Wrocławskie zabytkowe tramwaje zinwentaryzowane i zabezpieczone
Zabytkowe zajezdnie i tramwaje stały się przyczynkiem do wejścia Wrocławia do sieciującego europejskie miasta programu URBACT III czyli Europejskiego Programu Współpracy Terytorialnej dla Zrównoważonego Rozwoju Obszarów Miejskich, wraz z miastami Alba Iulia (Rumunia) Braganca, (Portugal) Perugia, (Włochy) Teguise (Hiszpania) Warna (Bułgaria) Budapeszt (Węgry) Limerick (Irlandia) tworzy sieć City-as-a-Startup
Ideą którą Wrocław chciałby wnieść do sieci City-as-a-Startup jest „Budowa turystycznej marki promującej przemysłowe dziedzictwo kulturowe Wrocławia w oparciu o posiadaną historyczną infrastrukturę komunikacji miejskiej”. Ma to być działanie wspomagające dla stworzenia we Wrocławiu muzeum zabytkowych pojazdów komunikacji miejskiej – w zajezdni przy ul. Legnickiej.
Wszystkie tramwaje należące do Gminy Wrocław są na stanie Biura ds. Partycypacji Społecznej.
W ostatnim czasie zostały:
· Zinwentaryzowane,
· Zwiezione do zajezdni tramwajowej przy ul. Legnickiej 65,
· Zabezpieczone poprzez wstawienie ich „pod dach”,
· Wycenione (2 393 600 zł netto),
· Ubezpieczone,
· Remontowane - Baba Jaga (TMW dot. MKZ) i Maximum (KSTM dot. BPS).
Wagon tramwajowy typu Maximum z 1901r.
Drugi etap polega na renowacji podwozia wagonu oraz przywróceniu jego sprawności mechanicznej. Jest on realizowany przez Klub Sympatyków Transportu Miejskiego z budżetu Biura ds. Partycypacji Społecznej. Celem końcowym prac jest odtworzenie pierwotnego stanu pojazdu z początku jego eksploatacji, a więc roku 1901r.
Dzień Otwarty zajezdni Popowice - historia kołem się toczy...
8 września 2018, g. 10.00-15.00
MIEJSCE: teren dawnej zajezdni tramwajowej przy ul. Legnickiej
Podczas Dnia Otwartego Zajezdni Popowice będzie można zobaczyć m.in. tramwaje Linke-Hofmann Standard z 1929 r., Konstal 4N1 z 1960 r. czy Konstal 102Na z 1972 r. oraz autobusy Jelcz 080 z 1980 r., Ikarus 260.32 z 1986 r., Jelcz PR110M z 1987 r., Jelcz L11 z 1989 r., Jelcz M11 z 1990 r. czy Jelcz M121MB z 1996 r. Kluczowym elementem będzie jednak prezentacja wagonu Maximum podczas prac restauratorskich, w jednej z hal na terenie zajezdni. Zwiedzający będą mogli na własne oczy zobaczyć, jak wygląda odtworzone nadwozie tramwaju i jak przebiega proces odbudowywania podwozia. Po wystawie taboru i terenie zajezdni będzie oprowadzał przewodnik. Poza taborem pasażerskim zaprezentowane zostaną także wagony techniczne, służące utrzymaniu torowisk i sieci trakcyjnej.
Zabytkowy tramwaj Konstal 4N1 lub Konstal 102Na zapewni także dojazd na zajezdnię z centrum miasta. Planowane są też kursy zabytkowych autobusów, dowożące na teren zajezdni lub odbywające przejazdy wycieczkowe.
PLAN IMPREZY:
10.00 - start
10:30 - Zwiedzanie zajezdni z przewodnikiem
10:30 - Wykład Tomasza Sielickiego dotyczący historii wrocławskiej komunikacji tramwajowej
11:00 - Prezentacja pracy pługa wirnikowego
11:15 - Prezentacja udzielania pierwszej pomocy
11:30 - Prezentacja pracy pługa wirnikowego
11:30 - Zwiedzanie zajezdni z przewodnikiem
11:40 - Wykład „Jak podróżowano w dawnych czasach” – Muzeum Powozów w Galowicach
12:00 - Wykład Tomasza Sielickiego dotyczący tramwaju typu Maximum
12:30 - Zwiedzanie zajezdni z przewodnikiem
12:30 - Wykład Tomasza Sielickiego dotyczący tramwaju typu Maximum
13:00 - Prezentacja pracy pługa wirnikowego
13:30 - Zwiedzanie zajezdni z przewodnikiem
13:30 - Prezentacja pracy pługa wirnikowego
13:45 - Prezentacja udzielania pierwszej pomocy
14:00 - Prezentacja pracy pługa wirnikowego
14:15 - Zwiedzanie zajezdni z przewodnikiem
14:30 - Prezentacja pracy pługa wirnikowego
PRZEZ CAŁY CZAS TRWANIA IMPREZY:
- Prezentacja wagonu Maximum
- Strefa radości dla dzieci
- Dr Bike – mobilny serwis rowerowy
- Nauka pierwszej pomocy
- Strefa gastronomiczna wrocławskich foodtrucków
- Prezentacja oferty i możliwości skuterów elektrycznych - GoScooter
Komentarze (0)