Ustalają przebieg budowy linii kolejowej Żarów - Wałbrzych - granica państwa

poniedziałek, 12.9.2022 14:39 4540 6

To będzie ponad 60-kilometrowy odcinek łączący Żarów, leżący na południowy zachód od Wrocławia, ze Świdnicą, Wałbrzychem i Lubawką na granicy polsko-czeskiej.

Nadal trwają prace projektowe związane z ustaleniem dokładnego przebiegu linii kolejowej Żarów – Świdnica – Wałbrzych – granica państwa. Obecnie najbardziej prawdopodobny jest wariant rekomendowany przez projektantów – z przebiegiem przez Świdnicę.

 W skład kolejowej inwestycji wejdą linie nr 267 i 268: Żarów–Świdnica–Wałbrzych–granica państwa. Przedstawiciele CPK złożyli podpisy pod wartą 15,1 mln zł netto umową z firmą BBF, która wygrała postępowanie przetargowe. Kontrakt dotyczył przygotowania studium wykonalności, czyli kluczowej dokumentacji przedprojektowej.       

Na wniosek samorządów rozpatrywany był także hipotetyczny wariant przebiegu przez Jaworzynę Śląską. Jednak z analizy przeprowadzonej przez projektantów byłby to przebieg o wiele droższy, a jednocześnie wymagałby znacznej ingerencji w istniejącą zabudowę. Powyższy wariant zarówno przez projektantów jak i samorządy został odrzucony.

 Obecnie najbardziej prawdopodobnym wariantem jest przebieg przez Świdnicę lub pośrednie warianty, które byłyby uzasadnione ekonomiczne, a z drugiej strony w jak najmniejszym stopniu ingerowałyby w istniejącą zabudowę.

Jak informuje CPK, dzięki inwestycji skróci się czas przejazdu z Wałbrzycha: do Wrocławia do 40 min (dziś jedziemy ok. godziny), a do Warszawy – po wybudowaniu całej trasy – do 2 godz. 35 min, czyli ponad dwa razy krócej niż obecnie. Świdnica uzyska bezpośrednie połączenia dalekobieżne z czasem dojazdu do Warszawy w 2 godz. 25 min.

Przeczytaj komentarze (6)

Komentarze (6)

Odpowiadasz na komentarz:
MOŻE WARTO POMYŚLEĆ O ZALETACH
czwartek, 01.01.1970 01:00
Proszę rozmawiać z mieszkańcami indywidualnie, jest to zupełnie inna grzeczna merytoryczna rozmową niż w na buntowanej grupie przez znanych przeciwników rządów PIS. Inteligencja mieszkańców pozwoli na rozsądny dialog i jakieś mądre porozumienie w tej sprawie. Od siebie dodam, że blisko obok mojego osiedla jest właśnie przewidziana linia kolejowa i rozmawiając z sąsiadami wszyscy są normalni i pozytywnie nastawieni, bo każdy rozumie, że rozwój cywilizacji jest konieczny, że Koleje Dolnośląskie są motorem do rozwoju turystycznego naszych miast i gmin, że korzystać można z tego transportu i stacji w małych wioskach do dojazdów do szkoły, do pracy, na zakupy, do restauracji z możliwością wypicia alkoholu i wiele innych udogodnień. Sieć połączeń będzie atrakcyjna dla całorocznej turystyki, która wiąże się z dużymi zyskami i pracą dla ludzi dla lokalnych przedsiębiorców, restauracji, smażalni, kawiarni, cukierni, pizzeri, pensjonatów, hoteli, schronisk górskich, agroturystyki, zabytków, zamków, wystaw, imprez kulturalnych, koncertów. I TYM SAMYM DOBROBYT TYCH PRZECIWNIKÓW RZĄDÓW PIS, KTÓRZY WTEDY WIEDZĄ JAK WYCIĄGNĄĆ ŁAPKĘ PO KASĘ ??? To również możliwość wygodnego transportu bez szukania wolnego parkingu i BUM na infrastrukturę sportową, górskich stoków narciarskich, szkółek narciarskich dla dzieci, tras narciarskich, tras biegowych, tras rowerowych, górskich szlaków turystycznych, BUM dla zalewu, rowerków wodnych, kajaków, akwarium, BUM dla wielu naszych wspaniałych uzdrowisk i całej ich oferty atrakcji. Nowoczesne Koleje Dolnośląskie są ciche, najnowszej generacji, hybrydowe, atrakcyjne, z ofertą wagonu rowerowego, można podróżować z pieskiem, można zabrać narty, rolki. Nowoczesne Stacje na wioskach na całej trasie to bardzo duże szanse i wygodą dla mieszkańców przemieszczania się.
jacek wtorek, 13.09.2022 10:15
I zaraz będzie wysyp szmat na płotach i grodzeniach z...
czwartek, 15.09.2022 18:25
To dlatego, że Ci ludzie są nieustannie podjudzani przez polityków...
trujnik poniedziałek, 19.09.2022 15:34
Bardziej są okradani przez złodziejski i promoskiewski PiS.
MOŻE WARTO POMYŚLEĆ O ZALETACH wtorek, 13.09.2022 14:43
Proszę rozmawiać z mieszkańcami indywidualnie, jest to zupełnie inna grzeczna merytoryczna rozmową niż w na buntowanej grupie przez znanych przeciwników rządów PIS. Inteligencja mieszkańców pozwoli na rozsądny dialog i jakieś mądre porozumienie w tej sprawie. Od siebie dodam, że blisko obok mojego osiedla jest właśnie przewidziana linia kolejowa i rozmawiając z sąsiadami wszyscy są normalni i pozytywnie nastawieni, bo każdy rozumie, że rozwój cywilizacji jest konieczny, że Koleje Dolnośląskie są motorem do rozwoju turystycznego naszych miast i gmin, że korzystać można z tego transportu i stacji w małych wioskach do dojazdów do szkoły, do pracy, na zakupy, do restauracji z możliwością wypicia alkoholu i wiele innych udogodnień. Sieć połączeń będzie atrakcyjna dla całorocznej turystyki, która wiąże się z dużymi zyskami i pracą dla ludzi dla lokalnych przedsiębiorców, restauracji, smażalni, kawiarni, cukierni, pizzeri, pensjonatów, hoteli, schronisk górskich, agroturystyki, zabytków, zamków, wystaw, imprez kulturalnych, koncertów. I TYM SAMYM DOBROBYT TYCH PRZECIWNIKÓW RZĄDÓW PIS, KTÓRZY WTEDY WIEDZĄ JAK WYCIĄGNĄĆ ŁAPKĘ PO KASĘ ??? To również możliwość wygodnego transportu bez szukania wolnego parkingu i BUM na infrastrukturę sportową, górskich stoków narciarskich, szkółek narciarskich dla dzieci, tras narciarskich, tras biegowych, tras rowerowych, górskich szlaków turystycznych, BUM dla zalewu, rowerków wodnych, kajaków, akwarium, BUM dla wielu naszych wspaniałych uzdrowisk i całej ich oferty atrakcji. Nowoczesne Koleje Dolnośląskie są ciche, najnowszej generacji, hybrydowe, atrakcyjne, z ofertą wagonu rowerowego, można podróżować z pieskiem, można zabrać narty, rolki. Nowoczesne Stacje na wioskach na całej trasie to bardzo duże szanse i wygodą dla mieszkańców przemieszczania się.
misiek czwartek, 15.09.2022 18:13
Motorem rozwoju niech będzie już istniejąca sieć kolei, jaką zafundowali...
Egon wtorek, 13.09.2022 14:23
A ja chcem przez Szczegom, żeby jechał ten pociąg.