W weekend zamknięcie ul. Hubskiej – będą objazdy
Na najbliższy weekend planowane jest zamknięcie ul. Hubskiej. Ma to związek z budową trasy tramwajowej. Dla kierowców i komunikacji miejskiej zostaną zorganizowane objazdy przez ul. Gajową i Glinianą. Prace mają trwać około roku.
Od weekendu (21-22 października) spory fragment ul. Hubskiej zostanie zamknięty dla ruchu. Rozpocznie się budowa trasy tramwajowej od skrzyżowania z ul. Dyrekcyjną do skrzyżowania z ul. Glinianą. W związku z tą inwestycją kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami.
– Objazdy będą prowadzić ul. Gajową i Glinianą. Przy skrzyżowaniu Gajowa/Dyrekcyjna stanie sygnalizacja świetlna. Obsługa posesji przy Hubskiej będzie zapewniona od ul. Dyrekcyjnej w ruchu jednokierunkowym – wyjaśnia Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Trasy zmienią również autobusy. Objazdy będą dotyczyć linii: 110, 125, 325, 900L, 900P i 910.
Przypomnijmy. Wrocławskie Inwestycje podpisały umowę na wykonanie trasy tramwajowej z konsorcjum firm z grupy Balzola. W ramach inwestycji zostanie przebudowane również skrzyżowanie Hubska/Dyrekcyjna. Prace wyceniono na 35 mln złotych.
Nowe torowisko na Hubskiej to ważne udogodnienie dla komunikacji miejskiej. Obecnie, tramwaje jadące z Gaju kursują przez ulicę Glinianą i w stronę centrum przebijają się pod wąskim wiaduktem na ul. Stawowej korzystając z tego samego torowiska, którym jeżdżą linie obsługujące ul. Ślężną, od Parku Południowego. Dzięki połączeniu przez Hubską lepiej będzie można wykorzystać torowisko na Pułaskiego i Małachowskiego-Piłsudskiego.
W ramach planowanej inwestycji powstanie wydzielone torowisko tramwajowe na odcinku między Glinianą a Dyrekcyjną. Wydzielone zostaną również pasy ruchu dla reszty pojazdów, w tym ścieżki rowerowe, wybudowane będą nowe chodniki.
Powstaną też dwa nowe przystanki wiedeńskie, czyli takie jak np. na ul. Krupniczej. W tym rozwiązaniu peron jest przedłużeniem chodnika i zarazem wyspą spowalniającą ruch samochodowy.
Wykonawca przebuduje również skrzyżowanie ul. Hubskiej z Dyrekcyjną oraz wymieni zniszczoną nawierzchnię pod wiaduktem kolejowym.
Według planów Wrocławskich Inwestycji prace potrwają do końca 2018 roku. Najbardziej uciążliwe dla ruchu samochodowego roboty, czyli przebudowa samych skrzyżowań, będą planowane w okresie wakacyjnym.
źródło: Wrocław.pl
Dodaj komentarz
Komentarze (0)