Bezpieczniej na DK-8 w Dusznikach-Zdroju i Łagiewnikach
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział we Wrocławiu ogłosiła przetarg na realizację zadań poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego na drodze krajowej nr 8 w Dusznikach-Zdroju oraz Łagiewnikach. Oba zadania będą realizowane w systemie Projektuj i Buduj. To oznacza, że w pierwszej kolejności zostanie wykonana dokumentacja projektowa, a następnie prace w terenie.
W Dusznikach-Zdroju powstanie oświetlenie dedykowane dla przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu DK-8 z ul. Sprzymierzonych. Po obu stronach drogi ułożone zostaną płytki dla osób niedowidzących i niewidomych.
W Łagiewnikach poszerzony zostanie chodnik z obecnej szerokości 1m do prawie 2,7m, dzięki czemu dojście do przejścia dla pieszych będzie bardziej bezpieczne. Dodatkowo przebudowane zostanie oświetlenie dedykowane dla przejść dla pieszych. Po obu stronach drogi powstaną także płytki dla osób niedowidzących i niewidomych.
Otwarcie ofert w przetargach nastąpi:
- dla DK8 w Dusznikach Zdr. – 11 sierpnia br.
- dla DK8 w Łagiewnikach - 16 sierpnia br.
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej
Realizacja inwestycji poprawiających bezpieczeństwo na drogach jest możliwa dzięki rządowemu Programowi Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej. Głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar.
Realizacja zadań w ramach Programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w PBDK, pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych. Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
Przeczytaj komentarze (38)
Komentarze (38)
Między 2007 a 2015 rokiem, czyli przez osiem lat rządów Platformy Obywatelskiej, przybyło dokładnie 2118,4 km dróg szybkiego ruchu.
Rząd PiS w pierwsze 4 lata rządów wybudował ok. 1080,3 km takich samych dróg, i to jest większa połowa. Do pierwszego kwietnia 2022 jest to już ok. 1600 km.
Warto też zwrócić uwagę na to, że PO budowała drogi głównie na nizinach. Nie można do tego porównywać teraźniejszych budów gdzie bije się tunele, buduje dużo estakad i innych obiektów inżynieryjnych. Przykładem S7 (Zakopianka) i S3 lub też ViaBaltica lub ViaKarpatia. Dochodzi jeszcze czas pandemii Covid gdzie były duże niedobory pracowników.
Jeżeli zaś chodzi o dotacje na drogi gminne to rząd PO/PSL przeznaczał na to 500~600 milionów rocznie. Teraz rząd PiS przeznacza na ten cel rocznie 5~10 razy tyle.