Burmistrz Lądka-Zdroju odkrył Amerykę: jeśli nie przyjmiemy pomysłów Wód Polskich, będziemy w czarnej d***e!

wtorek, 22.4.2025 21:37 13711 48

Przedstawiciel rządu zaapelował do rad gmin, by przyjmowały uchwały opiniujące „Program redukcji ryzyka powodziowego w zlewni Nysy Kłodzkiej”– Jeśli tego nie zrobimy, będziemy w czarnej... d***e! – dosadnie ocenił Kazimierz Szkudlarek, zastępca burmistrza Lądka-Zdroju. I bynajmniej nie miał na myśli dziury... Lądeccy radni zachowują jednak dystans do pomysłów Wód Polskich.

Gdy w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu samorządowcy z powiatu kłodzkiego brali udział w spotkaniu podsumowującym dotychczasowy przebieg konsultacji programu Wód Polskich i dalsze działania w zakresie ochrony przeciwpowodziowej i odbudowy infrastruktury, w ratuszu w Lądku-Zdroju zebrali się radni, by zaopiniować projekt uchwały w tej sprawie. Nie było grzecznie jak w DUW.

Projekt przedłożony przez burmistrza akceptował założenia programu prof. Janusza Zaleskiego. Choć pod pewnymi warunkami. Zdaniem radnych, to jednak przedwczesne. Chcą oni też wyższych rekompensat dla wysiedlanych. Na 14 głosujących 12 radnych było przeciwko burmistrzowi, a dwoje się wstrzymało. Smaku tej decyzji dodaje fakt, że po roku od wyboru Tomasz Nowicki nie ma na kim się oprzeć.

Grupa radnych, ta sama, która niegdyś go wspierała, zgłosiła swój projekt. Ten stwierdza, że ochrona przeciwpowodziowa jest niezbędna, ale Wody Polskie – w pewnym uproszczeniu – powinny swój program jeszcze dopracować.  Pojawił się jeszcze trzeci projekt, którego rzeczniczką jest Elżbieta Wierzchowska z Konradowa, zdeklarowana przeciwniczka budowy suchych zbiorników retencyjnych.

Sprowadza się on do tego, by zagadać problem, bo zły Bank Światowy chce nas w tej sprawie wykorzystać. Pewien zwolennik teorii spiskowych stwierdził nawet, że instytucja ta, a właściwie stojące za nią rodziny, są odpowiedzialne za wybuch obu wojen światowych, bo to... Żydzi. Takie bzdury można opowiadać w ratuszu, na którym wiszą narodowe, biało-czerwone flagi. Przewodniczący obradom na to nie reagował.

Najciekawszym wątkiem była propozycja Borysława Zatoki, który jest m.in. autorem budowy suchego zbiornika we wsi Stójków. Ma on ochronić w przyszłości perłę nad Białą Lądecką, czyli Lądek-Zdrój. To właśnie w tym kontekście Kazimierz Szkudlarek [burmistrza Nowickiego nie było na komisji] wymienił część ciała poniżej pleców. – Jeśli nie będzie programu, zostaną nam worki na piasek... – dodał jeszcze.

Dyskusja pełna była soczystych określeń. Borysław Zatoka stwierdził choćby, że ci, którzy powtarzają, jakoby zbiornik w Stójkowie zagraża linii kolejowej, po prostu „piep***”. Nie radził, by brać przykład z mieszkańców sąsiedniej gminy, czyli Stronia Śląskiego. Tam i burmistrz, i mieszkańcy wsi, gdzie mogłyby powstać suche zbiorniki, są im przeciwni. – Nic mnie nie obchodzi, jeśli Stronie zechce się utopić – mówił Zatoka.

Sam tego chciałeś, Grzegorzu Dyndało... – żeby odwołać się do znanej komedii. Minister Marcin Kierwiński chciał szybkiego sukcesu, ogłosił więc, że jest program. Jego autorzy z Wód Polskich tak są przekonani o swojej nieomylności [i tego, że to ostatnia chwila, by wydobyć na inwestycje pieniądze z instytucji międzynarodowych], że pozostawiają mieszkańców poszkodowanych przez powódź w niepewności.

A nasi samorządowcy, którzy w większości świadomi są odpowiedzialności, lawirują między nimi i swoimi wyborcami, często także zdrowym rozsądkiem. Czy tak będzie na ostatnim z cyklu spotkań konsultacyjnych tzw. „Programu redukcji ryzyka powodziowego w zlewni Nysy Kłodzkiej”, które odbędzie się 23 kwietnia w Krosnowicach? Możemy się założyć, jakie głosy padną i ze strony prowadzących, i z sali.

We Wrocławiu samorządowcy usłyszeli apel od Tomasza Kułakowskiego z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, by przyjęli uchwały opiniujące program, a od wiceprezesa Wód Polskich Mateusza Balcerowicza, że ich „kluczowymi uwagami” w połowie maja zajmie się zespół ministra Kierwińskiego. „Później” jego rekomendacje trafią do programu. Nie raz zatem będziemy wracać do tematu. [kot]

Przeczytaj komentarze (48)

Komentarze (48)

Sławomir Najnigier, wiceprezyden niedziela, 27.04.2025 21:47
Podzielam pogląd burmistrza w sprawie budowy suchych zbiorników. Trzeba je budować, na pewno podwyższą bezpieczeństwo przeciwpowodziowe. Alternatywą jest kolejna powódź. Czyli, jak to poetycko powiedział burmistrz „jeśli nie przyjmiemy pomysłów Wód Polskich, będziemy w czarnej d***e!”.
Mieszkańcom Lądka Zdrój Życzę powodzenia I szybkiej realizacji planów , a radnym Lądka - olśnienia i zdrowego rozsądku. Rada powinna poprzeć projekt i dopisać swoje szczegółowe uwagi. Jeśli jednak projekt zastanie odrzucony przez radę gminy, każdemu radnemu, który głosował przeciw, zafunduję podpisany imieniem i nazwiskiem, worek na piasek, który się przyda się przy następnej powodzi.
Sławomir Najnigier, wiceprezydent Wrocławia i I zastępca Rejonowego Komitetu w czasie powodzi w roku 1997.
K. poniedziałek, 28.04.2025 09:13
Radni głosowali przeciw projektowi burmistrza, bo zgłosili i przyjęli własny popierający budowę systemy przeciwpowodziowego w gminie. Worki zaś chętnie przyjmiemy.
rak wtorek, 29.04.2025 07:42
pełna zgoda z budowa zbiorników A co do burmistrza to i sam wybrał taki sobie skład- koleżanki i kolegów z piaSKOWNICY  bez zielonego pojęcia. Ci  radni tez jak poprzednicy dieto żercy-  nie wszyscy jasne , ale większość tak . Ci radni tylko umieli zrobić referendum tez nie udane ale wadze dostali miche z miasta i  naszej kasy  i wyszedł jogurt grecki . Wiec ta kadencje to też strata czasu Bo tam rządzi nie burmistrz- A wiceburmistrz który jako burmistrz był cienki i kruchy jak makaron  ,dobre wrażenie zrobił  tylko wśród urzędniczek . Zawsze przegrywał  z poprzednikiem i to mocno Ale obecny wrócił tez stary nietrzeźwy układ. wiec tak ma  Już pisałem poprzednik rozwalił ten pijacki układ, a ten przywrócił i za to ma u wielu dużego plusa- u mnie tez tylko na koniec  mu wadza uderzyła mocno  i tez dostał aut --a szkoda 
rak środa, 23.04.2025 07:58
a propos ,że będziemy w czarnej d,, TO już jesteśmy z tymi rządzącymi w tej gminie - Sztuczne zbiorniki wodne powstają od bardzo dawna w konkretnych celach. Ich podstawowym zadaniem jest regulacja poziomu rzek oraz możliwość magazynowania wody opadowej na wypadek suszy. W Polsce istnieje kilka dużych zbiorników retencyjnych, które powstały w sposób sztuczny, stanowiąc obecnie ochronę przed powodzią i suszą, a także pozwalając na rozwój turystyki. I GDYBY NIE ZBIORNIK NA SOLINIE TO BIESZCZADY BY BYŁY TYLKO MIEJSCEM GDZIE PSY TYMI D..... SZCZEKAJĄ ---A TAK JEST OGROMNY ROZWÓJ proponuje tam zajrzeć i zapytać
Mati środa, 23.04.2025 08:15
Sas, przestań szczekać swoją !!!
środa, 23.04.2025 08:36
chamie  ze wsi- jak już to pan  S. prostaku . synu z rodu  K. i ksantypy, wydaje ci się ze jak pojechałeś do  miasta Krakowa ,ALE  nigdy wieś z ciebie nie  wyjdzie ,ubogi lekarzyno - no masz wszystko w d... bo lubisz mieć w d ...co wiemy i widać  frajerze
. środa, 23.04.2025 08:54
O czym Ty piszesz trolu internetowy ? Sklecić zdania nie potrafisz a wysilasz się na pseud-analizy sytuacji w okolicach stokrotek !
środa, 23.04.2025 10:21
Gmina Lądek-Zdrój pod względem wykształcenia jej mieszkańców nie odbiega od innych terenów powiatu kłodzkiego. Osoby z wykształceniem wyższym stanowią około 7% całej populacji w gminie. Najwięcej mieszkańców posiada wykształcenie podstawowe (33,1%) i średnie zawodowe (23%). dlatego nic nie kumasz -bo jesteś w tej grupie 33.1 procent
Józef środa, 23.04.2025 10:16
Dałeś popis daleko idącego chamstwa i prostactwa obnażając zarazem poziom swojego JA które jest niczym i na poziomie chlewika...trzymaj tak dalej bo jak zmienisz to i czy bedzie normalnie?????
środa, 23.04.2025 08:51
mateusz kaczmarczyk przypomnę ci tylko ,że twój ojciec kiedyś przegrał ze mną proces w Świdnicy i mnie przepraszał za takie pomówienia a więc hamuj się proponuje grzecznie
Dobrze poinformowany środa, 23.04.2025 14:03
Sas - pokaż ten wyrok cieniasie! Kłamiesz i kłamałeś całe życie trolu. Przegrałeś przecież ten proces. Już Ci się wszystko w tym łbie pomieszało :)
środa, 23.04.2025 14:28
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeburaku jak będzie potrzeba to pokaże- czyli uderz w stół , a się odezwie chamidło wiejskie i pokaże jak mnie przepraszałeś w sadzie to wystarczy
środa, 23.04.2025 14:52
nie idż ta droga serio ,bo raz ,że pisałeś tak zeznałeś , ja to mam  na płycie Cd jak już   i jakby cos  i to po pijaku pisałeś  paszkwile  i to  ze służbowego maila -to raz i mnie potem przepraszałeś    a  dwa, a ty kłamiesz od zawsze dlatego olali cię ciepłym moczem mieszkańcy w referendum   jak i inni   tyż -nie doszły  senatorze  hahahahah ,może brak jest na morawce senatora- tam byś był królem .Jak już to pan Sas łysolu radzę nie  zaczynać -  tyle i aż tyle
Dobrze poinformowany środa, 23.04.2025 16:47
Naczelny trol lądecki się odezwał... haha. Siedział koło Noe i rękę mu podawał jak koledze haha. Mocno zaawansowana choroba psychiczna, ale to akurat wszyscy w Lądku wiedzą.
Obywatel G. C. środa, 23.04.2025 14:21
Ha ha ha. Ubawiłeś mnie tym mocno. Bieszczady przyciągają właśnie przyrodą nie tymi zbiornikami. Przecież zanim powstała Solina to tam był już inny zbiornik i generalnie dużo wody. Taka rzeka San tam była. I dalej jest. U nas co najwyżej powstaną suche zbiorniki, które będą przez większą część swojego życia puste i zarastające i ktoś będzie musiał płacić za ich utrzymanie. Atrakcją nie będą.
środa, 23.04.2025 16:13
Przyjrzyjmy się bliżej, co sprawia, że Bieszczady są tak wyjątkowe i jakie atrakcje czekają na odwiedzających ten zakątek Polski. zobacz ?????
Bieszczadzki Park Narodowy. ...
Jezioro Solińskie. ...
Zapora w Solinie. ...
Wodospad Szepit na potoku Hylaty. ...
Pokazowa Zagroda Żubrów w Mucznem. ...
Wodospad Siklawa Ostrowskich w Wetlinie.----------------zatkało kakao ja już
Obywatel G. C. środa, 23.04.2025 20:42
To, że klepiesz jakimiś "atrakacjami" jak Mariusz wychowany w szarych latach 70. nie znaczy, że masz rację. Te "atrakcje" nie byłyby atrakcjami, gdyby nie to, że Bieszczady po prostu są pięknymi, dzikimi górami. Przepraszam, były. Ludzie zapominają, co ich tam ciągnęło. Ktoś kupił działkę, bo na uboczu, a potem się zaczęło, domki, zapory, zalewy, zagrody, gondole. I już jest tylko dawne odbicie świetności.
czwartek, 24.04.2025 07:11
nie cierpię mieć racji ,nie nie pisze ,że ją mam--- ALE z tego wynika , że łobywatel G w d byłeś g widziałeś i się mądrujesz jak T....... bez wiedzy, lub kolega tego mariusza ,ALE -tylko dlatego, że tam jest tak teraz .Ludzie mają pracę, bo ktoś im ją dał ,właśnie ci co pobudowali te domy , te gondole , właśnie ci bardziej przedsiębiorcy itd wiem, że to za trudne ,ale przepraszam ,gdyby tak myśleli jak ty to do dziś byśmy siedzieli na drzewach w tej przyrodzie twojej i tez klepali biedę lub na szparagi do szwaba jak zwykle ,jak cos nie jasne dopytać -pozdrawiam
Obywatel G. C. czwartek, 24.04.2025 14:20
Ułóż swoje myśli, bo piszesz bardzo chaotycznie. Znaki przestankowe, wielkie litery, bo tak to trochę bełkot.
Nie pisałem, żebyśmy zostali na drzewach, ale trzeba zachować umiar. Zmiany klimatyczne są wynikiem ludzkiej chciwości i braku tego umiaru. Masowa wycinka lasów to jeden z przykładów, który przyczynił się do skali tej powodzi.
rak wtorek, 29.04.2025 07:09
ŁOBYWATEL wątpię czy ty jesteś poukładany wątpię .raz nie umiesz czytać ze zrozumieniem. A duże litery są czasem po to żebyś  może pojął, o co chodzi. Ale ty w koło TO SAMO - jak ci niby  CI BARDZO ZORIENTOWANI   itd otóż w wielu sprawach łobywatel masz racje, co do wycinki lasów zdecydowanie tak >Co do budowy zbiorników twój umysł jest też w tej czarnej d... nie kumasz nic jesteś golas być może. dlatego nie wiesz o czym pisze BO I NIBY SKĄD TO ZA TRUDNE - że ten teren traci dużo na wartości jeśli chodzi o nieruchomości ,jeśli ich nie  masz nie skumasz nigdy,  bo to teren zalewowy ZALEWOWY POJMUJESZ CZY NIE???????ps a tak serio to  nie dyktando jak juz i tylko ty nie mając argumentów piszesz, że nie  ma przecinka -PRZECINAKU tylko jako ty jeden i inny baran a tak serio jak jestem wilkiem i wilki nie obchodzi co myślĄ o nich barany takie tez jak ty serio nie - JAK ZAUWAZYSZ TO BYC MOŻE ,ŻE JA TO PISZE TO CZYTA TO PONAD 18 TYS LUDZI- NO JAKOS INNE POSTY NIE - KUMASZ pozdrawiam 
rak czwartek, 24.04.2025 09:40
Obywatel G. C. środa, 23.04.2025 20:43
Zgadzam się, że największą atrakcją Bieszczadów jest Bieszczadzki Park Narodowy.
rak środa, 23.04.2025 16:24
przyroda jest wszędzie, a tu co jest  ??????ale dodatkowo  może nie wiesz, ale ja tak Przejazd jedną z najnowocześniejszych technologicznie kolejek w naszym kraju to nie koniec atrakcji nad Jeziorem Solińskim. Na stacji końcowej, Góra Jawor, Kolej gondolowa nad Soliną to jedna z młodszych bieszczadzkich atrakcji w regionie. Widok zalewu solińskiego z lotu ptaka oraz wieża widokowa na górze Jawor sprawiają, że pomimo młodego rodowodu, cieszy się ona ogromną popularnością pośród wędrowców i turystów. Najmłodsi natomiast zatracą się w pełnej magii i tajemniczej krainie Biesów i Czadów, czyli w Parku Tajemnicza Solina. to przyciąga turystów -właśnie takie atrakcje
Obywatel G. C. środa, 23.04.2025 20:40
To, że ty nie ogarniasz prawdziwych atrakcji tylko wieże, gondole, zalewy, to nie znaczy, że ich nie ma. Przyrody nie ma wszędzie. Tak samo możesz powiedzieć, że miasta są wszędzie, zabytki są wszędzie, a jednak ludzie jadą z tego Poznania na ziemię kłodzką. Też mają przyrodę.

I dalej nie rozumiesz, suchy zbiornik będzie suchy, to taka atrakcja no jak suchy zbiornik. Ani wody, ani przyrody. Beton, kruszywo i pustka.
rak czwartek, 24.04.2025 07:29
nie masz kpl wiedzy , zero jej ---doucz sie i wtedy próbuj sie mocować w dyskusji . Bo na razie to na zasadzie próbujesz znać się na wszystkim ale tak serio na
niczym ja nie pisze gdzie maja być zbiorniki od tego sa fachowcy no nie tacy jak ty ,ale wiem ze musza być. Ty masz taką teorie znawcy problemu , Co prawda nie jestem ginekologiem ale zerknąć mogę
Obywatel G. C. czwartek, 24.04.2025 14:21
Dobrze, że ty masz wiedzę, a nawet nie umiesz w miarę poprawnie po polsku pisać.
rak czwartek, 24.04.2025 07:43
panie łobywatelu
rysiu 67 środa, 23.04.2025 13:29
kazdy maly zbiornik wodny daje szanse na przetrwanieim wiecej ich jest tym lepiej dla ludzii koszt mniejszy nisz wysiedlanie woda zawsze leci zgory a nie odwrotnienie chcecie chyba znaszego rejonu zrobic pustynie
Rusin 76 sobota, 26.04.2025 23:01
Rusin u Ciebie po mocnych lekach to i do góry może popłynąć.
rak czwartek, 24.04.2025 10:23
OSTRZEŻENIE meteorologów dla ziemi kłodzkiej. Znad Czech do Polski nadchodzą ulewy i burze. Właśnie tędy! więc budować zbiorniki czy nie o to je pytanko???
rak środa, 23.04.2025 08:07
i obłudą jest też tego kerwa- mać , że tu nie dano bonów turystycznych w celu ożywienia popowodziowej turystyki. Ale dano właśnie na podkarpacie Dostało bon turystyczny 400 zł .Bo tam zawsze przegrywali wybory, więc próbują kupić naiwnych .0t uśmiechnięta w Polsce uśmiechniętej sprawiedliwość obłudna
Mieszkaniec środa, 23.04.2025 20:45
Zaraz, jaki bon. Czemu niby rząd ma wspierać przedsiębiorców, którzy na każdym kroku kombinują jak płacić jak najniższe podatki, jak nie zatrudniać pracowników na umowę o pracę, jak przycinać na ZUS-ie. Zdecydujcie się. Albo chcecie państwa opiekuńczego i płacicie ludziom uczciwie a nie kelnerkę na umowie o dzieło, kierowcę na JDG i potem krzyczycie o pomoc.
czwartek, 24.04.2025 09:25
bon jak juz i słusznie ma wspomagać po klęskach żywiołowych jest właśnie dla mieszkańców a nie dla przedsiębiorców ,aby mogli odwiedzić ich hotele, agroturystyki .A tak serio poropos kelnerki, kelnerka jest w radzie miasta i kelnerka jest w radzie nadzorczej spółki
Niezatapialna wieś Stójków środa, 23.04.2025 01:48
A jakby wisiała haniebna niebiesko żółta nazistowska to już można by było mówić o Żydach czy jednak o Ukrach i Żydach to mówić nie wolno? A jak się Zatoce podobają zbiorniki to ja nie widzę problemu żeby się wyprowadził i jego chałupę zalać. Jak ma zbiornik nie dotykać linii kolejowej a plany sięgają aż Strachocina i mając wyobraźnię jak nisko w Strachocinie linia biegnie nad rzeką to ciekawe ile metrów by miała tama w Stójkowie 5 ? Może 7. Taki zbiornik to sobie można w Dudę wsadzić bo koszt wysiedlenia ludzi i odbudowy drogi gdziekolwiek będzie większy niż liczba metrów sześciennych zatrzymanej wody.
Radosław z Bystrzycy środa, 23.04.2025 14:18
Odrazu widać na kim autor postu się wzorował… to stowarzyszenie ma bardzo nośną i bardzo trafną nazwę. Ale Niezatapialna Wioska jest tylko jedna !
NIEZATAPIALNA WIOSKA MŁOTY.
Niezatapialna wieś Stójków czwartek, 24.04.2025 08:24
"Twoja jest tylko racja i to święta racja. " Bo jedni mają prawo być nie wysiedleni bo im się należy a drugich kijami gonić bo to gorsze ludzie z innej gliny ulepieni.
Radosław z Bystrzycy czwartek, 24.04.2025 08:36
Nie popieram budowy zbiornika w Stójkowie i życzę aby dopięli Państwo swego i pozostali w swoich gospodarstwach. Tak samo jak nie popieram budowy elektrowni w Młotach ,ale próba podbierania nazwy stowarzyszeniu,które dokonało tak wiele w obronie swojej wsi ,jest po prostu nie na miejscu. Skoro już chcą się Państwo na nich wzorować warto sprawdzić o co walczą i jak dużo poświęcili aby bronić swoich racji.

I proszę sobie sobie „nie dodawać”,bo w takiej sytuacjach nie ma gorszych i lepszych. Nikt nie ma prawa decydować za nas ,ani co jest dla nas lepsze. Chodzi mi jedynie o pierwowzór.

Pozdrawiam..
Felicjusz środa, 23.04.2025 15:38
....a co do czarnej onej to one już są .....
Jonny środa, 23.04.2025 10:45
Jako mieszkaniec Kłodzka mam wielką nadzieję że Wody Polskie nie zaniechają budowy zbiorników, tylko dlatego że kilka domów trzeba będzie wysiedlić.
Dość już tego polskiego narzekania. Trzeba uwzględnić dobro ogółu i jak najszybciej brać się do roboty
środa, 23.04.2025 11:11
racja 1 50 procentach -BURMISTRZ RADNI  muszą być odważni  i myśleć o przyszłości gminy i jej mieszkańców, dlatego koniunkturalne poklepywanie mieszkańców, to droga donikąd. Można wygrać wybory i przegrać przyszłość gminy .Ale tez trza  najsamwoprzód uświadamiać mieszkańców ,że na tym zyskają  ,tylko trzeba to dobrze wynegocjować Bo jak   wejdzie    specustawa w tym temacie, to dostaną tyle ile im dadzą a pinindzy  nie ma jak wiem i czy wtedy będą  uśmiechnięci??? lub jak znów  ich zaleje  to niech podpiszą , ze nie  bede ryczec i prosić o pomoc i odszkodowania .Fakt  to już drakońskie rozwiązanie , ale jak to mówią  starożytni rosjanie, musz
 byc straty i w sprzęcie itd  w czasie takich kataklizmów PS ja tu nie  pisze  gdzie mają byc te zbiorniki -ale musza byc od tego sa fachowcy, a nie inni od wideł znawcy którzy sie tu mundrują
środa, 23.04.2025 11:27
I o to chodzi. Jako mieszkaniec klodzka kupuj już cos na owczej gorze albo spółdzielczej bo dol klodzka cały do wyburzenia i w to miejsce zbiornik. Dla dobra ogółu i mieszkancow Barda a przede wszystkim Kamieńca. Dol klodzka cały do wysiedlenia od Korczaka aż po Ustronie
środa, 23.04.2025 12:49
mialo byc smiesznie a wyszlo zalosnie
środa, 23.04.2025 14:46
No nie wiem dlaczego? Skoro kazdy może przedstawić wariant jak mu się podoba to co ty tu widzisz smiesznego badz żałosnego? To samo możesz powiedzieć o każdym innym wariancie. Tylko nie.... Ty optujesz tylko za tym co ci pasuje. Wszystkich wysiedlić, oby nie nas
Bławatek środa, 23.04.2025 15:37
Dobrze się starasz a dobro ogółu Tych co mieszkają w domkach nie bierzesz po uwagę....i Ich dobytek,sentyment,przywiązanie do rodzinnego domu ...tylko patrzysz na swoje???? a może to kawałek Kłodzka wyciąć by poszerzyć ten wąski przepływ....?
rak środa, 23.04.2025 07:35
ja sądzę ,że trzeba bardziej uświadomić tych ludzi. że na tym skorzystają jak wykupi się ich tereny i domy ,niektóre pożal się itd jasne zawsze to przykre. Ale cały świat sie przemieszcza dziś . Ale jak dobrze wynegocjują . Tu sie trzeba na tym skupić, bo jedni dostaną więcej kasy za swoje domy niż sa one warte ,bo ten trener traci i to bardzo jak żadny , na nieruchomościach .A to wiem dość dobrze .A dlaczego ????bo właśnie to tereny zalewowe nikt tu o zdrowych zmysłach nie chce już tu mieszkać A nawet juz przyjezdzać , proszę popytać gestorów hoteli ,apartamentów ,prawie zero rezerwacji, a było ich masa czemu ???czytaj wyżej
rak środa, 23.04.2025 07:13
BURMISTRZ RADNI  muszą być odważni  i myśleć o przyszłości gminy i jej mieszkańców, dlatego koniunkturalne poklepywanie mieszkańców, to droga donikąd. Można wygrać wybory i przegrać przyszłość gminy>AMinister KERWISNKI MOZE DORADZIC CZYM ZAKĄSIĆ jak sie wypije administratorowi  hyde park ladecki
rak środa, 23.04.2025 06:58
jeśli o chodzi o powiedzenie , że będziemy w czarnej d... to już jestesmy jako  gmina Lądek Zdrój. i to padło z ust tej osoby brawo . Bo przypomnę jak mozna wybrac na wiceburmistrza osobę która przegrywa wybory 2 razy przeciw było w obu przypadkach ponad 1300 osób jak można wiec to jest ta czarna dziura przypomnę ta osoba od od ponad 30 lat pracowała w urzędzie i co ???lipa >Bo to on pociąga sznurki w urzędzie  BURMISTRZ JEST MIĘKISZEM ALBO MU WYGODNIE -poprzedni  burmistrz który miał dużo wad nie potrafił  rozmawiać z ludźmi  TYLKO JAM  I JAM TO UCZYNIŁ I JAM TAM BYWAŁ  itd itp otoczył się radnymi bez zielonego pojęcia .Ale zaleta jego było  to ,ze rozwalił poprzednik układ nietrzeźwych osobników a obecny to wszystko za pośrednictwem wiceburmistrz przywrócił , tym samy oszukał wielu wyborców w tym radnych być może dlatego nie są już za nim  ..Więc ktoś zrobi udane referendum ,bo coraz głośniej się o tym już nie  szepcze a mówi  ps i dodam tylko, ze notorycznie jestem blokowany na Fb  na hyde park ladecki   często to ktoś  robi już nie na trzeźwo to tez to wiem ,a od kogo, a od jego kolegów dla jasności  obecnych tez radnych  A DLACZEGO  ??????????? tak jest,  że blokują każdy mój wpis ????bom ja nie chwalący, ale trzeżwo myslący, więc  i niewygodny ,oj bardzo . Ale ja zapewniam wyrażam opinie wielu  nawet bardzo wielu mieszkańców, bo boje się tylko baby jagi ale nie  cienkich bolków LADEK ZDRÓJ POWINIEN BYC STOLICĄ Polskich UZDROWISK -ALE NIE Z TAKIM CINKIMI BOLKAMI OJ NIE
rak środa, 23.04.2025 06:30
.  BARDZO BLIŹNIACZA  sytuacja jeśli chodzi o powodzie  w Lądku Zdrój i okolicy   jak teraz .. Trzeba czasem poświęcić  mniejszość dla większości----------- Powódź tysiąclecia we Wrocławiu. Zobacz miasto zalane w 1997 ... Wrocław był największym miastem dotkniętym przez powódź. Mieszkańcy okolicznych miejscowości - głównie Jeszkowic i Łanów - nie zgodzili się na wysadzenie wałów przeciwpowodziowych i zalanie własnych domów, co uratowałoby miasto przed uderzeniem fali.to tylko przypomnę ,decyzja zalewskego wojewody , bo tam mieszkał - ot cynik . Czy ktoś  z tego wyciągnął  wnioski  w stosunku do niego  ???Czy zalanie Łanów uratowałoby Wrocław? TAK  ----akurat to wiem , mieszkałem  to wiem . Do dziś są dzielnice wrocka,  ale tez i Kłodzka gdzie jeszcze po tylu latach sa ślady tej powodzi . Więc do dziś podejmujecie takie często złe decyzje   ,bo może wtedy  uratowano  parę domów, .Ale zniszczono  wtedy 700 tysięczne miasto, nawet woda była na Dworcu głównym, a jak wiemy dworzec jest w centrum Wrocławia i do dziś to miasto liże rany po tej powodzi 1997 roku, jak KŁODZKO .ALE I Lądek Zdrój tez, ps skoro to ma uratować Lądek Zdrój i inne miejscowości , to decyzja w sprawie  budowy  zbiornika jest  jak najbardziej słuszna. Jak to mówią starożytni rosjanie straty na wojnie   muszą być i w sprzęcie i w ludziach--- CZY UDA NAM SIĘ CHOĆ RAZ BYĆ POLAKIEM  MĄDRYM PRZED SZKODĄ ????CIEKAWE - PRAWDA