Biskup zaniepokojony słabą frekwencją na lekcjach religii zwraca się z apelem do rodziców

czwartek, 17.9.2020 17:32 93666 222

Biskup świdnicki zaniepokojony jest słabą frekwencją dzieci i młodzieży na lekcjach religii w szkołach. Przypomina, że każdy człowiek ochrzczony w wieku szkolnym ma obowiązek uczestniczyć w katechezie a obowiązek dopilnowania tego ciąży na rodzicach.

W opublikowanym na stronie diecezji apelu duchowny podkreśla, że rodzice powinni zapisać swoje pociechy na religię co jest konsekwencją m.in. zawarcia przez ojca i matkę sakramentu małżeństwa, w którym złożyli przyrzeczenie katolickiego wychowania potomstwa. Biskup odwołuje się także do sumienia rodziców i zachęca do większej troski o edukację duchową dzieci.

- Docierają do nas niepokojące informacje, że sporo młodych ludzi nie uczestniczy w zajęciach z religii lub się z nich wypisuje, gdyż odbywają się one w niedogodnym dla nich czasie (przed godziną 8.00 lub nawet po godz. 15.00) czy w zbyt licznych klasach i ciasnych salach. W przypadku, gdyby plan zajęć lub sposób ich organizacji uniemożliwiał lub znacznie utrudniał realizację prawa do udziału w zajęciach z religii, zalecam reakcję ze strony rodziców i domaganie się od dyrekcji takiego ułożenia planu zajęć, by ich dzieci mogły korzystać z katechezy. Rodzice mają do tego prawo, gdyż są pierwszymi wychowawcami swoich dzieci. Nie wolno być w tak ważnej sprawie obojętnym! - czytamy w liście do wiernych, który zostanie odczytany w najbliższą niedzielę podczas nabożeństw.

Biskup prosi także, by dzieci zapisać na religię.

- Odwołując się do wiary rodziców, ich sumienia i odpowiedzialności przed Bogiem, zwracam się z gorącym apelem: zapiszcie swoje dzieci na religię. Jako pierwsi katecheci przekonujcie je, że warto pogłębiać więź z Panem Bogiem poprzez poznawanie Go na katechezie i doświadczanie Jego obecności we wspólnocie parafialnej, w słowie Bożym, podczas modlitwy i w sakramentach świętych - dodał.

W Diecezji Świdnickiej wg. danych opublikowanych przez Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego na katechezę w roku szkolnym 2018/2019 uczęszczało  87,5% uczniów wszystkich szkół.

Przeczytaj komentarze (222)

Komentarze (222)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
"Katolik jak szczerze wierzy i praktykuje ,chodzi do kościoła ,przystępuje do komunii.Nie na pokaz ,tylko z miłości do Boga to nigdy nie wsiądzie za kierownicę po pijanemu." - więc pijany ksiądz nie jest żadnym z wyżej wymienionych w cytacie.
ewa sobota, 26.09.2020 10:08
Adam i Ewa co mieli 2 synów ..to ktoróry przelećiał mamuśie
organista sobota, 26.09.2020 19:08
Ja wiem tylko o jednym
Apostoł sobota, 26.09.2020 12:42
Tajemnica alkowy
pawel sobota, 26.09.2020 10:01
Religia tylko dla ludzi ktorym mozna wcisnac tani kit..i utrzymac jakis kolesi w sukienkach
Ojciec licealistki w Świdnicy poniedziałek, 21.09.2020 20:08
Dopilnuję aby moje dziecko nie chodziło bądż spokojny i mozesz szeleścic sukienką dalej ze zmartwienia.
plandemia wtorek, 22.09.2020 08:19
Na starość pierwszy bedziesz zapierdzielal do kościoła! Jak trwoga to do Boga
katolik wtorek, 22.09.2020 16:03
Jedyny argument, w każdej gminie powinien być mistrz ceremonii, odprawiał by świecki pogrzeb. Można wziąć cywilny ślub więc powinien być cywilny pogrzeb.
Palacz z uprawnieniami środa, 23.09.2020 11:58
Kto nie wierzy w Boga to będzie się smażył piekle
Ateista piątek, 25.09.2020 15:44
ATEISTA W PIEKLE
Do piekła dostaje się ateista. U bram piekielnych wita go Lucyfer i mówi:
- Witam, witam pana. Proszę za mną, pokaże panu pańskie apartamenty. Ateista lekko zdziwiony idzie za Diablem. Spodziewał się czegoś innego
Lucyfer otwiera drzwi i oczom ateisty ukazuje się ekskluzywny apartament, jacuzzi, basen...
- Chce pan odpocząć, czy ma pan ochotę zwiedzić Piekło? - pyta Diabeł.
-A, chętnie zobaczę Piekło - odpowiada zaciekawiony ateista.
Ida, idą, a z każdej strony słyszy krzyki, jęki i zawodzenia. Rozgląda się i widzi jak diabły torturują ludzi i rożne inne okropności, ale najbardziej wstrząsnął nim widok ogromnych kotłów, w których gotowali się ludzie. Lucyfer zobaczył przerażenie na twarzy ateisty i powiedział:
- Och, nie przejmuj się. To tylko katolicy, oni sobie to sami wymyślili. Więc to co sobie wymyślili to my im żeśmy stworzyli.. Klient nasz pan..
czwartek, 24.09.2020 09:36
Brak uczestnictwa w religii nie jest dowodem na brak wiary. Nie musisz chodzić do kościoła żeby wierzyć. Kościół nie pomaga w tym a wręcz czasami przeszkadza.
icek czwartek, 24.09.2020 09:57
Lepiej chodzić niż nie chodzić
katolik czwartek, 24.09.2020 15:49
Co innego wiara w Boga a co innego wiara w KK.
piątek, 25.09.2020 14:25
To normalne nikt nie wieży w kościół tylko w Boga
walery czwartek, 24.09.2020 10:18
Aja dopilnuję aby moje dzieci moich znajomych mojej rodziny chodziły
piątek, 25.09.2020 14:26
Watery my też
Ateista piątek, 25.09.2020 11:12
Katechizacja odpycha nie tylko dzieci wierzących. Nikt nie uczy rozumienia pisma świętego, nowego i starego testamentu. Wiedza nie tylko maluczkich jest marginalna. Chodzi potem taki na Mszę Świętą i nie wie w czym uczestniczy. Hasło: mniej katechezy więcej tradycji.
y piątek, 25.09.2020 09:04
Dzieci i młodzież nie chcą być molestowane i gwałcone...,dlatego omijają szerokim łukiem katechezę i kościoły...!!! Ot i cała tajemnica...!!!
Ministrant piątek, 18.09.2020 20:49
Ludzie opamiętajcie się jeżeli odstąpicie od BOGA to społeczeństwo w krótkim czasie zamieni się w stado świń
katolik czwartek, 24.09.2020 15:50
Bredzisz coś, pewnie wciągasz koks nosem.
Lupa poniedziałek, 21.09.2020 20:37
Czlowiek wierzący nie nazywa nieeierzących świniami... wstyd, ministranci !
wichura poniedziałek, 21.09.2020 20:47
Lupa ministrant podaje ci tylko przykład co może się stać baranie jeden
nn wtorek, 22.09.2020 14:36
Katolicyzm to czyste ZŁO! Jeden papież trzymał z pedofilami, obecny trzyma z bandą morderców z gatesem na czele i każe nam się szczepić... Matka teresa to wredna kur₩a, która handlowała dziećmi i dorobiła się fortuny... Precz klechy od naszych dzieci!!!
sobota, 19.09.2020 10:24
JAK CZESI???
Węgier wtorek, 22.09.2020 19:07
Czesi to tchórze i mami synki
nimiec wtorek, 22.09.2020 19:44
wystarczy na nich tupnąć nogą a uciekają jak myszy do dziury
sobota, 19.09.2020 13:45
Ale którego boga? Ludzie wymyślili ich setki. I dlaczego akurat twój jest prawdziwy?
z-ca biskupa sobota, 19.09.2020 14:11
Jaki ty jesteś nie kumaty aż mi cię k........a żal
wtorek, 22.09.2020 21:01
Ty zaś widać,, ciasny" ortograficznie,to rozumek małpi.
sobota, 19.09.2020 14:52
Pozdrawiam kumatego wierzącego w dziadzia na chmurce :)
marek sobota, 19.09.2020 16:16
Bo jest najlepszy w przeciwieństwie do islamu gdzie ich szef ALLACH każe mordować nie winnych ludzi
autorka sobota, 19.09.2020 14:33
Ha,ha,ha!Wystarczy pojechac do Skandynawii,krajow Beneluxu,Austrii,Szwajacarii etc.aby zobaczyc ,jak mozna zyc bez religijnej indoktrynacji:po prostu normalnie.Kto chce wierzy i chodzi do kosciola:Jego wolny wybor!
poniedziałek, 21.09.2020 16:00
Co ty możesz wiedzieć o krajach Beneluksu,jak nawet nie wiesz gdzie Suwałki leżą.
Majster sobota, 19.09.2020 16:09
Akórat we wszystkich tych krajach byłem ,wieczorem to bałem się wychodzić aby w najlepszym wypadku nie dostać noża pod żebra .Kto ci w Polsce zabrania normalnie żyć i robić co chcesz ,a jak masz lewe ręce do roboty to moźesz WYJECHAĆ BYŁEM WIDZIAŁEM ZOBACZYŁEM i WRÓCIŁEM
sobota, 19.09.2020 18:00
Bałeś się wychodzić, bo nie znasz żadnego języka. Nawet z ojczystym masz spore problemy.
majster sobota, 19.09.2020 20:45
Z językiem ojczystym to ty masz problem bo ja nie debilu
autorka sobota, 19.09.2020 23:52
Akurat !
sobota, 19.09.2020 16:57
Tylko weź porównaj statystyki samobójstw w krajach skandynawskich i innych gdzie odeszli od Boga i wiary i w Polsce.Bez Boga i wiary bez sensu jest cierpienie ,starość i choroby jakieś niepowodzenia itd.A cierpienie jest udziałem każdego człowieka.Każdy kiedyś się zestarzeje ,będzie chory.A i za młodu nigdy nie wiadomo co cię jutro czeka.A co byś zrobił jakbyś np.jutro uległ wypadkowi i przestał chodzić ,ruszać się.Albo tylko na wózku do końca życia.Na pewno bez Boga i silnej wiary nie dałabyś sobie rady.Dlatego ludzie niewierzący wymyślają eutanazję ,aborcję by tylko pozbyć się problemu.A życie jest piękne i warto je przeżyć robiąc coś dobrego.A nie złego i widzieć tylko u innych urojone zło a nie widzieć zła u siebie.Bez sensu jest życie bez Boga i wiary i nadziej,że jest coś więcej jak tylko tu i teraz.Co masz do zaoferowania lepszego od tego co ma dla nas Bóg który jest miłością?Alkohol,narkotyki,jazdę po pijanemu,chodzenie nago w paradach lgbt itd,samobójstwa,rozwody,rozwiązłość
,aborcję,gwałty?Tego ludzie prawdziwie wierzący i kochający Boga będąc przy zdrowych zmysłach nie czynią.Róbta co chceta to nie jest normalne życie.Bez Boga człowiek jest stary i chory ,podobny do tych z Sodomy i Gomory.
sobota, 19.09.2020 17:50
Jeśli wyskakujesz ze statystykami, to wypadałoby je znać. Wierząca Polska ma wyższy współczynnik samobójstw od niewierzącej Skandynawii. Resztę twojego bełkotu pominę.
sobota, 19.09.2020 20:03
Bo w Skandynawii widać nie liczą jako samobójstwa eutanazji.
https://www.medexpress.pl/eutanazja-zami
ast-leczenia-covid-19/77791
sobota, 19.09.2020 20:20
Eutanazja to ulżenie cierpieniu na życzenie cierpiącego. Jeśli ten artykuł mówi prawdę, w co wątpię, to ci ludzie są zabijani, nie poddawani eutanazji. Poza tym, nigdzie eutanazja nie jest traktowana jako samobójstwo.
niedziela, 20.09.2020 11:43
Może ci co dokonują eutanazji nie uważają eutanazji za samobójstwo .Ale to jest wspomagane samobójstwo na życzenie tej osoby .Tak jak kiedyś było głośno o takim przypadku ,że ktoś sobie zmienił płeć i nadal źle się czuł i poddał się eutanazji.Albo człowiek który nie mógł się wyleczyć z depresji też poddał się w Holandii czy Belgi eutanazji.To jak to nazwać.Trzeba leczyć nieść ulgę w cierpieniu.A nie pozbywać się problemu i cierpienia przez odebranie komuś życia.A czasami się zdarza ,że wbrew woli chorego rodzina podpisuje za niego papiery i dużo innych nadużyć też może być.
autorka niedziela, 20.09.2020 00:01
Nikt mi nie bedzie mowil,jak mam zyc!Nikomu nie robie krzywdy,place podatki ,naleznosci reguluje.Zyje za swoje,zapracowane i robie to,co uwazam za sluszne i nie zamierzam z nikim konsultowac swoich decyzji.Jezeli dla kogos wiara w Boga jest sensem zycia,to jest to jego swiete prawo,ale niech nikogo nie uszczesliwia .Zlo czynia ludzie niezaleznie od tego czy wierza w Boga ,czy nie.Bo taka jest natura czlowieka.Wszystkie te przewiny o ktorych wspominasz Szanowny Autorze dotycza i wierzacych w Boga i ateistow.Czy chcesz mnie przekonac ,ze katolicy nie pija,nie rozwodza sie,nie zdradzaja etc.Daj sobie spokoj z tymi bajkami.
niedziela, 20.09.2020 14:25
Co do pierwszej części Twojej wypowiedzi całkowicie się zgadzam.Ale nie zgadzam się z tym jakoby ktoś, kogoś w wierze katolickiej zmuszał do wiary.Bo tak to nie jest.Ani nawet nie da się nikogo zmusić do wiary.Bóg dał nam wolność i wolny wybór.Co wybierzesz zależy od Ciebie. Zdarza się też,że katolicy są uzależnieni od alkoholu.Nikt nie jest święty.A kościół jest dla grzeszników,którzy się nawracają a nie dla świętych.Jest nawet pielgrzymka do Częstochowy dla AA alkoholików,którzy zerwali z nałogiem albo starają się zerwać.Zgrzeszyć to rzecz ludzka.Ale trwać w grzechu to rzecz szatańska.Rozwody też się zdarzają według badań o których słyszałem jakieś 0,2 wśród osób które wzięły ślub sakramentalny.A wśród innych wychodzi lekko ponad 2 %Także jest duża różnica.Chyba nawet w internecie można coś na ten temat znaleźć .Katolik jak szczerze wierzy i praktykuje ,chodzi do kościoła ,przystępuje do komunii.Nie na pokaz ,tylko z miłości do Boga to nigdy nie wsiądzie za kierownicę po pijanemu.Będzie świadomy tego ,że nawet jak policja go nie złapie to Bóg widzi i zaciąga poważny grzech .A niejeden ateista pomyśli ,że może mu się uda i policja go nie złapie.A o Bogu nawet nie pomyśli.
poniedziałek, 21.09.2020 09:34
"Katolik jak szczerze wierzy i praktykuje ,chodzi do kościoła ,przystępuje do komunii.Nie na pokaz ,tylko z miłości do Boga to nigdy nie wsiądzie za kierownicę po pijanemu."

https://www.fakt.pl/w
ydarzenia/polska/lodz/lodz-pijany-ksiadz
-wsiadl-za-kierownice-mial-36-promila-al
koholu/shjr04f

https://wiadomosci.wp.
pl/pijany-proboszcz-za-kierownica-po-msz
y-jechal-na-kolejna-6232261305817217a


https://www.o2.pl/artykul/pijany-ksiadz
-spowodowal-wypadek-mial-promil-alkoholu
-we-krwi-6492835129051265a
poniedziałek, 21.09.2020 18:08
Ha ha 36 promila alkoholu, to by nikt nie przeżył.A kiedy ten ksiądz jechał po pijanemu?To też źle .Zdarza się.Tylko,że coś takiego to zdarza się raz na kilkadziesiąt lat.A świeccy niewierzący albo słabej wiary,nie ma tygodnia żeby nie byli zatrzymywani za jazdę po spożyciu alkoholu.Zasypałbym ciebie linkami z wiadomościami z każdego miesiąca w roku z wiadomościami o pijanych kierowcach,którzy nie są księżmi .Nawet tu na stronie co chwila piszą o pijanych kierowcach.https://doba.pl/dsw/artykul/j
echal-pijany-chcial-wreczyc-policjantom-
kilka-tysiecy-lapowki-i-swoje-auto-/3242
5/15 A ty mi tu jakieś rzadkie stare zdarzenia wyciągasz.
wtorek, 22.09.2020 08:21
"Katolik jak szczerze wierzy i praktykuje ,chodzi do kościoła ,przystępuje do komunii.Nie na pokaz ,tylko z miłości do Boga to nigdy nie wsiądzie za kierownicę po pijanemu." - więc pijany ksiądz nie jest żadnym z wyżej wymienionych w cytacie.
wtorek, 22.09.2020 09:45
Mam na myśli takiego katolika który nie jest uzależniony od alkoholu.Jest takie przysłowie-jeżeli rządzą mną żądze to ja już sobą nie rządze.Tak samo jest w przypadku osoby uzależnionej od alkoholu.A pisząc,że kto chodzi do kościoła i szczerze wierzy i praktykuje ,to nie wsiądzie za kierownicę samochodu po alkoholu miałem na myśli człowieka zdrowego,a nie uzależnionego od alkoholu .A niestety dużo młodych ,nie będących księżmi ,jeszcze nie uzależnionych jeździ po pijanemu.
autor poniedziałek, 21.09.2020 10:08
Szanowny Autorze!Swoje kaznodziejskie wywody zachowaj dla siebie i naucz sie czytac ze zrozumieniem.Myslenie analityczne nie jest latwe,ale mozna sie przyzwyczaic.
wtorek, 22.09.2020 09:49
I vice versa.
niedziela, 20.09.2020 09:09
Człowiek bez Boga jest jak ... ryba bez roweru
999 sobota, 19.09.2020 16:18
Ministrant - zamieni się w stado świń jak wasi panowie księża ? Nie ma takiej opcji. Gorszym scierwem nie da się być.
sobota, 19.09.2020 18:32
Którego Boga??? Wykolejency w sukmanach wymyślili kościoły, religie, świętych popierających i tolerującym pedofili jak czynił to uwielbiający ktemówki z Wadowic i do dzisiejszego dnia nic nie wiadomo który Bóg był przeciwko pedofilom w sukmanach! Czy któryś z tych wykolejeńców został kiedykolwiek ukarany???Kk z wykolejencami w sukmanach i ich religia są normalnemu człowiekowi tak potrzebne jak szankier na ptaku...
Katolik niedziela, 20.09.2020 10:13
Chyba Ty...
walery czwartek, 24.09.2020 08:20
Zło dobrem zwycięży
Zosia środa, 23.09.2020 14:51
Po co chodzić skoro Ci co nauczają grzeszą
wikary środa, 23.09.2020 15:53
Zosiu a skąd ty o tym wiesz czy masz na to jakieś dowody jeżeli tak to jakie
katolik wtorek, 22.09.2020 19:15
https://www.youtube.com/watch?v=EaZWvZv6
uSk
wtorek, 22.09.2020 13:17
Baranki Boże nie wsłu***ą się w głos swojego duszpasterza. Wniosek jest jeden. Duszpasterz jest do d**y.
juhas wtorek, 22.09.2020 10:20
a czego on sie spodziewa -mlodziez widzi co wyrabjaja . dlaczego utajnil zmiany ksiezy w tym roku ? dlaczego dec opowiada takie bzdury ?? ludzie to widza ,
dziadek wtorek, 22.09.2020 13:05
Każda młodzież rządzi się swoimi prawami i młodzieży zawsze wolno więcej
baca wtorek, 22.09.2020 12:30
Zmiana księży była jawna i podana do publicznej wiadomości
wtorek, 22.09.2020 12:31
Nie była. Decyzją nowego biskupa została ukryta
Komunista wtorek, 22.09.2020 12:41
Ja jako komunista a za razem wierzący i praktykujący katolik powiem ci że decyzja była podana do publicznej wiadomości
mik1 wtorek, 22.09.2020 09:29
Nie trzeba publicznie demonstrować swojej pobożności.Wystarczy być uczciwym,szanować innych i tak wychowywać swoje dzieci,dając przykład.
poniedziałek, 21.09.2020 19:59
Spokojnie, jeszcze parę lat i po tych poprzebieranych darmozjadach nie będzie śladu. Idziemy drogą Irlandii, tam wcześniej zauważyli, że z tymi kolesiami w kieckach jest coś nie tak.
pawel czwartek, 17.09.2020 19:01
Mam w pracy 100 procentowych Katolików..Co za Fałszliwi ludzie..obgadają ,wyśmieją a raz w Tygodniu Do Spowiedzi i Czyśći..
Niunk piątek, 18.09.2020 16:24
To zaraza tego świata
niedziela, 20.09.2020 16:11
pawel.-Falszliwi???
czwartek, 17.09.2020 19:24
To oni chyba tacy katolicy jak i ty.Bo jak ktoś idzie do spowiedzi i nie żałuje za popełnione grzechy .Tylko dalej chce robić to samo co robił,to oszukuje i taka spowiedź nawet jak otrzyma rozgrzeszenie ,to jest nie ważna a przystąpienie do komunii w takim stanie jest ciężkim grzechem.
czwartek, 17.09.2020 19:54
Brak autorytetów ! Dzieci w tej samej szkole na jednej lekcji dowiadują się, że rodzina, to tata, mama i dzieci, a na innej uczą tolerancji dla LGBTów i innych tęczowych. Tam dziecko się dowiaduje, że dwóch tatusiów i dziecko, to też normalna rodzina. Jestem dorosły ale nawet dla mnie to wszystko jest porąbane, a jak ma to zrozumieć dziecko ?
Św. Lucyfer z Cagliari czwartek, 17.09.2020 20:50
A ja uważam, że to się moja z nauką kościoła katolickiego. Gdzie to poszanowanie dla innego człowieka? Wierzę, ale kościół odszedł już c dawno od fundamentów swojej wiary. Czy to, że ktoś kocha w inaczej, sprawia, że jest gorszy?
Niech Was ma w opiece św. Lucyfer (Nie mylić z lucyferem).
czwartek, 17.09.2020 21:25
Skoro odrzucasz naukę chrześcijańską, to też nie wypowiadaj się na ten temat.
Św. Lucyfer z Cagliari czwartek, 17.09.2020 21:39
To Ty tak uważasz. Dziś nauka chrześcijańską, stricte katolicka została wyparta przez rządzę władzy, posiadania, i dzisiejszy kościół katolicki odbiega znacznie od tego o czym mówi Biblia.
Dziś bycie księdzem niesie za sobą wiele wpływów, przywilejów, co przyciąga młodych ludzi. Porozmawiaj z tymi, co odeszli, że stanu kapłańskiego... wciąż wierzą, ale widzą to zepsucie w środku, oczywiścieto nie dotyczy każdego kapłana.
Mała Mi piątek, 18.09.2020 09:07
Dziś dla kościoła ważniejszy jest bożek mamona, seks i władza od krzewienia nauki Chrystusa. Dlatego powinni być traktowani jak każda inna grupa zawodowa. Narzucić podatki, składki jak lekarzom, nauczycielom, sprzedawcom, itp. a zabrać przywileje bo inne grupy zawodowe tez ich nie mają.
666 piątek, 18.09.2020 13:09
Przepraszam, ale się nie zgodzę. Kasa, władza i sex zawsze były na pierwszym miejscu w kk. Nie mogli odejść od boga, ponieważ w niego nigdy nie wierzyli. Dla większości z nich jest to tylko bardzo dochodowy biznes.
piątek, 18.09.2020 11:38
a ty kto ? autorytet moralny ?
piątek, 18.09.2020 09:51
A co ma kościół rzymsko - katolicki wspólnego z chrześcijaństwem?
piątek, 18.09.2020 12:30
A co ty masz wspólnego?
piątek, 18.09.2020 11:41
Fajna logika, zgodnie z nią skoro kościół odrzuca osoby LGBT, to tez nie powinien się o nich wypowiadać..a jednak...
piątek, 18.09.2020 16:37
od kilku miesięcy jedynie LGBT atakuje Kościół Katolicki.
poniedziałek, 21.09.2020 09:27
LGBT nie twierdzi że Kościół Katolicki to ideologia.
piątek, 18.09.2020 15:08
DLA dziecka autorytetem jest mama i tata.Jesli w domu unijni rodzice nie ucza dziecka pacieza i innych podstawowych modlitw ,zamiast krzyza w domu wisi plakat jakiegos kogos to jak ma wziac przyklad?
autorka piątek, 18.09.2020 19:09
A jak tata i mama nie trzezwieja?
wtorek, 22.09.2020 08:25
To odbiorą im dzieci i przekażą parom homoseksualnym.
piątek, 18.09.2020 19:31
dzisiaj dzieciaki wzorują się na internecie i tam kształtują się ich poglądy
piątek, 18.09.2020 20:47
a jeśli tata to ksiądz,to psycha też zjechana
DSW piątek, 18.09.2020 20:56
Wiara nie jest obowiązkowa, Polska nie jest państwem wyznaniowym. Wystarczy przestrzegać dekalogu, nawet będąc niewierzącym, a będzie wszystko dobrze.
piątek, 18.09.2020 22:15
Nie jest Panstwem wyznaniowym?Gratuluje wiedzy.Polska zawsze byla i bedzie krajem katolickim chyba ze jak wiekszosc raczej cerkiew zapewne uznajesz
Kaśka sobota, 19.09.2020 08:45
No i właśnie przez takich katolików jak Ty jest coraz mniej ludzi na religiach ale tez i w Kościołach. To Twoim zdaniem powinni ich uczyć nienawiści do homoseksualistów?
XB czwartek, 17.09.2020 21:30
a o jakiej wadze mówisz w kilogramach???
piątek, 18.09.2020 10:47
A co tobie do tego byś mnie oceniał ,patrzaj na swoją osobę i podwórko,ja nie potrzebują twoich wykładów i rad
parafianka poniedziałek, 21.09.2020 14:52
Sama jestem ochrzczona, ale mam coraz większe wątpliwości co do uczestnictwa mojego 7-letniego syna w lekcjach religii.....kiedy patrzę na to co dzieje się wewnątrz "kościoła", jak traktują wiernych, ale i samych siebie nawzajem...to chyba zostanę agnostyczką
poniedziałek, 21.09.2020 19:01
To jest wlasnie problem, tyle ze Bog nie ma z tym nic wspolnego.Oni są tacy, bo 30 lat im na to pozwalano.To wina nas samych.
autorka sobota, 19.09.2020 17:31
A pedofilami w KK biskup sie nie niepokoi?
sobota, 19.09.2020 17:37
A oni to czasami nie są wasi ludzie.Takie wilki w owczej skórze,którzy weszli w szeregi duchownych by kościół od środka rozwalać.Albo mieć większy dostęp do dzieci?
Piotr niedziela, 20.09.2020 13:39
Niech oczyszczą Kościół z homoseksualistów i pedofilii to może wtedy wróci do nich moralne prawo pożyczania innych.
z-ca biskupa niedziela, 20.09.2020 13:45
Właśnie to robimy wzięliśmy się ostro od roboty ,robimy to na szeroką skale w całej Polsce
niedziela, 20.09.2020 13:53
No widzisz.Nawet pożyczają innym .A ty coś dobrego robisz dla innych ?Czy tylko chcesz brać i masz tylko wymagania od innych .A od siebie nic ,albo niewiele?
kościelny niedziela, 20.09.2020 14:15
Ja ciebie nie rozumiem o co ci chodzi
Gajowy poniedziałek, 21.09.2020 10:57
Ludzie wy nie pytajcie się co Bug może zrobić dla was tylko co wy możecie zrobić dla Boga
poniedziałek, 21.09.2020 11:03
A Ty użyj słownika.
poniedziałek, 21.09.2020 11:17
Nie użyje
poniedziałek, 21.09.2020 12:34
Gajowy, nie pisz "nie użyje", pisz "nie użyję".
I jednak - użyj, bo kiepsko ze znajomością reguł językowych.
Aut poniedziałek, 21.09.2020 11:07
Kiedy będzie aktualizowana strona internetowa Parafi Św. Antoniego w Pieszycach? Zawsze z opóźnieniem.
Katolik niedziela, 20.09.2020 11:08
Sami rodzice prowadzą do takiego wychowania a czas szybko leci a później efekt wychowania będzie w domu starców bo tak będzie lepiej,wstydź się dziś rodzicu jak pozwalasz na to dziecku kiedyś było niedopomyslenia aby dzieci ne chodziły na religię
poniedziałek, 21.09.2020 09:25
Udział w lekcjach religii nie ma nic wspólnego z wychowaniem na dobrego człowieka. Spójrz jak wielu księży jest zdemoralizowanych, sami nie wierzą w to o czym nauczają.
niedziela, 20.09.2020 11:43
Kiedyś było nie do pomyślenia, że maszyna cięższa od powietrza będzie latać. Jak chcę, żeby moje dzieci słuchały bajek, to im je czytam, nie potrzebuję do tego dziwnego kolesia w sukience, który miesza ludziom w głowach i żyje na ich koszt.
niedziela, 20.09.2020 13:31
Wiara i religia to nie są bajki.No ale jak chcesz,żeby twoje dzieci wierzyły,że mogą być dziś płci męskiej jutro żeńskiej.Że to tak fajnie chodzić nago po ulicy i kolegę na smyczy prowadzać i twierdzić ,że człowiek to zwierzę.Albo chcesz ,żeby ci syn kiedyś przyszedł do domu i przedstawił ci swojego narzeczonego.To twoja sprawa jak wolisz,żeby ideologia lgbt mieszała twoim dzieciom w głowach.A potem napady,rozboje ,gwałty i Róbta co chceta ,bo nikt takiemu nic nie zabroni.A w Boga nie wierzy i myśli,że mu wszystko wolno co mu się podoba.Byleby tylko nie dać się złapać.
niedziela, 20.09.2020 15:52
Płeć człowieka determinują jego geny. Tutaj nie ma w co wierzyć, taka jest natura rzeczy. Człowiek jest zwierzęciem. Tutaj też w nic nie trzeba wierzyć, takie są fakty. I nie potrzebuję żadnych bajeczek o niewidzialnym dziadku do tego, żeby zachowywać się moralnie. Podobnie jak inni racjonalnie myślący.
niedziela, 20.09.2020 19:59
Współczuję.Nie mogę ci pomóc...
poniedziałek, 21.09.2020 09:00
Chyba już czas wypieprzyć religię ze szkół - przedmiot w szkole zupełnie zbędny i zapychający jedynie plan lekcji. W zamian powinna być etyka lub ewentualnie religioznastwo. Jeśli chodzi o wiarę, to najlepiej wierzyć w siebie, bo nasze decyzje i wybory kształtują naszą przyszłość.
poniedziałek, 21.09.2020 09:09
Zgadzam się, religia powinna wrócić do salek katechetycznych, powinni ją prowadzić księża i niech chodzą tylko Ci którzy potrzebują. Nic na siłę. Nie zmusisz nikogo do wiary.
Trak sobota, 19.09.2020 16:40
Katolicy, jak każdy należący do jakiejś sekty, to potencjalni psychole. Tylko upośledzony umysłowo, wierzy w jakieś wyższe istoty i składa im ofiary z własnych dzieci. To najbardziej barbarzyńskie wyznanie świata. Nazizm jest bliższy empatii niż to wierzenie.
ksiundz niedziela, 20.09.2020 10:14
Jak się ma takie myślenie jak ty, to nie musisz być żadnej sekcie, żeby być abderytą
niedziela, 20.09.2020 10:59
A teraz znajdź odpowiedź na pytanie, jak tacy "psychole" stworzyli cywilizację w której żyjesz i na którą narzekasz?
Autor niedziela, 20.09.2020 11:13
Zobaczymy jak zachorujesz i będziesz prosić Boga abyś należał do twoim zdaniem sekty przykro o takie rozumowanie
Trak niedziela, 20.09.2020 18:04
Jak mogę prosić jakiegokolwiek zmyślonego boga o pomoc ? Równie dobrze mogę się modlić do jednorożców i je prosić o cokolwiek. Włączcie myślenie, a wyłączcie jakieś wierzenia, bo zachowujecie się jak zaślepieni fanatycy. Średniowiecze już minęło, można wyjść do świata.
niedziela, 20.09.2020 17:41
Po co mi taki bóg, który zsyła na mnie choroby? To już wolę Dionizosa.
999 niedziela, 20.09.2020 17:39
Kleryków powinno się nadziewać na pal. Jak kiedyś i oni robili. Banda obrzydliwych podludzi.
DSW czwartek, 17.09.2020 18:00
Napiszę to tak. Sami sobie nagrabiliście. Będzie coraz mniej wierzących i nie ma co się dziwić.
czwartek, 17.09.2020 19:54
Będzie coraz mniej wierzących i coraz więcej w więzieniach.Będzie też więcej gender,lgbt i demoralizacji dzieci i młodzieży.A jak na syna powiesz synu to trafisz pod sąd.Bo syn powie ,że go obrażasz bo on czuje się córką.Na złość mamie odmrożą sobie uszy.
DSW piątek, 18.09.2020 20:54
Straszenie wszystkich wszystkim kończy sie porażką.
sobota, 19.09.2020 10:47
To nie jest straszenie.To już się dzieje.Zwłaszcza na zachodzie Europy.
Kaśka sobota, 19.09.2020 08:51
Zobacz czlowieku co Ty masz w tej glowie. Masakra
Prawda zwycięży! sobota, 19.09.2020 08:55
Mały mózg = wielka gęba!
Dodam wyprany mózg przez rydzykową tv jak i pisowską tv!
sobota, 19.09.2020 11:02
Ojciec Rydzyk nago nie chodzi po ulicy z drugim człowiekiem na czworakach i na smyczy.Ani nikt normalny nie afiszuje się publicznie ze swoimi preferencjami seksualnymi.A jak tobie to pasuje to nie narzucaj tego innym.Żyjemy w wolnym kraju i każdy może robić co chce .Ale w ramach obowiązującego prawa.
niedziela, 20.09.2020 10:35
Ojciec Rydzyk może i nago nie chodzi po ulicy. Ale pozostawia nagich tych wszystkich których, oskubał z ostatnich pieniędzy, wyłudzając naszą kasę zagrabioną nam w podatkach przez rząd.
Miroslaw 59 sobota, 19.09.2020 14:50
O tak. To jest prawda. Sami sobie nagrabili, a teraz skomla. No coz. Czas zaczac sie odchudzac.
sobota, 19.09.2020 10:09
Won z ciemnogrodem ! Jak inteligentni ludzie mogą wierzyć w te bajania ? Jak mogą klękać przed tymi frajerami? No jak ? Ludzie, wy głupsi jesteście od jednokomórkowców.
bies-kup niedziela, 20.09.2020 10:25
I za prawdę powiadam ci, że czas wypełnienia jest bliski. I z czym pójdziesz do pana, kiedy dusza twa w ciemności doczesnej się błąka. Czy przed nim staniesz z pustymi rękami? Ale zaprawdę powiadam ci, że młodym jesteś i czas jeszcze przed tobą by, winy naprawić i panu pokazać, żeś nie palant bez duszny, jako ten badyl wysuszony i przeznaczony dla ognia piekielnego podsycenia. Nawróć się, póki czas. Skoś taki inteligentny i jako uważasz, że masz w składzie doczesnej okrywy więcej niż jedną komórkę. Nawróć się, pan czeka. I szatan czeka. Wybieraj.
sobota, 19.09.2020 10:42
Ty nawet nie wiesz o tym,że przed księdzem nikt nie klęka.Na dodatek wolisz wierzyć w to że nikt nie rodzi się płci męskiej ani żeńskiej tylko ,że można sobie płeć samemu wybierać i co chwila zmieniać.Wierzysz,że tyłek męski jest narządem płciowym,że jest ponad 50 płci i w wiele tym podobnych idiotyzmów.Masakra...
Felczer sobota, 19.09.2020 16:45
Nie które komentarze to dno butli taniego jabcoka. Tak się zrobiło że wiele dzieci chce a boi się rówieśników tych śmieci kolorowych i ich rodziców stukniętych.
sobota, 19.09.2020 18:24
Proszę, jaki piękny przykład miłości bliźniego. Katol na piątkę! A w niedzielę będzie w kościele świętego zgrywał.
sobota, 19.09.2020 18:29
Felczer ty powinieneś podjąć leczenie
Piotr niedziela, 20.09.2020 07:44
Ksiądz oskarżany o pedofilię został aresztowany. "O tej sprawie duchowni wiedzieli 14 lat temu" Czy taki miał być Kościół zakładany przez apostołów ?
Tak jest niedziela, 20.09.2020 07:23
Jak kościół będzie taki jak się staje to nikt nie będzie chodził
Ja sobota, 19.09.2020 23:25
A dzieci ładne i posłuszne w wieku 5-10 lat mają przychodzić na plebanię minimum raz w tygodniu
witkacy sobota, 19.09.2020 18:16
A biskupa dzieci chodzą na religię ???
mefisto sobota, 19.09.2020 18:12
Czarne łapska precz od dzieci - czarne zło zalewa kraj , jak można wierzyć w coś czego nie widać . !!!
Ciemnogród !!
piątek, 18.09.2020 17:30
Religia ? to juz nie to co 30 lat temu ! To raz ! A gdzie jest napisane zeby chodzic do kościoła w bibli bo nie widzialem ! Modlic sie mozna w domu i spowiadać " Bogu" tez
sobota, 19.09.2020 17:21
Racja
piątek, 18.09.2020 19:31
..dzien swiety swiecic mozna wszedzie
ormowiec sobota, 19.09.2020 11:42
Po co ta cała dyskusja strata czasu kto wierzy w Boga i chodzi do kościoła to będzie to robił a kto nie wierzy to nie będzie chodził
sobota, 19.09.2020 13:14
I nikt i nic tego nie zmieni
mik1 sobota, 19.09.2020 09:15
Znam osobiście ludzi dobrych pod każdym względem,ale do kościoła nie chodzą i znam ludzi,nie powiem że złych,ale niedobrych,którzy afiszują się swoją pobożnością.Nie można kogoś zmuszać do uprawiania wiary na pokaz,chociaż nasi politycy właśnie to robią.
sobota, 19.09.2020 09:39
To zależy co się uważa za dobre i za bycie dobrym człowiekiem.Ludzie którzy dokonują aborcji też uważają się za dobrych .Naziści też o sobie i im podobnych myśleli dobrze.A innych niewinnych cywilów mordowali ,nawet dzieci uważając za złych.Bez Boga i wiary pojęcie dobra może być wypatrzone.Piszesz,że nie można kogoś zmuszać do wiary na pokaz i tu się zgadzam.Tylko,że politycy nie zmuszają nikogo do wiary ,to już jest absurd.Znam ludzi którzy chodzą co niedziela do kościoła i od wielu lat ich tam widuję.A znam takich co do kościoła nie chodzą i mają problemy z prawem,siedzą w więzieniach.Czego o tych co chodzą do kościoła i w pełni uczestniczą we Mszy św.powiedzieć nie można.
Slavo sobota, 19.09.2020 01:48
Prawidłowo. Strata czasu uczniów i nauczycieli. Po co komu Sci-Fi war-drama dla idiotów!!
sobota, 19.09.2020 00:36
w całym tym ambarasie zapomniano że to jest przedmiot o nazwie religia - nie ma tam mowy że katolicka. moje dzieci wciąż zadają pytania o Mahometa Buddę czy innego Jahwe. Dlaczego tych pytań nie zadaje się na lekcjach. Ja jestem słabo przygotowany ale osoby uczące mają z pewnością odpowiedni zasób wiedzy aby młodym ludziom wyjaśnić zawiłości religioznawstwa
piątek, 18.09.2020 19:20
Skończyło się darmozjadzie eldorado, nie będziecie już ludziom mieszać w głowach i drenować ich z pieniędzy.
autor piątek, 18.09.2020 19:10
To niech sie niepokoi dalej,albo zbierze to normalnej pracy!
piątek, 18.09.2020 19:05
Czy księża wiedzą co to jest bałwochwalstwo jeżeli nie to proszę wrócić do biblii (ST księga wyjścia rozdz. 20 ) a tak to jesteście zwykłymi zwodzicielami o tym mówi Chrystus.
obiektywny piątek, 18.09.2020 18:39
Jeżeli ktoś chce chodzić na takie lekcje to ok. Pan biskup jednak nie rzucił myślą aby zamiast religi była lekcja religioznawstwa lub kulturoznawstwa - myślę że wtedy frekwencja była by sporą ,a lekcje o wiele ciekawsze. Nikt z tego " kościoła" nie wspomni że owa wiara powinna być tradycjonalna skoro całe pokolenia w tym trwały. Nie wspomni również że chrześcijaństwo to tylko odłam . Ówcześni mędrcy stworzyli to z judaizmu , tak jak i islam. Dlaczego o tym cisza?
autorka piątek, 18.09.2020 18:00
Mojego syna wyleczyla z religii raz na zawsze katechetka z jednej ze szkol podstawowych w Dzierzoniowie.Za kolejnych 20 lat juz nie bedzie chetnych ani na lekcje religii,ani do wszelkich sakramentow. Seminaria nie beda mialy powolan,a koscioly beda puste.Na ten stan rzeczy kosciol w Polsce solidnie sobie zapracowal.
piątek, 18.09.2020 18:04
Mojego w podstawowej w Bielawie...
Aut piątek, 18.09.2020 17:39
Kiedy będzie uaktualniona strona internetowa Parafi Św. Antoniego w Pieszycach?
pat czwartek, 17.09.2020 22:36
No cóż pochowają was jak PSÓW TYLE W TEMACIE. WARA OD KOŚCIOŁA W TRUDNYCH CHWILACH WARA!.
piątek, 18.09.2020 19:43
Wszystko upadało upada i będzie upadać! Upadł Leninizm i Marksizm, upadł hitlerowski nacjonalizm, upadł Stalinizm, upadła Komuna i upadnie Kler z PiSuarowm kaczyzmem! Wykolejone klechy wcześniej czy później wykitują jak ich już wielu wykolejeńców wykitowało...
piątek, 18.09.2020 08:58
Jeszcze księżą będą nocą uciekać opłotkami - zobaczysz...
piątek, 18.09.2020 10:54
To taki twój katolicki głos? martw się o soebie i nie oceniaj ,nie doradzaj innym Wara od innych to twoj język
piątek, 18.09.2020 11:35
Mam wrażenie, że na trudne chwile kościół sam zapracował.
Suczka piątek, 18.09.2020 13:26
Nie obrażać piesków. Piesek jest wierniejszy swemu panu, niż klecha i wszyscy wierzący Bogu.
a tak sobie czwartek, 17.09.2020 18:09
Panie biskupie, od kiedy to religia jest obowiązkiem każdego człowieka? Wprowadzając te lekcje do szkół ówczesny Prymas powiedział KATECHECI NIE BĘDĄ BRAĆ PENSJI Z BUDŻETU SZKOŁY,MY IDZIEMY Z MISJĄ , czy tak nie było ? Panie biskupie , Wy klechy zapomnieliście , a może nie zapomnieliście, może Wy wiecie , ze coś takiego jak nauki Waszego niejakiego Jezusa to bajki ?
Marks i Engels i wiecznie żywy L piątek, 18.09.2020 19:38
Wy wiecie , ze coś takiego jak nauki Waszego niejakiego Jezusa to bajki ?
16/19 piątek, 18.09.2020 15:20
Mam obowiązek? A gdzie to napisane że ja mam obowiązek? W biblii? Poprzez chrzest narzucacie swoje dogmaty, potem komunia, bierzmowanie. A tak naprawdę człowiek dopiero powinien przystępować do kościoła jak jest w pełni sprawny umysłowo, a nie będąc noworodkiem.
Mam obowiązek,..ha,ha A to dobre. Jezus na to patrzy i was złodzieje moralności rozliczy. Kościół katolicki to w żadnym wypadku księża.
piątek, 18.09.2020 19:10
Dokładnie o tym można przeczytać w ewangelii Mateusza ale "kościół" tego nie cytuje na kazaniach bo służy innemu panu, każdy niech się domyśli jakiemu.
piątek, 18.09.2020 17:17
Racja w 100 %
katolik piątek, 18.09.2020 15:43
Nowy Biskup Świdnicki kontynuuje "POLITYKĘ" Deca.......rydzykową i kaczorową....... ponadto dopóki KK. i Biskupi nie spokornieją ,nie przeproszą i nie oczyszczą swoich szeregów z pedofilii,homoseksualizmu,nałogów to tak własnie będzie się zachowywało młode i nieco starsze pokolenie{rodzice} .....sami stworzyliście podłoże dla laicyzacji Polaków,katolików ,którzy przez wieki ślepo wam wierzyli......
piątek, 18.09.2020 11:24
Zacznijcie uczyć o Bogu a nie o polityce i pieniadzach to ludzie wrócą do kościołów
piątek, 18.09.2020 15:47
Taka jest PRAWDA
piątek, 18.09.2020 15:24
Radzę biskupowi przyjrzeć się katechetkom, które zamiast zachęcać dzieci do wiary, pokazywać jej piękne strony, pokazywać swoją dobroć jako przykład miłosiernego katolika, w zamian za to karzą dzieci złymi ocenami i dochodzi do absurdów, że dzieci piątkowe mają na koniec roku jedyną czwórkę z religii (albo i trójkę, bo i taka gwiazda mściwa z kompleksami uczyła kiedyś w naszej szkole religii...)
autorka piątek, 18.09.2020 15:10
Wina Tuska!
autor piątek, 18.09.2020 15:07
Nadchodzi koniec Pis-u i koniec kleru.Hura!
godne podziwu piątek, 18.09.2020 15:00
TE Katolicy tak najezdzajace na kosciol i ksiezy ! Ktore z was odmawia z dzieckiem paciez? Co za wartosci przedstawiacie?ALE NA PIELGRZYMKI JP2 RODZICE WASI WAS CIAGNELI PYTANIE PO CO?
Lucyper piątek, 18.09.2020 13:08
DRODZY RODACY wierzący i nie wierzący chodzący do kościoła i nie chodzący praktykujący i nie praktykujący ja wam powiem że mnie to wszystko LATA
piątek, 18.09.2020 12:34
Nie Bóg stworzył człowieka tylko człowiek Boga.
katabasy to ku..sy piątek, 18.09.2020 10:37
kolejny oszołom. to ten z bielawy? z niego był niezły bubek i cham
Ministrant piątek, 18.09.2020 12:13
Najlepsi do prowadzenie i nauki religii w szkołach są księża Pallotyni im nikt nie podskoczy
piątek, 18.09.2020 11:49
Ja uważam, że w szkołach (średnich, nie podstawowych) powinna być religia. Przedmiot uczący o rożnych religiach i wyznaniach, o tym jakie były, skąd się wywodzą, co osiągnęły, w co wierzą ludzie w różnych częściach świata, jakie niosły za sobą dobra, ale też zagrożenia, jak wpisywały się w historię świata. Powinni tego uczyć religioznawcy, a dla chrześcijan dobrowolna katecheza, jak dla mnie może być nawet w szkole (choć ta, którą pamiętam w salkach katechetycznych jest lepszym rozwiązaniem ), ale nie finansowana przez Państwo. Uważam też, ze kwestię dotowania kościoła (każdego) powinniśmy rozwiązać w ramach rozliczenia podatkowego i przekazywać tyle ile uznamy, możemy i chcemy. Rozumiem też, czemu "nasz" kościół tego nie chce.
heheh piątek, 18.09.2020 10:37
a do czego mu małe dzieci???
Ert piątek, 18.09.2020 11:02
Wypad od moich dzieci. Bieda umysłu posyłać dziecko na zabobony
piątek, 18.09.2020 10:46
A co biskup powie o zniszczeniu dps w szczytnej pamiętamy teraz żeby iść do kaplicy trzeba dychezapłacić za parking liczy się biznes
ROMEK piątek, 18.09.2020 08:14
RELIGIA TO OPIUM LUDU/ KAROL MARKS
Okrutnik piątek, 18.09.2020 11:09
Co ciekawe, komuniści wmawiali ludziom, że nowy system będzie zawierał wolność wyznania (w końcu Karol Marks wymyślił komunizm). Jedni i drudzy to obłudnicy
piątek, 18.09.2020 10:09
Mam nadzieję, że wszyscy co tu szczekają na KK nie chrzczą dzieci, nie wysyłają ich do I komunii, bierzmowania, nie biorą ślubu No i nie są chowani przez księdza....
piątek, 18.09.2020 10:40
Tak! Ja tak robię, bo tak POWINNO BYĆ! I na szczęście coraz więcej 30-40-latków postępuje podobnie. Niech ten kraj będzie wreszcie normalny... P.S. Szczeka to pan ksiądz z ambony...
Niedowiarek piątek, 18.09.2020 10:30
W latach 70-tych brałem z Bratem I komunię.Ze względów rodzinnych bardzo późno bo w 7 klasie szkoły podstawowej.Po komunii brat wrócił do internatu w Boguszowie Gorcach bo uczył się w szkole górniczej.Za tydzień w niedzielę ksiądz który dawał nam komunię przebrany już w cywilne łachy zjawił się właśnie w tym miasteczku. W knajpce poprosił brata by ten załatwił mu jakieś dziewczyny.Nie poznał brata więc myślał,że jest bezkarny.Był bardzo zdziwiony,gdy brat wspomniał mu że tydzień temu otrzymał od niego komunię.
Tak właśnie oni postępują.
Na widoku udają świętych ,później po "Pracy" zmieniają się w innych ludzi.
I ja mam wierzyć w ich opowieści które maja im zapewnić tylko darmowe utrzymanie i usługiwanie przez tzw. gosposie.
Po upływie kilkudziesięciu lat od tego wydarzenia przechodząc kolo kościoła odwracam głowę w druga stronę...
Tepsa piątek, 18.09.2020 10:08
Niech wypier....la darmozjad ***!!!!!
Racjonalista piątek, 18.09.2020 09:49
Będzie z każdym rokiem jeszcze mniejsza. Aż zniknie. Bez pokory i w tych złotych ornatach jesteście po prostu niewiarygodni.
kruchtowy piątek, 18.09.2020 07:18
Tadeusz Kościuszko do Adama Czartoryskiego. W liście. "Księża zawsze wykorzystywali będą ciemnotę i przesądy ludu. Będą posługiwali się religią jak maską pod która kryje się kłamstwo, obłuda i zbrodniczość ich poczynań" I stąd to larum biskupa o "potrzebie" prowadzenia zajęć z religii w szkołach. Celowo nie piszę "nauki " religii, bo obrazą dla nauki jest nazywanie tak religii.
piątek, 18.09.2020 09:50
Amen
piątek, 18.09.2020 08:36
I wszystko jest aktualne do dziś . I ciemnota , ludu i pazerność Kościoła.
Tadzik piątek, 18.09.2020 09:26
Już wtedy o tym wiedzieli
autor piątek, 18.09.2020 09:41
pamietam lekcje religii z moich dziecinnych lat ale wtedy nie bylo jeszcz robta co chceta
Moralny niepokój piątek, 18.09.2020 09:11
,, Tylko u nas w każdym kościele kościół, a jaki idzie dwóch facetów z wózkiem, to na stówę złomiarze, a w wózku szyna......."
piątek, 18.09.2020 08:57
KAŻDA religia to zło, strach, przymus i nienawiść. DOSYĆ!
piątek, 18.09.2020 08:38
młody to ździwiony
Trzecie oko piątek, 18.09.2020 08:24
Ludzkość się budzi :-) Cóż za wspaniałe wieści!
Pozdrawiam wszystkich wolnych i samodzielnie myślących ludzi :-)
Kościoł Katolicki najbardziej zbrodnicza instytucja, stała za wszystkimi wojnami i konfliktami ( o historii współczesnej nie wspomnę!) wyjdźcie z niej mój ludu bo grzechy jej urosły aż do nieba - Objawienie
Sylwiatko piątek, 18.09.2020 07:04
Zero autorytetu i przykładu, a wierzyć mogę w co chce. Wolność wiary zapewnia mi konstytucja!!!
zdegustowany czwartek, 17.09.2020 21:49
śmieszny pa**c z dziwną laską wstyd dla 21 wieku
pat czwartek, 17.09.2020 22:39
Lewactwo prostactwo świdnickie o ptasiej inteligencji jak widac niżej jest tego dużo. Brak szacunku dla drugiego człowieka ale prostactwo tak ma.
piątek, 18.09.2020 06:04
Religia jest tak potrzebna jak szankier na q***e! Sukienkowi wymyślili kościoły i religie ażeby miec korzyści finansowe! Sukienkowi są normalnie myślącym i posiadającym inteligencje tak potrźebni jak szankier na qt***ie!
adaś czwartek, 17.09.2020 21:39
Hipokryta!!! Nauczanie religii w szkołach kosztuje Nas Podatników 1.3 miliarda złotych rocznie .Pieniędzy wydartych z kieszeni ciężko pracujących Polaków. Proszę spojrzeć na łamy jakiegokolwiek portalu społecznościowego i zobaczyć ile setek biednych , śmiertelnie chorych dzieci potrzebuje pomocy. Proszę spojrzeć ile zbiórek społecznych prowadzą wszelakie organizacje społeczne aby ratować tych najmniejszych i najsłabszych .Na leczenie, na operacje, rehabilitacje czy koszmarnie drogie medykamenty. Pamiętam słowa Glempa, gdy zarzekał się że Kościół nie chce ani złotówki za nauczanie religii. Ile warte są te słowa? Tyle samo co słowa o Waszej trosce o Nasze dzieci. Nasze bo Wy ponoś Ich nie macie.
Grey czwartek, 17.09.2020 21:38
Żadna ideologie wciskana "na siłę" nie utrzyma się długo. Wciskano ludziom przez dziesięciolecia nauki Marksa i Lenina i co z tego zostało? Każda akcja, szczególnie natrętna, budzi sprzeciw. Kościół tego prostego zjawiska nie rozumie!
Fikołek czwartek, 17.09.2020 21:29
e biskup, a może młodym przemawia zdrowy rozsądek i nie chcą słuchać bajań cwaniaków z nad Syjonu....w zamian za to chcą nauki- ratowania bliźnich,pływania,zachowania w społeczenstwie,etyki ,moralnościitp,itd
autor czwartek, 17.09.2020 20:33
Polska jako jedyne państwo w Europie pozwoliło na narzucenie sobie konkordatu z Watykanem. Jakie są tego konsekwencje, każdy widzi. Poczucie bezkarności i rozpasanie, które nie ma nic wspólnego z naukami Chrystusa.
czwartek, 17.09.2020 18:31
A czy to normalne, że ksiądz robi sprawdziany i klasówki? I wstawia z nich jedynki?

Sorki, moje dzieci mają tyle nauki z innych przedmiotów że z religii nie będą wkuwać... I tak właśnie zniechęciliście dzieci do kościoła. Za moich czasów mieliśmy spotkania przy kościele, gdzie uczylismy się pieśni i śpiewaliśmy przy gitarze...
czwartek, 17.09.2020 19:33
trzeba być mało inteligentnym, żeby z przedmiotu religia mieć jedynkę, hahaha, ale arcytrudny przedmiot, gorszy od matematyki, haha
Ww czwartek, 17.09.2020 21:10
To mało wiesz, mają takie tematy i zadania domowe, że nawet osoba która jest w zakonie nie potrafiła pomóc synowi w odpowiedziach
czwartek, 17.09.2020 19:42
Miejsce religii jest w kosciolach.Szkoly powinny byc neutralne.wyznaniowo.
czwartek, 17.09.2020 21:08
Szkoła jest neutralna, ponieważ na religię chodzi kto chce.
czwartek, 17.09.2020 20:31
A mnie to lata
czwartek, 17.09.2020 20:29
Brak jest apelu Biskupa do katechetów, aby zachowywali się jak katecheci, a nie typowi nauczyciele z kartkówkami, sprawdzianami i kuciem z książki.
Bardzo był chciała, żeby moje dzieci chociaż w 50 % miały takie lekcje religii jak ja miałam w salkach katechetycznych.
Księże Biskupie proszę skierować apel do katechetów, bo w wielu wypadkach to oni zniechęcają dzieci do lekcji religii.
Katolik czwartek, 17.09.2020 20:19
Mój poprzednik bardzo dobrze to nazwał. Do Was już nie można mówić księże biskupie... Po prostu proszę pana. Wy już nie jesteście naszymi kapłanami, Wy jesteście biznesmenami. Na Litość Boską!!! My jesteśmy ARCHIDIECEZJA!!! Mamy trzech biskupów, których musimy utrzymywać!!!
czwartek, 17.09.2020 19:36
Będzie za to większa frekwencja w zakładach karnych.A szkoda.Mam nadzieję,że rodzice tych dzieci jeżeli ich kochają to zmienią swoje postępowanie zwłaszcza jak nie chcą by nieletnia córka przed wcześnie nie zrobiła z nich dziadka i babcie.Albo syn czy córka nie wylądowali za kratkami.Albo nie wpędzili się w narkotyki czy jakieś inne zgubne nałogi .Albo nie wsadzili do więzienia za powiedzenie do syna synu,bo syn może twierdzić ,że jest córką a rodzice go prześladują.A w kościele nikogo nic złego nie uczą.
olo czwartek, 17.09.2020 20:08
A niby lekcje religii mają dzieciaki od tego uchronić? Kompletna bzdura. Moje dzieci nie chodzą na religię i w porównaniu z tymi co chodzą to są bardzo porządne. Pierwszy kurwiszon w klasie co lata za chłopakami już od 7 klasy, pije alkohol i robi sobie selfie na grobach to oczywiście chodzi na religię a nie na WDŻ. O wyciąganiu krzyży z grobów i wrzucaniu do kibla nie wspomnę. Mamusia wielce wierząca a nawet nie widzi co córeczka kurwiszon wrzuca na fejsa.
czwartek, 17.09.2020 19:37
Gdzie mentalna bieda tam rzadzi religia.
czwartek, 17.09.2020 19:41
Gdzie mentalna bieda tam rządzi "róbta co chceta"
wasyl czwartek, 17.09.2020 19:20
Panie biskupie niech Pan podziękuje za taką sytuacje swoim kolegom!Min.Panu Decowi itd
Rodzic czwartek, 17.09.2020 18:41
Takiej chamskiej i nachalnej indoktrynacji koscioła w śród naszych dzieci nigdy nie było. A potem panowie w sukienkach dziwią się że rodzice a co za tym idzie dzieci mają tego zwyczajnie dość.
Obcy czwartek, 17.09.2020 17:56
Bo biskup najlepiej wie, co powinni rodzice.
czwartek, 17.09.2020 18:12
Oczywiście bo Pan biskup ma rodzinę, dzieci i wszystkie problemy przeciętnej rodziny. Panie biskup skup się Pan na swoich księżach pedofilach aby nie krzywdzili dzieci.
a tak sobie czwartek, 17.09.2020 18:12
Panie biskup, oto cytat z I Listu do Tymoteusza:
31 Nauka ta zasługuje na wiarę. Jeśli ktoś dąży do biskupstwa1, pożąda dobrego zadania. 2 Biskup więc powinien być nienaganny, mąż jednej żony2, trzeźwy, rozsądny, przyzwoity, gościnny, sposobny do nauczania, 3 nie przebierający miary w piciu wina, nieskłonny do bicia, ale opanowany, niekłótliwy, niechciwy na grosz, 4 dobrze rządzący własnym domem, trzymający dzieci w uległości, z całą godnością. 5 Jeśli ktoś bowiem nie umie stanąć na czele własnego domu, jakżeż będzie się troszczył o Kościół Boży? 6 Nie [może być] świeżo ochrzczony, ażeby wbiwszy się w pychę nie wpadł w diabelskie potępienie. 7 Powinien też mieć dobre świadectwo ze strony tych, którzy są z zewnątrz3, żeby się nie naraził na wzgardę i sidła diabelskie.
8 Diakonami tak samo winni być ludzie godni4, w mowie nieobłudni, nie nadużywający wina, niechciwi brudnego zysku, 9 [lecz] utrzymujący tajemnicę wiary w czystym sumieniu. 10 I oni niech będą najpierw poddawani próbie, i dopiero wtedy niech spełniają posługę, jeśli są bez zarzutu. 11 Kobiety5 również - czyste, nieskłonne do oczerniania, trzeźwe, wierne we wszystkim. 12 Diakoni niech będą mężami jednej żony6, rządzący dobrze dziećmi i własnymi domami. 13 Ci bowiem, skoro dobrze spełnili czynności diakońskie, zdobywają sobie zaszczytny stopień7 i ufną śmiałość w wierze, która jest w Chrystusie Jezusie.