

Elektroniczne wersje dokumentów przygotowane. Co dalej? Pierwszy krok to wizyta na portalu GOV.PL. Będąc tam zaloguj się do panelu Mój GOV i wybierz e-usługę „Skorzystaj z programu Mój prąd”.

Oto kolejne wskazówki:

  1. Kliknij przycisk Złóż wniosek o dofinansowanie.
  2. Zaloguj się (profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem).
  3. Wypełniej wniosek, uzupełnij dane kontaktowe. Upewnij się, że w swoim wniosku podałeś poprawny e-mail. To na ten adres otrzymasz potwierdzenie podjętej decyzji.
  4. Dołącz wymagane załączniki.
  5. Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie (profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem).
  6. Wyślij dokumenty: wniosek z załącznikami.
  7. Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP na panelu Mój GOV i na podany we wniosku adres e-mail.

Gotowe!

WAŻNE! Po wysłaniu wniosku nie możesz go edytować, ani podmieniać w nim załączników.

Prosto i szybko

Jeśli urzędnik stwierdzi braki lub błędy w Twoim wniosku, dostaniesz wiadomość na e-mail wskazany we wniosku. Usługa jest bezpłatna.

Fundusz wypłacił już 2320 dotacji na łączną kwotę ponad 11 mln zł. Łączna moc wspartych instalacji to 13 076,70 kW, pozyskana zielona energia to 13 076,70 MWh/rok, co pozwala na redukcję CO2 w wysokości 10 461,3 ton/rok.

DUW

Dodaj komentarz

Komentarze (0)