Są chętni do przebudowy alei Niepodległości
Sześć ofert wpłynęło w związku z ogłoszonym przez miasto Świdnica przetargiem na przebudowę pierwszej części alei Niepodległości. Remont obejmie odcinek od pl. Wolności do skrzyżowania ul. 8 Maja. Planowany termin zakończenia prac to późna wiosna 2022 roku. Najniższa oferta opiewa na ok. 5 milionów 800 tysięcy złotych. Na realizację inwestycji zarezerwowano 8 mln zł.
Oferty zostały złożone przez konsorcjum wykonawców: HYPMAR Hypta Mariusz (lider) i Marel Bruk Tomasz Marel (partner) na kwotę 6 198 000 zł; konsorcjum wykonawców: Świdnickie Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. (lider) i Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „STAŃCZYK” Sp. Jawna (partner) – 6 490 576,62 zł; Przedsiębiorstwo Produkcyjno Usługowo Handlowe „DROG – ZIEM” – 7 492 287,68 zł; Polskie Surowce Skalne Spółka z o.o. Grupa Budowlana – 5 873 954 zł; ZBYLBRUK Sp. z o.o. Sp. komandytowa – 6 987 376,92 zł; konsorcjum wykonawców: Przedsiębiorstwo Usługowo-Produkcyjne i Handlowe „COM-D” Sp. z o. o (lider) i Jeleniogórskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o. (partner) – 7 894 513,93 zł.
Teraz rozpocznie się analiza złożonych dokumentów. Wyłoniony wykonawca rozpocznie prace w maju.
Aleja Niepodległości jest jedną z ważniejszych arterii Świdnicy, pozostającą pod zarządem województwa. Jej przebudowa jest inwestycją oczekiwaną od lat przez wielu mieszkańców. Na mocy porozumienia z zarządcą drogi Dolnośląską Służbą Dróg i Kolei miasto wzięło na siebie ciężar prac przygotowawczych przebudowy tej drogi.
Ze względów logistycznych i finansowych zadanie podzielone zostało na III etapy. Pierwszy z nich obejmie odcinek od placu Wolności do skrzyżowania z ul. 8 Maja. W kolejnym przebudowany zostanie odcinek od skrzyżowania z pl. 1000-lecia do ulicy Nauczycielskiej i w ostatnim etapie pozostanie do zrealizowania fragment do skrzyżowania z placem Grunwaldzkim. Planowane zmiany zakładają nie tylko przebudowę jezdni, chodników i budowę dróg rowerowych, ale też uporządkowanie miejsc postojowych wzdłuż ulicy, wymianę całej infrastruktury technicznej drogi, przebudowę sygnalizacji świetlnej oraz oświetlenia ulicznego, w tym budowę doświetlenia przejść dla pieszych. Niezwykle ważnym elementem projektu jest również zieleń uliczna, nawiązująca do uwarunkowań historycznych. Wykonane także zostaną wszystkie niezbędne prace przez gestorów sieci.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)