Czym zajmuje się agencja marketingowa?

poniedziałek, 18.5.2020 13:48 2080

Na wstępie należy zaznaczyć, iż samo pojęcie agencji marketingowej jest ściśle związane przede wszystkim z reklamom. Marketing jest bardzo kreatywną dziedziną. W związku z tym na rynku nie sposób odnaleźć dwóch takich samych agencji marketingowych, ponieważ za tym co oferuje dana agencja i jakie ma pomysły na kampanię zależy od osób tam zatrudnionych. Osoby zatrudniane w agencjach marketingowych są specjalistami w swoim zawodzie, których zadaniem jest poprowadzić kampanię w taki sposób, aby finalnie klient był zadowolony z powiększenia się grona odbiorów zainteresowanych jego usługami, bądź produktem, który oferuje. 

Agencja Marketingowa – jak wybrać właściwą ?

Wybór agencji marketingowej może nie należeć do łatwych zadań, ponieważ jest ich na rynku wiele. Bez odpowiedniej reklamy wielu przedsiębiorców może mieć problem z rozwijaniem swojej marki. Nawet, gdy ich produkty, bądź usługi będą na wysokim poziomie, ponieważ informacje o tym, w jaki sposób działa dana firma oraz co ma do zaoferowania nie będzie w stanie dotrzeć do odpowiedniego grona potencjalnych odbiorców. Wybierając agencję marketingową przede wszystkim należy kierować się tym, jak długo utrzymuje się ona na rynku oraz ile kampanii marketingowych już przeprowadziła. Istotne jest również to, aby zwracać szczególną uwagę na odczucia ze wstępnie przeprowadzonych rozmów z doradcami agencji. Należy w szczególności koncentrować się na tym czy są oni w stanie przedstawić szczegółowe rozwiązania adekwatne dla danego problemu firmy, a nie tylko mówić ogólnikowo o metodach stosowanych dla wszystkich. Podejmując współpracę z agencją marketingową trzeba pamiętać, że na sukces pracuje się wspólnie. W związku z tym trzeba ją traktować, jako partnera, a nie jako dostawcę. 

Co należy do zadań agencji marketingowej?

Działania podejmowane przez agencję marketingową są dość złożone, a należy do nich zaliczyć przede wszystkim:

  • projektowane graficzne - często zdarza się tak, że specjaliści pracujący w agencji marketingowej projektują stronę danej firmy od samego początku, gdy została ona stworzona ze złym zamysłem. Aczkolwiek w niektórych przypadkach wprowadzane są jedynie małe poprawki np. jak szata graficzna, bądź wymiana zdjęć.

  • social media - agencje marketingowe doskonale wiedzą, że social media w dzisiejszych czasach to podstawa, aby dotrzeć do większego grona potencjalnych klientów. W związku z tym prowadzone przez nich działania reklamowe odbywają się również na takich portalach społecznościowych jak Facebook, Twitter, Instagram, a nawet YouTube. 

  • projektowanie stron internetowych - strony www powinny być zaprojektowane w taki sposób, aby posiadały wszystkie niezbędne funkcjonalności. Zalicza się tutaj między innymi odpowiednie linkowanie, zrozumiały adres strony internetowej, pozycjonowanie. 

  • copywriting - tworzenie treści na strony internetowe, które w jak największym stopniu powinny być chwytliwe dla potencjalnych klientów, angażujące ich do kontaktu z daną firmą.

Dużą rolę w zadaniach agencji marketingowych odgrywa wcześniej wymienione pozycjonowanie stron internetowych, które polega na szeregu działań odpowiedzialnych za uzyskanie możliwie największych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Skutecznie pozycjonowanie daje możliwość uzyskania jednego z trzech pierwszych miejsc w wyszukiwarce po wpisaniu danej frazy przez klienta. Z pozycjonowania wynika wiele zalet, do których trzeba zaliczyć w szczególności nieograniczoną przestrzeń reklamową, widoczność zawsze tam gdzie potrzeba, widoczność zawsze tak kiedy trzeba, długofalowe efekty, zwiększenie zaufania i świadomości marki, jak również niskie koszty dotarcia do klienta. Należy jednak pamiętać, że proces pozycjonowania nie jest działaniem jednorazowym. Jest to proces długotrwały. Bowiem nawet w przypadku, gdy dana firma znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania Google to specjaliści od marketingu w dalszym ciągu będą pilnować, aby utrzymywać tą pozycję, a nawet w jeszcze większym stopniu ją udoskonalać. Na pozycjonowanie składają się dwa podstawowe działania:

  • prace on-page - które polegają na działaniach technicznych podejmowanych bezpośrednio na stronie, która jest promowana.

  • prace off-page - które polegają na zwiększeniu popularności strony w internecie.

Kiedy warto skorzystać z usług agencji marketingowej?

Z usług agencji marketingowej warto skorzystać generalnie w każdym momencie. Aczkolwiek firmy, które dopiero rozpoczynają swoją działalność powinny o tym pomyśleć bardziej intensywnie, gdyż daje im to możliwość szybszego zaistnienia na rynku. Bowiem nie można ukrywać, że konkurencji nie ma. Konkurencja jest i ma się świetnie. Dlatego warto trzymać rękę na pulsie. Odpowiednio zaplanowana strategia marketingowa daje gwarancję, że wszystkie podjęte działania będą wynikiem jednej precyzyjnej koncepcji, co przełoży się na ich spójność, która jest szczególnie istotna w komunikowaniu promocyjnym. Warto zatem powierzyć pracę osobą wykwalifikowanym w tej dziedzinie, a samemu skupić się na samemu skupić się na tym co stanowi istotę działalności przedsiębiorstwa.