Automatyzacja sprzedaży – monitoring konkurencji, czy jest potrzebny w e-commerce?

środa, 30.8.2023 13:38 253

Automatyzacja sprzedaży to trend w e-commerce, który pozwala przyspieszyć działanie biznesu i zwiększyć efektywność działań w handlu internetowym. Jakie procesy można udynamicznić? Przede wszystkim monitoring konkurencji i repricing, to funkcjonalności, które potrafią diametralnie wpłynąć na Twoje wyniki sprzedażowe.

Czym jest monitoring konkurencji?

Monitoring konkurencji to działanie polegające na szpiegowaniu rywali sprzedażowych w sieci. Najczęściej warto obserwować ceny, dostępności i obecność konkretnych sprzedawców na wybranych portalach handlowych lub bezpośrednio na ich e-sklepach.

Można prowadzić tę czynność na dwa sposoby:

  • Manualnie – wiąże się z ryzykiem błędu ludzkiego i jest zajęciem czasochłonnym. Dane trzeba ręcznie przenosić na stworzony arkusz. Co istotne, czasami trzeba wykonywać monitoring kilka razy dziennie, ponieważ ceny w sieci zmieniają się dynamicznie.
  • Z pomocą systemu do monitoringu konkurencji – automatyzacja sprzedaży, wiąże się z użyciem aplikacji, która zaczytuje dane (określoną ilość razy na dobę) i zestawia je w formie wygodnych do analizy raportów, wykresów i tabel.

Jak wybrać marketplace’y do obserwacji?

Należy prowadzić monitoring konkurencji dokładnie w tym miejscu, w którym prowadzi się sprzedaż. Co istotne, trzeba zauważyć, że ten sam produkt, może mieć odmienne stawki na poszczególnych serwisach sprzedażowych.

Jeżeli chcesz wiedzieć dokładnie, jakie ceny obowiązują na konkretnym portalu, warto skorzystać z profesjonalnej aplikacji do obserwacji konkurencji (LivePrice). Automatyzacja sprzedaży w przypadku samoczynnego monitoringu cen za pomocą systemu pozwoli Ci zmaksymalizować działania. Dzięki temu oszczędzasz czas i zwiększasz swoją sprzedaż.

Monitoring konkurencji prowadzony ręcznie jest mało efektywny i przy dużej ilości produktów nie przynosi efektów. Praca z aplikacją pozwala na szybkie i produktywne pozyskiwanie rzetelnych danych – możesz polegać na danych, które są zaczytywane przez boty całodobowo.

Do czego przydatny jest monitoring konkurencji w sieci?

Dlaczego warto prowadzić monitoring konkurencji w sieci? Ponieważ:

  • Masz wgląd w to, jak Twoja oferta plasuje się na tle innych sprzedających.
  • Dzięki zdobytym danym, możesz planować strategie marketingowe i cenowe dla Twojego asortymentu.
  • Możesz dostosować swoją ofertę do realiów rynkowych, aby zwiększyć sprzedaż i zainteresowanie klientów.
  • Dowiadujesz się o brakach magazynowych konkurencji i możesz je wykorzystać w swojej sprzedaży.
  • Monitoring konkurencji możesz połączyć z automatyzacją cen.

Automatyzacja cen w e-commerce

Automatyzacja sprzedaży polega na przyspieszeniu i ułatwieniu działań, które warto wykonywać, prowadząc sprzedaż w e-commerce. Monitoring konkurencji łączy się z funkcją automatyzacji cen.

LivePrice to narzędzie, które łączy w sobie funkcję obserwacji innych sprzedających na wybranych portalach oraz samoczynnego wyliczania i nadawania cen. Dzięki aplikacji automatyzacja sprzedaży i procesów z nią zawiązanych będzie niezwykle prosta.

LivePrice wylicza odpowiednie ceny na bazie:

  • Danych zebranych z monitoringu konkurencji na wybranym portalu sprzedażowym.
  • Twojej ceny minimalnej.
  • Wybranego scenariusza zmian cen.
  • Kroku cenowego.

Dzięki temu system nigdy nie sprzedaje produktów poniżej rentownej kwoty, pomaga Ci realizować plany marketingowe i w bezpieczny sposób lokuje Twoją ofertę na tle konkurencji. LivePrice działa dwutorowo – podnosi i obniża ceny, zależnie do sytuacji rynkowej.

Na bazie zaczytanych danych, aplikacja LivePrice może ustawić na danym portalu odpowiednie i zgodne z Twoją polityką ceny – jeżeli chcesz sprawdzić system w swoim biznesie, możesz skorzystać z bezpłatnej, 14-dniowej wersji demonstracyjnej.